Hore
Fórum » Fotografujeme na film
 

Lomo Smena 8M

Tish
Tish 2011-10-14 14:54:43+02
Zdravim,
enasla som tu forum na tuto temu, tak sa vopred ospravedlnujem, ak tu uz jedno je.
Vcera som uuuplnou nahodou nasla v pivnici fotacik, ako inak Smenu, ktora nastastie funguje
No kedze som vo foteni amater a aj to fotim jedine zrkadlovkou, no analog ma veeelmi laka, chcem sa vas opytat na dake rady, co a ako na film + hlavne nieco o Smene..
Dakujem
 
velecky
2013-02-08 09:30:49+01
príspevok od: Karol Srnec
Som sa zlakol. Nam ich nosili do bazaru zadarmo, bolo im luto to hodit do kontajnera. Pre mna osobne fotak len so sentimentalnou hodnotou. Nevynika vobec nicimtechnicky vynimocnym alebo aspon priemernym. Nemozno mu upriet ze sa zasluzil o rozvoj fotografie v socialistickych krajinach. Chvalabohu v tej dobe sme mali aspon o triedu lepsi fotak Cero C35.
v prahe pri staromáku ich v jednom obchode (asi pre turistov) predávali po 300 Kč, alebo 350 Kč. Som ešte žene hovoril, že toľko stála aj pred 25 rokmi Ale vtedy to bol nákup pre celú rodinu na víkend. Ja som si však kúpil Beirette z NDR bol ešte lacnejší a zdal sa mi krajší, modernejší. http://www.flickr.com/photos/artysmokes/4384803252/
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-08 09:35:00+01
príspevok od: total empty
-Mňa by zaujímalo,či sa má zmysel vracať k týmto dinosaurom fotografie.
- Alebo, dokázal by mi niekto analizovať rozdiely,plusy a minusy analog vs. digital pre dnešnú dobu? Ak zostaneme pri tradičnom kinoformáte vs. bežné zrkadlovky, nie nejaké väčšie formáty a hightend digi foťaky(myslým zo super snímačmy 50 a viac mega ktoré su drahšie ako auto ).
-Je postačujúcich tých 4000pix , pripadne viac, na dlhšiu stranu v digi fotke pre bežné fotky, alebo väčšie trebars na plátno o veľkosti 70x40 ?
-Zaujímaju ma fakty, nie emócie. Vďaka.
Z 12 Mpx bez problemov fotka na platno 130x90 cm. Kinofilm je uz prekonany. Dnesne zrkadlovky maju dobry dynamicky rozsah, malo sumu (o tom sa pri snimani na film ani nesnivalo). Ako hlavnu vyhodu ale vidim to, ze mam pod kontrolou cely proces tvorby, po posledny pixel. Nejake prepocitavanie rozlisenia filmu na pixely sa ukazalo ako mylne.
Perfektne fotky sa daju robit aj z filmu, je to ale tazsie. Hadat sa, ci je lepsi digi alebo analog je dnes uz nezmysel. Taketo hadky boli namieste v zaciatkoch digitalizacie. Obidve media poskytnu fotografovi vybornu kvalitu. Bavit sa ma o nieco uplne inom. O tom, ako sa film a digital doplna. Ako akvarel s olejomalbou. Fotograf si moze vybrat, co mu viac sadne. Dokonala mriezka digitalu, alebo nahodne zrno filmu? Tlac na vsemozne materialy, alebo poctivy baritovy papier?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-08 09:38:40+01
príspevok od: velecky
v prahe pri staromáku ich v jednom obchode (asi pre turistov) predávali po 300 Kč, alebo 350 Kč. Som ešte žene hovoril, že toľko stála aj pred 25 rokmi Ale vtedy to bol nákup pre celú rodinu na víkend. Ja som si však kúpil Beirette z NDR bol ešte lacnejší a zdal sa mi krajší, modernejší. http://www.flickr.com/photos/artysmokes/4384803252/
Tu si decka kupovali v Berline, ked sme tam boli v tabore. Stal 100 mariek. Nie je nahodou na polovicne policko?
 
haplo602
2013-02-08 09:52:27+01
príspevok od: total empty
Vďaka, v 90-ich rokoch som fotil na film, len tak,rodinu priateľov,občas prírodu,potom som mal dlhé roky pauzu až do 2006 roku kedy som si kúpil prvý kompakt.
-Vo veľa vecí maš pravdu,ale na digitale existuje možnosť postprocesu,ktorý dáva neobmedzenné možnosti.
-Preto sa pýtam,či to má fakt ešte cenu vratiť sa späť.Kto rozozná či to bolo fotené analogom alebo šikovne spracované digitálom?
jeden rozdiel je v znovupouzitelnosti media. ak si fotil este na 6MP digi tak mas kopu fotiek kde to rozlisenie proste je fixne a vela s tym nespravis. ak si fotil na dobry film s dobrym sklom, zvacsenie rozlisenia riesi kvalitnejsia skenovacia technologia. to je napiklad jeden z rozdielov.

co sa tyka digi v dnesnej dobe, kopa "fotografov" vymenila kvalitu za cenu a pohodlie. preto napriklad telefony s fotakom vytlacaju kompakty. ludia zistili ze aj tak o nic nepridu ked fotia na mobil. prisom hocijaky filmovy kompakt s normalnym objektivom (teda nie lacnym plastovym suntom ako LOMO) je s prehladom lepsi v kvalite vystupu ako 95% dnes produkovanych kompaktov.

co sa tyka post procesu, skenovany negativ sa v pohode vyrovna DLSR a RAW konvertorom. ano je to nakladnejsie a pracnejsie.

jediny vyrazny posun nastal v ISO. to je asi tak cele.
 
anton julény
2013-02-08 10:30:05+01
príspevok od: haplo602
jeden rozdiel je v znovupouzitelnosti media. ak si fotil este na 6MP digi tak mas kopu fotiek kde to rozlisenie proste je fixne a vela s tym nespravis. ak si fotil na dobry film s dobrym sklom, zvacsenie rozlisenia riesi kvalitnejsia skenovacia technologia. to je napiklad jeden z rozdielov.

co sa tyka digi v dnesnej dobe, kopa "fotografov" vymenila kvalitu za cenu a pohodlie. preto napriklad telefony s fotakom vytlacaju kompakty. ludia zistili ze aj tak o nic nepridu ked fotia na mobil. prisom hocijaky filmovy kompakt s normalnym objektivom (teda nie lacnym plastovym suntom ako LOMO) je s prehladom lepsi v kvalite vystupu ako 95% dnes produkovanych kompaktov.

co sa tyka post procesu, skenovany negativ sa v pohode vyrovna DLSR a RAW konvertorom. ano je to nakladnejsie a pracnejsie.

jediny vyrazny posun nastal v ISO. to je asi tak cele.
myslím si, že aj vo fotografii platí zákon zachovania množstva problémov (niečo ako expozičný trojuholník), teda aj z pohľadu teda porovnania digitál/analóg.

často sa hovorí o tých, čo fotia digitálnymi fotoaparátmi ako o cvakačoch, čo narobia tisícky fotografií. vyššie spomínaný fotograf spomínal štatistiky, na jednu reportáž dostával od zamestnávateľa rádovo stovky filmov, spravil niekoľkotisíc fotografií (a v reportáži/článku sa ich použilo 20, a 99.98% sa nikdy nepoužilo). pre iné fotenie štatistiky neuvádzal.
 
Martin Školiak
2013-02-08 10:31:35+01
príspevok od: total empty
Vďaka, v 90-ich rokoch som fotil na film, len tak,rodinu priateľov,občas prírodu,potom som mal dlhé roky pauzu až do 2006 roku kedy som si kúpil prvý kompakt.
-Vo veľa vecí maš pravdu,ale na digitale existuje možnosť postprocesu,ktorý dáva neobmedzenné možnosti.
-Preto sa pýtam,či to má fakt ešte cenu vratiť sa späť.Kto rozozná či to bolo fotené analogom alebo šikovne spracované digitálom?
Vôbec sa nemusíš rozhodnúť pre jednu technológiu ako ti radí MartinMM. Ja fotím aj na digitál aj na film s kľudným svedomím. A nech už dobehol digitál filmovú technológiu v čomkoľvek, nedobehol ju v tom podstatnom a to je krása výsledného obrazu na fotografickom papieri.
 
keko
2013-02-08 10:36:02+01
príspevok od: haplo602
jeden rozdiel je v znovupouzitelnosti media. ak si fotil este na 6MP digi tak mas kopu fotiek kde to rozlisenie proste je fixne a vela s tym nespravis. ak si fotil na dobry film s dobrym sklom, zvacsenie rozlisenia riesi kvalitnejsia skenovacia technologia. to je napiklad jeden z rozdielov.

co sa tyka digi v dnesnej dobe, kopa "fotografov" vymenila kvalitu za cenu a pohodlie. preto napriklad telefony s fotakom vytlacaju kompakty. ludia zistili ze aj tak o nic nepridu ked fotia na mobil. prisom hocijaky filmovy kompakt s normalnym objektivom (teda nie lacnym plastovym suntom ako LOMO) je s prehladom lepsi v kvalite vystupu ako 95% dnes produkovanych kompaktov.

co sa tyka post procesu, skenovany negativ sa v pohode vyrovna DLSR a RAW konvertorom. ano je to nakladnejsie a pracnejsie.

jediny vyrazny posun nastal v ISO. to je asi tak cele.
Ano ja s tebou suhlasim.
Jediny rozdiel v uvazovani:
Smena nepatri k dnesnemu LOMO prudu. A to vedie k dvom dalsim konstatovaniam. Za prve. Smena je presne tak plastova, ako ktorakolvek sucasna zrkadlovka. A objektiv je rovnako tak zo skla. Vysladky su preto az zarazajuco podobne tym z o hodne drahsich sucasnikov. Za druhe. Lomo (teda to uz nesuvisi so Smenou) je filozofia. Na pulte mame ktorykolvek LOLMO aparat drahsi, ako je digitalny kompakt. Hadaj, co sa nam predava lepsie. LOMO je totiz zazitok. Ked absolvujes kurz LOMO, zistis, ze fotografia moze byt ovela tvorivejsia, ako si si dokazal vobec predstavit. Denne sknujem velke mnozstvo svitkacov z LOMO a nielen z SK. Mozem povedat, ze LOMO zasihlo vsetky vekove skupiny, ze ludia v (napr) v Holansku chodia v tlupach (s vekom od 7 do 70 rokov) a snzia sa multiexpoziciou, nevsednymi uhlami pohladu, vyuzivanim nedokonalosti aparatu i objektivu tvorit veci, ktore znesu vystavu v galerii. Maskovanie pomocou tmavych casti sceny a naslednym nafotenim niecoho svetleho do masky, spajanim veci a vyznamov, vyuzivanim stvorcoveho formatu, zachytavanim deja na jednmo policko, vyuzivanie vlastnosti expirovaneho filmu .... To je len naznak. Dalej chcem uviest, ze nakupom jedneho aparatu to nekonci. Kto uvidi vysledky zo Spinera, bezi si ho kupit, Kto vidi vysledky zo Sprocket Rocketu, musi mat aj ten. Teraz je novinka - Belair X 6-12. Apart s mechom a vymennymio objektivmi. V spojeni s do hneda tahajucimi filmami dava take vysledky, ze si ch proste musis zamilovat.
Ano aj s tym ISO mas pravdu. S filmo sa proste dalej ako za 50000 ASA nedostanes. A vysledok sa ani tak nemusi pacit uplne kazdemu. No rozhodne to nie je nieco do sucasnych novin. Ocenis iba pri pohlade na fotografiu v kruhu obdivovatelov tejto technologie. Ale to nemusi byt prekazka pre dokumentaristu, zo 100-kou okolo sveta. Zo 100-kou sa totiz fotit aj za "silnej tmy". Vysledok si ale s digitalom skratka nepomylis.
Cim to je, ze vyznavaci filmu su zaroven vyznavacmi pevnych objektivov a zaroven ich to taha mimo (dnesne) mainstreamove znacky? Objektivy, ktore casto zacinaju na F3,5 a aparaty s tromi nastavovacimi prvkami, z toho jenym je ostrenie?
Fotis na film?
 
