ahoj Vlado, mrkni prosím na priložený súbor, je to výrez pri 100percent z toho, čo sme dnes skenovali, čierny pás je podložka, nie je na tom nejaký závoj alebo také niečo? je to Delta 400 v ID11
este raz a pomaly... To co zachytis filmom dokazes aj naskenovat. A je toho nepomerne viac, ako to co zachytis do RAW digitalom. Je uplne nieco ine, ze to, co dokazes skenovanim z filmu dostat len ztazka dokazes zobrazit na monitore, nie to este vytlacit. Ale ked trosku pospekulujes (comu sa hovori rendering) dokazes na fotku dostat vsetko potrebne. Mne osobne sa to nemusi pacit, ale je to tam. Neexistuje ale metoda, ako to jednym stuknutim do RAWu a nslednym laborovanim doma v PC/MAC co i len napodobnit, pretoze tam tie detaily nie su. Takze ked to odfotis na farebny negativny film, mozes sa dodatocen rozhodnut, ci pri linearnom prevode budes mat detaily vo svetlach, alebo v tienoch. Pri digitale to uz nejde, pretoze ten rozsah zaostava. Uz tu bolo spomenute, ze rozsah digitalu pre beznu fotografiu staci. Ano, nik neoponuje. Ale nikdy pretym som nepocul tak casto o prepaloch, kym nenastupil digital. Takze to problem bude nie nezriedkavy. A potom je tu oslava nad kazdym zlepsenim "dynamickeho rozsahu". A nabubrale reci, ze digital predbehol film. No ani nahodou.
Pod toto sa podpisujem... Pred nejakým časom som začal s prefotografovávaním ČB negatívov. Začal som s Canonom 30D. A stále mám pocit, že na tom "skene" negatívu lepšie vytiahnem info z tieňa a svetla ako z rawu tej istej scény fotenej priamo tým istým Canonom...
ahoj Vlado, mrkni prosím na priložený súbor, je to výrez pri 100percent z toho, čo sme dnes skenovali, čierny pás je podložka, nie je na tom nejaký závoj alebo také niečo? je to Delta 400 v ID11
je to nejaké divné, neviem, či náhodou niečo s ustalovačom, dal som ilford rapid fixer, ale ten koncentrát z čoho som ho robil bol zavretý asi pol roka v chladničke-nebol nikdy otvorený, ustaloval som to 5 minút, prerušoval som to destilkou
je to nejaké divné, neviem, či náhodou niečo s ustalovačom, dal som ilford rapid fixer, ale ten koncentrát z čoho som ho robil bol zavretý asi pol roka v chladničke-nebol nikdy otvorený, ustaloval som to 5 minút, prerušoval som to destilkou
Doustallit to mozes kedykolvek. Dokonca aj preustalit (strata detailov tienoch). Ja ustalujem priblizne 2x tolko, co trva odstranenie mliecnej podlozky. A neda sa to nijako upravit?
Doustallit to mozes kedykolvek. Dokonca aj preustalit (strata detailov tienoch). Ja ustalujem priblizne 2x tolko, co trva odstranenie mliecnej podlozky. A neda sa to nijako upravit?
dá, toto bol aj tak testovací film, takže mi to neva, ale som prekvapený, že to takto vyšlo, počuj, keď prerušuješ tak ako dlho prerušuješ a ako to preklápaš vtedy a pri ustaľovaní ako dlho a ako preklápaš? 2x toľko čo trvá odstránenie mliečnej podložky, to znamená koľko?
neviem, či na toto pomôže doústalenie, vývojka bola nová v destilke, prerušenie minútu destilkou, pral som to nejakých 20 minút vo vode z vodovodu, skúsim to prípadne ešte strčiť do ustaľovača, ale pripadá mi, že jedine ten ustaľovač asi tam je chyba, naexponované to nebolo zle
dá, toto bol aj tak testovací film, takže mi to neva, ale som prekvapený, že to takto vyšlo, počuj, keď prerušuješ tak ako dlho prerušuješ a ako to preklápaš vtedy a pri ustaľovaní ako dlho a ako preklápaš? 2x toľko čo trvá odstránenie mliečnej podložky, to znamená koľko?
neviem, či na toto pomôže doústalenie, vývojka bola nová v destilke, prerušenie minútu destilkou, pral som to nejakých 20 minút vo vode z vodovodu, skúsim to prípadne ešte strčiť do ustaľovača, ale pripadá mi, že jedine ten ustaľovač asi tam je chyba, naexponované to nebolo zle
Pri vyvolavani si striehnem cas, teplotu a pohyb vo vyvojke. Na ostatne som chrapun. Destilku nepouzivam ani v pripade vyvojky. Ustalovanie je naozaj zavisle od veku a vycerpanost iustalovaca. Kym zmizne mliecna farba ubhnu tri-styri minuty a potom este raz tolko. Zakvedlam, pocas ustalovania mozno 4x. Vies, ze uprednostnujem filmy Kodak a TriX mam z nich najradsej. Tento film je ale haklivy na spravne ustalenie a to prejavuje ruzovou farbou podlozky. Ziaden problem, iba film naznaci, ze nebolo vsetko uplne 100%. Vtedy sa ustaluje az do uplnej straty ruzoveho nadychu a vymiena sa ustalovac za novy. Pouzivam neutralny ustalovac Kodak Flexicolor C-41. Je ekologicky, nesmrdi, mam ho v koncetrate, cena je este prijatelna. Kedze prerusujem studenou vodou z vodovodu a riadnym potrasenim asi 1 minutu, nejaky (minimaln) prenos nizkeho pH do takto hakliveho ustalovaca tam je, takze nikdy nejdem na doraz zivotnosti ustallovaca. Fotim striedmo a aj ked ani mne nikdy nie je luto stlacit spust (citovany Karol Srnec), este sa mi nestalo, aby som v pollitri ustalovaca ustalil viac, ako 4 filmy. Jednoducho za 4 mesiace uz zabudnem, v ktorej flasi a kedy som si ustalovac zarobil.
Pri vyvolavani si striehnem cas, teplotu a pohyb vo vyvojke. Na ostatne som chrapun. Destilku nepouzivam ani v pripade vyvojky. Ustalovanie je naozaj zavisle od veku a vycerpanost iustalovaca. Kym zmizne mliecna farba ubhnu tri-styri minuty a potom este raz tolko. Zakvedlam, pocas ustalovania mozno 4x. Vies, ze uprednostnujem filmy Kodak a TriX mam z nich najradsej. Tento film je ale haklivy na spravne ustalenie a to prejavuje ruzovou farbou podlozky. Ziaden problem, iba film naznaci, ze nebolo vsetko uplne 100%. Vtedy sa ustaluje az do uplnej straty ruzoveho nadychu a vymiena sa ustalovac za novy. Pouzivam neutralny ustalovac Kodak Flexicolor C-41. Je ekologicky, nesmrdi, mam ho v koncetrate, cena je este prijatelna. Kedze prerusujem studenou vodou z vodovodu a riadnym potrasenim asi 1 minutu, nejaky (minimaln) prenos nizkeho pH do takto hakliveho ustalovaca tam je, takze nikdy nejdem na doraz zivotnosti ustallovaca. Fotim striedmo a aj ked ani mne nikdy nie je luto stlacit spust (citovany Karol Srnec), este sa mi nestalo, aby som v pollitri ustalovaca ustalil viac, ako 4 filmy. Jednoducho za 4 mesiace uz zabudnem, v ktorej flasi a kedy som si ustalovac zarobil.
ten neutrálny ustalovač sa dá niekde zohnať? lebo všetky tie rapidy sú kyslé, ten ustalovač bol novo zarobený, ale hovorím, pol roka bol od nova zavretý v chladničke, lebo som nefotil, skúsim na to prerušenie používať normálnu vodu z vodovodu, skúsim ten film ešteraz dať do ustaľovača, čo to spraví.
Prerusujem ilfostopom 10s, potom riadne preprat vodou z vodovodu a potom ustalovac presne podla navodu, presne teploty +-0,1 °C. Aj vyvojka aj ustalovac s destilkou a vzdy vsetko ok. Skusal som viacere recepty z
http://filmdev.org/
a vsetko bolo v poriadku. Ustalovanie by som nepodcenoval, lebo je rovnako dolezite ako vyvojka.
Prerusujem ilfostopom 10s, potom riadne preprat vodou z vodovodu a potom ustalovac presne podla navodu, presne teploty +-0,1 °C. Aj vyvojka aj ustalovac s destilkou a vzdy vsetko ok. Skusal som viacere recepty z
http://filmdev.org/
a vsetko bolo v poriadku. Ustalovanie by som nepodcenoval, lebo je rovnako dolezite ako vyvojka.
no je nemám štastie na tie Ilfordy, 100vku som fotil a volal v perceptole 1+1 a všetko ok, Pan F Plus mi vyšiel zle, nakoniec som zistil, že film bol zlý-asi skladovanie a táto 400vka v ID11 1+1 mi vyšla nie dobre, inak zatiaľ všetko v pohode
pre film loverov a nielen pre nich
https://plus.google.com/114325678117355564773/posts
Nic v zlom
Je uplne nieco ine, ze to, co dokazes skenovanim z filmu dostat len ztazka dokazes zobrazit na monitore, nie to este vytlacit. Ale ked trosku pospekulujes (comu sa hovori rendering) dokazes na fotku dostat vsetko potrebne. Mne osobne sa to nemusi pacit, ale je to tam. Neexistuje ale metoda, ako to jednym stuknutim do RAWu a nslednym laborovanim doma v PC/MAC co i len napodobnit, pretoze tam tie detaily nie su.
Takze ked to odfotis na farebny negativny film, mozes sa dodatocen rozhodnut, ci pri linearnom prevode budes mat detaily vo svetlach, alebo v tienoch. Pri digitale to uz nejde, pretoze ten rozsah zaostava.
Uz tu bolo spomenute, ze rozsah digitalu pre beznu fotografiu staci. Ano, nik neoponuje. Ale nikdy pretym som nepocul tak casto o prepaloch, kym nenastupil digital. Takze to problem bude nie nezriedkavy. A potom je tu oslava nad kazdym zlepsenim "dynamickeho rozsahu". A nabubrale reci, ze digital predbehol film. No ani nahodou.
Pred nejakým časom som začal s prefotografovávaním ČB negatívov. Začal som s Canonom 30D. A stále mám pocit, že na tom "skene" negatívu lepšie vytiahnem info z tieňa a svetla ako z rawu tej istej scény fotenej priamo tým istým Canonom...
A neda sa to nijako upravit?
A neda sa to nijako upravit?
neviem, či na toto pomôže doústalenie, vývojka bola nová v destilke, prerušenie minútu destilkou, pral som to nejakých 20 minút vo vode z vodovodu, skúsim to prípadne ešte strčiť do ustaľovača, ale pripadá mi, že jedine ten ustaľovač asi tam je chyba, naexponované to nebolo zle
neviem, či na toto pomôže doústalenie, vývojka bola nová v destilke, prerušenie minútu destilkou, pral som to nejakých 20 minút vo vode z vodovodu, skúsim to prípadne ešte strčiť do ustaľovača, ale pripadá mi, že jedine ten ustaľovač asi tam je chyba, naexponované to nebolo zle
Vies, ze uprednostnujem filmy Kodak a TriX mam z nich najradsej. Tento film je ale haklivy na spravne ustalenie a to prejavuje ruzovou farbou podlozky. Ziaden problem, iba film naznaci, ze nebolo vsetko uplne 100%. Vtedy sa ustaluje az do uplnej straty ruzoveho nadychu a vymiena sa ustalovac za novy. Pouzivam neutralny ustalovac Kodak Flexicolor C-41. Je ekologicky, nesmrdi, mam ho v koncetrate, cena je este prijatelna. Kedze prerusujem studenou vodou z vodovodu a riadnym potrasenim asi 1 minutu, nejaky (minimaln) prenos nizkeho pH do takto hakliveho ustalovaca tam je, takze nikdy nejdem na doraz zivotnosti ustallovaca.
Fotim striedmo a aj ked ani mne nikdy nie je luto stlacit spust (citovany Karol Srnec), este sa mi nestalo, aby som v pollitri ustalovaca ustalil viac, ako 4 filmy. Jednoducho za 4 mesiace uz zabudnem, v ktorej flasi a kedy som si ustalovac zarobil.
Vies, ze uprednostnujem filmy Kodak a TriX mam z nich najradsej. Tento film je ale haklivy na spravne ustalenie a to prejavuje ruzovou farbou podlozky. Ziaden problem, iba film naznaci, ze nebolo vsetko uplne 100%. Vtedy sa ustaluje az do uplnej straty ruzoveho nadychu a vymiena sa ustalovac za novy. Pouzivam neutralny ustalovac Kodak Flexicolor C-41. Je ekologicky, nesmrdi, mam ho v koncetrate, cena je este prijatelna. Kedze prerusujem studenou vodou z vodovodu a riadnym potrasenim asi 1 minutu, nejaky (minimaln) prenos nizkeho pH do takto hakliveho ustalovaca tam je, takze nikdy nejdem na doraz zivotnosti ustallovaca.
Fotim striedmo a aj ked ani mne nikdy nie je luto stlacit spust (citovany Karol Srnec), este sa mi nestalo, aby som v pollitri ustalovaca ustalil viac, ako 4 filmy. Jednoducho za 4 mesiace uz zabudnem, v ktorej flasi a kedy som si ustalovac zarobil.
http://filmdev.org/
a vsetko bolo v poriadku. Ustalovanie by som nepodcenoval, lebo je rovnako dolezite ako vyvojka.
http://filmdev.org/
a vsetko bolo v poriadku. Ustalovanie by som nepodcenoval, lebo je rovnako dolezite ako vyvojka.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom