Hore
Fórum » Fotografujeme na film
 

prevíjanie filmu - Smena 8m

mimsy
2012-12-02 08:43:10+01
Ahojte,

našla som doma starú Smenu, je funkčná, všetko je v pohode, len mám trochu problém s prevíjaním filmu. Možno niektorí budete nadomnou krútiť hlavou, ale som začiatočník takže problém je, že neviem, ako mám prevíjať film, resp. kedy viem, že už je nasledujúci snímok?
 
inkubbus
2012-12-02 09:00:00+01
Kolecko na posun filmu by sa malo tocit len dovtedy kym sa presunie film o jedno policko. Potom mozes cvaknut a znova posunut. Asi ta smena nebude taka funkcna a v pohode ked mozes tocit donekonecna
 
om7aqa
2012-12-02 09:05:29+01
Po stlačení spúšte a exponovaní záberu sa automaticky odistí možnosť previnúť film na ďalší záber, takže najistejšie je, prevíjať po každej expozícii - následne na to ako stlačíš spúšť rovno pretoč film ďalej, vyhneš sa tak viacnásobnej expozícii jedného políčka. Nazad do kazety film pretočíš tak, že povytiahneš strieborný gombík (koliesko) na ľavej strane foťáku, zatlačíš tlačítko spúšte - nesmieš pri tom spúšť natiahnuť aby si náhodou neexponovala záber a film nakrútiš dnu do kazety. To, či je v kazete spoznáš tak, že sa prestane pretáčať ukazovateľ nafotených záberov - v strede foťáku medzi kolieskom pretáčania filmu a hľadáčikom.

Mne tento foťáčik slúži dodnes - je super!

Veľa šťastia pri fotení
 
Cyril
2012-12-02 09:06:24+01
Gratulujem
http://blurdotblog.com/manuals/smena-8m-manual.pdf
 
keko
2012-12-02 10:58:18+01
Smenu 8 som nikdy nemal rad. Taka hranata, plastova ... Az kym som sa nestretol s jej bakelitovym, hnedym, oblym a neuveritelne krasnym predchodcom. Zaplatil som za nu bez vahania 10€, co viacero pritomnych ocenilo pobavenym usmevom, ci neveriacim krutenim hlavy zo strany na stranu.
Co ale nik nwecakal (a ja najmenej), Smena 8 zahadne zmizla. Zrejme sa niekomu pacila este viac, ako mne. Zadara by sa asi pacila kazdemu. A tak sa teraz verejne pytam,
NEVIETE NIKTO NICO O NEJ?!?
 
mimsy
2012-12-02 11:03:24+01