haplo602
2013-02-08 11:17:06+01
príspevok od: keko
Ano ja s tebou suhlasim.
Jediny rozdiel v uvazovani:
Smena nepatri k dnesnemu LOMO prudu. A to vedie k dvom dalsim konstatovaniam. Za prve. Smena je presne tak plastova, ako ktorakolvek sucasna zrkadlovka. A objektiv je rovnako tak zo skla. Vysladky su preto az zarazajuco podobne tym z o hodne drahsich sucasnikov. Za druhe. Lomo (teda to uz nesuvisi so Smenou) je filozofia. Na pulte mame ktorykolvek LOLMO aparat drahsi, ako je digitalny kompakt. Hadaj, co sa nam predava lepsie. LOMO je totiz zazitok. Ked absolvujes kurz LOMO, zistis, ze fotografia moze byt ovela tvorivejsia, ako si si dokazal vobec predstavit. Denne sknujem velke mnozstvo svitkacov z LOMO a nielen z SK. Mozem povedat, ze LOMO zasihlo vsetky vekove skupiny, ze ludia v (napr) v Holansku chodia v tlupach (s vekom od 7 do 70 rokov) a snzia sa multiexpoziciou, nevsednymi uhlami pohladu, vyuzivanim nedokonalosti aparatu i objektivu tvorit veci, ktore znesu vystavu v galerii. Maskovanie pomocou tmavych casti sceny a naslednym nafotenim niecoho svetleho do masky, spajanim veci a vyznamov, vyuzivanim stvorcoveho formatu, zachytavanim deja na jednmo policko, vyuzivanie vlastnosti expirovaneho filmu .... To je len naznak. Dalej chcem uviest, ze nakupom jedneho aparatu to nekonci. Kto uvidi vysledky zo Spinera, bezi si ho kupit, Kto vidi vysledky zo Sprocket Rocketu, musi mat aj ten. Teraz je novinka - Belair X 6-12. Apart s mechom a vymennymio objektivmi. V spojeni s do hneda tahajucimi filmami dava take vysledky, ze si ch proste musis zamilovat.
Ano aj s tym ISO mas pravdu. S filmo sa proste dalej ako za 50000 ASA nedostanes. A vysledok sa ani tak nemusi pacit uplne kazdemu. No rozhodne to nie je nieco do sucasnych novin. Ocenis iba pri pohlade na fotografiu v kruhu obdivovatelov tejto technologie. Ale to nemusi byt prekazka pre dokumentaristu, zo 100-kou okolo sveta. Zo 100-kou sa totiz fotit aj za "silnej tmy". Vysledok si ale s digitalom skratka nepomylis.
Cim to je, ze vyznavaci filmu su zaroven vyznavacmi pevnych objektivov a zaroven ich to taha mimo (dnesne) mainstreamove znacky? Objektivy, ktore casto zacinaju na F3,5 a aparaty s tromi nastavovacimi prvkami, z toho jenym je ostrenie?
Fotis na film?
ono to LOMO je vseobecne sranda, lebo to iste sa da dosiahnut z hocicoho trockou PP (vid popularitu Instagram a podobnych). ale zase sme pri tej pohodlnosti

posledna otazka dufam bol vtip
 
keko
2013-02-08 12:07:19+01
príspevok od: haplo602
ono to LOMO je vseobecne sranda, lebo to iste sa da dosiahnut z hocicoho trockou PP (vid popularitu Instagram a podobnych). ale zase sme pri tej pohodlnosti

posledna otazka dufam bol vtip
Ten, co je pohodlny, ten to proste nezazije. Takze asi tak k instagramu.
Posledna otazka bola k tomu tvojmu Samsung WB650, co ma pletie To nie je digital ?
 
haplo602
2013-02-08 12:37:59+01
príspevok od: keko
Ten, co je pohodlny, ten to proste nezazije. Takze asi tak k instagramu.
Posledna otazka bola k tomu tvojmu Samsung WB650, co ma pletie To nie je digital ?
to je manzelkin fotak ... kua sak si mi skenoval nejake negativy uz
 
Luboss7
2013-02-08 15:26:14+01
1/ Ja by som ti odporučil skúsiť si kompletný čb proces, určite nájdeš niekoho, alebo nejaký fotoklub kde si to môžeš vyskúšať. Teda po vyfotení si sama vyvolať film, a potom pekne na zväčšováku urobiť fotočky Pre mňa osobne by inak fotenie na film nemalo zmysel.
2/ Smena sa kedysi predávala za 300 Kčs, tomu určite zodpovedá aj kvalita jednak foťáku a hlavne objektívu, kvalitnejšiu filmovú zrkadlovku kúpiš teraz za pár Eur, skús popozerať inzeráty, napr tu je Canon za 60 EUR
www.ephoto.sk/bazar/predam/zrkadlovka-35mm/zilinsky-kraj/23168/canon-eos-300/
ten stál kedysi možno 10.000,- alebo aj viac? Sk, a nejakú Prakticu kúpiš určite aj lacnejšie.
 
velecky
2013-02-08 16:33:50+01
príspevok od: Karol Srnec
Tu si decka kupovali v Berline, ked sme tam boli v tabore. Stal 100 mariek. Nie je nahodou na polovicne policko?
nie, ja som mal na celé políčko, u nás stál 290 Kčs (Smena myslím 300 Kčs, tých 10 korún rozhodlo + moja nechuť k všetkému ruskému). Som si pripadal, ako reportér, páčkový posun filmu, 36 obrázkov (a niekedy aj 38, keď som dobre založil film). Strašné, ako si tie ceny pamätáme, však?
 
JohnNewton
2013-02-08 16:40:09+01
príspevok od: MartinMM
Rozdiel medzi digitalom a analogom je obrovsky hlavne v tom, ze pri analogu nemas ziadne pixely a ak si sikovna zachytis detaily o ktorych sa ti s digitalom ani nesnivalo a ma to svoje caro.
Bohuzial v dnesnej dobe je trosku problem zohnat kvalitne filmy do analogu a aj najst niekoho kto ti ho dokaze kvalitne vyvolat a spravit z neho aj kvalitne foto.
Pri analogu nemozes cvakat do nekonecna a kazdy zaber si musis dopredu premysliet a nakomponovat. tiez nevuvidis hned po odfoteni co si odfotila a ci spravne.

Tiez som rozmyslal kupit analog (zrkadlovkou) pred tym nez som si kupil svoju prvu digi zrkadlovku a kompakt odlozil na policku, avsak zistil som, ze stale nevyuzivam ani 50% toho co mi dokaze ponuknut digitalna zrkadlovka a tak sa snazim naucit a vyuzivat skoro vsetky jej moznosti co vsak istu dobu potrva a preto sa nehrniem do analogu. Naco by mi boli dva odlisne sposoby fotenia ked ich nedokazem vyuzit? Nanic a preto som sa rozhodol zamerat na digital a ked usudim ze nastal cas posunut sa dalej urcite skusim aj analog.

Musis sa rozhodnut ktorou cestou ist a ktoru budes preferovat a venovat sa jej no ak sa rozhodnes pre ktorukolvek myslim, ze nebudes lutovat pretoze kazda so sebou prinasa nico ine a nieco viac ako ta druha.
Neblázni s tými datailami na analógu, to je pri bežnom spracovaní mýtus jak sviňa, miesto pixelov tam je zrno, nejaké to čaro zažješ iba ak si celý proces odkrútiš sám, žiadny fotolab, len vtedy zažiješ zjavenie obrazu na bielom papieri a na vlastné oči. Jedinou praktickou výhodou filmu môže byť jeho skladovacia životnosť. Ostatné už vzal čas, ako SP, LP, MG, CD, a za chvílu aj DVD a BRD . Uctievači filmu si budú musieť za pár rôčikov postaviť svoj kostol ....... Mimochodom, ešte som nepočul filmového amatéra, ktorý by smútil za 8mm alebo 16 mm filmom, pri tom nosič a jeho vlastnodti boli podobné kinofilmu
 
keko
2013-02-08 16:57:47+01
príspevok od: JohnNewton
Neblázni s tými datailami na analógu, to je pri bežnom spracovaní mýtus jak sviňa, miesto pixelov tam je zrno, nejaké to čaro zažješ iba ak si celý proces odkrútiš sám, žiadny fotolab, len vtedy zažiješ zjavenie obrazu na bielom papieri a na vlastné oči. Jedinou praktickou výhodou filmu môže byť jeho skladovacia životnosť. Ostatné už vzal čas, ako SP, LP, MG, CD, a za chvílu aj DVD a BRD . Uctievači filmu si budú musieť za pár rôčikov postaviť svoj kostol ....... Mimochodom, ešte som nepočul filmového amatéra, ktorý by smútil za 8mm alebo 16 mm filmom, pri tom nosič a jeho vlastnodti boli podobné kinofilmu
To, ze si nepocul nikoho smuti za 8-ckou ci 16-kou este neznamena, ze za nimi nesmuti. Nasadenie je vsak bolo, je a bude rovnake ako neskor s VHS, HI8, ci AVCHD, alebo co uz len chces, teda mizive oproti nasadeniu fotoaparatov pri foteni. Ale ver mi 16-ka je zazitok. A hobby, co si nemozes dovolit. O 35-ke ani nehovorim.
 
JohnNewton
2013-02-08 17:12:50+01
príspevok od: keko
To, ze si nepocul nikoho smuti za 8-ckou ci 16-kou este neznamena, ze za nimi nesmuti. Nasadenie je vsak bolo, je a bude rovnake ako neskor s VHS, HI8, ci AVCHD, alebo co uz len chces, teda mizive oproti nasadeniu fotoaparatov pri foteni. Ale ver mi 16-ka je zazitok. A hobby, co si nemozes dovolit. O 35-ke ani nehovorim.
Mňa neoblbneš, ja som to robil, a ak Ti môžem poradiť, užívaj si a teš sa z nových technológií, občas sa vyskytne aj slepá ulička vývoja, ale vo všeobecnosti je pokrok výrazný. Mimochodom, 16-ka nebol zážitok, ale panoramatická 70 áno. (oslobodenie, vojna a mier, lietajúci kliper atď...)
 
keko
2013-02-08 17:34:22+01
príspevok od: JohnNewton
Mňa neoblbneš, ja som to robil, a ak Ti môžem poradiť, užívaj si a teš sa z nových technológií, občas sa vyskytne aj slepá ulička vývoja, ale vo všeobecnosti je pokrok výrazný. Mimochodom, 16-ka nebol zážitok, ale panoramatická 70 áno. (oslobodenie, vojna a mier, lietajúci kliper atď...)
Do kina je 16-ka malo. Ale doma na stenu ... Ja som videl! Teda pokial sa chceme stale bavit o nadseneckej fotografii a kinematografii. No a polick 70-ky je porovnatelene s polickom kinofilmu. Ak to bolo pre teba zazitkom, musi byt pre teba zazitkom aj fotografia z kinofilmoveho policka. Pri tom zvaz, ze 70-ka bola natolko profi format, ze sa bezne ani profesionali k nej nedostali. Kym kinofilmove policko obstaras dnes uz i za 5 centov vyvolanim.
Uzivat si nove technologie ... No poviem ti tak, uzivam si tie, ktore sa bez problemov daju realizovat v kuchyni. A je ich tolko, ze kym ich vsetky vyskusas, mas do smrti postarane. Takze naco nove, ktorych zivotnost je mensia, ako radost zo spomienky. Naco, povedz mi? Co mi to prinesie? Iba ak radost z pokroku, co sa plati z prehnane mojej penazenky.
Smena 8 uz lacnejsia nebude. Podla toho mi vychadza, ze je to dobra investicia. Kupim za 15€, pouzijem, predam za 15€. Kym nova technologia stoji 1500€ pri nakupe a po pouziti dostanes za nu kolko? A to mam zas a znova absolvovat len preto, ze niekto pridal dalsi pixel?
 
JohnNewton
2013-02-08 18:38:59+01
príspevok od: keko
Do kina je 16-ka malo. Ale doma na stenu ... Ja som videl! Teda pokial sa chceme stale bavit o nadseneckej fotografii a kinematografii. No a polick 70-ky je porovnatelene s polickom kinofilmu. Ak to bolo pre teba zazitkom, musi byt pre teba zazitkom aj fotografia z kinofilmoveho policka. Pri tom zvaz, ze 70-ka bola natolko profi format, ze sa bezne ani profesionali k nej nedostali. Kym kinofilmove policko obstaras dnes uz i za 5 centov vyvolanim.
Uzivat si nove technologie ... No poviem ti tak, uzivam si tie, ktore sa bez problemov daju realizovat v kuchyni. A je ich tolko, ze kym ich vsetky vyskusas, mas do smrti postarane. Takze naco nove, ktorych zivotnost je mensia, ako radost zo spomienky. Naco, povedz mi? Co mi to prinesie? Iba ak radost z pokroku, co sa plati z prehnane mojej penazenky.
Smena 8 uz lacnejsia nebude. Podla toho mi vychadza, ze je to dobra investicia. Kupim za 15€, pouzijem, predam za 15€. Kym nova technologia stoji 1500€ pri nakupe a po pouziti dostanes za nu kolko? A to mam zas a znova absolvovat len preto, ze niekto pridal dalsi pixel?
Ale veď to je cieľom ľudského snaženia, inač by sme stále boli v jaskyní a robili oheň a mali 4 ženy (výhoda) a 4 svokry (nevýhoda)
 
keko
2013-02-08 20:17:15+01
príspevok od: JohnNewton
Ale veď to je cieľom ľudského snaženia, inač by sme stále boli v jaskyní a robili oheň a mali 4 ženy (výhoda) a 4 svokry (nevýhoda)
TO nie je cielom ludskeho snazenia. To je cielom snazenia sa niekolkych firiem co najviac zarobit. Kde je napisane, ze je pre ludstvo (a koniec-koncov aj pre zemegulu) lepsie, ze sme vysli z jaskyn?
Styri zeny? Nikdy. Keby nebolo ludskej zavisti, jedna zena by stacila pre cely kmen
 
fomist
2013-02-09 08:35:52+01
Nahlas som sa usmial nad témou Smena 8 . Bol to foťák s ktorým som začínal cca v r. 1971 ako 10ročný. , Krásne spomienky na detstvo, keď sa deti ešte hrali , ja takmer všade chodil so Smenou a potom vysedával v kúpelni pri zväčšováku. Krásne časy to boli ,iné ako majú dnešné deti .
 
total empty
2013-02-09 09:14:12+01
príspevok od: keko
TO nie je cielom ludskeho snazenia. To je cielom snazenia sa niekolkych firiem co najviac zarobit. Kde je napisane, ze je pre ludstvo (a koniec-koncov aj pre zemegulu) lepsie, ze sme vysli z jaskyn?
Styri zeny? Nikdy. Keby nebolo ludskej zavisti, jedna zena by stacila pre cely kmen
"jedna zena by stacila pre cely kmen " neblázni, taka žena pluku sa ešte nenašla.
 
Strana 2 z 3
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()