Čafte! Roky som tu nebol, dosť tu toho pribudlo...
Je to už síce viac-menej po funuse, ale aj tak by ma zaujímalo : čo by ste doporučili kúpiť k NIkonu Z6 - setové Z-kové trafo 24-70/4 alebo radšej Tamron 24-70/2,8 ??? Tamron je hrozná krawa, ale sa mi páči hlavne tou svetelnosťou+slušné recenzie, ale netuším ako sa to bude celkovo správať pri Z6, ktorá je predsa len celkom iná konštrukcia, než klasická DSL, ku ktorej bol ten Tamron konštrukčne postavený. Ja viem, ideál by bol ten nový Z origoš 2,8 od Nikonu, ale tá cena!!! ......okrem toho sa to nedá naraz odpísať vo firme a ja odmietam tieto veci odpisovať postupne niekoľko rokov. Zaujímali by ma konkrétne skúsenosti... Ďakujem!
Práve tá 2,8 mi je viac sympatická pri tom Tamrone, ale neviem, či túto výhodu práve nezatieni to, že ten originál Nikkor 4 je práve stavaný na výhody novej konštrukcie Z6. Priamo nemám možnosť oba objektívy vyskúšať, aby som zistil či práve fakt novej konštrukcie Z-ka nevyváži výhodu Tamron objektívu svetelnosti 2,8
trebalo by napísať ktorý tamron - G1 alebo G2? a aj keby sa jedná o G2 (asi logicky aj áno) osobne by som bral asi skôr ten Nikon aj keď ma horšiu svetelnosť o 1EV
Ak potrebujes 24-70/2,8, tak mozno je lepsie ak si vyberes CSC inej znacky. Pre Sony A7III je k dispozicii pekny Tamron 28-70/2,8.Vlastne bude cely rad F2,8 za super cenu. Alebo Panasonic S1, SIgma ma teraz pekny novy 24-70/2,8.
Mám Nikon Z 7 aj Nikkor Z 24 -70 f4 , podľa mňa je to veľmi vydarené sklo a spolu tvoria vydarené skladné kombo. Fotil som aj z požičaným Tamronom 24 - 70 f2,8 G2 opäť veľmi vydarené sklo rozdiel v ostrosti je neviditelný ,ale už treba adaptér aj sklo je väčšie a tým aj celé kombo je rozmerovo o niečom úplne inšom. Jediný argument pri rozhodovaní je podľa mňa to či potrebujem a naozaj budem využívať clonu 2,8 a to záleží od každého osobnej potreby,mne clona 2,8 až tak moc nechýba na krajinu a turistiku kde beriem zoom je 2,8 málo tu potrebujem cloniť a na portréty zasa veľa lebo potrebujem ešte viac odcloniť a tak vyťahujem pevné sklo ak sa chcem kochať na bokehu.
Karol Srnec - pardon, čo to je CSC ? nejak som v tom príspevku stratený....mám NIKON Z6, tak som teraz z toho, čo píšeš o sklách pre Sony a Panasonic celkom jeleň....
robertondrovic, caver : diky za názor - pohladili ste mi dušu.... Tamron je obrovské a ťažké sklo - vôbec si ho neviem predstaviť so Z6, ja to sklo potrebujem hlavne na reportáž a tam sa tá vysoká svetelnosť viac hodi. Priznám sa, že som doteraz sklo so 4kovou svetelnosťou ani nemal, vždy som na tieto veci používal vysokosvetelné pa pevné objektívy. Môj chvílkový dojem z kombinácie tohoto nového skla so Z6 je optimistický. Neskúšal som to ešte v konkrétnej akcii na konkrétnom mieste, ale zatiaľ iba v domácich podmienkach a tam to je predsa len niečo iné, než v platenej akcii.
Robis platene akcie a nevies co potrebujes, toto je prinajmensom zvlastne. Na platene akcie na reportaz 2x Z6 + 24+35+50 1.8 S. Prinajhorsom Z6 + 24-70 2.8. Si profik a uvazujes o turistickom zakladaku (aj ked velmi dobrom).
Karol Srnec - pardon, čo to je CSC ? nejak som v tom príspevku stratený....mám NIKON Z6, tak som teraz z toho, čo píšeš o sklách pre Sony a Panasonic celkom jeleň....
robertondrovic, caver : diky za názor - pohladili ste mi dušu.... Tamron je obrovské a ťažké sklo - vôbec si ho neviem predstaviť so Z6, ja to sklo potrebujem hlavne na reportáž a tam sa tá vysoká svetelnosť viac hodi. Priznám sa, že som doteraz sklo so 4kovou svetelnosťou ani nemal, vždy som na tieto veci používal vysokosvetelné pa pevné objektívy. Môj chvílkový dojem z kombinácie tohoto nového skla so Z6 je optimistický. Neskúšal som to ešte v konkrétnej akcii na konkrétnom mieste, ale zatiaľ iba v domácich podmienkach a tam to je predsa len niečo iné, než v platenej akcii.
Z popisu to vyzeralo, ze este nemas fotak a len sa pre novy system rozhodujes.
Ak potrebujes 24-70/2,8, tak mozno je lepsie ak si vyberes CSC inej znacky. Pre Sony A7III je k dispozicii pekny Tamron 28-70/2,8.Vlastne bude cely rad F2,8 za super cenu. Alebo Panasonic S1, SIgma ma teraz pekny novy 24-70/2,8.
Pri reportáži čo najsvetelnejšie sklo , rozmery a hmotnosť musia ísť bokom, mne sa na turistike krajina nehýbe aj zúčastnené osoby na požiadanie , ak to svetelné podmienky vyžadujú obmedzia pohybové aktivity tak f4 stačí v pohode, ale pri reportáži? Čo najkratší možný čas je vítaný ak nechcem mať rozostrenie z pohybu myslím pohybu na scéne nie z trasenia mojich rúk v tomto prípade mi je aj stabilizácia nanič.
Bol by celkom dobrý nápad ,ale na Nikone Z7 ten má DX móde 98% rozlíšenia ako Nikon D500 teda fakticky na nerozoznanie sám to často využívam a používam Nikon Z7 ako DX tak aj FX režime a využívam výhody oboch systémom na jedinom prístroji podľa potreby. Pri použití Sigmy 18 -35 f1,8 na Nikone Z7 by zároveň zanikli aj dve nepríjemné vlastnosti ktoré má na zrkadlovke a to chýbajúca stabilizácia Nikon Z7 má stabilizovaný čip a veľmi pravdepodobné divoké ostrenie v podobe back a frontfokusu, lebo ten na bezzrkadlovke určite nehrozí.Ešte by to šlo aj na Nikon Z50,čo je to však platné keď kolega už Z6 má.
Pyta si peniaze za fotenie, nabehne tam s hebedom s otaznym ostrenim cez adapter, bude fotit do 10mpx lebo nema na objektiv. Nehnevaj sa..
10mpix na report uplne staci,hebedo cez adapter je aj 24-70/2.8,toto je aspon lacnejsie a svetlejsie ale zbytocne je sa o tom bavit,ja fotit za prachy(to som si pravdupovediac nevsimol) si v prvom rade vyberiem fotak/system,ktory ma pre mna vyhovujuce objektivy za sumu,na ktoru mam..
Bol by celkom dobrý nápad ,ale na Nikone Z7 ten má DX móde 98% rozlíšenia ako Nikon D500 teda fakticky na nerozoznanie sám to často využívam a používam Nikon Z7 ako DX tak aj FX režime a využívam výhody oboch systémom na jedinom prístroji podľa potreby. Pri použití Sigmy 18 -35 f1,8 na Nikone Z7 by zároveň zanikli aj dve nepríjemné vlastnosti ktoré má na zrkadlovke a to chýbajúca stabilizácia Nikon Z7 má stabilizovaný čip a veľmi pravdepodobné divoké ostrenie v podobe back a frontfokusu, lebo ten na bezzrkadlovke určite nehrozí.Ešte by to šlo aj na Nikon Z50,čo je to však platné keď kolega už Z6 má.
Bavime sa o Nikone Z6, neviem co s tym ma tvoja Z7. Otázkou je rychlost ostrenia cez adapater na tomto objektive a funkcia stabilizacie, nebol by som si uplne isty, ze je to rovnake ako pri Z mount objektívoch. Vaha a cena objektivu s adaptérom (pisal, ze chce nove) mi pride ako uplne z cesty oproti povodnej poziadavke zadavatela a to este skonci pri 10mpx fotkách ani nehovorim. Na toto si asi FF Z6 nekupoval. To ako pouzivas ty svoj fotak je irelevantne, ide o to na co to chce on.
Aký obektív k Nikonu Z6 ?
Je to už síce viac-menej po funuse, ale aj tak by ma zaujímalo :
čo by ste doporučili kúpiť k NIkonu Z6 - setové Z-kové trafo 24-70/4 alebo radšej Tamron 24-70/2,8 ???
Tamron je hrozná krawa, ale sa mi páči hlavne tou svetelnosťou+slušné recenzie, ale netuším ako sa to bude celkovo správať pri Z6, ktorá je predsa len celkom iná konštrukcia, než klasická DSL, ku ktorej bol ten Tamron konštrukčne postavený.
Ja viem, ideál by bol ten nový Z origoš 2,8 od Nikonu, ale tá cena!!!
......okrem toho sa to nedá naraz odpísať vo firme a ja odmietam tieto veci odpisovať postupne niekoľko rokov.
Zaujímali by ma konkrétne skúsenosti...
Ďakujem!
robertondrovic, caver : diky za názor - pohladili ste mi dušu....
Tamron je obrovské a ťažké sklo - vôbec si ho neviem predstaviť so Z6, ja to sklo potrebujem hlavne na reportáž a tam sa tá vysoká svetelnosť viac hodi. Priznám sa, že som doteraz sklo so 4kovou svetelnosťou ani nemal, vždy som na tieto veci používal vysokosvetelné pa pevné objektívy. Môj chvílkový dojem z kombinácie tohoto nového skla so Z6 je optimistický. Neskúšal som to ešte v konkrétnej akcii na konkrétnom mieste, ale zatiaľ iba v domácich podmienkach a tam to je predsa len niečo iné, než v platenej akcii.
robertondrovic, caver : diky za názor - pohladili ste mi dušu....
Tamron je obrovské a ťažké sklo - vôbec si ho neviem predstaviť so Z6, ja to sklo potrebujem hlavne na reportáž a tam sa tá vysoká svetelnosť viac hodi. Priznám sa, že som doteraz sklo so 4kovou svetelnosťou ani nemal, vždy som na tieto veci používal vysokosvetelné pa pevné objektívy. Môj chvílkový dojem z kombinácie tohoto nového skla so Z6 je optimistický. Neskúšal som to ešte v konkrétnej akcii na konkrétnom mieste, ale zatiaľ iba v domácich podmienkach a tam to je predsa len niečo iné, než v platenej akcii.
(jasne,ze pri dostatku penazi,ale najma vizii,by to nepripadalo do uvahy)
(jasne,ze pri dostatku penazi,ale najma vizii,by to nepripadalo do uvahy)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom