Hore
Fórum » Fotografujeme na film
 

Nadstavenie analogovej zrkadlovky

mjamrich
mjamrich 2011-04-21 14:36:53+02
Dobry den, zacinam fotit z anal. zrkadlovkou a potreboval by som poradit ako dosiahnut ake-take vysledky. Nehovorim teraz o probleme ako spravne komponovat fotografiu. Ide mi predovsetkym o technicku stranku pri foteni analogom. Moje fotky su nevyrazne, nekontrastne, malo syte farby aj ked fotim kontrastne objekty. O spravnom nadstaveni analogov sa vsak podla mna pise dost malo a preto sa chcem spytat skusenych fotografov ako na to. Potreboval by som poradit:
- aky farebny film pouzit na fotografovanie krajiny, film kt. by zabezpecil syte farby (ako na fotografiach v linkoch)
- ako kreativne pracovat s ISOm - niekde som cital ze na lepsiu saturaciu farieb sa nadstavuje manualne nizsie ISO aj ked film je s vyzsim ISOm, toto som skusal no vsetky fotografie mam prepalene
- cas a clona - ako spravne pracovat s casom a clonou, (je mi jasne ze na krajinu pouzijem vysoke clonove cislo kvoli velkej hlbke ostrosti)

Pre predstavu o ake vysledky mi zhruba ide posielam linky. Su fotene Canonom EOS 33, presne taky pouzivam aj ja. Problem je vsak ze mam zatial iba setovy objektiv. Ale mam pocit, ze v spravnych rukach a pri dobrom svetle by fotografie mohli dopadnut obstojne aj so setakom. Alebo sa mylim?

Rady typu "nauc sa fotit" su mi nanic. Popredu dakujem autorom s konkretnymi pripomienkami.
Linky:
http://www.pbase.com/image/28330811
http://www.pbase.com/image/42893841
http://www.pbase.com/image/25936807
http://www.pbase.com/image/32911882
http://www.pbase.com/image/40996816
 
keko
2011-04-21 22:35:10+02
príspevok od: Cyril
Napriklad v Dunajskej Strede Ti to neurobia aj ked budes ako prosit a vysvetlovat