Ahoj, snáď to tak kritické nebude, uvidíme. Kde konkrétne ti odchádzali na tej mamiyi tesnenia? Dvierka čo kryjú film, boky? alebo aj niekde inde?
Všade možne to presvitalo. Ku koncu mám pocit že začalo presvitať aj plátno uzávierky a svetlo sa na film dostávalo od matnice z hora popri zrkadle a cez presvitajúcu uzávierku na film. Možno tvoj kus nebude mať toľko za sebou a bude počúvať. Ostali mi po nej dve vložky na film 120 a jedna 220 a jedna matnica zo zaostrovaním. Ak by si mal záujem napíš do súkr. pošty. Predám lacno.
Všade možne to presvitalo. Ku koncu mám pocit že začalo presvitať aj plátno uzávierky a svetlo sa na film dostávalo od matnice z hora popri zrkadle a cez presvitajúcu uzávierku na film. Možno tvoj kus nebude mať toľko za sebou a bude počúvať. Ostali mi po nej dve vložky na film 120 a jedna 220 a jedna matnica zo zaostrovaním. Ak by si mal záujem napíš do súkr. pošty. Predám lacno.
Čítal som, že majú problémy s tým tesnením, čo je na dvierkach, ktoré uzatvárajú vložku s filmom, to budem musieť aj ja vyriešiť pre istotu, lebo to tesnenie je rozpadané-to sa však riešiť dá. Ostatné uvidím. Diky. vložky som dostal k tomu dve a matnicu tiež s tým zaostrovaním.
Čítal som, že majú problémy s tým tesnením, čo je na dvierkach, ktoré uzatvárajú vložku s filmom, to budem musieť aj ja vyriešiť pre istotu, lebo to tesnenie je rozpadané-to sa však riešiť dá. Ostatné uvidím. Diky. vložky som dostal k tomu dve a matnicu tiež s tým zaostrovaním.
Tesnenie na dvierkach si spravíš aj sám. Na miesto toho čierneho plyšu či čo to je pôvodne tam do drážky opatrne vlepíš bavlnku na štrikovanie. Raz som to posielal do servisu a takto to urobili, no ale tesnilo to dobre.
Zdravím. Zaujímalo by ma :aký čip a s koľkými pixelmi je rovnocenný filmu políčko-24x36 mm,60x45 mm,60x60 mm,60x70 mm. Vďaka.
Snažíš sa porovnať neporovnateľné. Analóg / film je "spojitý". Má "nekonečno" pixelov a každý kúsok môže nadobúdať nekonečné množstvo odtieňov / farieb. Digitál je diskrétny. Čo sa počtu bodov (rozlíšenia) aj zachytených farieb (rozsahu) týka.
Za desať rokov sa digitál posunul vpred,pomer sa možno zmenil viac v jeho prospech. Nechcel som rozputávať konflikt medzi oboma tábormi-stačil odkaz na nejaky odborný článok/To sme prestali riesit pred 10 rokmi./.
Zdravím. Zaujímalo by ma :aký čip a s koľkými pixelmi je rovnocenný filmu políčko-24x36 mm,60x45 mm,60x60 mm,60x70 mm. Vďaka.
Ako tu uz bolo nepisane, neda sa to uplne presne porovnavat ale raz som to prepocitaval cez rozlisovaciu schopnost filmu (pocet ciar na mm) a vyslo mi, ze policko bezneho CB kinofilmu 100 ISO/ASA/21 DIN je ekvivalentne asi 8-10 Mpx. Pri vyssej citlivosti sa zvacsuje zrno a klesa rozlisovacia schopnost, teda to bude menej. Specialne filmy s nizskou citlivostou a vysokou rozlisovacou schopnostou mozu mat az 3 nasobok (ale pri mizernej citlivosti 10-15 ISO/ASA). Na stredoformat si to mozes prepocitat cez pomer plochy policka.
Za desať rokov sa digitál posunul vpred,pomer sa možno zmenil viac v jeho prospech. Nechcel som rozputávať konflikt medzi oboma tábormi-stačil odkaz na nejaky odborný článok/To sme prestali riesit pred 10 rokmi./.
Debatov na temu, ci je lepsi film alebo digital, malo mzmysel v pociatkoch digitalizacie. tykalo sa to dvoch parametrov.: 1. rozlisenie, ktore ovplyvnuje max. velkost vytlacku. Ano, v casoch ked digital mal 2-3 Mpx vitauzil film. Trapito to malo ale len tych, co tlacia vacsi format ako A4. 2. dynamicky rozsah, film mal vacsiu pruznost ako vtedy najrozirenejsie CCD snimace, kvoli ktorym boli na fotkach prepaly. Aj to sme davno prekonali.
Nepotrebujes ziaden clanok na temu ci je film lepsi ako digital alebo naopak. To skutocne nemusime 10 rokov riesit. Mozete mi tu davat palecov dole, kolko chcete. Film a digital dnes nesuperia. Z komerceneho hladiska je film porazeny a digital jasnym vitazom. Film a digital sa doplnaju. Kazdy ma iny charakter. O tom sa ma zmysel bavit. A aj o rozdielnom zazitku z fotografovania as pracovania. Fotit na film ma zmysel preto, ze je iny.
Fajn. Zväčšenina 80x80 cm-dam vedľa seba: foto z filmu /zväčšovak,vyvojka,../ foto z digitálu/tlač/
Je nejake porovnanie ako to pôsobí na znalca?Ak je to porovnatelné- s akym čipom sa to dá dosiahnuť/mam na mysli hlbka obrazu,celkový technický dojem/? Skúšam fotiť aj na film-súhlasím s tvrdením ,že z komerceneho hladiska je film porazeny a digital jasnym vitazom.Iná otázka je pocit keď naťahujem páku na film. Chcel by som iba názor s akou technikou sa to dá dosiahnuť-priblížiť. Vďaka.
Nuž ak Ti ide len o naťahovanie páky, tak to je len placebo efekt. Ku koncu filmovej éri sa už páka nenaťahovala ... Myslím, že Ti ide skôr o ten filmový rituál.
Fajn. Zväčšenina 80x80 cm-dam vedľa seba: foto z filmu /zväčšovak,vyvojka,../ foto z digitálu/tlač/
Je nejake porovnanie ako to pôsobí na znalca?Ak je to porovnatelné- s akym čipom sa to dá dosiahnuť/mam na mysli hlbka obrazu,celkový technický dojem/? Skúšam fotiť aj na film-súhlasím s tvrdením ,že z komerceneho hladiska je film porazeny a digital jasnym vitazom.Iná otázka je pocit keď naťahujem páku na film. Chcel by som iba názor s akou technikou sa to dá dosiahnuť-priblížiť. Vďaka.
Fujifim s X-trans? ....má inak rozmiestnené pixely a nastaviteľné simulácie filmov čím sa snaží napodobniť kinofilm.........Leica? má (aj) čisto monochromatický snímač ....aj programovo si môžeš fotku upraviť. O takéto odpovede ti ide?
S príchodom digitálu pre širšiu verejnosť ma ako prvé zaujala jednoliatosť plôch, aká sa s ním dá dosiahnuť. Oblohu na fotografii tvorila jednoliata plocha, kdežto pri filme bolo od istého zväčšenia vidno zrno. Ono to platí aj pre digitál, akurát vtedy som sa pozeral na JPEG. Napr. aj sýtosť farieb sa dá dosiahnuť lepšia s digitálom, ale zas poltóny má lepšie film a myslím, že to do značnej miery platí stále. Keď pozriem na staršie fotky, DR má film veľmi dobrý. Dosiahnuť prepaly bolo takmer nemožné. Akurát vtedy málokto využíval nejaké lokálne úpravy jasu. Čo sa týka detilov, tak asi pred 10 rokmi som čítal, že digitál by musel mať min. 20Mpix, aby sa vyrovnal filmu (veľkosť kinofilmu). Ono je to ale tak, že detaily film síce má, ale digitál sa dá doostriť a fotografia tým pádom vyzerá oveľa ostrejšia, ako z filmu. Ďalšia vec je, že napr. v mojom prípade bolo veľa neostrých fotiek kvôli nepresnému zaostreniu. Ani sa nečudujem, lebo dnes pri digitále používam 16x lupu v režime LV a ani to mi občas nestačí. Taká presnosť zaostrenia bola v čase filmu problém. Najväčšou výhodou digitálu je ale možnosť úprav. Proste ak je aj fotka z filmu lepšia, ako RAW z digitálu, úpravou sa to ľahko otočí.
Snažíš sa porovnať neporovnateľné. Analóg / film je "spojitý". Má "nekonečno" pixelov a každý kúsok môže nadobúdať nekonečné množstvo odtieňov / farieb. Digitál je diskrétny. Čo sa počtu bodov (rozlíšenia) aj zachytených farieb (rozsahu) týka.
Ja som mal vždy na filme a na papieri kryštáliky, spojité to vôbec nebolo.
Analógový obraz je tvorený náhodnym rastrom, digitálny presnou mriežkou. To je základný rozdiel v charakteroch obidvoch médii. Existujú tlačiarne so stochaistickým rastrom, ktoré digtálu dodajú čiastočne analógový charakter, ale bežne sa s ními nestretnete. Existujú aj stroje, ktoré z digitálu urobia film, ktorý sa dá potom vyvolať a z neho vyzvečovať fotografie klasickou cestou. Osobne si myslím, že to nemá zmysel. Fotka sa vyvija a dnesna ma digitalny charakter. Je to rovnake akokeby sa fotograf v 80-tych rokoch minuleho storocia snazil na kinofilme napodobnit dagerotypiu. Kto chce filmovy look, nech foti na film. Pre mna ma zmysel minimalne stredny format, ktory je odlisny od 35 mm formatu a odlisny je aj zazitok pri foteni.
Fotoaparát na film.
Zaujímalo by ma :aký čip a s koľkými pixelmi je rovnocenný filmu políčko-24x36 mm,60x45 mm,60x60 mm,60x70 mm.
Vďaka.
Zaujímalo by ma :aký čip a s koľkými pixelmi je rovnocenný filmu políčko-24x36 mm,60x45 mm,60x60 mm,60x70 mm.
Vďaka.
Zaujímalo by ma :aký čip a s koľkými pixelmi je rovnocenný filmu políčko-24x36 mm,60x45 mm,60x60 mm,60x70 mm.
Vďaka.
Nechcel som rozputávať konflikt medzi oboma tábormi-stačil odkaz na nejaky odborný článok/To sme prestali riesit pred 10 rokmi./.
Zaujímalo by ma :aký čip a s koľkými pixelmi je rovnocenný filmu políčko-24x36 mm,60x45 mm,60x60 mm,60x70 mm.
Vďaka.
Nechcel som rozputávať konflikt medzi oboma tábormi-stačil odkaz na nejaky odborný článok/To sme prestali riesit pred 10 rokmi./.
1. rozlisenie, ktore ovplyvnuje max. velkost vytlacku. Ano, v casoch ked digital mal 2-3 Mpx vitauzil film. Trapito to malo ale len tych, co tlacia vacsi format ako A4.
2. dynamicky rozsah, film mal vacsiu pruznost ako vtedy najrozirenejsie CCD snimace, kvoli ktorym boli na fotkach prepaly. Aj to sme davno prekonali.
Nepotrebujes ziaden clanok na temu ci je film lepsi ako digital alebo naopak. To skutocne nemusime 10 rokov riesit. Mozete mi tu davat palecov dole, kolko chcete. Film a digital dnes nesuperia. Z komerceneho hladiska je film porazeny a digital jasnym vitazom. Film a digital sa doplnaju. Kazdy ma iny charakter. O tom sa ma zmysel bavit. A aj o rozdielnom zazitku z fotografovania as pracovania. Fotit na film ma zmysel preto, ze je iny.
Zväčšenina 80x80 cm-dam vedľa seba: foto z filmu /zväčšovak,vyvojka,../
foto z digitálu/tlač/
Je nejake porovnanie ako to pôsobí na znalca?Ak je to porovnatelné- s akym čipom sa to dá dosiahnuť/mam na mysli hlbka obrazu,celkový technický dojem/?
Skúšam fotiť aj na film-súhlasím s tvrdením ,že z komerceneho hladiska je film porazeny a digital jasnym vitazom.Iná otázka je pocit keď naťahujem páku na film.
Chcel by som iba názor s akou technikou sa to dá dosiahnuť-priblížiť.
Vďaka.
Zväčšenina 80x80 cm-dam vedľa seba: foto z filmu /zväčšovak,vyvojka,../
foto z digitálu/tlač/
Je nejake porovnanie ako to pôsobí na znalca?Ak je to porovnatelné- s akym čipom sa to dá dosiahnuť/mam na mysli hlbka obrazu,celkový technický dojem/?
Skúšam fotiť aj na film-súhlasím s tvrdením ,že z komerceneho hladiska je film porazeny a digital jasnym vitazom.Iná otázka je pocit keď naťahujem páku na film.
Chcel by som iba názor s akou technikou sa to dá dosiahnuť-priblížiť.
Vďaka.
Napr. aj sýtosť farieb sa dá dosiahnuť lepšia s digitálom, ale zas poltóny má lepšie film a myslím, že to do značnej miery platí stále. Keď pozriem na staršie fotky, DR má film veľmi dobrý. Dosiahnuť prepaly bolo takmer nemožné. Akurát vtedy málokto využíval nejaké lokálne úpravy jasu.
Čo sa týka detilov, tak asi pred 10 rokmi som čítal, že digitál by musel mať min. 20Mpix, aby sa vyrovnal filmu (veľkosť kinofilmu). Ono je to ale tak, že detaily film síce má, ale digitál sa dá doostriť a fotografia tým pádom vyzerá oveľa ostrejšia, ako z filmu. Ďalšia vec je, že napr. v mojom prípade bolo veľa neostrých fotiek kvôli nepresnému zaostreniu. Ani sa nečudujem, lebo dnes pri digitále používam 16x lupu v režime LV a ani to mi občas nestačí. Taká presnosť zaostrenia bola v čase filmu problém.
Najväčšou výhodou digitálu je ale možnosť úprav. Proste ak je aj fotka z filmu lepšia, ako RAW z digitálu, úpravou sa to ľahko otočí.
1.fotim na kinofilm
2.fotim na zvitok
Stači 1.Full-Frame ?
2.stredny format-čip 44x33//54x40?
Stačí odporučanie-Vaš názor.
1.fotim na kinofilm
2.fotim na zvitok
Stači 1.Full-Frame ?
2.stredny format-čip 44x33//54x40?
Stačí odporučanie-Vaš názor.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom