pridávam sem skeny z kodak Ektar 100, rôzne expozície tej istej scény, skenované na nikon LS2000 software Vuescan, profil ako generic negative film, úpravy farby vo vuescan nastavené na none, skenované pri 2000dpi, skeny po naskenovaní úpravované vo photoshope cez levels vždy nastavený black slider na okraj a white slider na okraj v jednotlivých kanáloch R,G a B, iné úpravy ako kontrast atď neboli robené-iba levels ako som písal hore, pridávam aj crop 300percent z upraveného skenu cez levels-kvôli posúdeniu zrna pri rôznych expozíciach, všetky obrázky boli v konečnej fáze prevedené do JPG
fotografovaná scéna už upravené cez levels v PS-pozri priložený jpg:
pridávam sem skeny z kodak Ektar 100, rôzne expozície tej istej scény, skenované na nikon LS2000 software Vuescan, profil ako generic negative film, úpravy farby vo vuescan nastavené na none, skenované pri 2000dpi, skeny po naskenovaní úpravované vo photoshope cez levels vždy nastavený black slider na okraj a white slider na okraj v jednotlivých kanáloch R,G a B, iné úpravy ako kontrast atď neboli robené-iba levels ako som písal hore, pridávam aj crop 300percent z upraveného skenu cez levels-kvôli posúdeniu zrna pri rôznych expozíciach, všetky obrázky boli v konečnej fáze prevedené do JPG
fotografovaná scéna už upravené cez levels v PS-pozri priložený jpg:
výsledný jpg upravený cez levels je zmenšený z nejakých 2700pix na 1200pix
najmenšie zrno má aspoň podľa môjho oka má crop číslo štyri v rade-úplne napravo a ten prislúcha tejto fotke priamo zo skenera a tejto upravenej cez levels
a co z tohoto vedeckeho vyskumu ma pre nas akoze plynut? ze uz budeme hladat zrno aj na filme alebo co?
ma z toho plynúť to, že ma zaujímalo, ako sa bude chovať ektar pri rôznych expozíciach a ak je proces skenovania rovnaký aj úprava rovnaká, aký bude mať vplyv expozície na zrno na výslednom skene po úprave v PS, len taký test, niekomu sa možno hodí, zrno hľadať nemusíš, to tam nájdeš vždy.........
ma z toho plynúť to, že ma zaujímalo, ako sa bude chovať ektar pri rôznych expozíciach a ak je proces skenovania rovnaký aj úprava rovnaká, aký bude mať vplyv expozície na zrno na výslednom skene po úprave v PS, len taký test, niekomu sa možno hodí, zrno hľadať nemusíš, to tam nájdeš vždy.........
este si zabudol na taku malickost a to proces vyvolavania.
este si zabudol na taku malickost a to proces vyvolavania.
áno súhlasím, ale tu sa jedná o fotky z jednej rolky filmu, vyvolávané rovnako, vyvolávalo sa v kodak express-predpokladám pri nejakých štandardných podmienkach pre vyvolávanie v minilabe, moc ľudí asi nebude farebný negatív vyvolávať doma v komore-aj keď sa nájdu a veľa už ani film nekúpi vôbec
To je co na tom obrazku? Ficov vinohrad nad Racou?
čau keko, je to vinohrad nad račou, akurát neviem, či ficov keko teba by som sa chcel opýtať ohľadom zrna na negatíve, kedy je väčšie zrno pri podexpozícii alebo aj pri značnej preexpozícii
Kodak Ektar 100 - skúsenosti
fotografovaná scéna už upravené cez levels v PS-pozri priložený jpg:
fotografovaná scéna už upravené cez levels v PS-pozri priložený jpg:
obrázky hore, čo vyliezli zo skenera idú od najsveljšieho až po najtmavší, cropy z úpravených fotiek budú zodpovedať takému istému zoradeniu
mrknite napr. na crop číslo 4-úplne napravo a číslo 1-úplne naľavo ohľadom zrna
scan, úprava cez levels v jednotlivých kanáloch R,G a B, žiadne iné úpravy
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom