Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

Fotografovanie twirlingu - rýchlo roztočenej palice bez ohnutia

kovy
2021-08-22 18:53:28+02
Dobrý deň, som amatér, fotografujem dcéru pri u nás dosť neznámom športe twirlingu (gymnastika s mažoretkovou palicou), prekvapuje ma však značné zakrivenie palice pri časoch aj 1/320 (ešte je rozmazaná), aj 1/6400 (ostrá, ale tiež zakrivená). Mám to brať ako fyzikálny jav, alebo je možné palici "pomôcť sa vyrovnať" (nemyslím fotením vtedy, keď palica nerotuje). Ďakujem
 
gytheio
2021-08-22 19:15:25+02
príspevok od: kovy
Dobrý deň, som amatér, fotografujem dcéru pri u nás dosť neznámom športe twirlingu (gymnastika s mažoretkovou palicou), prekvapuje ma však značné zakrivenie palice pri časoch aj 1/320 (ešte je rozmazaná), aj 1/6400 (ostrá, ale tiež zakrivená). Mám to brať ako fyzikálny jav, alebo je možné palici "pomôcť sa vyrovnať" (nemyslím fotením vtedy, keď palica nerotuje). Ďakujem
Asi to nebolo fotene bleskom, mal by si pouzit prave blesk. Cas mozes kludne nechat na 1/320, pozadie bude asi tmave ale palica rovna. Pozadie som myslel za tvojou dcerou, nie za palicou.
 
kovy
2021-08-23 06:30:19+02
Áno, nefotím bleskom, bohužiaľ na súťažiach to ani možné nie je, v každom prípade ďakujem za tip (zakrivenie na fotke je aj pri fotení pri dobrom svetle v exteriéri).
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2021-08-23 07:16:25+02
Sposobuje to elektronicka uzavierka, hovori sa tomu rolling shutter efekt. Jeden zaber mam v dnesnom stlpceku.
 
gytheio
2021-08-23 09:05:32+02
príspevok od: kovy
Áno, nefotím bleskom, bohužiaľ na súťažiach to ani možné nie je, v každom prípade ďakujem za tip (zakrivenie na fotke je aj pri fotení pri dobrom svetle v exteriéri).
Je jedno ake dobre svetlo mas, ten zablesk z blesku dokaze zastavit tu palicku tak aby ostala rovna. Nie je podstatne svetlo ale rychlost toho zablesku.
 
jozef84
2021-08-23 11:39:23+02
príspevok od: kovy