Chcel by som si zaobstarať mirrorless (pravdepodobne Sony) na používanie historických objektívov. Nie je mi však jasné, ako to je so zaostrovaním. Čo tak čítam, spomínajú sa 2 spôsoby zaostrovania:
1. Focus Peaking 2. Lupa
Ani jeden z nich sa mi nejaví ako dobrý univerzálny spôsob na všetko. Lupa je v podstate použiteľná len na stojane, a focus peaking funguje len na blízko (aspoň na Sony RX-100 čo mám je to tak).
OK, na krajinky by sa dalo použiť zaostrovanie na hyperfokálnu vzdialenosť, prípadne zaostriť rovno na nekonečno.
Ale existuje u mirrorless ešte iný, univerálny spôsob ručného zaostrovania? Taký „na každý deň“ – momentky, reportáže a podobne.
Chcel by som si zaobstarať mirrorless (pravdepodobne Sony) na používanie historických objektívov. Nie je mi však jasné, ako to je so zaostrovaním. Čo tak čítam, spomínajú sa 2 spôsoby zaostrovania:
1. Focus Peaking 2. Lupa
Ani jeden z nich sa mi nejaví ako dobrý univerzálny spôsob na všetko. Lupa je v podstate použiteľná len na stojane, a focus peaking funguje len na blízko (aspoň na Sony RX-100 čo mám je to tak).
OK, na krajinky by sa dalo použiť zaostrovanie na hyperfokálnu vzdialenosť, prípadne zaostriť rovno na nekonečno.
Ale existuje u mirrorless ešte iný, univerálny spôsob ručného zaostrovania? Taký „na každý deň“ – momentky, reportáže a podobne.
Ďakujem.
Univerzálny: pozrieš do hľadáčika, alebo na displej, manuálne zaostríš a urobíš cvak
OK, ale mám pochybnosti či sa takto dá dosiahnuť dostatočná presnosť. Asi nie.
ak máš dobré svetlo a dáš vyššie clonové číslo, tak sa hádam trafíš. Odporúčal by som kúpit fotak so stabilizovaným snímačom. Podla mňa je stabilizácia pri manuálnych sklách väčší problém ako ostrenie.
ak máš dobré svetlo a dáš vyššie clonové číslo, tak sa hádam trafíš. Odporúčal by som kúpit fotak so stabilizovaným snímačom. Podla mňa je stabilizácia pri manuálnych sklách väčší problém ako ostrenie.
Vďaka, práve nad takým som rozmýšľal - Sony A7 II.
Clona... Práve to je problém, že ja najradšej fotím s plne otvoreným objektívom. U mnohých historických / retro objektívov je práve v tom tá sranda, lebo vtedy sa najlepšie prejavujú tie ich špeciálne efekty. Bublinkový bokeh, "swirly" bokeh, a podobne. Napríklad táto fotka s Petzvalom. Akonále ho zacloníš na viac než 2,2, efekt slabne.
90% ľudí čo sledujem používa retro objektívy výlučne na makro, a teda im nevadí zaostrovanie pomocou lupy. Ja by som ich však chcel používať na všetko, a o takomto využití sa píše málo - asi to málo ľudí robí.
Na Nikone sa mi to pomocou potvrdenia zaostrenia celkom aj darí, ale Nikon je vôbec najhorší v podpore objektívov s iným bajonetom. Už som zunoval dávať ich prispôsobovať sústruhom.
Vďaka, práve nad takým som rozmýšľal - Sony A7 II.
Clona... Práve to je problém, že ja najradšej fotím s plne otvoreným objektívom. U mnohých historických / retro objektívov je práve v tom tá sranda, lebo vtedy sa najlepšie prejavujú tie ich špeciálne efekty. Bublinkový bokeh, "swirly" bokeh, a podobne. Napríklad táto fotka s Petzvalom. Akonále ho zacloníš na viac než 2,2, efekt slabne.
90% ľudí čo sledujem používa retro objektívy výlučne na makro, a teda im nevadí zaostrovanie pomocou lupy. Ja by som ich však chcel používať na všetko, a o takomto využití sa píše málo - asi to málo ľudí robí.
Na Nikone sa mi to pomocou potvrdenia zaostrenia celkom aj darí, ale Nikon je vôbec najhorší v podpore objektívov s iným bajonetom. Už som zunoval dávať ich prispôsobovať sústruhom.
Pomocou klinovej matnice (google "split-image focusing screen").
viem pouzival som na Praktike, delena matnica, alebo mikroprisma..atd... na Canon sa dala dokupit, vymenit matnica, mal som to na EOS50D...ale na CSC ? asi len dobre oci a lupa...a akcna fotografia predostrit a rychle prsty...
Možno by trochu pomohlo, keby si zvolil Olympus - má menší snímač a pri rovnakej clone trochu väčšiu hĺbku ostrosti ako Sony.
Olympus bol tiež kandidátom, páči sa mi hlavne tá funkcia na nočné fotenie, keď na obrazovke vidíš ako postupne zbiera svetlo a môžeš prerušiť keď má dosť (neviem ako sa to volá).
Ale počúvam nedobré veci o kvalite obrazu pri vyšších ISO. Jeden kamarát ho kvôli tomu už predal.
viem pouzival som na Praktike, delena matnica, alebo mikroprisma..atd... na Canon sa dala dokupit, vymenit matnica, mal som to na EOS50D...ale na CSC ? asi len dobre oci a lupa...a akcna fotografia predostrit a rychle prsty...
No veď. Zrkadlovka + delená matnica je podľa mňa najlepšie riešenie. Bohužiaľ, postupne sa vytrácajú. Canon ešte ako-tak, u Nikonu je to bieda.
viem pouzival som na Praktike, delena matnica, alebo mikroprisma..atd... na Canon sa dala dokupit, vymenit matnica, mal som to na EOS50D...ale na CSC ? asi len dobre oci a lupa...a akcna fotografia predostrit a rychle prsty...
Tyvole, dobre že ste mi povedali o tejto možnosti! V živote by ma nebolo napadlo hľadať toto na mirrorless. Idem si naštudovať X-E3, je to kandidát. Kedysi som mal X-E1, a nepáčila sa mi. Otázka bude, či na Fuji bude taký výber adaptérov na iné bajonety ako má Sony. Aj EXA bajonet, a podobne.
Zaostrovanie manuálnych objektívov – skúsenosti
1. Focus Peaking
2. Lupa
Ani jeden z nich sa mi nejaví ako dobrý univerzálny spôsob na všetko. Lupa je v podstate použiteľná len na stojane, a focus peaking funguje len na blízko (aspoň na Sony RX-100 čo mám je to tak).
OK, na krajinky by sa dalo použiť zaostrovanie na hyperfokálnu vzdialenosť, prípadne zaostriť rovno na nekonečno.
Ale existuje u mirrorless ešte iný, univerálny spôsob ručného zaostrovania? Taký „na každý deň“ – momentky, reportáže a podobne.
Ďakujem.
1. Focus Peaking
2. Lupa
Ani jeden z nich sa mi nejaví ako dobrý univerzálny spôsob na všetko. Lupa je v podstate použiteľná len na stojane, a focus peaking funguje len na blízko (aspoň na Sony RX-100 čo mám je to tak).
OK, na krajinky by sa dalo použiť zaostrovanie na hyperfokálnu vzdialenosť, prípadne zaostriť rovno na nekonečno.
Ale existuje u mirrorless ešte iný, univerálny spôsob ručného zaostrovania? Taký „na každý deň“ – momentky, reportáže a podobne.
Ďakujem.
Clona... Práve to je problém, že ja najradšej fotím s plne otvoreným objektívom. U mnohých historických / retro objektívov je práve v tom tá sranda, lebo vtedy sa najlepšie prejavujú tie ich špeciálne efekty. Bublinkový bokeh, "swirly" bokeh, a podobne. Napríklad táto fotka s Petzvalom. Akonále ho zacloníš na viac než 2,2, efekt slabne.
90% ľudí čo sledujem používa retro objektívy výlučne na makro, a teda im nevadí zaostrovanie pomocou lupy. Ja by som ich však chcel používať na všetko, a o takomto využití sa píše málo - asi to málo ľudí robí.
Na Nikone sa mi to pomocou potvrdenia zaostrenia celkom aj darí, ale Nikon je vôbec najhorší v podpore objektívov s iným bajonetom. Už som zunoval dávať ich prispôsobovať sústruhom.
Clona... Práve to je problém, že ja najradšej fotím s plne otvoreným objektívom. U mnohých historických / retro objektívov je práve v tom tá sranda, lebo vtedy sa najlepšie prejavujú tie ich špeciálne efekty. Bublinkový bokeh, "swirly" bokeh, a podobne. Napríklad táto fotka s Petzvalom. Akonále ho zacloníš na viac než 2,2, efekt slabne.
90% ľudí čo sledujem používa retro objektívy výlučne na makro, a teda im nevadí zaostrovanie pomocou lupy. Ja by som ich však chcel používať na všetko, a o takomto využití sa píše málo - asi to málo ľudí robí.
Na Nikone sa mi to pomocou potvrdenia zaostrenia celkom aj darí, ale Nikon je vôbec najhorší v podpore objektívov s iným bajonetom. Už som zunoval dávať ich prispôsobovať sústruhom.
Ale počúvam nedobré veci o kvalite obrazu pri vyšších ISO. Jeden kamarát ho kvôli tomu už predal.
To fakt neexistuje nejaký iný, univerzálny spôsob, ktorý by bol aj presný?
U mirrorless má vôbez zmysel hovoriť o zaostrovacej matnici? Elektronický hľadáčik... Pýtam sa lebo neviem, myslel som že len u zrkadloviek.
U mirrorless má vôbez zmysel hovoriť o zaostrovacej matnici? Elektronický hľadáčik... Pýtam sa lebo neviem, myslel som že len u zrkadloviek.
https://petapixel.com/2013/01/07/a-hands-on-demo-of-fujifilms-new-split-image-manual-focusing-feature/
To je elektronicky vytvárané, či opticky?
Pre mňa, samozrejme, X100 neprichádza do úvahy, lebo má pevný objektív.
Idem pozrieť či ešte aj iné Fuji toto majú.
http://digital-cameras.support.fujifilm.com/app/answers/detail/a_id/19265/~/what-models-have-the-function-of-digital-split-image-in-manual-focus-mode%3F
A nazývajú to "Digital Split Image Focusing", takže je to vytvárané elektronicky, a nie pomocou matnice.
Fú-ha, super, obrovské body pre Fuji.
Sony toto nemá? Idem pozrieť.
https://www.dpreview.com/forums/thread/3642122
Tyvole, dobre že ste mi povedali o tejto možnosti! V živote by ma nebolo napadlo hľadať toto na mirrorless.
Idem si naštudovať X-E3, je to kandidát. Kedysi som mal X-E1, a nepáčila sa mi.
Otázka bude, či na Fuji bude taký výber adaptérov na iné bajonety ako má Sony. Aj EXA bajonet, a podobne.
Vďaka za príspevky!
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom