zdravim, nakolko zatial iba fotim a fotiek mam uz neurekom rozhodol som sa ze si najlepsie kusky vytlacim.. -Ked sa dava fotka na web treba ju zmensit(prisposobit velkost)-doostrit-a ulozit - nahrat na web
Ked ju chcem dat vytlacit spravim podobny postup - velkost a dpi prisposobim ako potrebujem- doostrim a ulozim, odnesiem do fotolabu - a tu sa chcem opitat ci je to vsetko? popripade nemoze sa stat ze oni maju vlastny postup na urcenie dpi alebo rozmeru aky som si ja vo photoshope spravil, a tym padom sa zmeni jej velkost? Doostrai to potom?
treba to upraviť presne na rozmer cm a dpi potom zaostriť a tlačiť bez úprav, priestor sRGB. EASY!
toto s tym sRGB priestorom by som potreboval vysvetlit Spravim presne to co pises: pozadovany rozmer v cm pri 300 dpi, zaostrim a ulozim v Jpeg - a pripravene ne tlac diky
toto s tym sRGB priestorom by som potreboval vysvetlit Spravim presne to co pises: pozadovany rozmer v cm pri 300 dpi, zaostrim a ulozim v Jpeg - a pripravene ne tlac diky
v PS je roleta obraz a tam je režim a tam musí byť zaškrtnute RGB
tomuto tiez velmi nerozmumiem ked budem chciet tlacit BW tak nie v jpeg? ci ako ?
256 urovni sedej ma priestor Grayscale, ten je ale urceny pre tlac novin a na CB laserovkach. Ciernobiela tlac na minilabe je skor chromaticka, pretoze sa pouzivaju vsetky tri RGB farby a preto je vhodne aby aj foka bola zo vsetkych troch farieb. Poltony su potom bohatsie.
Pri tlaci na atramentovkach sa tiez odpouca mat fotku v RGB, prevod zabezpecia ovladace tlaciarne v zavislosti na pouzitych atramentoch.
Takze ked budes robit CB fotku, nikdy ju nerob formou prevodu na Grayscale, ale ponechaj ju v rezime RGB a pouzi niektory z postupov na monochromatickost (desaturacia, miesanie kanalov, black and white...).
toto s tym sRGB priestorom by som potreboval vysvetlit Spravim presne to co pises: pozadovany rozmer v cm pri 300 dpi, zaostrim a ulozim v Jpeg - a pripravene ne tlac diky
Ak chces tlacit fotku cez minilab (chemickou cestou), priprav fotku na presny rozmer vo formate JPG a v sRGB priestore. Vyhnes sa problemom s neskusenou obsluhou.
Ak chces tlacit v print studiu pomocou profi atramentovej tlaciarne, mozes ako podklad pouzit kvalitnejsie podklady. Najlepsie ak sa informujes u obsluhy (mala by byt lepsia nez v minilaboch), co vsetko ich masina zhltne. Mozes tam priniest to co do minilabu, ale kedze maju stroje s vacsim gamutom, fotku mozes mat aj v AdobeRGB priestore a mozno zvladnu aj 16-bit TIFF, ktory niektore tlaciarne podporuju.
256 urovni sedej ma priestor Grayscale, ten je ale urceny pre tlac novin a na CB laserovkach. Ciernobiela tlac na minilabe je skor chromaticka, pretoze sa pouzivaju vsetky tri RGB farby a preto je vhodne aby aj foka bola zo vsetkych troch farieb. Poltony su potom bohatsie.
Pri tlaci na atramentovkach sa tiez odpouca mat fotku v RGB, prevod zabezpecia ovladace tlaciarne v zavislosti na pouzitych atramentoch.
Takze ked budes robit CB fotku, nikdy ju nerob formou prevodu na Grayscale, ale ponechaj ju v rezime RGB a pouzi niektory z postupov na monochromatickost (desaturacia, miesanie kanalov, black and white...).
Karlos je jasne ze prevod do CB nebudem robit cez Grayscale. Otazka ale bola, ze ci po exporte CB fotku do JPEGu sa automatciky skonvertuje na 256 urovni (vravi Haplo) alebo ostane v plnej (RGB) skale (vravi Mrco)
Karlos je jasne ze prevod do CB nebudem robit cez Grayscale. Otazka ale bola, ze ci po exporte CB fotku do JPEGu sa automatciky skonvertuje na 256 urovni (vravi Haplo) alebo ostane v plnej (RGB) skale (vravi Mrco)
Akom exporte? Odkial? Kto robi CB fotky tak, ze ich od niekadial exportuje? JPG je 8-bit format a CB fotka (vlastne nespravny nazov, spravnejsie je monochromaticka), moze vyuzivat vsetky tri kanaly s podstatne viac ako 256 odtienmi.
Je to rovnako ako s monochromatickymi filmami vyvolavanymi s C-41, v skutocnosti je obraz tvoreny tromi farebnymi vrstvami s monochromatickym efektom.
Akom exporte? Odkial? Kto robi CB fotky tak, ze ich od niekadial exportuje? JPG je 8-bit format a CB fotka (vlastne nespravny nazov, spravnejsie je monochromaticka), moze vyuzivat vsetky tri kanaly s podstatne viac ako 256 odtienmi.
Je to rovnako ako s monochromatickymi filmami vyvolavanymi s C-41, v skutocnosti je obraz tvoreny tromi farebnymi vrstvami s monochromatickym efektom.
Mam fotku. Farebnu. Prevediem v PS na CB. Dam (pre tlac) \"Save as JPEG\" ... to je \"export\".
Ak chces tlacit fotku cez minilab (chemickou cestou), priprav fotku na presny rozmer vo formate JPG a v sRGB priestore. Vyhnes sa problemom s neskusenou obsluhou.
Ak chces tlacit v print studiu pomocou profi atramentovej tlaciarne, mozes ako podklad pouzit kvalitnejsie podklady. Najlepsie ak sa informujes u obsluhy (mala by byt lepsia nez v minilaboch), co vsetko ich masina zhltne. Mozes tam priniest to co do minilabu, ale kedze maju stroje s vacsim gamutom, fotku mozes mat aj v AdobeRGB priestore a mozno zvladnu aj 16-bit TIFF, ktory niektore tlaciarne podporuju.
My tlačíme v 16-bit , Adobe RGB, TIFF, PDF, PSD, JPEG .... . Neustále prevádzame testy, aby tlač vychádzala čo najlepšie. Ak niekto potrebuje poradiť, stačí napísať mail ...
My tlačíme v 16-bit , Adobe RGB, TIFF, PDF, PSD, JPEG .... . Neustále prevádzame testy, aby tlač vychádzala čo najlepšie. Ak niekto potrebuje poradiť, stačí napísať mail ...
fotoman600 dobre tlačí, ja som spokojný...
Otázočka - v čom ste mi zmenšovali foto? Ak to urobím sám a budem používať onOne Perfect Resize 7.0 urobím dobre, alebo existuje ešte niečo lepšie...? Aby som vám ušetril robotu...
Ja zmenšujem v PS CS4. Možete tiež v PS . Ak máte väčšie súbory, tak cez \"veľkosť obrazu\", vypnúť voľbu \"prevzorkovať \", zadáte napr. 20x30cm, DPI bude napr. 346 . Pri ďalšom obrázku Vám výde DPI napr. 353, pri ďalšom 341 atď. Následne so zapnutou voľbou prevzorkovať dorovnáte vo všetkých fotografiách DPI na povedzme 350. Samozrejme každému nevýdu také malé odchýlky v DPI, hlavne ak sú fotografie pri postprocese rôzne orezávané, potom sa treba každej fotografii venovať detailnejšie.
256 urovni sedej ma priestor Grayscale, ten je ale urceny pre tlac novin a na CB laserovkach. Ciernobiela tlac na minilabe je skor chromaticka, pretoze sa pouzivaju vsetky tri RGB farby a preto je vhodne aby aj foka bola zo vsetkych troch farieb. Poltony su potom bohatsie.
Pri tlaci na atramentovkach sa tiez odpouca mat fotku v RGB, prevod zabezpecia ovladace tlaciarne v zavislosti na pouzitych atramentoch.
Takze ked budes robit CB fotku, nikdy ju nerob formou prevodu na Grayscale, ale ponechaj ju v rezime RGB a pouzi niektory z postupov na monochromatickost (desaturacia, miesanie kanalov, black and white...).
no ja to prevadzam v photoshope cez Black and White, takze je to ok -diky
Ja zmenšujem v PS CS4. Možete tiež v PS . Ak máte väčšie súbory, tak cez \"veľkosť obrazu\", vypnúť voľbu \"prevzorkovať \", zadáte napr. 20x30cm, DPI bude napr. 346 . Pri ďalšom obrázku Vám výde DPI napr. 353, pri ďalšom 341 atď. Následne so zapnutou voľbou prevzorkovať dorovnáte vo všetkých fotografiách DPI na povedzme 350. Samozrejme každému nevýdu také malé odchýlky v DPI, hlavne ak sú fotografie pri postprocese rôzne orezávané, potom sa treba každej fotografii venovať detailnejšie.
Takže pri tlači viacerých foto by mali mať všetky rovnaké DPI? V recenziách píšu, že Perfect Resize má lepšie výsledky ako Photoshop.
Hlavne si reba davat brutalneho majzla na ICC profily. Ak sa jedna o normalneho tlaciara, tak by mal pouzivat ISO Coated v2 300%. Odporucam si zavolat do tlaciarne, pri akom icc profile ti dokazu garantovat farebnost. Ak ta zaujima tato tema viac, tak firma typoset robila taketo kurzy zadara a je to naozaj pre fotografov prinosna zalezitost http://www.typoset.sk/?lg=1&s=95 Ten p. Karpynsky je na tlac a farebnost tlace naozaj odbornik, mam osobnu skusenost a v zivote mi farebne nevyplul ziadnu blbost..
Takže pri tlači viacerých foto by mali mať všetky rovnaké DPI? V recenziách píšu, že Perfect Resize má lepšie výsledky ako Photoshop.
Takže najprv k tomu DPI - ak sa ukladá viac fotografií na hárok (v závislosti na šírku tlače), tak musia mať rovnaké DPI, aby sa zachoval požadovaný rozmer. Preto vo všeobecnosti firmy ponúkajúce tlač fotodrafií odporúčajú upraviť fotografiu na požadovanú veľkosť pri 300 DPI. Ak sa tlačia fotografie - každá zvlášť, tak DPI može byť rôzne (malo by však byť dostačujúce k požadovanej veľkosti fotografie) . K tlačiarňam však existujú programy resp. ovládače, ktoré berú do úvahy len veľkosť napr. v cm a DPI si upravia automaticky, stráca sa však tým kontrola nad výsledkom. Ešte k tomu zmenšovaniu - vo Vašom prípade, keď sa zmenšuje bez prevzorkovania, fotografia nestráca na kvalite, pretože sa prepočítava len rozmer v závislosti na DPI. Čiže rozlíšenie - počet pixelov sa nemení. A pokiaľ sa prevzorkuje len pár pixelov napr. pri zmene z 316 DPI na 300 - tak rozdiel je vo výstupe nepostrehnuteľný.
skus tam niekdy poslat 16bit komprimovany tif ja som s tym zazazil srandu par krat, nevedeli to otvorit
jpeg ma problem pri BW obrazkoch ... len 256 urovni ....
Nema, staci. Ani ostatne formaty, kde sa vyuziva 8 bitov na kanal nemaju viac. Problem nie je v pocetnosti, ale ci to zvlada ona sofverova vec pred tlavou (doma asi ovladac, u nas RIP). Ani jasovy rozsah v realnom exteriery nie je mozne popisat 8, 12, 14, 24 ci 36 bitmi na kanal. Ak ide o zmenu poctu farieb alebo rozsahu jasov z vacsieho do mensieho priestoru, potom prichadza na rad fenomen, ktoremu hovorime RENDERING. Poznate to podla toho, ze nastavujete jeho hlavnu ideu ako stupne perceptual, relative colorimetric ... Ak sa snazim o to, aby 300DPI mojo obrazku sadlo na 300 DPI tlace, obchdzam proces, ktory niekto vymyslel poznajuc specifika danej tlaciarne. Ale bez obav. Ked zvolim lubovolne DPI (a teda aj 300) vzdy sa bude prepocitavat. Nexistuje tlacova hlava, krora by mala iny pocet dierok, ako 360 na palec. Vsetky ostatne DPI sa dosahuju mnohonasobnym prekryvanim. U minilabov (aspon tych laserovych) zas diskretne body nenajdete. Je to zamer, kedy laser nevypne po exponovani maxima okamzite, ale plynule. Ak na fotografiach pod velkym zvacsanim najdete pravidelne rozmietnene body, islo o minilab s matrixovym expozicnym systemom.
uprava foto pred tlacou
-Ked sa dava fotka na web treba ju zmensit(prisposobit velkost)-doostrit-a ulozit - nahrat na web
Ked ju chcem dat vytlacit spravim podobny postup - velkost a dpi prisposobim ako potrebujem- doostrim a ulozim, odnesiem do fotolabu - a tu sa chcem opitat ci je to vsetko? popripade nemoze sa stat ze oni maju vlastny postup na urcenie dpi alebo rozmeru aky som si ja vo photoshope spravil, a tym padom sa zmeni jej velkost? Doostrai to potom?
diky
jpeg ma problem pri BW obrazkoch ... len 256 urovni ....
diky
Pri tlaci na atramentovkach sa tiez odpouca mat fotku v RGB, prevod zabezpecia ovladace tlaciarne v zavislosti na pouzitych atramentoch.
Takze ked budes robit CB fotku, nikdy ju nerob formou prevodu na Grayscale, ale ponechaj ju v rezime RGB a pouzi niektory z postupov na monochromatickost (desaturacia, miesanie kanalov, black and white...).
diky
Ak chces tlacit v print studiu pomocou profi atramentovej tlaciarne, mozes ako podklad pouzit kvalitnejsie podklady. Najlepsie ak sa informujes u obsluhy (mala by byt lepsia nez v minilaboch), co vsetko ich masina zhltne. Mozes tam priniest to co do minilabu, ale kedze maju stroje s vacsim gamutom, fotku mozes mat aj v AdobeRGB priestore a mozno zvladnu aj 16-bit TIFF, ktory niektore tlaciarne podporuju.
Pri tlaci na atramentovkach sa tiez odpouca mat fotku v RGB, prevod zabezpecia ovladace tlaciarne v zavislosti na pouzitych atramentoch.
Takze ked budes robit CB fotku, nikdy ju nerob formou prevodu na Grayscale, ale ponechaj ju v rezime RGB a pouzi niektory z postupov na monochromatickost (desaturacia, miesanie kanalov, black and white...).
Je to rovnako ako s monochromatickymi filmami vyvolavanymi s C-41, v skutocnosti je obraz tvoreny tromi farebnymi vrstvami s monochromatickym efektom.
Je to rovnako ako s monochromatickymi filmami vyvolavanymi s C-41, v skutocnosti je obraz tvoreny tromi farebnymi vrstvami s monochromatickym efektom.
Ak chces tlacit v print studiu pomocou profi atramentovej tlaciarne, mozes ako podklad pouzit kvalitnejsie podklady. Najlepsie ak sa informujes u obsluhy (mala by byt lepsia nez v minilaboch), co vsetko ich masina zhltne. Mozes tam priniest to co do minilabu, ale kedze maju stroje s vacsim gamutom, fotku mozes mat aj v AdobeRGB priestore a mozno zvladnu aj 16-bit TIFF, ktory niektore tlaciarne podporuju.
Neustále prevádzame testy, aby tlač vychádzala čo najlepšie. Ak niekto potrebuje poradiť, stačí napísať mail ...
Neustále prevádzame testy, aby tlač vychádzala čo najlepšie. Ak niekto potrebuje poradiť, stačí napísať mail ...
Otázočka - v čom ste mi zmenšovali foto? Ak to urobím sám a budem používať onOne Perfect Resize 7.0 urobím dobre, alebo existuje ešte niečo lepšie...? Aby som vám ušetril robotu...
Ak máte väčšie súbory, tak cez \"veľkosť obrazu\", vypnúť voľbu \"prevzorkovať \", zadáte napr. 20x30cm, DPI bude napr. 346 . Pri ďalšom obrázku Vám výde DPI napr. 353, pri ďalšom 341 atď. Následne so zapnutou voľbou prevzorkovať dorovnáte vo všetkých fotografiách DPI na povedzme 350.
Samozrejme každému nevýdu také malé odchýlky v DPI, hlavne ak sú fotografie pri postprocese rôzne orezávané, potom sa treba každej fotografii venovať detailnejšie.
Pri tlaci na atramentovkach sa tiez odpouca mat fotku v RGB, prevod zabezpecia ovladace tlaciarne v zavislosti na pouzitych atramentoch.
Takze ked budes robit CB fotku, nikdy ju nerob formou prevodu na Grayscale, ale ponechaj ju v rezime RGB a pouzi niektory z postupov na monochromatickost (desaturacia, miesanie kanalov, black and white...).
-diky
Ak máte väčšie súbory, tak cez \"veľkosť obrazu\", vypnúť voľbu \"prevzorkovať \", zadáte napr. 20x30cm, DPI bude napr. 346 . Pri ďalšom obrázku Vám výde DPI napr. 353, pri ďalšom 341 atď. Následne so zapnutou voľbou prevzorkovať dorovnáte vo všetkých fotografiách DPI na povedzme 350.
Samozrejme každému nevýdu také malé odchýlky v DPI, hlavne ak sú fotografie pri postprocese rôzne orezávané, potom sa treba každej fotografii venovať detailnejšie.
V recenziách píšu, že Perfect Resize má lepšie výsledky ako Photoshop.
V recenziách píšu, že Perfect Resize má lepšie výsledky ako Photoshop.
Ak ta zaujima tato tema viac, tak firma typoset robila taketo kurzy zadara a je to naozaj pre fotografov prinosna zalezitost http://www.typoset.sk/?lg=1&s=95
Ten p. Karpynsky je na tlac a farebnost tlace naozaj odbornik, mam osobnu skusenost a v zivote mi farebne nevyplul ziadnu blbost..
V recenziách píšu, že Perfect Resize má lepšie výsledky ako Photoshop.
Ešte k tomu zmenšovaniu - vo Vašom prípade, keď sa zmenšuje bez prevzorkovania, fotografia nestráca na kvalite, pretože sa prepočítava len rozmer v závislosti na DPI. Čiže rozlíšenie - počet pixelov sa nemení. A pokiaľ sa prevzorkuje len pár pixelov napr. pri zmene z 316 DPI na 300 - tak rozdiel je vo výstupe nepostrehnuteľný.
jpeg ma problem pri BW obrazkoch ... len 256 urovni ....
Problem nie je v pocetnosti, ale ci to zvlada ona sofverova vec pred tlavou (doma asi ovladac, u nas RIP). Ani jasovy rozsah v realnom exteriery nie je mozne popisat 8, 12, 14, 24 ci 36 bitmi na kanal. Ak ide o zmenu poctu farieb alebo rozsahu jasov z vacsieho do mensieho priestoru, potom prichadza na rad fenomen, ktoremu hovorime RENDERING. Poznate to podla toho, ze nastavujete jeho hlavnu ideu ako stupne perceptual, relative colorimetric ...
Ak sa snazim o to, aby 300DPI mojo obrazku sadlo na 300 DPI tlace, obchdzam proces, ktory niekto vymyslel poznajuc specifika danej tlaciarne. Ale bez obav. Ked zvolim lubovolne DPI (a teda aj 300) vzdy sa bude prepocitavat. Nexistuje tlacova hlava, krora by mala iny pocet dierok, ako 360 na palec. Vsetky ostatne DPI sa dosahuju mnohonasobnym prekryvanim. U minilabov (aspon tych laserovych) zas diskretne body nenajdete. Je to zamer, kedy laser nevypne po exponovani maxima okamzite, ale plynule. Ak na fotografiach pod velkym zvacsanim najdete pravidelne rozmietnene body, islo o minilab s matrixovym expozicnym systemom.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom