Hore
Fórum » Mirrorless fórum
 

vyber bezzrkadlovky Panasonic vs Fujji vs Olympus

mao7
mao7 2019-07-14 10:30:47+02
Ahoj planujem si kupit novy fotoaparat - bezzrkadlovku + objektiv a neviem sa rozhodnut medzi

1.Panasonic Lumix G90 + 12-60mm f/2,8-4 ASPH. Power O.I.S. + objektív 25mm f/1,8
2. Fujifilm X-T30 + Fujinon XF 18-55mm f/2,8-4 R LM OIS
3. Olympus E-M10 Mk.III + M.ZD 14-42 f/3.5-5.6 EZ + M.ZD 40-150 R, + objektív 45/1.8

cena okolo 1000-1200€
bude sluziť prevazne na rodine fotografie, vylety a pod. veci, sem tam nejake to video
 
fatality
2019-07-16 23:55:19+02
príspevok od: mao7
Takže ísť do toho Fuji XT30 s APSC to bude lepšia voľba na bokeh
urcite by to bolo lepsie..apsc je dobry kompromis..ak potrebujes velku hlbku ostrosti,
vies ju s apsc dosiahnut,ak malu,aj tu..zaroven vie byt fotak aj objektivy este dostatocne male..
a sum je pri dobrom snimaci blizsie skor k fullframe nez k 4/3..
ale aj tu treba na kremovy bokeh objektiv s f1.8..(povacsinou)..
na podobny by si vsak pri 4/3 potreboval f1.2,co su velke a drahe kravy..
a vobec nemusis ist do xt30,staci xt20(viem co pisem,mam ju)..
a na e-infin.com by si sa s +-1200e vosiel do xt20+18-55/2.8-4+35/1.4..
 
blahoslav J B Art
2019-07-17 07:06:56+02
príspevok od: mao7
Takže ísť do toho Fuji XT30 s APSC to bude lepšia voľba na bokeh
Treba si uvedomiť, že so setovymi objektívmi bokeh nebudeš mať ... na to ti treba dokúpiť najlepšie pevné objektívy, s clonou aspoň 1.8 a čím dlhšie ohnisko, tým viac bokeh ... ale aj užší uhol záberu
 
Johnnny
2019-07-17 07:21:19+02
Skus si pozriet ten simulator ktory som Ti poslal. Neviem si predstavit situaciu v ktorej by si rozmazane pozadie dosahoval s Panasonicom vyrazne tazsie nez s Fuji. Ano, bude to rozmazane menej, ale ten rozdiel som Ti ukazal.

Plus sa pozri kolko stoji f1.8 objektiv na Panasonic a kolko Ta taky vyjde na Fuji.
 
mao7
2019-07-17 07:28:42+02
Alebo svetelnejsi objektív ale to už bude aj niečo stáť
 
Johnnny
2019-07-17 07:34:11+02
No u mFT mas pripadne moznost kupit Sigmy, napriklad 30 f1.4 je trochu divne ohnisko, ale konkretne na portret asi ziadny zasadny problem a stale to nevyjde uplne zle.

Ta X-T30 s 18-55 by sice vykuzlila krajsie pozadie jednak kvoli snimacu a jednak kvoli tomu objektivu, na druhej strane 18-55 mi pride ako kusovo dost variabilny objektiv a navyse ten rozsah by som osobne ako zakladak nechcel. Tych 55mm na konci je v poriadku, ale 18mm mi na univerzal pride slabe. Ako som pisal, pokial clovek pocita s vyssimi inevsticiami u Fuji v buducnosti, smelo dotoho. Ale pokial chce rozsirtelny a relativne budgetovy system, Panasonic je skratka lepsia volba. Dokonca osobne by som zvazil aj G80. G90 je lepsi fotak, ale nic zasadne prevratne na nom nie je a za ten rozdiel v cene sa uz nejaky objektiv vymysliet sa.
 
sharkyyy
2019-07-17 09:36:07+02
príspevok od: Johnnny
No u mFT mas pripadne moznost kupit Sigmy, napriklad 30 f1.4 je trochu divne ohnisko, ale konkretne na portret asi ziadny zasadny problem a stale to nevyjde uplne zle.

Ta X-T30 s 18-55 by sice vykuzlila krajsie pozadie jednak kvoli snimacu a jednak kvoli tomu objektivu, na druhej strane 18-55 mi pride ako kusovo dost variabilny objektiv a navyse ten rozsah by som osobne ako zakladak nechcel. Tych 55mm na konci je v poriadku, ale 18mm mi na univerzal pride slabe. Ako som pisal, pokial clovek pocita s vyssimi inevsticiami u Fuji v buducnosti, smelo dotoho. Ale pokial chce rozsirtelny a relativne budgetovy system, Panasonic je skratka lepsia volba. Dokonca osobne by som zvazil aj G80. G90 je lepsi fotak, ale nic zasadne prevratne na nom nie je a za ten rozdiel v cene sa uz nejaky objektiv vymysliet sa.
Neviem odkial mas info, ale objektiv fuji xf 18-55 su povazovane neoficialne za najlepsi “kitovy” objektiv na svete . Ono to vlastne nefoti ako kitovy objektiv. Skusal som ich 3 v predajni pred kupou a boli vsetky ostre ako britva.
 
mao7
2019-07-17 10:15:28+02
Ešte pozriem doma ten simulátor podrobnejšie ale už som viac menej rozhodnuty pôjdem do g90 kúpim ten set poskusam a poprípade predám objektívy a kúpim niečo lepšie možno aj niečo staršie ale s lepšou svetelnostou
 
Johnnny
2019-07-17 10:56:33+02
príspevok od: sharkyyy
Neviem odkial mas info, ale objektiv fuji xf 18-55 su povazovane neoficialne za najlepsi “kitovy” objektiv na svete . Ono to vlastne nefoti ako kitovy objektiv. Skusal som ich 3 v predajni pred kupou a boli vsetky ostre ako britva.
Ja nehovorim, ze nie je, len sa vyraba pokial viem v roznych krajinach a tie ktore neboli vyrobene v japonsku na tom boli myslim horsie.
 
sharkyyy
2019-07-17 13:26:28+02
príspevok od: Johnnny
Ja nehovorim, ze nie je, len sa vyraba pokial viem v roznych krajinach a tie ktore neboli vyrobene v japonsku na tom boli myslim horsie.
Ten co pribaluju v sete je made in filipiny, ak samostatne /niekde az 749 eur/, tak je made in japan. Nezaznamenal som ziaden rozdiel. Napr. x-t3 je made in china , ale vystupna kvalita je vyborna. Oni uz tie generacia vychytali/x-t1 mala problem s odlepanim roznych gripov na fotaku/, x-t2 uplne bezprollemova vo vsetkom. Nasledne presunuli vyrobu do ciny s japonskou automizaciou.
 
Johnnny
2019-07-17 15:15:16+02
príspevok od: sharkyyy
Ten co pribaluju v sete je made in filipiny, ak samostatne /niekde az 749 eur/, tak je made in japan. Nezaznamenal som ziaden rozdiel. Napr. x-t3 je made in china , ale vystupna kvalita je vyborna. Oni uz tie generacia vychytali/x-t1 mala problem s odlepanim roznych gripov na fotaku/, x-t2 uplne bezprollemova vo vsetkom. Nasledne presunuli vyrobu do ciny s japonskou automizaciou.
Ono je to v poriadku, Olympusacke PRO skla sa v Cine robia vsetky a opticky nie su najhorsie. Ako som len pisal, niekde par krat som narazil o infe o odlisnej kvalite v pripade 18-55. Samozrejme nevylucujem, ze to moze byt nezmysel
 
fatality
2019-07-17 16:44:02+02
príspevok od: Johnnny
Ono je to v poriadku, Olympusacke PRO skla sa v Cine robia vsetky a opticky nie su najhorsie. Ako som len pisal, niekde par krat som narazil o infe o odlisnej kvalite v pripade 18-55. Samozrejme nevylucujem, ze to moze byt nezmysel
kusova variabilita je pri vsetkych sklach..bezne fotservery o nej nepisu,lebo vacsinou dostanu na test 1 kus a vyrobcovia pochopitelne tiez nie..
ale na lensrentals.com byvaju testy viacerych kusov a by si sa divil,aka je medzi nimi variabilita..
napr.aj pri spicke,akou pre kazdu znacku 24-70/2.8 alebo 70-200/2.8 je..
https://www.lensrentals.com/blog/2017/04/mtf-lens-tests-of-the-new-tamron-70-200-f2-8-sp-di-vc-usd-g2/
dole si pozri canon..
 
tulenik
2020-01-14 16:27:19+01
príspevok od: Johnnny
Osobne sa mi z tychto troch najviac pozdava Panasonic. Slusny snimac (horsi nez Fuji), vyborne video, solidna stabilizacie a ovladanie Panasonicov je spickove.

Jedine s cim by som mal problem je z mojho pohladu pomaly umierajuci system, ale to by zase nemusela byt velka prekazka. Objektivov na to mas aktualne asi najviac a su lacnejsie,.
MFT "pomaly umierajúci"?
Lebo to hovoria technohoniči na YT?
MFT tu bude ešte dllllhoooooo, pretože quite humongous fullframy majú rôzne nevýhody:
1. hmotnosť (aj s APS-C sa dostaneme na polovicu)
2. príšernú cenu - takto 12 rokov dozadu som sa prvý raz zmohol na DSLR, keď - Pentaxu vďaka - som prvý raz zazrel zaplatiteľnú cenu, čo bolo zhruba 1000 €. Potom som plánoval premigrovať na FF, keď bude za zaplatiteľnú cenu. To doteraz nenastalo. Čo nastalo je to, že keď porovnám schopnosti APS-C spred 10 rokov, tak dnešné MFT ich preštiavajú... plus viem vystavať systém za cenu, z ktorej sa nepoondiem.
3. keďže aj točím video, tak odhliadnuc od univerzálu GH5 je tu interoperabilita s BMPCC/BMPCC 4K. Tu treba asi uviesť, že štandardné videokamery (aj profesionálne) používajú prinajlepšom 1" senzory, čiže Super 16 s MFT je na tom lepšie. Samozrejme, potom sú tu už kinokamery od Super 35 vyššie, ale tie by si platiť nechcel.
Ja fakt hlavne furt čakám na tie cenovo dostupné FF pre normálnych ľudí. A furt nič. Ísť do FF bolo pred 10 rokmi rovnakých 3000 jak fčilek.
Navyše je tu dnes zrovna obdobie, kedy sa zrejme dosť prekope celý segment. Ja som už pochopil, že si pentaxovské sklá aj s telami môžem vzhľadom na čaptavú pozíciu Ricohu tak do nosa strčiť a pri šírke MFT konzorcia sa mi črtá, že to v prípade tohoto systému nebude so strkaním do nosa až také žalostné.
Mimochodom, ani prechodov od hmotnejších formátov k MFT nie je v pro scéne zrovna málo...

Časť YT technohoňo detičiek "mór is betr" dokonca predikuje, že aj FF bude "o pár rokov" vytlačený stredoformátom. Keďže mám za sebou filmovú stredoformátovú minulosť (podotýkam, že hardware stál skoro rovnako a rolka filmu úplne rovnako) a pamätám si vozenie gearu na táčkach, tak na tomto sa môžem naozaj pousmát nie že lehce, ale ROFL je slabá skratka. Navyše ten vstupný prah je tam o ešte jeden až dva binárne rády bolestivejší. Už to vidím...
 
jozef84
2020-01-14 17:30:45+01
príspevok od: sharkyyy
Neviem odkial mas info, ale objektiv fuji xf 18-55 su povazovane neoficialne za najlepsi “kitovy” objektiv na svete . Ono to vlastne nefoti ako kitovy objektiv. Skusal som ich 3 v predajni pred kupou a boli vsetky ostre ako britva.
Súhlas iba sčasti. Je fakt ostrý bez výhrad, ale spodný koniec 18mm je už veľa.Olympus 12-100 pro je veľmi zdatný súper a navyše s lepším rozsahom hlavne spodok. A to mám Fuji...Myslím, že lepší univerzál nie je ako 12-100 pro. Ale stojí dosť.
 
sharkyyy
2020-01-16 09:23:07+01
príspevok od: jozef84
Súhlas iba sčasti. Je fakt ostrý bez výhrad, ale spodný koniec 18mm je už veľa.Olympus 12-100 pro je veľmi zdatný súper a navyše s lepším rozsahom hlavne spodok. A to mám Fuji...Myslím, že lepší univerzál nie je ako 12-100 pro. Ale stojí dosť.
Ja osobne by som siel do 16-50. Mal som obe a nebol ziadny rozdiel v optickej kvalite. Rovnako xc 15-45 bol skvely, tam mi vadil len powerzoom a to ze po nahlade fotky cez play, sa objektiv stale vratil do pozicie 15 mm a neostal na povodnej. Tie objektivy boli mierne slabsie na dlhsich ohniskach od 50 mm. XF 16-55 f2.8 som pouzival rok, ta bola ostra ako brtiva v celom rozsahu. Naozaj takmer 100% nahrada primov, az na horsiu svetelnost 2.8.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2020-01-16 10:17:25+01
Ak na vylety objektiv pre Fuji, tak novy 16-80/4. Velke a prijemne prekvapenie.
 
jozef84
2020-01-16 17:42:40+01
príspevok od: sharkyyy
Ja osobne by som siel do 16-50. Mal som obe a nebol ziadny rozdiel v optickej kvalite. Rovnako xc 15-45 bol skvely, tam mi vadil len powerzoom a to ze po nahlade fotky cez play, sa objektiv stale vratil do pozicie 15 mm a neostal na povodnej. Tie objektivy boli mierne slabsie na dlhsich ohniskach od 50 mm. XF 16-55 f2.8 som pouzival rok, ta bola ostra ako brtiva v celom rozsahu. Naozaj takmer 100% nahrada primov, az na horsiu svetelnost 2.8.
16_50mm.mam a súhlas. Ostrosť výborná a cena bez konkurencie. A spodok 16mm na nezaplatenie. Fakt veľmi dobrý.
 
Johnnny
2020-01-17 09:22:53+01
príspevok od: tulenik
MFT "pomaly umierajúci"?
Lebo to hovoria technohoniči na YT?
MFT tu bude ešte dllllhoooooo, pretože quite humongous fullframy majú rôzne nevýhody:
1. hmotnosť (aj s APS-C sa dostaneme na polovicu)
2. príšernú cenu - takto 12 rokov dozadu som sa prvý raz zmohol na DSLR, keď - Pentaxu vďaka - som prvý raz zazrel zaplatiteľnú cenu, čo bolo zhruba 1000 €. Potom som plánoval premigrovať na FF, keď bude za zaplatiteľnú cenu. To doteraz nenastalo. Čo nastalo je to, že keď porovnám schopnosti APS-C spred 10 rokov, tak dnešné MFT ich preštiavajú... plus viem vystavať systém za cenu, z ktorej sa nepoondiem.
3. keďže aj točím video, tak odhliadnuc od univerzálu GH5 je tu interoperabilita s BMPCC/BMPCC 4K. Tu treba asi uviesť, že štandardné videokamery (aj profesionálne) používajú prinajlepšom 1" senzory, čiže Super 16 s MFT je na tom lepšie. Samozrejme, potom sú tu už kinokamery od Super 35 vyššie, ale tie by si platiť nechcel.
Ja fakt hlavne furt čakám na tie cenovo dostupné FF pre normálnych ľudí. A furt nič. Ísť do FF bolo pred 10 rokmi rovnakých 3000 jak fčilek.
Navyše je tu dnes zrovna obdobie, kedy sa zrejme dosť prekope celý segment. Ja som už pochopil, že si pentaxovské sklá aj s telami môžem vzhľadom na čaptavú pozíciu Ricohu tak do nosa strčiť a pri šírke MFT konzorcia sa mi črtá, že to v prípade tohoto systému nebude so strkaním do nosa až také žalostné.
Mimochodom, ani prechodov od hmotnejších formátov k MFT nie je v pro scéne zrovna málo...

Časť YT technohoňo detičiek "mór is betr" dokonca predikuje, že aj FF bude "o pár rokov" vytlačený stredoformátom. Keďže mám za sebou filmovú stredoformátovú minulosť (podotýkam, že hardware stál skoro rovnako a rolka filmu úplne rovnako) a pamätám si vozenie gearu na táčkach, tak na tomto sa môžem naozaj pousmát nie že lehce, ale ROFL je slabá skratka. Navyše ten vstupný prah je tam o ešte jeden až dva binárne rády bolestivejší. Už to vidím...
Cenovo dostupny FF ? GH5 pri uvedeni stala 2000eur, za to si FF kupis.

Co sa hmotnosti, velkosti aj ceny tyka, zvycajne vychadza FF zle len ked porovnavas neekvivalentne skla.

Ale inak co sa tyka samotnej buducnosti mFT, staci sa pozriet na vyvoj u Olympusu a Panasonicu, ktory je aktualne dost pozadu za konkurenciou. Ludia sa toho zbavuju coraz castejsie a prechadzaju an SONY. Ano, vadi to aj mne, ale proste to tak je.
 
