Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

Ako fotografovať na ostrom slnku?

kala78
2016-06-24 10:07:14+02
Príjmem akékoľvek vaše názory, na čo si treba dať pozor pri fotografovaní na ostrom slnku. Mala by som fotografovať pár svadobných záberov kamarátky. Jediný čas, ktorý vyhovuje je 13-16 hod. Nakoľko sú teraz horúčavy a ostré slnko, prosím Vás o rady, na čo si treba dať pozor. Miesto má vybrané na fotografovanie, je tam minimum chládku, tak sa chcem pripraviť na čo si treba dať pozor . Fotila som doteraz vždy len detičky, zrkadlovkou nikon d 7100, no ešte nikdy nie počas takýchto horúčav a pri ostrých slnečných lúčoch.
 
duroslav
2016-06-24 10:17:15+02
Najlepšie asi fotené subjekty postaviť do tieňa a nasvietiť ich (odrazná doska, záblesk...).
Tým sa zbavíš najväčšieho problému kedy budeš mať ostré tiene na tvárach.
Ak nemáš k dispozícii tieň (napr. niekde na lúke), tak chrbtom k slnku, ale zase platí to čo v tieni, že ich musíš zpredu nasvietiť.
 
Tibor78
2016-06-24 10:28:08+02
Odrazku necvicene oko zle znasa a potok objekty zmuria, idealne prisvietit bleskom odpalovaneho mimo fotaku.
 
PeCh
2016-06-24 10:38:43+02
Nepoznáme miesto, ani štýl požadovaných fotiek, tak ťažko radiť. V zásade vyhľadať tieň, prípadne si ho vyrobiť. Prípadne vyplniť tiene odrazkou, alebo aspoň bleskom (na takom prudkom slnku to môže byť problém, budeš potrebovať blesk podporujúci HSS, ale odrazka to istí). Múžeš skúšať fotiť zo slnkom v chrbte, ale to svadobčania budú žmúriť do svetla a aj keď fotku technicky zvládneš, nebudú na nej pekní. Lepšie bude fotiť do protisvetla alebo s bočným svetlom, kde stále budeš musieť riešiť tiene (odrazka, záblesk). Ak sa dá využi tiene, stromy... Ak by si chcela nizku hĺbku ostrosti pri svetelnom objektíve, tak ND filter je skoro nutnosťou.
.
 
francesco
2016-06-24 11:36:52+02
Ako pisu predo mnou, vykonny blesk mimo fotaku. Ak to nemas zvladnute, tak ciastocna zachrana je biela odrazka.
 
miki33
2016-06-24 21:16:15+02