Hore
Fórum » Nikon fórum
 

NIKON D5100 prevažne na točenie videí? Prosím, poraďte

tom1597530
tom1597530 2011-06-27 08:38:31+02
Dobrý deň.

Chystám sa kúpiť si Nikon D5100 a vyzerá to tak, že si ho každú chvíľu objednám. Objektív si kupujem 18-105mm VR.

V provom rade ho však chcem využívať na točenie amatérskych filmov. Možno sa čudujete, prečo práve s foťákom (navyše mám doma Full HD kameru do ruky, kt. predávam).

Odpoveď je: kvôli kvalite obrazu, kvôli formátu videa, kvôli zaostrovaniu, aké sa kamere nevyrovná.

Tých dôvodov by bolo viac, ale osobne si myslím, že by sa mi jednoduchšie pracovalo s Nikonom ako so SONY HDR-XR500VE kamerou, kt. mám doma.... navyše jej zaostrovanie stojí za prd, takže je to pocelý čas na AF.

Ale predtým, ako sa rozhodnem sa chcem spýtať vás, odborníkov.
Odporučilii by ste mi Nikon D5100 na účely prevažne točenie filmov? Samozrejme by som aj dosť fotografoval, ale moja kamera robí nie veľmi pekné fotky a aj preto si chcem kúpiť práve foťák. Sú tu nejaké nevýhody, o ktorých by som mal vedieť, ktoré by mi mohli ako moviemakerovi vadiť?

Za odpoveď vopred ďakujem?
 
tom1597530
2011-06-29 16:47:44+02
teda sory mal som namysli 30 Mbps
 
Horak Martin
2011-06-29 17:17:34+02
V prvom rade je Nikon D5100 fotoaparát a nie videokamera. Natáčanie video sekvencií by som posunul až na koniec, výhod tohto fotoaparátu. Mám doma Nikon D5000 a skúšal som aj parkrát nahrať video. Nehovorím, že to bolo zlé, ale čo sa mi vôbec nepáčilo, bolo, že som musel ručne zaostrovať. Za tie peniaze si radšej kúp dobrú video kameru, ktorá robí aj pekné fotografie.
 
tom1597530
2011-06-29 17:32:30+02
príspevok od: Horak Martin