Ahojte, mam tu taku novinarsku otazku, ak mate zableskove svetlo s generatorom v exterieri a fotite za relativne velkeho svetla, vyjde vam cas vacsinou viac ako x sync 1/250......ak sa chcete dostat pod 1/250, musite zvacsit "fko" ale ak by som chcel clonu f4 a cas 1/1000 toto riesi len HSS co zableskove svetla "teda, az na vynimky" nemaju....vraj sa to da nejako obist......vedeli by ste poradit ako?
Hmmm tak jasne ze ked niekdo ide fotit portret tak nepojde na obed ale podvecer alebo rano, cize tie casy mozu v takom case vyjst do 1/1000 ale radsej sa pytam, nemoze nastat nejaky pruser ked budem fotit babu? ....preventivna otazka......inak nepoznas amerikeho fotografa arthur st john? Nechapem ako moze mat taku farbu oblohy s modelkou v popredi....mozno trosku gycove....ale rad by by som vedel jak to foti
Asi trocha od..., ale nepoužíva odrazky alebo trvalé svetlá ?
Hmmm tak jasne ze ked niekdo ide fotit portret tak nepojde na obed ale podvecer alebo rano, cize tie casy mozu v takom case vyjst do 1/1000 ale radsej sa pytam, nemoze nastat nejaky pruser ked budem fotit babu? ....preventivna otazka......inak nepoznas amerikeho fotografa arthur st john? Nechapem ako moze mat taku farbu oblohy s modelkou v popredi....mozno trosku gycove....ale rad by by som vedel jak to foti
Extremne silny blesk (min 600Ws a vyse) cez beauty dish a podexponovat oblohu. Ostatne post proces. Nic tazke, len narocne na techniku.
Hmmm tak jasne ze ked niekdo ide fotit portret tak nepojde na obed ale podvecer alebo rano, cize tie casy mozu v takom case vyjst do 1/1000 ale radsej sa pytam, nemoze nastat nejaky pruser ked budem fotit babu? ....preventivna otazka......inak nepoznas amerikeho fotografa arthur st john? Nechapem ako moze mat taku farbu oblohy s modelkou v popredi....mozno trosku gycove....ale rad by by som vedel jak to foti
Jojo to je on sme si sem tam nieco pisali, ma zableskove svetla Hensel, ale vacsinou pouziva len jedno s dishom, ziadnu odrazku......ok podexponovat oblohu, ale za tak svetleho dna tam tiez musi mat nejaky poriadny ND filter, ak ho obmedzuje x sync, teda neviem co ma za telo.......
Hmmm tak jasne ze ked niekdo ide fotit portret tak nepojde na obed ale podvecer alebo rano, cize tie casy mozu v takom case vyjst do 1/1000 ale radsej sa pytam, nemoze nastat nejaky pruser ked budem fotit babu? ....preventivna otazka......inak nepoznas amerikeho fotografa arthur st john? Nechapem ako moze mat taku farbu oblohy s modelkou v popredi....mozno trosku gycove....ale rad by by som vedel jak to foti
Viac systemovych bleskov, schopnych HSS a ked chces ovplyvnit farby pozadia, tak pred blesky das farebne filtre. Ak chces pozadie ochladit, pred blesk das oteplujuci filter a bielu vyvazis podla blesku. Ak ma blesk senzor na originalny filter od vyrobcu(Canon 600EX-RT, alebo Nikon SB-700/900/910), fotak by si mal vediet vyvazit bielu sam, ale nie som si isty, ci to funguje aj pri remote ovladani.
Viac systemovych bleskov, schopnych HSS a ked chces ovplyvnit farby pozadia, tak pred blesky das farebne filtre. Ak chces pozadie ochladit, pred blesk das oteplujuci filter a bielu vyvazis podla blesku. Ak ma blesk senzor na originalny filter od vyrobcu(Canon 600EX-RT, alebo Nikon SB-700/900/910), fotak by si mal vediet vyvazit bielu sam, ale nie som si isty, ci to funguje aj pri remote ovladani.
Ak chcem menit farbu pozadia pomoc filtrov, tak idealne je mat sive pozadie?
Ak chcem menit farbu pozadia pomoc filtrov, tak idealne je mat sive pozadie?
Pisal o foreni v exterieri. V studiu si pozadie osvetlis zvlast a farbu svetla zafarbis filtrami pred umelymi svetlami. Je ale vhodne mat modelku dalej od pozadia, aby sa osvetla, ktorymi svietis na modelku co najmenej prejavovali na pozadi. Ci je vhodne biele, sive, alebo cierne pozadie zalezi od farby, aku chces dosiahnut aj od priestorovych moznosti studia.
Pisal o foreni v exterieri. V studiu si pozadie osvetlis zvlast a farbu svetla zafarbis filtrami pred umelymi svetlami. Je ale vhodne mat modelku dalej od pozadia, aby sa osvetla, ktorymi svietis na modelku co najmenej prejavovali na pozadi. Ci je vhodne biele, sive, alebo cierne pozadie zalezi od farby, aku chces dosiahnut aj od priestorovych moznosti studia.
Ano mas pravdu, len som vyuzil temu, ked si spomemul nasvedcovanie pozadia farebnymi filtrami. Chcem si kupit pozadie na domace pouzitie, aby bolo naj viac univerzalne aj co sa tyka moznosti nasvedcovania. Predpokladam, ze si sive by malo byt najvhodnejsie...
Viac systemovych bleskov, schopnych HSS a ked chces ovplyvnit farby pozadia, tak pred blesky das farebne filtre. Ak chces pozadie ochladit, pred blesk das oteplujuci filter a bielu vyvazis podla blesku. Ak ma blesk senzor na originalny filter od vyrobcu(Canon 600EX-RT, alebo Nikon SB-700/900/910), fotak by si mal vediet vyvazit bielu sam, ale nie som si isty, ci to funguje aj pri remote ovladani.
no tak dik http://www.youtube.com/watch?v=sdH74EiVzKs inac tu ma kukam fakt len jeden zablesk a dish, ale fotit taku ceckatu babu, to kazdy by mal krajsie fotky ako fotit kamaratku Janku
Jojo to je on sme si sem tam nieco pisali, ma zableskove svetla Hensel, ale vacsinou pouziva len jedno s dishom, ziadnu odrazku......ok podexponovat oblohu, ale za tak svetleho dna tam tiez musi mat nejaky poriadny ND filter, ak ho obmedzuje x sync, teda neviem co ma za telo.......
podla vsetkeho pouziva vysoke clonove cislo, ked do toho este das nejaky ND filter, kludne ti vyjde 1/200s co je bezna sync. rychlost... a samozrejme na to potrebujes riadne silne svetla, aby si prebil denne svetlo
zableskove svetla a HSS
vykonne zableskove svetla a tazky postprocess...
http://www.youtube.com/watch?v=sdH74EiVzKs
inac tu ma kukam fakt len jeden zablesk a dish, ale fotit taku ceckatu babu, to kazdy by mal krajsie fotky ako fotit kamaratku Janku
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom