pekny citat odtial : It's almost 2013 and when I shoot digital, I'm still using a cheap one. That's because in late 2012, even the expensive ones still blow out highlights in a nasty, computerized, unacceptable-looking way.
Kokos, to co je za test??? Raz v tieni, raz na slnku? Nespomenul ani akym systemom vyvolaval, ani ci fotil RAW a nieco sa snazil s nim spravit. Otrasny totalne nerelevantny kratky a zavadzajuci test. Navyse fotky z digitalu su v tienoch ovela svetlejsie, takze blbec ani nevie nastavit rovnaku expoziciu pre digital a analog. WTF?
toto nie je o vojne digi vs film, aj keď ten test tak je postavený, ale pekne na ňom vidieť, že Fuji Reala a aj napríklad Kodak Portra vo farebných negatívnych filmoch, dokážu urobiť väčší dynamický rozsah ako sa bežne tvrdí o farebných negatívnych filmoch, sú to pekné a kvalitné filmy
vypaľovanie svetiel na digitáloch bolo vždy práve doménou digitálov a nie filmu, nikto tu ale neporovnáva napr. D800 a čipy sa stále zdokonaľujú, pokiaľ je ale film správne exponovaný a to aj farebný negatív a dobre spracovaný, tak vo svetlách dokáže zachovávať veľa detailov, ktoré sa prípadne aj pri digitalizácii dajú pekne vytiahnúť.....
Kokos, to co je za test??? Raz v tieni, raz na slnku? Nespomenul ani akym systemom vyvolaval, ani ci fotil RAW a nieco sa snazil s nim spravit. Otrasny totalne nerelevantny kratky a zavadzajuci test. Navyse fotky z digitalu su v tienoch ovela svetlejsie, takze blbec ani nevie nastavit rovnaku expoziciu pre digital a analog. WTF?
hmm podla man to robil dobre ... zmeral expoziciu najsvetlejsej casti, nastavil +3EV expoziciu a odfotil ... osvetlenie nehra rolu... proste digital preexponovany o 3 cisla je nepouzitelny. film preexponovany o 7 cisel ma este kopu detailov ...
ak mi tvrdis ze vytiahnes 7 cisel zo svetiel na hocijakom digitale hocijakym sposobom tak ti odporucam navstevu lekara ...
Digital, ci film preexponovany o 3EV znamena, ze to fotograf pohnojil. Chlapec si dal vela namahy pre dokazanie niecoho, co vobec nezohrava ulohu pri rozhodovani sa, ci film alebo digital. Naopak, svojim portfoliom robi filmu medvediu sluzbu. Zle farby, neostre fotky, zrnite aj namalom nahlade... Katastrofa, ktora by ma odradila, keby som nevedel co film dokaze a nefotil nan kedysi dlhe roky. Odporucam jeho svadobne galerie pridat vo fore do vlakna, kde sa preberaju katastrofalni svadobni fotografi. Myslim, ze pri takychto autoroch, kazdemu prudko stupne sebavedomie. Preto odporucam zhliadnut
Digital, ci film preexponovany o 3EV znamena, ze to fotograf pohnojil. Chlapec si dal vela namahy pre dokazanie niecoho, co vobec nezohrava ulohu pri rozhodovani sa, ci film alebo digital. Naopak, svojim portfoliom robi filmu medvediu sluzbu. Zle farby, neostre fotky, zrnite aj namalom nahlade... Katastrofa, ktora by ma odradila, keby som nevedel co film dokaze a nefotil nan kedysi dlhe roky. Odporucam jeho svadobne galerie pridat vo fore do vlakna, kde sa preberaju katastrofalni svadobni fotografi. Myslim, ze pri takychto autoroch, kazdemu prudko stupne sebavedomie. Preto odporucam zhliadnut
Karol to je možné, jeho fotky som si ja napr. ani nepozrel, ale podstata bola inde, že tá Fuji Reala má naozaj väčší dyn. rozsah ako povedzme 8-9EV, samozrejme, samozrejme preexpozícia tak veľká je vlastne blbosť a chyba, ale z digitálu tie svetlá proste nezachrániš a z filmu áno, farebný posun je asi daň za tú zlú expozícu
to je to rozdielne správanie čipu a filmu, mňa to zaujalo len kvôli tomu, že tá Fuji Reala vyzerá byť veľmi dobrý film aj podľa tohto testu.
Digital, ci film preexponovany o 3EV znamena, ze to fotograf pohnojil. Chlapec si dal vela namahy pre dokazanie niecoho, co vobec nezohrava ulohu pri rozhodovani sa, ci film alebo digital. Naopak, svojim portfoliom robi filmu medvediu sluzbu. Zle farby, neostre fotky, zrnite aj namalom nahlade... Katastrofa, ktora by ma odradila, keby som nevedel co film dokaze a nefotil nan kedysi dlhe roky. Odporucam jeho svadobne galerie pridat vo fore do vlakna, kde sa preberaju katastrofalni svadobni fotografi. Myslim, ze pri takychto autoroch, kazdemu prudko stupne sebavedomie. Preto odporucam zhliadnut
Karol to je možné, jeho fotky som si ja napr. ani nepozrel, ale podstata bola inde, že tá Fuji Reala má naozaj väčší dyn. rozsah ako povedzme 8-9EV, samozrejme, samozrejme preexpozícia tak veľká je vlastne blbosť a chyba, ale z digitálu tie svetlá proste nezachrániš a z filmu áno, farebný posun je asi daň za tú zlú expozícu
to je to rozdielne správanie čipu a filmu, mňa to zaujalo len kvôli tomu, že tá Fuji Reala vyzerá byť veľmi dobrý film aj podľa tohto testu.
Ja sa nehadam o tom, ci je z filmu mozne vytiahnut viac ako z digitalu. Poznam dostatocne dobre obidve media, aby som vedel, ze nech je vysledok akykolvek, pre potreby praxe nedokazuje nic. Fotit na film treba fotit pre jeho jedinecny charakter, odlisnost od digitalu, ale vizualnu. Digital je dnes dodtatocne expozicne pruzny, aby sa tym netrebalo zaoberat.
Ja sa nehadam o tom, ci je z filmu mozne vytiahnut viac ako z digitalu. Poznam dostatocne dobre obidve media, aby som vedel, ze nech je vysledok akykolvek, pre potreby praxe nedokazuje nic. Fotit na film treba fotit pre jeho jedinecny charakter, odlisnost od digitalu, ale vizualnu. Digital je dnes dodtatocne expozicne pruzny, aby sa tym netrebalo zaoberat.
tak s tymto sa da len suhlasit ... je pravda ze ten test je o nicom ... ale aspon pobavil
až tak o ničom to nemusí byť, predstav si napr. že niekto kúpi 400vku film a omylom nafotí na iso100 alebo mu blbne expozimeter
ale je pravda, že na digi, by asi tu chybu videl po cvaknutí, ak mu funguje displej a aspoň trochu vie fotiť
Raz som omylom preexponoval na mojej Mamiyi 645 celý film o 2,5EV dochádzala mi baterka v expozimetri a foťák ukazoval somariny. Zistil som to pri poslednom políčku. Bol to film Fuji Pro 160S. Myslel som si že tam nič nebude keďže som to naozaj poriadne preexponoval. Bol som veľmi prekvapený po vyvolaní keď boli všetky zábery úplne v poriadku a krásne jemnozrnné. Takže som sa uistil že tie profi negatívy naozaj veľa znesú pri preexpozícii.
pre film loverov a nielen pre nich
http://archive.bigben.id.au/tutorials/360/technical/hdri/evaluate.html
WTF?
vypaľovanie svetiel na digitáloch bolo vždy práve doménou digitálov a nie filmu, nikto tu ale neporovnáva napr. D800 a čipy sa stále zdokonaľujú, pokiaľ je ale film správne exponovaný a to aj farebný negatív a dobre spracovaný, tak vo svetlách dokáže zachovávať veľa detailov, ktoré sa prípadne aj pri digitalizácii dajú pekne vytiahnúť.....
WTF?
ak mi tvrdis ze vytiahnes 7 cisel zo svetiel na hocijakom digitale hocijakym sposobom tak ti odporucam navstevu lekara ...
Myslim, ze pri takychto autoroch, kazdemu prudko stupne sebavedomie. Preto odporucam zhliadnut
Myslim, ze pri takychto autoroch, kazdemu prudko stupne sebavedomie. Preto odporucam zhliadnut
to je to rozdielne správanie čipu a filmu, mňa to zaujalo len kvôli tomu, že tá Fuji Reala vyzerá byť veľmi dobrý film aj podľa tohto testu.
Myslim, ze pri takychto autoroch, kazdemu prudko stupne sebavedomie. Preto odporucam zhliadnut
to je to rozdielne správanie čipu a filmu, mňa to zaujalo len kvôli tomu, že tá Fuji Reala vyzerá byť veľmi dobrý film aj podľa tohto testu.
ale je pravda, že na digi, by asi tu chybu videl po cvaknutí, ak mu funguje displej a aspoň trochu vie fotiť
ale je pravda, že na digi, by asi tu chybu videl po cvaknutí, ak mu funguje displej a aspoň trochu vie fotiť
inac rz 67 pro II pozdravuje ... uz si u mna zvyka
inac rz 67 pro II pozdravuje ... uz si u mna zvyka
ale je pravda, že na digi, by asi tu chybu videl po cvaknutí, ak mu funguje displej a aspoň trochu vie fotiť
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom