Hore
Fórum » Servis fototechniky
 

Pokazený EXPOZÍMETER - ROZMAZANÝ HĽADÁČIK po páde D5100

lukass206
2015-01-02 18:56:06+01
Dobrý deň. Som začínajúci amatérsky fotograf. Počas silvestrovskej oslavy spadol môj NIKON D5100 asi z 1,5 m na zem (dlažba) Následky:
- prasknuté telo fotoaparátu pod bajonetom (malá prasklinka asi len vonkajšieho obalu, v komore prasklina nie je)
- Rozmazaný hľadáčik - keď sa do neho pozriem, obraz je rozmazaný a nedá sa ani doostriť kolieskom. Fotoaparát však dokáže normálne zaostriť aj na AF a urobí aj ostrú fotografiu. Zaostruje rýchlo - normálne.
- EXPOZÍCIA - na móde M mi pri pohľade do hľadáčika fotoaparát ukazuje na stupnici expozičného času nezmyselné hodnoty. Skáče z ľava do prava (somozrejme je stále zaostrené na jeden objekt) Ak nastavím expozíčný čas podľa foťáku mám buď prepal alebo podpal. Ak dám do automatu tak mi spraví normálnu, peknú fotku aj v slabších svetelných podmienkach a bez blesku, keďže si upraví foťák čas sám to isté aj pri móde P.
Robí mi to aj s objektívom 18-55 aj 55-200.
Potrebujem prosím od Vás radu čo s tým, či poznáte nejaký aj neautorizovaný servis, ktorý by to vedel spraviť. Po tom čo som si prečítal tu na fóre o autorizovanom servise v Prahe, veľmi ho tam nechcem poslať. Som z Košíc ale nemám problém foťák aj poslať k niekomu na opravu.
Zároveň Vás chcem poprosiť či mi viete povedať čo ešte iné sa mohlo pri páde pokaziť.

Vopred ĎAKUJEM každému z Vás za radu alebo odporúčanie.
 
landov
2015-01-02 19:17:37+01
Toto ti myslim iny ako autorizovany servis nema sancu opravit. Zaroven cena za opravu bude pravdepodobne nie velmi vzdialena cene nového fotaku. Moja rada: pokial ti to foti "normalne" a zmieris sa s absenciou pohladu v hladaciku atd, tak ho pouzivaj kym sa da.
 
Jozef Krajčo
externý redaktor
- moderator
2015-01-02 19:21:17+01
http://matunak.sk/
 
bear
- moderator
2015-01-02 20:41:53+01