Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

Ako fotografovať pri zlých svetelných podmienkach -hokej?

DeNNa
DeNNa 2013-02-08 17:39:51+01
Zdravím ,chcela by som Vás poprosiť o radu som amatér vo fotení hlavne keď ide o niečo také ako hokej .Mám nikon D5100 a základny objektív 18-55 VR kit ( viem,že to nie je najlepší objektív lebo je len základný ) a chcela by som sa opýtať čo by ste mi odporučili ako si ho mám správne nastaviť pri zlých svetelných podmienkach na zimnom štadióne? Za každú radu budem vďačná ...Budem, rada ak sa niečomu dobrému priučím
Pekný večer.
 
Pentaxfan
2013-02-09 08:58:35+01
Na expozitúru by som vôbec nechodil, tam ti neporadia. (expozitúra -y ž. ‹l› pobočka, filiálka (podniku, úradu); cirk. časť farnosti so samostatnou duchovnou správou).
A na expozícii vo foťáku určite nepridávaj +3EV, to je podľa mňa rada, čo ťa úplne zmagorí - a foťák tiež. Ak foťáku povieš, že chceš +3EV, tak keď má málo svetla a nemôže viac otvoriť clonu, tak ťa bude tlačiť do strašne vysokých ISO alebo do strašne dlhých časov. Navyše tým získaš preexponované fotky. Naopak, z dôvodu skrátenia expozičného času (teda minimalizovania pohybovej neostrosti) by som sa nebál fotky naschvál aj mierne podexponovávať, maximálne tak o -1EV. Na displeji to síce budeš mať tmavé, ale ak budeš fotiť do RAW-u, ako tu už niekto vyššie odporúčal, ľahko to v PC správne doexponuješ. To je jedno, v akom režime to podexponovanie dosiahneš - keď budeš v manuálnom, tak nastav hodnoty tak, aby ti tak vychádzali, alebo nastav korekciu expozície v nejakom (polo)automatickom režime.
 
DeNNa
2013-02-09 22:49:33+01
Zdravím tak mám za sebou prvé fotenie hokeja a mám otázku kvôli fakt zlým svetelným podmienkam som mala nižšiu clonu a dlhší čas takže keď ide o svetlo fotky sú fajn len problém je v tom,že postavy sa mi dosť mazali pri pohybe ako by som to mohla lepšie nastaviť aby ich správne zachytilo v čom som asi spravila chybu ? (snáď som sa vyjadrila správne ) vopred ďakujem
 
Napster050