PeCh
2020-01-17 17:54:29+01
príspevok od: Johnnny
Cenovo dostupny FF ? GH5 pri uvedeni stala 2000eur, za to si FF kupis.

Co sa hmotnosti, velkosti aj ceny tyka, zvycajne vychadza FF zle len ked porovnavas neekvivalentne skla.

Ale inak co sa tyka samotnej buducnosti mFT, staci sa pozriet na vyvoj u Olympusu a Panasonicu, ktory je aktualne dost pozadu za konkurenciou. Ludia sa toho zbavuju coraz castejsie a prechadzaju an SONY. Ano, vadi to aj mne, ale proste to tak je.
Mne sa nezdá, že by zaostávali za konkurenciou. A popravde keď vidím tvorbu niektorých fotografov s mFT, tak sa divím, že niekto prechádza z mFT na FF. Vidím to na dve skupiny fotografov:
* tí, čo chcú maximálny bokeh,
* tí, čo nevedia využiť ani potenciál mFT a márne dúfajú, že FF im pomôže.

BTW nemám mFT a FF som sa už dávnejšie zbavil v prospech APS-C.
 
Johnnny
2020-01-18 08:36:02+01
príspevok od: PeCh
Mne sa nezdá, že by zaostávali za konkurenciou. A popravde keď vidím tvorbu niektorých fotografov s mFT, tak sa divím, že niekto prechádza z mFT na FF. Vidím to na dve skupiny fotografov:
* tí, čo chcú maximálny bokeh,
* tí, čo nevedia využiť ani potenciál mFT a márne dúfajú, že FF im pomôže.

BTW nemám mFT a FF som sa už dávnejšie zbavil v prospech APS-C.
Nuz, ich vlajkova lod za 3000 eur je len dvojprocesorova verzia 3 roky starsieho fotaku z nizsej triedy a nejakou gumou navyse. Ich posledny fotak, E-M5 je po 4 rokoch len ten isty tri roky stary fotak spomenuty vyssie, akurat v lacnejsom tele s mensou baterkou oproti predchadzajucej generacii.

Realne vlastne za posledne 3 roky nepredstavili jediny novy kusok HW zatial co take Fuji, alebo SONY zvladnu za rovnaky cas predstavit 2 generacie jedneho modelu. A k tomu zvladnu vydat aj hromadu skiel.

Ich vlajkova lod ma EVF ktory konkurencia prekrocila 3-4 roky dozadu, vykon nizsi ako povedzme XT-30, EYE-AF rovnako tak horsi ako konkurencia, zastaraly displej ... skratka, vsetko starucke. Video je na tom podobne zle.

Ono to vo vysledku nejako funguje, pretoze maly snimac toho dost zakryje. Fotak nepotrebuje tak velky buffer, ostrenie je jednoduchsie a podobne.

Vo vysledku sa tym nefoti zle, ja fotim s mFT a jednak moje schopnosti a jednak sposob akym fotak pouzivam ma pri mFT drzi, nakolko si nemyslim, ze by pre mna bol FF posun vpred. Scenarov kedy ma vyznam je mnoho. Akurat ... trend je, ze ludia sa toho jednoducho zbavuju a realita je, ze vyvoj u Olympusu oproti konkurencii dost stagnuje. Ani Panasonic sa nepretrha, ale oni sa aktualne zabavaju s FF. Olympus je vlastne aktualne jediny vacsi vyrobca ktory riesi len jeden system a aj tam proste zaostava.

Cize z toho co vidim a pozorujem, vyvoj v Olympuse sa moc neposuva a zatial co konkurencia kompletne prekopava fotaky, Olympus ich v podstate len vyskladava z toho co uz roky ma a predava (co znamena, ze vyrobne naklady su sice smiesne, ale predajne ceny maju stale obrovske). Ich podiel na trhu je slaby a trend je, ze dost ludi sa toho zbavuje. A pokial Fuji v X-T4 dostane IBIS, co na 99% dostane, hromada ludi ktorych tento argument drzal pri mFT prejde.

Moj nazor je, ze aby Olympus prezil s hendikepom ktory predstavuje ten snimac, mal by to byt dostupny a technicky, aj ergonomicky spisckovy system. Obzvlast pri tych cenach. To proste nie je. Ma hromadu featur ktore ludia pouziju ked si o nich precitaju v manuali, ale inak sa na ne vykaslu. To je aj dovod preco sa nepredava. SONY, alebo Canon podobne kraviny vo fotaku nemaju a su lidri na trhu.
 
krispin.pucinko
2020-01-18 12:45:56+01
príspevok od: Johnnny
Nuz, ich vlajkova lod za 3000 eur je len dvojprocesorova verzia 3 roky starsieho fotaku z nizsej triedy a nejakou gumou navyse. Ich posledny fotak, E-M5 je po 4 rokoch len ten isty tri roky stary fotak spomenuty vyssie, akurat v lacnejsom tele s mensou baterkou oproti predchadzajucej generacii.

Realne vlastne za posledne 3 roky nepredstavili jediny novy kusok HW zatial co take Fuji, alebo SONY zvladnu za rovnaky cas predstavit 2 generacie jedneho modelu. A k tomu zvladnu vydat aj hromadu skiel.

Ich vlajkova lod ma EVF ktory konkurencia prekrocila 3-4 roky dozadu, vykon nizsi ako povedzme XT-30, EYE-AF rovnako tak horsi ako konkurencia, zastaraly displej ... skratka, vsetko starucke. Video je na tom podobne zle.

Ono to vo vysledku nejako funguje, pretoze maly snimac toho dost zakryje. Fotak nepotrebuje tak velky buffer, ostrenie je jednoduchsie a podobne.

Vo vysledku sa tym nefoti zle, ja fotim s mFT a jednak moje schopnosti a jednak sposob akym fotak pouzivam ma pri mFT drzi, nakolko si nemyslim, ze by pre mna bol FF posun vpred. Scenarov kedy ma vyznam je mnoho. Akurat ... trend je, ze ludia sa toho jednoducho zbavuju a realita je, ze vyvoj u Olympusu oproti konkurencii dost stagnuje. Ani Panasonic sa nepretrha, ale oni sa aktualne zabavaju s FF. Olympus je vlastne aktualne jediny vacsi vyrobca ktory riesi len jeden system a aj tam proste zaostava.

Cize z toho co vidim a pozorujem, vyvoj v Olympuse sa moc neposuva a zatial co konkurencia kompletne prekopava fotaky, Olympus ich v podstate len vyskladava z toho co uz roky ma a predava (co znamena, ze vyrobne naklady su sice smiesne, ale predajne ceny maju stale obrovske). Ich podiel na trhu je slaby a trend je, ze dost ludi sa toho zbavuje. A pokial Fuji v X-T4 dostane IBIS, co na 99% dostane, hromada ludi ktorych tento argument drzal pri mFT prejde.

Moj nazor je, ze aby Olympus prezil s hendikepom ktory predstavuje ten snimac, mal by to byt dostupny a technicky, aj ergonomicky spisckovy system. Obzvlast pri tych cenach. To proste nie je. Ma hromadu featur ktore ludia pouziju ked si o nich precitaju v manuali, ale inak sa na ne vykaslu. To je aj dovod preco sa nepredava. SONY, alebo Canon podobne kraviny vo fotaku nemaju a su lidri na trhu.
mFT nie je len olympus. ma aj mensieho brata,ktoremu nanestastie stale chyba PDAF.
pozri, tu su predajne cisla za december minuleho roka na trhu v japonsku. m43 system ma spolu Oly a Pan 22% podiel. co ich dava na druhe miesto za canonom.
https://www.43rumors.com/both-olympus-and-panasonic-system-camera-shares-increased-in-japan/

myslim ze to je dostatocna zaruka toho, ze m43 system bude este prosperovat. mas 2 vyrobcov, mozes si vybrat z 2 modelov za 2 parvdepodobne rozdielne ceny. aj keby jeden z nich skoncil tak ten druhy este dost dlho ostane.
a potom su to pojmy ako Sharp a BlackMagic. pokial ti budu na trhu s m43 snimacom tak budu aj objektivy, a pokial budu objektivy tak sa najde isto nejaky vyrobca ktory sa zamera aj na fotogrfaov. Diera medzi APSC a smartphonymi je prilis velka, ci uz velkosti techniky ako aj kvalite samotneho obrazoveho vystupu.

Panasonic a Olympus boli roky daleko pred koonkurenciu, teraz z toho budu profitovat a cena pojde dole. ak sa do toho podari vmontovat 33Mpix 8K snimac tak budu mat silne a stailne miesto u amaterov a nadsencov. maly snimac tak ci tak nema velku sancu profikov
 
Strana 3 z 4
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()