Zhanam filmy 800,1600ASA. Bud farebne, alebo ciernobiele, na tom nezalezi. Viete mi prosim poradit, kde by som ich mohol v BA kupit ? Alebo nejaky overeny internetovy obchod.
Choď do TriXu. To je robustný, odolný, mnohotvárny film. A výborne sa dá predvídať škála šedej už po pár pokusoch. Ak si na TriXe zastabilizuješ nejaký postup/vývojku tak vieš už pri pohľade do hľadáčika odhadnúť čo bude ako šedé, čo ako moc čierne/biele. Veľmi predvídateľný film to je...
Ja by som tiež rád vyskúšal TriX. Poraď mi prosím ťa, podľa tvojej skúsenosti, akú vývojku by som mal skúsiť na začiatok? Kým sa naučím vyvolávať a kým zvládnem vlastný proces. Doteraz fotím na XP2. Negatívy skenujem. Mám rád stredne kontrastný negatív. Lepšie mi to zvláda skener. Fotím dokumentárnu fotografiu a bežné rodinné fotky. Ďakujem.
Ja by som tiež rád vyskúšal TriX. Poraď mi prosím ťa, podľa tvojej skúsenosti, akú vývojku by som mal skúsiť na začiatok? Kým sa naučím vyvolávať a kým zvládnem vlastný proces. Doteraz fotím na XP2. Negatívy skenujem. Mám rád stredne kontrastný negatív. Lepšie mi to zvláda skener. Fotím dokumentárnu fotografiu a bežné rodinné fotky. Ďakujem.
Pre zaciatok D-76. Pripadne HC-110. Su to najtradicnejsie vyvojky, ake sa len daju zohnat. D-76 je velmi podobna ID-11. Zle jazyky hovoria, ze je to ot iste. My ostatni vieme, ze nie az tak uplne. Potom je tu mnozstvo konfekcnych vyvojok z produkcie Foma. Praskove treba precizne rozpustit, tekute, treba preverit, zvyknu tiect, pripadne oxidovat. ALe to je problem, ktorym trpeli kedysi. A potom su tu fajnsmekerske vyvojky, vacsinou zle vyuzivaju citlivost a trpia na neostrost. Vynimkami su DDX a T-Max vyvojky ( a obdobne). Uplne odlisne pracujuce vyvojky su zavojujuce vyvojky (tiez ich volaju pyro vyvojky, alebo tanol, Dixatol, Precisol...) The top of the top predstavuju dvojkupelove vyvojky, nieco sa tu rozoberal transporti686, ale konfekcne balenie napr Diafine. Kup ID-11 a univerzalny ustalovac pre zaciatok, je to lacne a nic nepokazis.
Kto by sa chcel naučiť vyvolávať BW filmy a nikdy predtým to nerobil, tak môžem za nejakú kávu alebo menší úplatok ukázať.................mám cez víkendy k dispozícii labák v práci v BA, kde sa dá okrem iného aj vyvolávať.............
Ja by som tiež rád vyskúšal TriX. Poraď mi prosím ťa, podľa tvojej skúsenosti, akú vývojku by som mal skúsiť na začiatok? Kým sa naučím vyvolávať a kým zvládnem vlastný proces. Doteraz fotím na XP2. Negatívy skenujem. Mám rád stredne kontrastný negatív. Lepšie mi to zvláda skener. Fotím dokumentárnu fotografiu a bežné rodinné fotky. Ďakujem.
Už sa tu Keko spomínal, že D-76/ID-11 --- to sú vývojky, ktoré sú "normálne". Niečo ako univerzálny, vyvážený stred... Ale... Keď si tieto alebo iné práškové vývojky rozriedite tak začnete bojovať s jedným problémom. Ak toho nevyvolávate veľa/často tak nariedená vývojka je citlivá na skladovanie a jej používaním/dlhým skladovaním vzniká potreba predlžovať vyvolávacie časy alebo dolievať regenerátor. Základom dobre zvládnutého vyvolávania je dosiahnutie "opakovateľnosti". Teda aby jeden zaručený postup prinášal vždy rovnaké výsledky. Mne sa nechce špekulovať či taký alebo onaký posun vznikol pri vyvolávaní alebo pri fotení. Chcem zaručený/opakovateľný výsledok pri vyvolávaní aby som mohol sústrediť energiu a čas do fotenia. Preto uprednostňujem prácu s tekutými koncentrátmi a "one shot" vývojky. Nariedim roztok z koncentrátu, použijem, vylejem. Vždy bude fungovať rovnako (pri rovnakej teplote/preklápaní/čase...) "One shot" vývojky okrem toho, že spoľahlivejšie zaručia "opakovateľnosť" sú aj vhodné pre weekendových vyvolávačov, ktorí raz za mesiac nafotia jeden/dva filmy. Koncentráty sa ľahko skladujú a nestrácajú až tak účinnosť ani po dlhom čase. Nariedený galón D-76 pre niekoho kto nafotí dva filmy za mesiac je potencionálny zdroj problémov. Takže naspät k otázke - ak ste doteraz nemali skúsenosť s vyvolávaním kúpte si tekutý koncentrát niečoho čo nariedite, použijete a vyjete - vždy s rovnakým účinkom. Zjednodušený výber pri TriXe - Rodinal (alias Fomadon R09 alias Adonal alias R09 alias... - robí sa pod rôznymi názvami je to recept starší ako 100 rokov - asi najstarší "patent" vo fotobranži) pre výrazné zrno (na 120 filme mi vadilo, na plan filme môže byť fajn a na kinofilme je to fakt len pre priaznivcov zrna), Studional alias Rodinal Spezial pre jemné zrno a vysokú ostrosť (jedna z mojich najobľúbenejších vývojok) alebo D-74 - one shot gumidžús s "vyrovnávajúcim" účinkom. Alebo Tanol (riedi sa z dvoch roztokov ale potrebuje nekyslý ustaľovač) alebo HC-110 - pracuje +/- ako Studional alebo Kodak Tmax či Ilford DD-X - tiež jemnozrnné vývojky. Pre rýchlu orientáciu - pozrite stránku filmdev.org - do vyhľadávania zadajte TriX a pozrite si výsledky s rôznymi vývojkami...
Už sa tu Keko spomínal, že D-76/ID-11 --- to sú vývojky, ktoré sú "normálne". Niečo ako univerzálny, vyvážený stred... Ale... Keď si tieto alebo iné práškové vývojky rozriedite tak začnete bojovať s jedným problémom. Ak toho nevyvolávate veľa/často tak nariedená vývojka je citlivá na skladovanie a jej používaním/dlhým skladovaním vzniká potreba predlžovať vyvolávacie časy alebo dolievať regenerátor. Základom dobre zvládnutého vyvolávania je dosiahnutie "opakovateľnosti". Teda aby jeden zaručený postup prinášal vždy rovnaké výsledky. Mne sa nechce špekulovať či taký alebo onaký posun vznikol pri vyvolávaní alebo pri fotení. Chcem zaručený/opakovateľný výsledok pri vyvolávaní aby som mohol sústrediť energiu a čas do fotenia. Preto uprednostňujem prácu s tekutými koncentrátmi a "one shot" vývojky. Nariedim roztok z koncentrátu, použijem, vylejem. Vždy bude fungovať rovnako (pri rovnakej teplote/preklápaní/čase...) "One shot" vývojky okrem toho, že spoľahlivejšie zaručia "opakovateľnosť" sú aj vhodné pre weekendových vyvolávačov, ktorí raz za mesiac nafotia jeden/dva filmy. Koncentráty sa ľahko skladujú a nestrácajú až tak účinnosť ani po dlhom čase. Nariedený galón D-76 pre niekoho kto nafotí dva filmy za mesiac je potencionálny zdroj problémov. Takže naspät k otázke - ak ste doteraz nemali skúsenosť s vyvolávaním kúpte si tekutý koncentrát niečoho čo nariedite, použijete a vyjete - vždy s rovnakým účinkom. Zjednodušený výber pri TriXe - Rodinal (alias Fomadon R09 alias Adonal alias R09 alias... - robí sa pod rôznymi názvami je to recept starší ako 100 rokov - asi najstarší "patent" vo fotobranži) pre výrazné zrno (na 120 filme mi vadilo, na plan filme môže byť fajn a na kinofilme je to fakt len pre priaznivcov zrna), Studional alias Rodinal Spezial pre jemné zrno a vysokú ostrosť (jedna z mojich najobľúbenejších vývojok) alebo D-74 - one shot gumidžús s "vyrovnávajúcim" účinkom. Alebo Tanol (riedi sa z dvoch roztokov ale potrebuje nekyslý ustaľovač) alebo HC-110 - pracuje +/- ako Studional alebo Kodak Tmax či Ilford DD-X - tiež jemnozrnné vývojky. Pre rýchlu orientáciu - pozrite stránku filmdev.org - do vyhľadávania zadajte TriX a pozrite si výsledky s rôznymi vývojkami...
Som zabudol na Rodinal. So sorry, so sorry ... Oblubena vyvojka nasich deduskov, s mimoriadnym impaktom na sucasnika. Navyse tak ekologicka. Absolutna prednost je jej 100rocna trvanlivost a niekolko tiscic moznosti, ako nou vyvolavat: 1:1, 1:2, 1:3 ... 1:10000
Pre zaciatok D-76. Pripadne HC-110. Su to najtradicnejsie vyvojky, ake sa len daju zohnat. D-76 je velmi podobna ID-11. Zle jazyky hovoria, ze je to ot iste. My ostatni vieme, ze nie az tak uplne. Potom je tu mnozstvo konfekcnych vyvojok z produkcie Foma. Praskove treba precizne rozpustit, tekute, treba preverit, zvyknu tiect, pripadne oxidovat. ALe to je problem, ktorym trpeli kedysi. A potom su tu fajnsmekerske vyvojky, vacsinou zle vyuzivaju citlivost a trpia na neostrost. Vynimkami su DDX a T-Max vyvojky ( a obdobne). Uplne odlisne pracujuce vyvojky su zavojujuce vyvojky (tiez ich volaju pyro vyvojky, alebo tanol, Dixatol, Precisol...) The top of the top predstavuju dvojkupelove vyvojky, nieco sa tu rozoberal transporti686, ale konfekcne balenie napr Diafine. Kup ID-11 a univerzalny ustalovac pre zaciatok, je to lacne a nic nepokazis.
Ďakujem za odpoveď. Myslel som aj ja na začiatok D-76.
Ďakujem za odpoveď. Myslel som aj ja na začiatok D-76.
D-76 je praskova chemicko-fyzikalna vyvojka, kde su zastupne hlavne - siricitan sodny 100g na liter, metol 5g/litre, hydrochinon 2g/l, a je tam alkalia Kodalk (casto sa uspesne zamiena za borax). Toto su hlavne zlozky. Metol sam o sebe vyvolava uz v slabej zasade, ale velmi makko, hydrochinon sam o sebe nevyvola nic, ale v kombinacii s metolom a zasadou vyvolava dost prudko... Spolu vyvolavaju tak, ako je to zname z miliona obrazkov. Siricitan sodny tam je v obrovskom mnozstve aby plnil niekolko funkcii. Prvou je ochranna, pretoze zabranuje vzdusnej oxidacii metolu a hydrochinonu. A druhou velmi dolezitou funkciou je "ohlodavanie" a tym kontrola rastu a tvaru uz vyvolaneho kovoveho striebra. Zaroven sa deje jedna kuzelna vec a to jeze rozpustene rozpustene kovove striebro sa naspat usadza pevne a vyvolane striebro. Toto vsetko ma za nasledok, ze vysledne zrno nie je ostrohranne a aj to, ze svetlo urcitych vlnovych dlzok mierne ohyba. Tejto vyvojke sa tiez hovori, ze je neprava jemnozrnna vyvojka. Zmensenim mnozstva siricitanu sodneho sa kuzlo postupne straca, preto D-76 riedena 1:1 uz pracuje uplne inak, zrno je ine, ale vysledok sa so zvacsujucou sa ostrostou hran zrna zvacsuje. Takto to plati pre tzv tradicne filmy, T-Max, Delta a aj Foma 200 sa spravaju malinko odlisne. Tri-X v D-76 je preto carovna kombinacia, ktora zarucene otoci aspon jedneho fotografa z 10 na pravu vieru, zabudne na ICC profily a farebnu fotografiu vobec, preda uplne vsetko digitalne a pozhana si zvacsovak. Aj ked som vyznavacom hybridnej cesty, teda tej, ze sa film naskenuje, vycisti od prachu a chlpov a az potom sa nejako da na papier, musim priznat, ze fotografie na papieri svetlocitlivom je cosi este onakvejsie. Dobry sken nevyzera na monitore nikdy dobre. To je zakladny postulat. A funguje to ciastocne aj naopak, ze to co na monitore vyzera genialne, nemusi uspokojit oko pri vytlacenej podobe. Ak by niekto namietal, z to je len skusenost zo zleho monitora, tak pripominam, ze hovorime o CB fotografii. Z farebnou je to este horsie Vzdavam hold tvojej dobrej volbe
Už sa tu Keko spomínal, že D-76/ID-11 --- to sú vývojky, ktoré sú "normálne". Niečo ako univerzálny, vyvážený stred... Ale... Keď si tieto alebo iné práškové vývojky rozriedite tak začnete bojovať s jedným problémom. Ak toho nevyvolávate veľa/často tak nariedená vývojka je citlivá na skladovanie a jej používaním/dlhým skladovaním vzniká potreba predlžovať vyvolávacie časy alebo dolievať regenerátor. Základom dobre zvládnutého vyvolávania je dosiahnutie "opakovateľnosti". Teda aby jeden zaručený postup prinášal vždy rovnaké výsledky. Mne sa nechce špekulovať či taký alebo onaký posun vznikol pri vyvolávaní alebo pri fotení. Chcem zaručený/opakovateľný výsledok pri vyvolávaní aby som mohol sústrediť energiu a čas do fotenia. Preto uprednostňujem prácu s tekutými koncentrátmi a "one shot" vývojky. Nariedim roztok z koncentrátu, použijem, vylejem. Vždy bude fungovať rovnako (pri rovnakej teplote/preklápaní/čase...) "One shot" vývojky okrem toho, že spoľahlivejšie zaručia "opakovateľnosť" sú aj vhodné pre weekendových vyvolávačov, ktorí raz za mesiac nafotia jeden/dva filmy. Koncentráty sa ľahko skladujú a nestrácajú až tak účinnosť ani po dlhom čase. Nariedený galón D-76 pre niekoho kto nafotí dva filmy za mesiac je potencionálny zdroj problémov. Takže naspät k otázke - ak ste doteraz nemali skúsenosť s vyvolávaním kúpte si tekutý koncentrát niečoho čo nariedite, použijete a vyjete - vždy s rovnakým účinkom. Zjednodušený výber pri TriXe - Rodinal (alias Fomadon R09 alias Adonal alias R09 alias... - robí sa pod rôznymi názvami je to recept starší ako 100 rokov - asi najstarší "patent" vo fotobranži) pre výrazné zrno (na 120 filme mi vadilo, na plan filme môže byť fajn a na kinofilme je to fakt len pre priaznivcov zrna), Studional alias Rodinal Spezial pre jemné zrno a vysokú ostrosť (jedna z mojich najobľúbenejších vývojok) alebo D-74 - one shot gumidžús s "vyrovnávajúcim" účinkom. Alebo Tanol (riedi sa z dvoch roztokov ale potrebuje nekyslý ustaľovač) alebo HC-110 - pracuje +/- ako Studional alebo Kodak Tmax či Ilford DD-X - tiež jemnozrnné vývojky. Pre rýchlu orientáciu - pozrite stránku filmdev.org - do vyhľadávania zadajte TriX a pozrite si výsledky s rôznymi vývojkami...
Ďakujem ešte raz za odpoveď. Ja som presne ten weekendový vyvolávač s kadenciou 1-2 filmy za mesiac. Vyvolával by som tiež tak raz mesačne, čiže one shot vývojky by boli pre mňa výborným riešením. Chcem opakovateľnosť výsledkov a dôležitejšie je pre mňa fotenie a tvorba, nie experimentovanie v kúpelni. Preto moja predstava na začiatok je: jeden film, jedna vývojka, široká škála šedej, primeraná ostrosť, opakovateľný výsledok. Pozriem na filmdev.org ukážky vývojok s TriX.
D-76 je praskova chemicko-fyzikalna vyvojka, kde su zastupne hlavne - siricitan sodny 100g na liter, metol 5g/litre, hydrochinon 2g/l, a je tam alkalia Kodalk (casto sa uspesne zamiena za borax). Toto su hlavne zlozky. Metol sam o sebe vyvolava uz v slabej zasade, ale velmi makko, hydrochinon sam o sebe nevyvola nic, ale v kombinacii s metolom a zasadou vyvolava dost prudko... Spolu vyvolavaju tak, ako je to zname z miliona obrazkov. Siricitan sodny tam je v obrovskom mnozstve aby plnil niekolko funkcii. Prvou je ochranna, pretoze zabranuje vzdusnej oxidacii metolu a hydrochinonu. A druhou velmi dolezitou funkciou je "ohlodavanie" a tym kontrola rastu a tvaru uz vyvolaneho kovoveho striebra. Zaroven sa deje jedna kuzelna vec a to jeze rozpustene rozpustene kovove striebro sa naspat usadza pevne a vyvolane striebro. Toto vsetko ma za nasledok, ze vysledne zrno nie je ostrohranne a aj to, ze svetlo urcitych vlnovych dlzok mierne ohyba. Tejto vyvojke sa tiez hovori, ze je neprava jemnozrnna vyvojka. Zmensenim mnozstva siricitanu sodneho sa kuzlo postupne straca, preto D-76 riedena 1:1 uz pracuje uplne inak, zrno je ine, ale vysledok sa so zvacsujucou sa ostrostou hran zrna zvacsuje. Takto to plati pre tzv tradicne filmy, T-Max, Delta a aj Foma 200 sa spravaju malinko odlisne. Tri-X v D-76 je preto carovna kombinacia, ktora zarucene otoci aspon jedneho fotografa z 10 na pravu vieru, zabudne na ICC profily a farebnu fotografiu vobec, preda uplne vsetko digitalne a pozhana si zvacsovak. Aj ked som vyznavacom hybridnej cesty, teda tej, ze sa film naskenuje, vycisti od prachu a chlpov a az potom sa nejako da na papier, musim priznat, ze fotografie na papieri svetlocitlivom je cosi este onakvejsie. Dobry sken nevyzera na monitore nikdy dobre. To je zakladny postulat. A funguje to ciastocne aj naopak, ze to co na monitore vyzera genialne, nemusi uspokojit oko pri vytlacenej podobe. Ak by niekto namietal, z to je len skusenost zo zleho monitora, tak pripominam, ze hovorime o CB fotografii. Z farebnou je to este horsie Vzdavam hold tvojej dobrej volbe
Potvrdzujem! Tak je to!
Tiež mám rád výhody hybridnej cesty. Dobrý sken. Vyčistený od prachu a pestrý výber fineartových papierov plus dobrá pigmentová tlač. Napriek skenovaniu je to rádovo inde ako mydliť ČB fotku z akéhokoľvek digitálu...
A naozaj - dobrý sken na monitore vypadá zle. A zlý sken (ktorý vypadá jak fotka z digitálu) dopadne blbo na papieri (ak sa bavíme o nejakých pozerateľných formátoch od A3 vyššie. Pri ČB fotke na 100% a pri farbe možno len na 96,6%
Samozrejme zväčšenina má iné čaro, možnosti a hodnoty. No a čo mňa najviac láka a teší sú "kontaktné zväčšeniny". Ale to už sme zase inde...
Ergo súdruhovia, počúvajte súdruha Keka - dobre hovorí o tých skenoch!
D-76 je praskova chemicko-fyzikalna vyvojka, kde su zastupne hlavne - siricitan sodny 100g na liter, metol 5g/litre, hydrochinon 2g/l, a je tam alkalia Kodalk (casto sa uspesne zamiena za borax). Toto su hlavne zlozky. Metol sam o sebe vyvolava uz v slabej zasade, ale velmi makko, hydrochinon sam o sebe nevyvola nic, ale v kombinacii s metolom a zasadou vyvolava dost prudko... Spolu vyvolavaju tak, ako je to zname z miliona obrazkov. Siricitan sodny tam je v obrovskom mnozstve aby plnil niekolko funkcii. Prvou je ochranna, pretoze zabranuje vzdusnej oxidacii metolu a hydrochinonu. A druhou velmi dolezitou funkciou je "ohlodavanie" a tym kontrola rastu a tvaru uz vyvolaneho kovoveho striebra. Zaroven sa deje jedna kuzelna vec a to jeze rozpustene rozpustene kovove striebro sa naspat usadza pevne a vyvolane striebro. Toto vsetko ma za nasledok, ze vysledne zrno nie je ostrohranne a aj to, ze svetlo urcitych vlnovych dlzok mierne ohyba. Tejto vyvojke sa tiez hovori, ze je neprava jemnozrnna vyvojka. Zmensenim mnozstva siricitanu sodneho sa kuzlo postupne straca, preto D-76 riedena 1:1 uz pracuje uplne inak, zrno je ine, ale vysledok sa so zvacsujucou sa ostrostou hran zrna zvacsuje. Takto to plati pre tzv tradicne filmy, T-Max, Delta a aj Foma 200 sa spravaju malinko odlisne. Tri-X v D-76 je preto carovna kombinacia, ktora zarucene otoci aspon jedneho fotografa z 10 na pravu vieru, zabudne na ICC profily a farebnu fotografiu vobec, preda uplne vsetko digitalne a pozhana si zvacsovak. Aj ked som vyznavacom hybridnej cesty, teda tej, ze sa film naskenuje, vycisti od prachu a chlpov a az potom sa nejako da na papier, musim priznat, ze fotografie na papieri svetlocitlivom je cosi este onakvejsie. Dobry sken nevyzera na monitore nikdy dobre. To je zakladny postulat. A funguje to ciastocne aj naopak, ze to co na monitore vyzera genialne, nemusi uspokojit oko pri vytlacenej podobe. Ak by niekto namietal, z to je len skusenost zo zleho monitora, tak pripominam, ze hovorime o CB fotografii. Z farebnou je to este horsie Vzdavam hold tvojej dobrej volbe
Hm, keby ten dobrý sken z toho skenera bola taká jednoduchá vec, že? Ešte aj to exponovanie, kombinácia film + vývojka + samotné vyvolávanie je dobré doladiť pre skenovanie a nie preto, že to pôjde pod zväčšovák a na svetlocitlivý papier, že Keko?
Skenovanie negatívov je u mňa prirodzená cesta. Klasické zväčšovanie ma zatiaľ neláka. Nemám momentálne na to čas a ani vhodný priestor. Fotím aj preto na XP2, že sa dá zväčšiť mokrým procesom, ak by som sa niekedy k tomu dostal. Mám veľmi rád ČB fotografiu a hybridnou cestou sa k nej dostanem jednoduchšie ako softiť pri PC a používať rôzne pluginy. A veľmi sa mi páči aj samotný proces tvorby na negatív. Nuž, ale každý si musí nájsť vlastnú cestu, alebo ju aspoň hľadať. Lebo vlastná cesta je vlastne on sám.
Skenovanie negatívov je u mňa prirodzená cesta. Klasické zväčšovanie ma zatiaľ neláka. Nemám momentálne na to čas a ani vhodný priestor. Fotím aj preto na XP2, že sa dá zväčšiť mokrým procesom, ak by som sa niekedy k tomu dostal. Mám veľmi rád ČB fotografiu a hybridnou cestou sa k nej dostanem jednoduchšie ako softiť pri PC a používať rôzne pluginy. A veľmi sa mi páči aj samotný proces tvorby na negatív. Nuž, ale každý si musí nájsť vlastnú cestu, alebo ju aspoň hľadať. Lebo vlastná cesta je vlastne on sám.
hybridná cesta je dobrá, zatiaľ mám vyskúšané Ilford Delta 100 + Perceptol 1:1, Ilford Pan F Plus 50 + Perceptol 1:1 a Fuji Neopan Across 100 + home modified two batch ID11 na nočné fotografie a nejakého TMX 100 som tam tiež buchol
My choice is Perceptol (methol developer) 1: 1 for landscape a architecture pictures.
Filmy s vyssou citlivostou
Zhanam filmy 800,1600ASA. Bud farebne, alebo ciernobiele, na tom nezalezi.
Viete mi prosim poradit, kde by som ich mohol v BA kupit ? Alebo nejaky overeny internetovy obchod.
Dakujem
SOm agentom KGB a nie je pre mna si ho pozriet v tvojom profile, tu na ephoto
Som rad, ked som pomohol.
A potom su tu fajnsmekerske vyvojky, vacsinou zle vyuzivaju citlivost a trpia na neostrost. Vynimkami su DDX a T-Max vyvojky ( a obdobne).
Uplne odlisne pracujuce vyvojky su zavojujuce vyvojky (tiez ich volaju pyro vyvojky, alebo tanol, Dixatol, Precisol...)
The top of the top predstavuju dvojkupelove vyvojky, nieco sa tu rozoberal transporti686, ale konfekcne balenie napr Diafine.
Kup ID-11 a univerzalny ustalovac pre zaciatok, je to lacne a nic nepokazis.
SOm agentom KGB a nie je pre mna si ho pozriet v tvojom profile, tu na ephoto
Som rad, ked som pomohol.
Trochu som bol zaskoceny ked sa ma pani v obchode pytala ako sa volam, lebo film je rezervovany na meno.
Oblubena vyvojka nasich deduskov, s mimoriadnym impaktom na sucasnika. Navyse tak ekologicka. Absolutna prednost je jej 100rocna trvanlivost a niekolko tiscic moznosti, ako nou vyvolavat: 1:1, 1:2, 1:3 ... 1:10000
Trochu som bol zaskoceny ked sa ma pani v obchode pytala ako sa volam, lebo film je rezervovany na meno.
A potom su tu fajnsmekerske vyvojky, vacsinou zle vyuzivaju citlivost a trpia na neostrost. Vynimkami su DDX a T-Max vyvojky ( a obdobne).
Uplne odlisne pracujuce vyvojky su zavojujuce vyvojky (tiez ich volaju pyro vyvojky, alebo tanol, Dixatol, Precisol...)
The top of the top predstavuju dvojkupelove vyvojky, nieco sa tu rozoberal transporti686, ale konfekcne balenie napr Diafine.
Kup ID-11 a univerzalny ustalovac pre zaciatok, je to lacne a nic nepokazis.
Tri-X v D-76 je preto carovna kombinacia, ktora zarucene otoci aspon jedneho fotografa z 10 na pravu vieru, zabudne na ICC profily a farebnu fotografiu vobec, preda uplne vsetko digitalne a pozhana si zvacsovak.
Aj ked som vyznavacom hybridnej cesty, teda tej, ze sa film naskenuje, vycisti od prachu a chlpov a az potom sa nejako da na papier, musim priznat, ze fotografie na papieri svetlocitlivom je cosi este onakvejsie.
Dobry sken nevyzera na monitore nikdy dobre. To je zakladny postulat. A funguje to ciastocne aj naopak, ze to co na monitore vyzera genialne, nemusi uspokojit oko pri vytlacenej podobe. Ak by niekto namietal, z to je len skusenost zo zleho monitora, tak pripominam, ze hovorime o CB fotografii. Z farebnou je to este horsie
Vzdavam hold tvojej dobrej volbe
Tri-X v D-76 je preto carovna kombinacia, ktora zarucene otoci aspon jedneho fotografa z 10 na pravu vieru, zabudne na ICC profily a farebnu fotografiu vobec, preda uplne vsetko digitalne a pozhana si zvacsovak.
Aj ked som vyznavacom hybridnej cesty, teda tej, ze sa film naskenuje, vycisti od prachu a chlpov a az potom sa nejako da na papier, musim priznat, ze fotografie na papieri svetlocitlivom je cosi este onakvejsie.
Dobry sken nevyzera na monitore nikdy dobre. To je zakladny postulat. A funguje to ciastocne aj naopak, ze to co na monitore vyzera genialne, nemusi uspokojit oko pri vytlacenej podobe. Ak by niekto namietal, z to je len skusenost zo zleho monitora, tak pripominam, ze hovorime o CB fotografii. Z farebnou je to este horsie
Vzdavam hold tvojej dobrej volbe
Tiež mám rád výhody hybridnej cesty. Dobrý sken. Vyčistený od prachu a pestrý výber fineartových papierov plus dobrá pigmentová tlač. Napriek skenovaniu je to rádovo inde ako mydliť ČB fotku z akéhokoľvek digitálu...
A naozaj - dobrý sken na monitore vypadá zle. A zlý sken (ktorý vypadá jak fotka z digitálu) dopadne blbo na papieri (ak sa bavíme o nejakých pozerateľných formátoch od A3 vyššie. Pri ČB fotke na 100% a pri farbe možno len na 96,6%
Samozrejme zväčšenina má iné čaro, možnosti a hodnoty. No a čo mňa najviac láka a teší sú "kontaktné zväčšeniny". Ale to už sme zase inde...
Ergo súdruhovia, počúvajte súdruha Keka - dobre hovorí o tých skenoch!
Tri-X v D-76 je preto carovna kombinacia, ktora zarucene otoci aspon jedneho fotografa z 10 na pravu vieru, zabudne na ICC profily a farebnu fotografiu vobec, preda uplne vsetko digitalne a pozhana si zvacsovak.
Aj ked som vyznavacom hybridnej cesty, teda tej, ze sa film naskenuje, vycisti od prachu a chlpov a az potom sa nejako da na papier, musim priznat, ze fotografie na papieri svetlocitlivom je cosi este onakvejsie.
Dobry sken nevyzera na monitore nikdy dobre. To je zakladny postulat. A funguje to ciastocne aj naopak, ze to co na monitore vyzera genialne, nemusi uspokojit oko pri vytlacenej podobe. Ak by niekto namietal, z to je len skusenost zo zleho monitora, tak pripominam, ze hovorime o CB fotografii. Z farebnou je to este horsie
Vzdavam hold tvojej dobrej volbe
My choice is Perceptol (methol developer) 1: 1 for landscape a architecture pictures.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom