Tento som pozeral aj ja :). Ja ho budem tiez zatial vyuzivat len na amaterske ucely, takze do Prahy asi nebudem musiet ist zatial :)). Fotky ktore mas v galeri si scanoval?
Ozaj este ma napadlo, dozvedel som sa ze sa da na tom skeneri skenovat aj stredny format, otazka je ci zalezi aj na tom ci je to 6x6,6x9, alebo je to jedno a nascenuje to vsetko? :)
Vyvolavat filmy v tanku som sa naucil sam pred 20-mi rokmi. Uplne staci, ked to niekto niekomu ukaze. Ked si to clovek dobre zastrihne, nasukat to tam nie je problem :-)
ty, ale ked mas taky fajne ´pozuzlany film od zenitu´ - tak len modlit sa :o)a tie plastimatky su straasnee, fakt sa oplati nejaky novsi tank potom nieje ocom
Tento som pozeral aj ja :). Ja ho budem tiez zatial vyuzivat len na amaterske ucely, takze do Prahy asi nebudem musiet ist zatial :)). Fotky ktore mas v galeri si scanoval?
V galerii mam len dve filmove aj to nie ktovie ake :-) (prva a tretia). Na filmch mam vela sukromnych fotiek, takze tie zverejnujem malokedy.
Ozaj este ma napadlo, dozvedel som sa ze sa da na tom skeneri skenovat aj stredny format, otazka je ci zalezi aj na tom ci je to 6x6,6x9, alebo je to jedno a nascenuje to vsetko? :)
6x6 skenujem bez problemov, na 6x9 Ti neviem odpovedat, jednak nemam tak nafoteny negativ (nemam ani aparat, ktorym by to islo) a z navodu si to nepamatam :-) Ale myslim ze by to islo, obcas sa mi stalo, ze skener dva prekryvajuce sa obrazky posudil ako jeden. Jediny problem je cas. Skenovanie 2 pasov kinofilmu (12 obrazkov) trva vo vyssom rozliseni cca hodinu. Stredoformat 3 obrazky tiez cca hodinu.
6x6 skenujem bez problemov, na 6x9 Ti neviem odpovedat, jednak nemam tak nafoteny negativ (nemam ani aparat, ktorym by to islo) a z navodu si to nepamatam :-) Ale myslim ze by to islo, obcas sa mi stalo, ze skener dva prekryvajuce sa obrazky posudil ako jeden. Jediny problem je cas. Skenovanie 2 pasov kinofilmu (12 obrazkov) trva vo vyssom rozliseni cca hodinu. Stredoformat 3 obrazky tiez cca hodinu.
Jasne, ak by som vyuzival scanovanie stredoformatu tak tiez len 6X6 takze to je fajn sprava :) ale tak ako pises casovo je to fakt trochu narocnejsie :) ale tie fotky co mas v galeri sa mi zdaju v pohode co sa TK tyka.
Jasne, ak by som vyuzival scanovanie stredoformatu tak tiez len 6X6 takze to je fajn sprava :) ale tak ako pises casovo je to fakt trochu narocnejsie :) ale tie fotky co mas v galeri sa mi zdaju v pohode co sa TK tyka.
Ked zoskenujem dobre nafoteny a dobre vyvolany film, len tazko zistis, ako to bolo fotene. Osobitne pri zmensenom a doostrenom obrazku napriklad na 999x666 px. Z filmu sa da vela vytlct, len to chce trosku umu a trosku vela namahy :-)
Ked zoskenujem dobre nafoteny a dobre vyvolany film, len tazko zistis, ako to bolo fotene. Osobitne pri zmensenom a doostrenom obrazku napriklad na 999x666 px. Z filmu sa da vela vytlct, len to chce trosku umu a trosku vela namahy :-)
to rad pocujem :), a aku chemiu pouzivas, fomu alebo ilford?Je medzi tym nejaky citelny rozdiel?
Fomu. Ale ked to miniem pojdem testovat ine. Nemam tolko skusenosti, aby som to rozsudil. Osobne mi FOMA vyhovuje, odjakziva som robil aj s filmami, aj papiermi FOMA. Kedysi bola kvalita filmov (FOMA, ORWO, a ruskch filmov, ktore na trhu boli) dost kolisava, teraz to az tak nepozorujem. Aj ked, najviac mi vyhovuje Kodak T Max, ten je kvalitativne velmi dobry. Ide hlavne o rozne vady emulzie (napriklad biele body), ktore Kodak takmer nepozna. To hovorim o CB filmoch. Farebne sa mi osvedcili FUJI a Kodak. Ale bacha na tesco ponuky (ide zvycajne o prebalovane filmy po expiracii), filmy treba kupovat bud v prolaike, alebo v laboch.
V pohode :), ja tiez vacsinou chodievam do prolaiky, cital som ze tie ilfordy su
na tom lepsie ako foma, ale ci to ja ako amater postrehnem to neviem :)kazdopadne infosky som nejake nazbieral takze uz len skusat :)
A este Ti poradim jednu knihu, tu este zozenies (napriklad tu: http://www.martinus.sk/?uItem=32070)
Ked si to precitas, zistis, ako sa da film ´ohybat´ a akoby mimochodom kniha odpoveda na vsetko okolo podstaty spravnej expozicie (skor z technickeho hladiska, ale mne taky vyklad vyhovoval).
budem citovat pana Smoka . . ´vyvolat v dostatocnej kvalite, ciernobieli film vie kazdy kto vie citat´ - v skratke /dnes by som doplnil ´citat s porozumenim´/ Skusenost clovek potrebuje skor na to, aby film nasukal do tanku - hlavne ak je to nejaky stary kram .. Dovolim si tvrdit ze nasukat zvitkovy-120 do tanku, je jednoduchsie ako kinofilm. Dodnes nechapem preco sa okolo toho roby povecsinou take ´bububu´. Kupit jeden film na skusku ci uz 120-ku alebo 135-ku vytiahnut/rozbalit a skusit navliect na cievku pol hodinka hrania ´ocuchavania´ a patlania filmu potom vyvolat nech clovek vie co robia mastne packy na filme pripadne ked sa to zlepi .. na druhy krat si dat vacsi pozor a je to, radost s mixovanim tanku pri prani - taka mala posilovna :o)
Ja som mal vysoke naroky a desila ma moznost co vsetko sa moze pre vyvolavani dobabrat (kvalita roztoku, teplota, prach...). A kedze to filmom zacina chcem mat aspon tu urcitu zaruku konstantnosti. To ale vyhovuje mojej nature. Vela ludi foti CB hlavne koli tomu efektu napatia z "nahody". Chcem sa k CB fotke vratit, ale skusim teraz vyuzit cestu kompromisu. Pouzit monochromaticky CB s procesom c41 v labe (tata cast procesu je s vysokou mierou stalosti) a potom si doma zvascovat podla potreby. Prave na tomto fore zistujem co mozem od tejto volby postupu ocakavat v porovnani so 100% klasikou.
Ja som mal vysoke naroky a desila ma moznost co vsetko sa moze pre vyvolavani dobabrat (kvalita roztoku, teplota, prach...). A kedze to filmom zacina chcem mat aspon tu urcitu zaruku konstantnosti. To ale vyhovuje mojej nature. Vela ludi foti CB hlavne koli tomu efektu napatia z "nahody". Chcem sa k CB fotke vratit, ale skusim teraz vyuzit cestu kompromisu. Pouzit monochromaticky CB s procesom c41 v labe (tata cast procesu je s vysokou mierou stalosti) a potom si doma zvascovat podla potreby. Prave na tomto fore zistujem co mozem od tejto volby postupu ocakavat v porovnani so 100% klasikou.
ale ani ilford xp-2 nie je stopercentne riesenie. odporucam testovat viac labov lebo kvalita v nich velmi kolise.starnutie chemie.a cerstvy film v zaruke je podmienkou.
ale ani ilford xp-2 nie je stopercentne riesenie. odporucam testovat viac labov lebo kvalita v nich velmi kolise.starnutie chemie.a cerstvy film v zaruke je podmienkou.
To som nikdy nepovedal, ze je to 100% riesenie, ale je to urcite konstatnejsie riesenie kedze v labe je proces riadeneny elektronicky (teplota, regeneracia, casy...) Inak povedane, ked budem v "atelieri" fotit na ten isty film s rovnakou technikou a vyvolavat v labe, tak ten film bude skoro rovnako strmi, ostry a pod. Dufam, ze teraz sa nedozviem zo zakulisia, ze je to len moje zbozne prianie a prax je niekde ine. Dufam, ze sa zas nedozviem, ze ked obsluha nevymeni to co ma vymenit a pod. To by bolo potom zajedno ci vyvolavat film doma alebo v labe c41-kou.
Ahojte ephotaci
Chcem sa Vas spytat ci neviete kde v Bratislave vyvolavaju alebo pripadne aj scanuju cb filmy a s ich pracou ste spokojny.Dakujem
Ahoj.. ak ti ide o kvalitu, tak v Kodak Express v Poluse (pri careffoure) priamo vyvolavaju, ale zadat objednavku si mozes aj v dalsich prevadzkach - avion, tesco lamac (ale poslu to do polusu a potom naspet, cize dlhsie cakanie)
Vyvolavanie a scanovanie cb filmov
na tom lepsie ako foma, ale ci to ja ako amater postrehnem to neviem :)kazdopadne infosky som nejake nazbieral takze uz len skusat :)
Ked si to precitas, zistis, ako sa da film ´ohybat´ a akoby mimochodom kniha odpoveda na vsetko okolo podstaty spravnej expozicie (skor z technickeho hladiska, ale mne taky vyklad vyhovoval).
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom