Zhanam filmy 800,1600ASA. Bud farebne, alebo ciernobiele, na tom nezalezi. Viete mi prosim poradit, kde by som ich mohol v BA kupit ? Alebo nejaky overeny internetovy obchod.
Zhanam filmy 800,1600ASA. Bud farebne, alebo ciernobiele, na tom nezalezi. Viete mi prosim poradit, kde by som ich mohol v BA kupit ? Alebo nejaky overeny internetovy obchod.
Dakujem
v prolaike alebo www.scart.sk viac obchodov s filmami asi nenajdes.
Sorry, ked nenapises reakciu priamo na mna, ja potom nevidim, ze mam reagovat. Mame T-Max P3200 kinofilm a Ilford Delta 3200 svitkac Ale kukam, ze musim doplnit, lebo nas niekto zas vykupil. Fajn, ze sa ti podarilo kupit
Sorry, ked nenapises reakciu priamo na mna, ja potom nevidim, ze mam reagovat. Mame T-Max P3200 kinofilm a Ilford Delta 3200 svitkac Ale kukam, ze musim doplnit, lebo nas niekto zas vykupil. Fajn, ze sa ti podarilo kupit
Načo sa používa tak citlivý negatív ? Veď musí mať veľké zrno,či nie?
Načo sa používa tak citlivý negatív ? Veď musí mať veľké zrno,či nie?
No pre niekoho je, pre ineho nie. Pouziva sa presne tak ako vysoka citlivost na digitaloch. Nevyhoda filmu je ale ta, ze ma malu citlivost k cervvenej casti spektra svetla, to je samozrejme ta, ktoru vyzaruju bezne svietila, pri ktorych sa fotografuje, preto je citlivost filmov obmedzena na teoretickych ISO 50000. Na rozdiel od toho je svetlocitlivy prvok digitalu k tejto casti priam excelentna, bezne sa fotografuje ziarenie vlnovej dlzky, teplotu, ktoru vyzaruju studene predmety ... Film je zas citlivy k UV, ale to je opat len nevyhoda. Ja mam zrno rad. Tri-X v dvojkupelovom Diafine ma fotis na EI 1250. Zrno je excelntne, ostre, velmi prijemne.
No pre niekoho je, pre ineho nie. Pouziva sa presne tak ako vysoka citlivost na digitaloch. Nevyhoda filmu je ale ta, ze ma malu citlivost k cervvenej casti spektra svetla, to je samozrejme ta, ktoru vyzaruju bezne svietila, pri ktorych sa fotografuje, preto je citlivost filmov obmedzena na teoretickych ISO 50000. Na rozdiel od toho je svetlocitlivy prvok digitalu k tejto casti priam excelentna, bezne sa fotografuje ziarenie vlnovej dlzky, teplotu, ktoru vyzaruju studene predmety ... Film je zas citlivy k UV, ale to je opat len nevyhoda. Ja mam zrno rad. Tri-X v dvojkupelovom Diafine ma fotis na EI 1250. Zrno je excelntne, ostre, velmi prijemne.
Ja viem,že nič neni perfektné a všetko má svoje čaro, ale aj tak by som také filmy (od 24din vyšie) používal skôr na experimentálnu fotografiu systémom pokus -omyl a čakal čo z toho vylezie. Najnovšie digitály pri ISO cez 12tisíc dosahujú excelentne výsledky, 25.600 ISO je už extrem, ale aj tak je to v pohode. Ja osobne nehľadám svetlo tam kde není, a ak fotím tam kde je slabé svetlo tak to nasvecujem, cesta zvyšovaním ISO nieje správna ,nielenže sa môže objaviť zrno ktoré nemusí byť práve pohľadné,ale zaniká aj farebnosť a kontrast. Na druhej strane sú experimenty napr nočnej krajiny z vesmírnou oblohou kde je vysoké ISO nutnosť, samozrejme na kvalitnej mašinke.
Sorry, ked nenapises reakciu priamo na mna, ja potom nevidim, ze mam reagovat. Mame T-Max P3200 kinofilm a Ilford Delta 3200 svitkac Ale kukam, ze musim doplnit, lebo nas niekto zas vykupil. Fajn, ze sa ti podarilo kupit
Fotim pre vlastne potesenie, som zvedavy co z toho vylezie. 3200ASA budem pouzivat pri foteni v podnikoch pri posedeniach s kamaratmi a doma pri slabsom svetle (Fujica ST801, Praktica MTL5, Olympus OM-1).
Keko: Vedel by si zohnat nejaku farebnu 1600/3200ASA ? V prolaike nemali
Ja viem,že nič neni perfektné a všetko má svoje čaro, ale aj tak by som také filmy (od 24din vyšie) používal skôr na experimentálnu fotografiu systémom pokus -omyl a čakal čo z toho vylezie. Najnovšie digitály pri ISO cez 12tisíc dosahujú excelentne výsledky, 25.600 ISO je už extrem, ale aj tak je to v pohode. Ja osobne nehľadám svetlo tam kde není, a ak fotím tam kde je slabé svetlo tak to nasvecujem, cesta zvyšovaním ISO nieje správna ,nielenže sa môže objaviť zrno ktoré nemusí byť práve pohľadné,ale zaniká aj farebnosť a kontrast. Na druhej strane sú experimenty napr nočnej krajiny z vesmírnou oblohou kde je vysoké ISO nutnosť, samozrejme na kvalitnej mašinke.
Hovorime o CB filmoch - farebnost neprichadza do uvahy Asi si este nevidel dobre urobenu fotografiu z Tri-X 400 ky. Uplne bezne sa pri roznych sposoboch vuvolavania daju pekne vysledky dosiahnut ajpri foteni na EI 1250. Su vyvojky, ktore si nekladu za ulohu ohlodavat zrno (D-76) na ukor citlivosti. Nechaju ho ostre a dobre vyuzivaju citlivost. Potom su tzv zavojujuce vyvojky ako vyssie spomenuty Tanol (alebo ine pyro vyvojky) ktore vyhladia film skoro uplne. A nespominali sme ten fakt, ze velky format tak, ci tak uzo svojej velkosti ma lepsi pomer obrzaku k velkosti zrna ... Casto nie je zrno vobec vidno.
Fotim pre vlastne potesenie, som zvedavy co z toho vylezie. 3200ASA budem pouzivat pri foteni v podnikoch pri posedeniach s kamaratmi a doma pri slabsom svetle (Fujica ST801, Praktica MTL5, Olympus OM-1).
Keko: Vedel by si zohnat nejaku farebnu 1600/3200ASA ? V prolaike nemali
Mavame 1600-ku fuji zajtra juknem do chladnicky. Pracu s vysokocitlivymi filmami si treba osvojit, pretoze povaha osvetlenia zaklada vazne problemy pri merani svetla ... Pociatocne neuspechy by ta nemali odradit. Ak je to OM-ko vporiadku, pozhanal by som si k nemu par objektivov. Ja som taky vsetecnik a mam spustu aparatov, casto sa nedaju objektivy medzi sebou zamenit. Nerob tu istu chybu a budj jednu znacku, teda jedno telo a viac objektivov. V bare sa asi najcastejsie vyuzije zakladak, a 35-ka. Ak chces byt nepozorvany, tak aj nejaka 135-ka. Na OM-ko vsetko cenovo dostupne objektivy.
Mavame 1600-ku fuji zajtra juknem do chladnicky. Pracu s vysokocitlivymi filmami si treba osvojit, pretoze povaha osvetlenia zaklada vazne problemy pri merani svetla ... Pociatocne neuspechy by ta nemali odradit. Ak je to OM-ko vporiadku, pozhanal by som si k nemu par objektivov. Ja som taky vsetecnik a mam spustu aparatov, casto sa nedaju objektivy medzi sebou zamenit. Nerob tu istu chybu a budj jednu znacku, teda jedno telo a viac objektivov. V bare sa asi najcastejsie vyuzije zakladak, a 35-ka. Ak chces byt nepozorvany, tak aj nejaka 135-ka. Na OM-ko vsetko cenovo dostupne objektivy.
Na OMko mam 35mm f/2.8 a 135mm f/2.8 od firmy Soligor (testovane na 5Dmk2, riadne britvy + zuiko 50mm f/1.4. Na M42 mam viac cca 15 skiel (24-500mm). Bude cim fotit toho sa neobavam.
1600-vka Fuji by ma potesila. Kludne ma mozes kontaktovat na 0904 (osem nula jeden tri nula jeden). alebo skfrancek(zavinac)gmail.com. Si z BA ? Kontakty su zmene kvoli spam robotom.
Na OMko mam 35mm f/2.8 a 135mm f/2.8 od firmy Soligor (testovane na 5Dmk2, riadne britvy + zuiko 50mm f/1.4. Na M42 mam viac cca 15 skiel (24-500mm). Bude cim fotit toho sa neobavam.
1600-vka Fuji by ma potesila. Kludne ma mozes kontaktovat na 0904 (osem nula jeden tri nula jeden). alebo skfrancek(zavinac)gmail.com. Si z BA ? Kontakty su zmene kvoli spam robotom.
Ten Soligor potvrdzujem, velmi vydarené sklo a dokonca za drobné.
Na OMko mam 35mm f/2.8 a 135mm f/2.8 od firmy Soligor (testovane na 5Dmk2, riadne britvy + zuiko 50mm f/1.4. Na M42 mam viac cca 15 skiel (24-500mm). Bude cim fotit toho sa neobavam.
1600-vka Fuji by ma potesila. Kludne ma mozes kontaktovat na 0904 (osem nula jeden tri nula jeden). alebo skfrancek(zavinac)gmail.com. Si z BA ? Kontakty su zmene kvoli spam robotom.
Ten Soligor potvrdzujem, velmi vydarené sklo a dokonca za drobné.
Mam aj 135mm f/3.5 a f/2.8 T2, ktore s redukciou na M42 pouzivam na M42 pristrojoch a cez adapter aj na 5Dmk2. Ten f/3.5 je neskutocna britva na plnej diere Soligor ma velmi vydarene objektivy.
Mam aj 135mm f/3.5 a f/2.8 T2, ktore s redukciou na M42 pouzivam na M42 pristrojoch a cez adapter aj na 5Dmk2. Ten f/3.5 je neskutocna britva na plnej diere Soligor ma velmi vydarene objektivy.
Môj je 135mm f2.8 na M42, mám ho k Praktike SuperTL, a cez redukciu na Olyho E-system, k tomu ešte Zuiko 55/1.2. Zháňam OM1 ale na Slovensku je to bieda.
Filmy s vyssou citlivostou
Zhanam filmy 800,1600ASA. Bud farebne, alebo ciernobiele, na tom nezalezi.
Viete mi prosim poradit, kde by som ich mohol v BA kupit ? Alebo nejaky overeny internetovy obchod.
Dakujem
Zhanam filmy 800,1600ASA. Bud farebne, alebo ciernobiele, na tom nezalezi.
Viete mi prosim poradit, kde by som ich mohol v BA kupit ? Alebo nejaky overeny internetovy obchod.
Dakujem
Fajn, ze sa ti podarilo kupit
Fajn, ze sa ti podarilo kupit
Film je zas citlivy k UV, ale to je opat len nevyhoda.
Ja mam zrno rad. Tri-X v dvojkupelovom Diafine ma fotis na EI 1250. Zrno je excelntne, ostre, velmi prijemne.
Pre zjednodušený prieskum, že ako jednotlivé kombinácie fungujú: http://www.filmdev.org/
Napríklad Ilford Delta 3200 exponovaná ako 1000 je v Studionale veľká chrumkavosť. A Kodak TriX 400 pushnutý na 1000 v Acufine detto...
Film je zas citlivy k UV, ale to je opat len nevyhoda.
Ja mam zrno rad. Tri-X v dvojkupelovom Diafine ma fotis na EI 1250. Zrno je excelntne, ostre, velmi prijemne.
Ja osobne nehľadám svetlo tam kde není, a ak fotím tam kde je slabé svetlo tak to nasvecujem, cesta zvyšovaním ISO nieje správna ,nielenže sa môže objaviť zrno ktoré nemusí byť práve pohľadné,ale zaniká aj farebnosť a kontrast.
Na druhej strane sú experimenty napr nočnej krajiny z vesmírnou oblohou kde je vysoké ISO nutnosť, samozrejme na kvalitnej mašinke.
Fajn, ze sa ti podarilo kupit
Keko: Vedel by si zohnat nejaku farebnu 1600/3200ASA ? V prolaike nemali
Ja osobne nehľadám svetlo tam kde není, a ak fotím tam kde je slabé svetlo tak to nasvecujem, cesta zvyšovaním ISO nieje správna ,nielenže sa môže objaviť zrno ktoré nemusí byť práve pohľadné,ale zaniká aj farebnosť a kontrast.
Na druhej strane sú experimenty napr nočnej krajiny z vesmírnou oblohou kde je vysoké ISO nutnosť, samozrejme na kvalitnej mašinke.
Asi si este nevidel dobre urobenu fotografiu z Tri-X 400 ky. Uplne bezne sa pri roznych sposoboch vuvolavania daju pekne vysledky dosiahnut ajpri foteni na EI 1250. Su vyvojky, ktore si nekladu za ulohu ohlodavat zrno (D-76) na ukor citlivosti. Nechaju ho ostre a dobre vyuzivaju citlivost. Potom su tzv zavojujuce vyvojky ako vyssie spomenuty Tanol (alebo ine pyro vyvojky) ktore vyhladia film skoro uplne.
A nespominali sme ten fakt, ze velky format tak, ci tak uzo svojej velkosti ma lepsi pomer obrzaku k velkosti zrna ... Casto nie je zrno vobec vidno.
Keko: Vedel by si zohnat nejaku farebnu 1600/3200ASA ? V prolaike nemali
Pracu s vysokocitlivymi filmami si treba osvojit, pretoze povaha osvetlenia zaklada vazne problemy pri merani svetla ... Pociatocne neuspechy by ta nemali odradit.
Ak je to OM-ko vporiadku, pozhanal by som si k nemu par objektivov. Ja som taky vsetecnik a mam spustu aparatov, casto sa nedaju objektivy medzi sebou zamenit. Nerob tu istu chybu a budj jednu znacku, teda jedno telo a viac objektivov. V bare sa asi najcastejsie vyuzije zakladak, a 35-ka. Ak chces byt nepozorvany, tak aj nejaka 135-ka. Na OM-ko vsetko cenovo dostupne objektivy.
Pracu s vysokocitlivymi filmami si treba osvojit, pretoze povaha osvetlenia zaklada vazne problemy pri merani svetla ... Pociatocne neuspechy by ta nemali odradit.
Ak je to OM-ko vporiadku, pozhanal by som si k nemu par objektivov. Ja som taky vsetecnik a mam spustu aparatov, casto sa nedaju objektivy medzi sebou zamenit. Nerob tu istu chybu a budj jednu znacku, teda jedno telo a viac objektivov. V bare sa asi najcastejsie vyuzije zakladak, a 35-ka. Ak chces byt nepozorvany, tak aj nejaka 135-ka. Na OM-ko vsetko cenovo dostupne objektivy.
1600-vka Fuji by ma potesila. Kludne ma mozes kontaktovat na 0904 (osem nula jeden tri nula jeden). alebo skfrancek(zavinac)gmail.com. Si z BA ? Kontakty su zmene kvoli spam robotom.
1600-vka Fuji by ma potesila. Kludne ma mozes kontaktovat na 0904 (osem nula jeden tri nula jeden). alebo skfrancek(zavinac)gmail.com. Si z BA ? Kontakty su zmene kvoli spam robotom.
1600-vka Fuji by ma potesila. Kludne ma mozes kontaktovat na 0904 (osem nula jeden tri nula jeden). alebo skfrancek(zavinac)gmail.com. Si z BA ? Kontakty su zmene kvoli spam robotom.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom