Hore
Fórum » Právna poradňa
 

Slobodné povolanie a fotografovanie

A-foto
2021-08-27 14:05:29+02
Dobrý deň Vám všetkým prajem!
Chcela by som Vás poprosiť o radu.
Som študentkou VŠ, pričom už niekoľko rokov vo svojom voľnom čase fotím (portréty v exteriéri). Vidím, že týmto hobby si môžem už čo-to privyrobiť, avšak nakoľko nevykonávam činnosť fotografa sústavne, tak vôbec nepremýšľam o živnosti. V rôznych fórach, komentároch, či samotných zákonoch som sa však dočítala o slobodnom povolaní. Myslíte, že toto by bola fajn cesta alebo existuje iný spôsob ako si privyrobiť fotením bez živnosti?
Mojou ďalšou otázkou je, v prípade, že by slobodné povolanie bolo OK, či jediné, čo treba, je nahlásiť sa na daňový úrad a následne uvádzať pridelené DIČ na prípadných zmluvách o dielo? Vystavuje sa okrem zmluvy aj nejaký príjmový doklad?

Vopred Vám všetkým ďakujem za Vaše odpovede a rady.
 
jozef84
2021-08-27 16:25:35+02
Nehľadáš...už sa to tu veľakrát preberalo. Skús si vybrať: www.ephoto.sk/forum/32/pravna-poradna/
 
A-foto
2021-08-27 16:39:05+02
príspevok od: jozef84
Nehľadáš...už sa to tu veľakrát preberalo. Skús si vybrať: www.ephoto.sk/forum/32/pravna-poradna/
Čítala som tu veľa, hľadám však aktuálne info a tiež konkrétne odpovede na moje otázky. Sem píšem práve preto, že nechcem overovaním toho, čo je XY rokov staré zabiť dni ... možno má niekto "čerstvú" skúsenosť alebo proste riešil presne to, čo ja.
Ak nemáte čas alebo mi neviete odpovedať, vôbec nikto Vás do komentovania netlačí... kľudne ste mohli môj príspevok len preskočiť.

Prajem Vám pekný zvyšok dňa
 
gytheio
2021-08-27 19:53:15+02