Fórum » Video

Základná technika na natáčanie videa

Misoo79
2014-03-31 20:11:36+02
Zdravím ePhoťáci, po dlhej dobe som tu znova a potrebujem pár rád.

Natočili sme pár vecí s D7000, ľuďom sa to zapáčilo a dostali sme ponuky na natáčanie promo videí pre DJ-ov, klipy pre poloznámych slovenských hudobníkov atď. Museli sme to odmietnuť, keďže sme v podstate úplne bez techniky. Začali sme preto uvažovať o kúpe niečoho, s čím by sa dalo začať a do oka mi padla Blackmagic Pocket Cinema. Uvažoval som, že by sme k nej pre začiatok kúpili nejakú 24-70ku. Lenže čím dlhšie študujem, tým väčší chaos v tom mám. Vzhľadom na crop by som pri 24mm ohnisku asi nemal šancu dostať dostatočne široký záber. Našiel som Metabones Speedbooster, ktorý by to teoreticky vyriešiť dokázal, ale stále je to pre mňa španielska dedina. Preštudoval som x stránok a uvedomil som si, že potrebujem pomoc, lebo inak kúpim nepoužiteľnú blbosť. Bol by som veľmi vďačný, ak by mi niekto vysvetlil aspoň nejaké základy na čo sa pri výbere zameriať, aké objektívy sú pre video najvhodnejšie, prípadne poradil aj nejaký konkrétny kus. Rozpočet na začiatok je +-2000€, čiže potrebujem niečo aspoň ako-tak univerzálne. Uvedomujem si, že za tú cenu nekúpim žiadne zázračné sklo, chcem len nejaký ekvivalent k seťáku pri fotografovaní. Zatiaľ mám Nikoňácku 18-105 a 35mm f/1,8, ktoré by som asi používal cez redukciu.

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-03-31 20:25:10+02
Blackmagic Pocket Camera pouziva m43 standard pre objektivy, najjednoduchsie je preto pouzit nieco od Olympusu, Panasonicu, Sigmy a Samyangu. BPC ma crop 2,88x. Takze si lahko vypocitas, ake ohniska potrebujes pre ekvivalent 24-70.

Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-03-31 20:25:59+02
http://www.premiumbeat.com/blog/lens-options-for-the-black-magic-pocket-cinema-camera/

Misoo79
2014-04-02 15:24:41+02