máte niekto skúsenosť alebo dobru radu ako najlepsie nafotit maľbu ?dnes som to skusal pre jedneho znameho maliara koli jeho archivacii diel a popripade nasledna XL tlac kôli výstave - diela maluje na zákazku a potom by nemal čo vystaviť
problem vznikol pri zachyteni čiernej farby,povrch obrazu je dost leský takže čierna nebola čiernou, skusil som to cvaknut do NEF a nasledne to potahovanim bezcov upravit, vysledky by mozno aj boli ale mozno to nie je ono, myslite že by pri foteni bolo potrebne radsej pouzit polarizacny filter ? alebo ?
fotili sme cez den v tieni
lava cast obrazku fotka z fotaku napravo vyvolane po uprave z rawka
diki za rady
Podobne ako karloss. Polarizak+stativ+makke svetlo+panorama ked je to velke. idealne fotit objektivom co nema skreslenie-sudok, perspektiva apod., najradsej pevne sklo okolo 50mm-100mm. Umiestnis v osi kolmo na obraz. Ked je vidno strukturu povrchu, alebo tlace, staci jednoduche prijatelne rozblurovanie(rozmazanie) a je prec. Ciastocne sa da ovplyvnit aj nasvietenim.
Polarizak je urcite dolezity, pomoze odstranit mikroodlesky na farbe. Nemenej dolezite je pouzit sedu tabulku ale najlepsie celu farebnu skalu a skalibrovat fotak. Idealne asi pouzitim Colorchceckeru. Pomocou neho vytvorit farebny DNG profil, ktory zaruci, ze fotoaparat je skalibrovany. V druhom kroku sa vyuzije colorchcecker na presne vyvazenie bielej a presnu reprodukciu poltonov.
Dva softboxy po stranach, pomerne presne nastavene, koly rovnomernemu rozlozenie svetla. Je ale dolezite aby fotak nebol v skupine odrazov od softoxov(dlhe ohnisko bude najlepsie), inac sa to bude lesknut. Polarizak tiez pomoze ale treba ho pouzit iba v nudzovych situaciach, ked vsetko ostatne zlyha. Pre ludske oko nieje odstranenie polarizovaneho svetla prirodzene a niektore farby/povrchy potom nevyzeraju realne a tomto pripade ide najviac o tu realitu, ze ano. Este sa aj pozivaju polarizaky aj na svetlach a objektive zaroven ale to uz to tiez znamena, ze nie je uz ineho riesenia.
Doporucujem knihu Fotografie a Svetlo. Asi naj kniha co mam o foteni.
Pani ak sa jedna o pouzitie polarizaku tak musim podotknut ze starsia generacia fotografov nerada pouzivala pri reprodukovani tento filter koli skresleniou farieb a poltonov co je dolezite pre reprodukciu. Takze karol povedal dolezitu vec pouzit sedu neutralnu tabulku a kolometricky to vyvazit. Dalej lesky od kovovych predmetoch sa neodtranuju len polarizakom ale da sa to aj ciernou alebo sedou odrazovou plochou. Preto sa fotili reprodukcie v ateliery aby dopat a odraz svetla bol pod kontrolou. Preto za to pytali nemale peniaze jednoducho sa s tou kopiu museli pohrat. A o svetle tu nacrtol zase tomis.ales. Tak vela zdaru. Reprodukcia nie je ziadna sranda(-: Mam jeden napad zobrat platno a naskenovat ho na bubnovom skenery.
ako na fotenie malieb
Doporucujem knihu Fotografie a Svetlo. Asi naj kniha co mam o foteni.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom