cítim po dlhšom čase podeliť sa s Vami o určitom fenoméne. reakcia vzišla z opakovaného prečítania si noviniek, v tomto prípade strjčeka Sony NEX7 a nejednej reakcie na uvedenú techniku. vážne sa Vám niektorým čudujem. všetko zdrbať pod čiernu zem. som taktiež vlastníkom zrkadlovky s pomerne slušnou výbavou. a tiež veľmi rád fotím. Ale na druhej strane je mi už zaťažko vláčiť batoh zo "všetkým", aby ma náhodou niečo nezaskočilo. ak by sa malo vyrobiť niečo v týchto rozmeroch a malo by to slušný výstup A4-A3 na úrovni D300 s nejakou 24-70/2,8, 50/1,8, alebo 85/1,8, prípadne za slušnú cenu lowendu, tak to tu má na fóre polovica mudrlantov. aj tak väčšina fotí do počítača s minimom výstupov na papier. stávame sa zarytý technokrati, hľadáme zlé pixely, aberácie, šumy a uniká nám samotná esencia diela. mať v ruke ľahúčky strojček a môcť sa s väčším citom venovať kompozícii, uhlu záberu, poriadnej stavbe obrazu nam väčšinou uniká. apropo mnohokrát spomínaná komercia. ktorá firma má na trhu iné poslanie? veď je to hybný impulz pokroku vo všetkom. ktorá firma na poli fotografie zaznamenala väčší pokrok a zlepšenie ako Samsung, alebo Sony? radi odsudzujeme, len či aj máme objektívne pravdu. pomaly sa ideme pozabíjať, kto je lepší, Canon, Nikon, Pentax, pritom ide iba o nástroj, ktorý ma má priniesť k určitému výsledku. ktorý ma očarí námetom, stavbou obrazu, farebnosťou, svojím čarom. a kadím na to či to stvorilo FF, DX, miroles, alebo blbá dierková komora. dielo je o výnimočnosti, nie absolútnej technickej dokonalosti i keď tá nie je prínosom. avšak akokoľvek dokonalé dielo bez myšlienky je na dve veci. neviem s akými názormi sa stretne táto úvaha, ja si však za týmto stojím. život ma naučil, že dokonalosť nie je všetko.
Nuz, mozno by stalo za to, mierne poupravit tento web, aby sa meno autora zobrazilo az po hodnoteni fotografie...to by bolo omnoho jednoduchsie nechat sa uchvatit krasou zaberu bez tiahy pochvalit kamosove "cokolvek"... ..no a btw, vzdy budu tí, ktori si radi meraju jazyk v technickostrasnedolezitomazarovennezmyselnom komentovani, "nech vsetci vidia, co ja vsetko ovladam"...tak ich nechajme, nech sa vyrozpravaju, mozno uz ich doma nikto nevladze pocuvat... ...v neposledom rade, krasa a impakt si vzdy najdu cestu k tym, co ich vedia ocenit...
Zaujimava filozoficka uvaha. ale v podstate s Tebou suhlasim. Ono je naozaj niekedy chore, ked ludia sleduju technicku stranku fotografie a nie jej podstatu. Na to musi asi kazdy dozriet. To ci je fotka ostra alebo nie , viac zrnita... no a co? Ide o dany moment a to co z fotky vyzaruje. Vzdy ale budu ludia, co pri fotografii sleduju technicku kvalitu a ine nie. Fotoaparat je predsa nastroj v rukach fotografa. Si zoberte, ze pri soche Davida nik neriesi, ci mal Michelangelo dlato zo zeleza alebo svedskej ocele
No, pán kolega, nedá mi, nedá. Raz sme so susedom vyvolávali duchov a prišiel pán Buonaroti. A okrem iného nám povedal, že keby mal vtedy dláto so švédskej, že ten Dávid by bol ostrý ako britva.
Chúďa moje, ja Vám pomôžem. O tomto: cítim po dlhšom čase podeliť sa s Vami o určitom fenoméne. reakcia vzišla z opakovaného prečítania si noviniek, v tomto prípade strjčeka Sony NEX7 a nejednej reakcie na uvedenú techniku. vážne sa Vám niektorým čudujem. všetko zdrbať pod čiernu zem. som taktiež vlastníkom zrkadlovky s pomerne slušnou výbavou. a tiež veľmi rád fotím. Ale na druhej strane je mi už zaťažko vláčiť batoh zo "všetkým", aby ma náhodou niečo nezaskočilo. ak by sa malo vyrobiť niečo v týchto rozmeroch a malo by to slušný výstup A4-A3 na úrovni D300 s nejakou 24-70/2,8, 50/1,8, alebo 85/1,8, prípadne za slušnú cenu lowendu, tak to tu má na fóre polovica mudrlantov. aj tak väčšina fotí do počítača s minimom výstupov na papier. stávame sa zarytý technokrati, hľadáme zlé pixely, aberácie, šumy a uniká nám samotná esencia diela. mať v ruke ľahúčky strojček a môcť sa s väčším citom venovať kompozícii, uhlu záberu, poriadnej stavbe obrazu nam väčšinou uniká. apropo mnohokrát spomínaná komercia. ktorá firma má na trhu iné poslanie? veď je to hybný impulz pokroku vo všetkom. ktorá firma na poli fotografie zaznamenala väčší pokrok a zlepšenie ako Samsung, alebo Sony? radi odsudzujeme, len či aj máme objektívne pravdu. pomaly sa ideme pozabíjať, kto je lepší, Canon, Nikon, Pentax, pritom ide iba o nástroj, ktorý ma má priniesť k určitému výsledku. ktorý ma očarí námetom, stavbou obrazu, farebnosťou, svojím čarom. a kadím na to či to stvorilo FF, DX, miroles, alebo blbá dierková komora. dielo je o výnimočnosti, nie absolútnej technickej dokonalosti i keď tá nie je prínosom. avšak akokoľvek dokonalé dielo bez myšlienky je na dve veci. neviem s akými názormi sa stretne táto úvaha, ja si však za týmto stojím. život ma naučil, že dokonalosť nie je všetko
Zaujimava filozoficka uvaha. ale v podstate s Tebou suhlasim. Ono je naozaj niekedy chore, ked ludia sleduju technicku stranku fotografie a nie jej podstatu. Na to musi asi kazdy dozriet. To ci je fotka ostra alebo nie , viac zrnita... no a co? Ide o dany moment a to co z fotky vyzaruje. Vzdy ale budu ludia, co pri fotografii sleduju technicku kvalitu a ine nie. Fotoaparat je predsa nastroj v rukach fotografa. Si zoberte, ze pri soche Davida nik neriesi, ci mal Michelangelo dlato zo zeleza alebo svedskej ocele
cítim po dlhšom čase podeliť sa s Vami o určitom fenoméne. reakcia vzišla z opakovaného prečítania si noviniek, v tomto prípade strjčeka Sony NEX7 a nejednej reakcie na uvedenú techniku. vážne sa Vám niektorým čudujem. všetko zdrbať pod čiernu zem. som taktiež vlastníkom zrkadlovky s pomerne slušnou výbavou. a tiež veľmi rád fotím. Ale na druhej strane je mi už zaťažko vláčiť batoh zo "všetkým", aby ma náhodou niečo nezaskočilo. ak by sa malo vyrobiť niečo v týchto rozmeroch a malo by to slušný výstup A4-A3 na úrovni D300 s nejakou 24-70/2,8, 50/1,8, alebo 85/1,8, prípadne za slušnú cenu lowendu, tak to tu má na fóre polovica mudrlantov. aj tak väčšina fotí do počítača s minimom výstupov na papier. stávame sa zarytý technokrati, hľadáme zlé pixely, aberácie, šumy a uniká nám samotná esencia diela. mať v ruke ľahúčky strojček a môcť sa s väčším citom venovať kompozícii, uhlu záberu, poriadnej stavbe obrazu nam väčšinou uniká. apropo mnohokrát spomínaná komercia. ktorá firma má na trhu iné poslanie? veď je to hybný impulz pokroku vo všetkom. ktorá firma na poli fotografie zaznamenala väčší pokrok a zlepšenie ako Samsung, alebo Sony? radi odsudzujeme, len či aj máme objektívne pravdu. pomaly sa ideme pozabíjať, kto je lepší, Canon, Nikon, Pentax, pritom ide iba o nástroj, ktorý ma má priniesť k určitému výsledku. ktorý ma očarí námetom, stavbou obrazu, farebnosťou, svojím čarom. a kadím na to či to stvorilo FF, DX, miroles, alebo blbá dierková komora. dielo je o výnimočnosti, nie absolútnej technickej dokonalosti i keď tá nie je prínosom. avšak akokoľvek dokonalé dielo bez myšlienky je na dve veci. neviem s akými názormi sa stretne táto úvaha, ja si však za týmto stojím. život ma naučil, že dokonalosť nie je všetko.
ináč, dedo Milan, vďaka za otvorenej témy, ktorá je určite užitočnejšia ako témy "čo je lepšie, Nikon, alebo Canon". Keď príde začiatočník napr. na ephoto, po prvých dňoch musí byť presvedčený,že vlastne fotografia nie je ani tak dôležitá, to je len taký vedľajší produkt ihrania sa s tými drahými čiernymi, prípadne bielymi hračkami.
Ale no, kolega, so všetkým zase tak rýchlo nesúhlaste. Ak by ten Dávid nebol dokonalý aj po kvalitke, nepredpokladám, že by bol tam, kde je. A ak by som si objednala u Vás, napríklad kalendár a Vy mi donesiete machulky,, že však máme predsa fantazy,, viete aký honorár by som Vám dala? Ale zase ak by ste odfotili pána Yetiho v Bratislave (tent príklad už použil pán šéfredaktor) tak Vám ho noviny zoberú aj tak, keď sa mu nebudú dať spočítať chĺpky v nose.No, to som len tak mimochodom sem zablúdila. Určite sa dohodnete chlapci aj bez starej tety.
Ale no, kolega, so všetkým zase tak rýchlo nesúhlaste. Ak by ten Dávid nebol dokonalý aj po kvalitke, nepredpokladám, že by bol tam, kde je. A ak by som si objednala u Vás, napríklad kalendár a Vy mi donesiete machulky,, že však máme predsa fantazy,, viete aký honorár by som Vám dala? Ale zase ak by ste odfotili pána Yetiho v Bratislave (tent príklad už použil pán šéfredaktor) tak Vám ho noviny zoberú aj tak, keď sa mu nebudú dať spočítať chĺpky v nose.No, to som len tak mimochodom sem zablúdila. Určite sa dohodnete chlapci aj bez starej tety.
na strane druhej, pani kolegyňa, pán Pasternak možno písal Doktora Živaga husacím brkom (so mnou to nemá nič spoločné a koľko ľudí to už odvtedy prečítalo. Toho Yetiho, čo som odfotil v Bratislave (práve levitoval pri čumilovi) by som aj ponúkol miestnemu bulváru, ale fotilo ho tam asi 10 japoncov, tak som to vzdal.
na strane druhej, pani kolegyňa, pán Pasternak možno písal Doktora Živaga husacím brkom (so mnou to nemá nič spoločné a koľko ľudí to už odvtedy prečítalo. Toho Yetiho, čo som odfotil v Bratislave (práve levitoval pri čumilovi) by som aj ponúkol miestnemu bulváru, ale fotilo ho tam asi 10 japoncov, tak som to vzdal.
Ale taký brk býva zárukou kvalitky. No musí to byť Nr. 1. Keby písal trojkou, alebo slepačím brkom, tak pána doktora Živága vidíme dnes stáť po boku MUDr. Kolára s natrčenou dlaňou.
Chúďa moje, ja Vám pomôžem. O tomto: cítim po dlhšom čase podeliť sa s Vami o určitom fenoméne. reakcia vzišla z opakovaného prečítania si noviniek, v tomto prípade strjčeka Sony NEX7 a nejednej reakcie na uvedenú techniku. vážne sa Vám niektorým čudujem. všetko zdrbať pod čiernu zem. som taktiež vlastníkom zrkadlovky s pomerne slušnou výbavou. a tiež veľmi rád fotím. Ale na druhej strane je mi už zaťažko vláčiť batoh zo "všetkým", aby ma náhodou niečo nezaskočilo. ak by sa malo vyrobiť niečo v týchto rozmeroch a malo by to slušný výstup A4-A3 na úrovni D300 s nejakou 24-70/2,8, 50/1,8, alebo 85/1,8, prípadne za slušnú cenu lowendu, tak to tu má na fóre polovica mudrlantov. aj tak väčšina fotí do počítača s minimom výstupov na papier. stávame sa zarytý technokrati, hľadáme zlé pixely, aberácie, šumy a uniká nám samotná esencia diela. mať v ruke ľahúčky strojček a môcť sa s väčším citom venovať kompozícii, uhlu záberu, poriadnej stavbe obrazu nam väčšinou uniká. apropo mnohokrát spomínaná komercia. ktorá firma má na trhu iné poslanie? veď je to hybný impulz pokroku vo všetkom. ktorá firma na poli fotografie zaznamenala väčší pokrok a zlepšenie ako Samsung, alebo Sony? radi odsudzujeme, len či aj máme objektívne pravdu. pomaly sa ideme pozabíjať, kto je lepší, Canon, Nikon, Pentax, pritom ide iba o nástroj, ktorý ma má priniesť k určitému výsledku. ktorý ma očarí námetom, stavbou obrazu, farebnosťou, svojím čarom. a kadím na to či to stvorilo FF, DX, miroles, alebo blbá dierková komora. dielo je o výnimočnosti, nie absolútnej technickej dokonalosti i keď tá nie je prínosom. avšak akokoľvek dokonalé dielo bez myšlienky je na dve veci. neviem s akými názormi sa stretne táto úvaha, ja si však za týmto stojím. život ma naučil, že dokonalosť nie je všetko
cítim po dlhšom čase podeliť sa s Vami o určitom fenoméne. reakcia vzišla z opakovaného prečítania si noviniek, v tomto prípade strjčeka Sony NEX7 a nejednej reakcie na uvedenú techniku. vážne sa Vám niektorým čudujem. všetko zdrbať pod čiernu zem. som taktiež vlastníkom zrkadlovky s pomerne slušnou výbavou. a tiež veľmi rád fotím. Ale na druhej strane je mi už zaťažko vláčiť batoh zo "všetkým", aby ma náhodou niečo nezaskočilo. ak by sa malo vyrobiť niečo v týchto rozmeroch a malo by to slušný výstup A4-A3 na úrovni D300 s nejakou 24-70/2,8, 50/1,8, alebo 85/1,8, prípadne za slušnú cenu lowendu, tak to tu má na fóre polovica mudrlantov. aj tak väčšina fotí do počítača s minimom výstupov na papier. stávame sa zarytý technokrati, hľadáme zlé pixely, aberácie, šumy a uniká nám samotná esencia diela. mať v ruke ľahúčky strojček a môcť sa s väčším citom venovať kompozícii, uhlu záberu, poriadnej stavbe obrazu nam väčšinou uniká. apropo mnohokrát spomínaná komercia. ktorá firma má na trhu iné poslanie? veď je to hybný impulz pokroku vo všetkom. ktorá firma na poli fotografie zaznamenala väčší pokrok a zlepšenie ako Samsung, alebo Sony? radi odsudzujeme, len či aj máme objektívne pravdu. pomaly sa ideme pozabíjať, kto je lepší, Canon, Nikon, Pentax, pritom ide iba o nástroj, ktorý ma má priniesť k určitému výsledku. ktorý ma očarí námetom, stavbou obrazu, farebnosťou, svojím čarom. a kadím na to či to stvorilo FF, DX, miroles, alebo blbá dierková komora. dielo je o výnimočnosti, nie absolútnej technickej dokonalosti i keď tá nie je prínosom. avšak akokoľvek dokonalé dielo bez myšlienky je na dve veci. neviem s akými názormi sa stretne táto úvaha, ja si však za týmto stojím. život ma naučil, že dokonalosť nie je všetko.
Veru, vonku fúka, na biku sa voziť už nedá. Ale nie že by som sa sem prišla zoznamovať, ja som len taká ochotná. Prišlo mi Vás ľúto. Opustený, bezradný.
Veru, vonku fúka, na biku sa voziť už nedá. Ale nie že by som sa sem prišla zoznamovať, ja som len taká ochotná. Prišlo mi Vás ľúto. Opustený, bezradný.
ziadne strachy a zbytocna starost...a ked sa starat, tak radsej o seba, prospieva to zdraviu...najmä psychickemu.
No, pán kolega, nedá mi, nedá. Raz sme so susedom vyvolávali duchov a prišiel pán Buonaroti. A okrem iného nám povedal, že keby mal vtedy dláto so švédskej, že ten Dávid by bol ostrý ako britva.
Pani Kolegyňa...viete čo?... voľajako ani mne nedá....kúúlinček malý Vám budem oponovať....či dlátom železným a či švédskym..mne sa furt nejako marí že ten Dávid by bol tak či tak ,,na ostro,,
Pani Kolegyňa...viete čo?... voľajako ani mne nedá....kúúlinček malý Vám budem oponovať....či dlátom železným a či švédskym..mne sa furt nejako marí že ten Dávid by bol tak či tak ,,na ostro,,
Kurňa, to je na zápis do Guinnesovky. Najinteligentnejšia krava na svete je na ephote. Keby o tom Michal a Angelo vedeli, vo Florencii obdivujeme Vás.
súhlasím...ale čo s tým spravíme ? Jediné čo môžeme, nehodnotiť fotky podľa toho, kto čím fotí, ale ako to odfotil, neriešiť konárik v pravom dolnom roku a prepal na dolnej tretine ľavého ucha, ale zamerať sa na podstatu fotografie. Posledné dni som sa trochu hrabal v knihách s fotkami Karola Kállaya, Tibora Huszára, Viktora Kolářa či úplne odlišnej Annie Leibovitz a ďalších a poviem vám, na tomto fóre by možno neprešli Samozrejme, závisí to aj od žánru, ale možno aj systém hodnotenia zvádza meditovať nad 289 pixelom v 654 riadku zhora ...Impakt by mal mať oveľa väčšiu váhu. Pretože technika a kompozícia sú len nástrojmi fotografa, cieľom je impakt...nie naopak.
Hodnotenie by malo mat tento rozsah: KVALITA = 1 az 3, KOMPOZICIA = 1 az 5, IMPAKT = 5 az 15. Ale zalezi aj od zanru (samozrejme) . Napriklad u makrofotografie je to logicky inak... A chyba portalov (aj tohoto) je v tom ze fotografie na kritiku su premiesane jeden zaner cez druhy a to je podla mna tiez fatalna chyba.
prečo sa správame ako "technokrati", je to moderné, či prečo?
..no a btw, vzdy budu tí, ktori si radi meraju jazyk v technickostrasnedolezitomazarovennezmyselnom komentovani, "nech vsetci vidia, co ja vsetko ovladam"...tak ich nechajme, nech sa vyrozpravaju, mozno uz ich doma nikto nevladze pocuvat...
...v neposledom rade, krasa a impakt si vzdy najdu cestu k tym, co ich vedia ocenit...
Si zoberte, ze pri soche Davida nik neriesi, ci mal Michelangelo dlato zo zeleza alebo svedskej ocele
cítim po dlhšom čase podeliť sa s Vami o určitom fenoméne. reakcia vzišla z opakovaného prečítania si noviniek, v tomto prípade strjčeka Sony NEX7 a nejednej reakcie na uvedenú techniku. vážne sa Vám niektorým čudujem. všetko zdrbať pod čiernu zem. som taktiež vlastníkom zrkadlovky s pomerne slušnou výbavou. a tiež veľmi rád fotím. Ale na druhej strane je mi už zaťažko vláčiť batoh zo "všetkým", aby ma náhodou niečo nezaskočilo. ak by sa malo vyrobiť niečo v týchto rozmeroch a malo by to slušný výstup A4-A3 na úrovni D300 s nejakou 24-70/2,8, 50/1,8, alebo 85/1,8, prípadne za slušnú cenu lowendu, tak to tu má na fóre polovica mudrlantov. aj tak väčšina fotí do počítača s minimom výstupov na papier. stávame sa zarytý technokrati, hľadáme zlé pixely, aberácie, šumy a uniká nám samotná esencia diela. mať v ruke ľahúčky strojček a môcť sa s väčším citom venovať kompozícii, uhlu záberu, poriadnej stavbe obrazu nam väčšinou uniká. apropo mnohokrát spomínaná komercia. ktorá firma má na trhu iné poslanie? veď je to hybný impulz pokroku vo všetkom. ktorá firma na poli fotografie zaznamenala väčší pokrok a zlepšenie ako Samsung, alebo Sony? radi odsudzujeme, len či aj máme objektívne pravdu. pomaly sa ideme pozabíjať, kto je lepší, Canon, Nikon, Pentax, pritom ide iba o nástroj, ktorý ma má priniesť k určitému výsledku. ktorý ma očarí námetom, stavbou obrazu, farebnosťou, svojím čarom. a kadím na to či to stvorilo FF, DX, miroles, alebo blbá dierková komora. dielo je o výnimočnosti, nie absolútnej technickej dokonalosti i keď tá nie je prínosom. avšak akokoľvek dokonalé dielo bez myšlienky je na dve veci. neviem s akými názormi sa stretne táto úvaha, ja si však za týmto stojím. život ma naučil, že dokonalosť nie je všetko
Si zoberte, ze pri soche Davida nik neriesi, ci mal Michelangelo dlato zo zeleza alebo svedskej ocele
http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/%28appareil1%29/736|0/%28brand%29/Sony/%28appareil2%29/680|0/%28brand2%29/Nikon/%28appareil3%29/619|0/%28brand3%29/Canon
cítim po dlhšom čase podeliť sa s Vami o určitom fenoméne. reakcia vzišla z opakovaného prečítania si noviniek, v tomto prípade strjčeka Sony NEX7 a nejednej reakcie na uvedenú techniku. vážne sa Vám niektorým čudujem. všetko zdrbať pod čiernu zem. som taktiež vlastníkom zrkadlovky s pomerne slušnou výbavou. a tiež veľmi rád fotím. Ale na druhej strane je mi už zaťažko vláčiť batoh zo "všetkým", aby ma náhodou niečo nezaskočilo. ak by sa malo vyrobiť niečo v týchto rozmeroch a malo by to slušný výstup A4-A3 na úrovni D300 s nejakou 24-70/2,8, 50/1,8, alebo 85/1,8, prípadne za slušnú cenu lowendu, tak to tu má na fóre polovica mudrlantov. aj tak väčšina fotí do počítača s minimom výstupov na papier. stávame sa zarytý technokrati, hľadáme zlé pixely, aberácie, šumy a uniká nám samotná esencia diela. mať v ruke ľahúčky strojček a môcť sa s väčším citom venovať kompozícii, uhlu záberu, poriadnej stavbe obrazu nam väčšinou uniká. apropo mnohokrát spomínaná komercia. ktorá firma má na trhu iné poslanie? veď je to hybný impulz pokroku vo všetkom. ktorá firma na poli fotografie zaznamenala väčší pokrok a zlepšenie ako Samsung, alebo Sony? radi odsudzujeme, len či aj máme objektívne pravdu. pomaly sa ideme pozabíjať, kto je lepší, Canon, Nikon, Pentax, pritom ide iba o nástroj, ktorý ma má priniesť k určitému výsledku. ktorý ma očarí námetom, stavbou obrazu, farebnosťou, svojím čarom. a kadím na to či to stvorilo FF, DX, miroles, alebo blbá dierková komora. dielo je o výnimočnosti, nie absolútnej technickej dokonalosti i keď tá nie je prínosom. avšak akokoľvek dokonalé dielo bez myšlienky je na dve veci. neviem s akými názormi sa stretne táto úvaha, ja si však za týmto stojím. život ma naučil, že dokonalosť nie je všetko
Ale zalezi aj od zanru (samozrejme) . Napriklad u makrofotografie je to logicky inak...
A chyba portalov (aj tohoto) je v tom ze fotografie na kritiku su premiesane jeden zaner cez druhy a to je podla mna tiez fatalna chyba.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom