Hore
Fórum » Právna poradňa
 

Fotografovanie a legislatíva

AlisSsia
2020-10-19 11:39:59+02
Pekný deň Vám všetkým prajem.

Chcela by som sa Vás spýtať, či mi neviete poradiť nejakú literatúru, odborné články, príručky...čokoľvek, čo rieši tému fotografovania v súvislosti s legislatívou - teda možné spôsoby ako mať legálny zisk z fotografovania (myslím tým spôsob evidencie - napr. na živnostenskom, daňovom ...). Niečo, kde by som sa dočítala akými rôznymi spôsobmi je to možné - bez ohľadu na názor, či sa to oplatí alebo nie. Rovnako tak by mi veľmi pomohli materiály, kde by som sa dočítala podrobnejšie info ohľadom zákonov, práv a povinností fotografa / zákazníka - nie len GDPR, ale tiež aké náležitosti majú mať konkr. zmluvy atď.

Pre objasnenie:
Som študentka a v týchto dňoch vypracúvam do školy jeden príspevok, v ktorom by som rada zhrnula takéto informácie. Zaujíma to aj mňa samu, avšak verím, že by bol príspevok nápomocný aj iným ľuďom.
Rada si prečítam akékoľvek Vaše skúsenosti, znalosti a čokoľvek, ale s prosbou o radu sa na Vás obraciam najmä z dôvodu, že sa potrebujem "oprieť" o relevantné zdroje. Teda, ak ma odkážete na príslušnú literatúru, článok, zákon,... budem veľmi vďačná!
 
PeCh
2020-10-19 13:09:41+02
Toto je dosť rozsiahla téma. Ak to chceš komplexne a kompletne, tak by si to nemala riešiť tu ale naštudovať si obchodný zákonník, občiansky zákonník, živnostenský zákon, zákon o daniach z príjmu a zákon o DPH. Možno ešte niečo navyše. Tam budú podchytené všetky možnosti a všetky právne náležitosti. Prakticky najčastejšie pôjde o živnosť a rôzne druhy zmlúv. Niektoré možné formy asi nebude nikto používať - asi si na fotenie nikto nezaloží akciovú spoločnosť, aj sro alebo komanditná spoločnosť bude skôr výnimka a len v spojení s inými druhmi podnikania...
 
jozef84
2020-10-19 15:26:41+02
príspevok od: AlisSsia
Pekný deň Vám všetkým prajem.