Ahojte, fotografujem uz nejaky cas, vytvoril som si vlastne logo ktore si davam na fotky a mam otazku, je potrebne mat k logu alebo fotkam takuto https://www.registraren.sk/ochrannaznamka.php ochrannu znamku? alebo to nemusim riesit
Ahojte, fotografujem uz nejaky cas, vytvoril som si vlastne logo ktore si davam na fotky a mam otazku, je potrebne mat k logu alebo fotkam takuto https://www.registraren.sk/ochrannaznamka.php ochrannu znamku? alebo to nemusim riesit
Nie je to dôveryhodnejšie a lacnejšie tu ?: Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky https://www.indprop.gov.sk
Čo máš cennejšie? Fotky, alebo svoje logo na fotkácH?Pochopil by som, že ak by si už bol slávny fotograf, že chceš chrániť svoje fotky proti neoprávnenenému použitiu bez tvojho súhlasu. Ale logo? Hmmm. Nanajvýš tak použiť logo, (podpis) na fotky ako vodoznak, ale to je tak celé... Aj keď odstránenie mena, loga, nie je až také zložité(je to len mierna komplikácia). Aj mne bez môjho súhlasu skopírovali fotky výrobkov a technologických postupov a umiestnili na svoju stránku. Náprava je mnohokrát zložitejšia, ako si človek myslí.
Skús to zobrať z tej pozitívnej stránky. Ak ti niekto ukradne fotky, je to vlastne absolútny spôsob vyjadrenia obdivu k tvojmu foteniu. Uvedom si, že z tej miliardy fotiek čo sa každý deň publikujú ukradol práve tú tvoju fotku! Je to taká určitá pocta k tvojmu dielu ...
Skús to zobrať z tej pozitívnej stránky. Ak ti niekto ukradne fotky, je to vlastne absolútny spôsob vyjadrenia obdivu k tvojmu foteniu. Uvedom si, že z tej miliardy fotiek čo sa každý deň publikujú ukradol práve tú tvoju fotku! Je to taká určitá pocta k tvojmu dielu ...
V tomto prípade boli fotky nič - moc(ale na www stránku stačili - ešte si tam dali aj vodoznak svojej firmy...).Išlo o výrobky a spôsob ich výroby(takže know-how). Ma to vtedy naštvalo, lebo boli aj dosť arogantní, keď som im volal....Teraz už na to pozerám pragmaticky a mávnem nad tým rukou. Nestojí to za to sa nad tým rozčuľovať a strácať čas.
V tomto prípade boli fotky nič - moc(ale na www stránku stačili - ešte si tam dali aj vodoznak svojej firmy...).Išlo o výrobky a spôsob ich výroby(takže know-how). Ma to vtedy naštvalo, lebo boli aj dosť arogantní, keď som im volal....Teraz už na to pozerám pragmaticky a mávnem nad tým rukou. Nestojí to za to sa nad tým rozčuľovať a strácať čas.
Lepšie byť okradnutý a slávny za života, ako in memoriam🤗
Lepšie byť okradnutý a slávny za života, ako in memoriam🤗
Áno, máš pravdu. Máme takých "neuznaných" umelcov vo svete umenia, ako Vincent van Gogh(ktorý si odrezal ucho) a aj podobného neuznaného umelca aj tu na e-phote.Ten náš umelec má vlohy v reinkarnácii a v podobnosti niektorých vlastností s muchotrávkou zelenou(červenou?). Asi aj aj...
Áno, máš pravdu. Máme takých "neuznaných" umelcov vo svete umenia, ako Vincent van Gogh(ktorý si odrezal ucho) a aj podobného neuznaného umelca aj tu na e-phote.Ten náš umelec má vlohy v reinkarnácii a v podobnosti niektorých vlastností s muchotrávkou zelenou(červenou?). Asi aj aj...
Nestras! Aby to nebral ako navod a nezacal si odrezavat casti tela!
Obyčajne je to tak, že ak sa ukazuje konečne lepšia fotografia, tak sa pochová logom ...
Tak to neviem ked dám logo do spodného rohu fotografie tak málokedy mám pocit že by tam vyslovene zavadzalo alebo tú fotografiu pokazilo. Nieto ešte pochovalo.
Napríklad pri športovej-reportážnej fotografii mi nevadí skoro vôbec. Samozrejme ak ho dáš cez stred snímku a vo veľkosti že zaberá 1/2 fotografie tak áno. Môže to byť problém.
Ale na marketingové učili v tom osobne nevidím problém.
Tak to neviem ked dám logo do spodného rohu fotografie tak málokedy mám pocit že by tam vyslovene zavadzalo alebo tú fotografiu pokazilo. Nieto ešte pochovalo.
Napríklad pri športovej-reportážnej fotografii mi nevadí skoro vôbec. Samozrejme ak ho dáš cez stred snímku a vo veľkosti že zaberá 1/2 fotografie tak áno. Môže to byť problém.
Ale na marketingové učili v tom osobne nevidím problém.
Ako to vidím s tými logami, tak do diskusie Koľko fotografií vidíš denne. Tak cca ... a teraz kde, čo ? tak dajme tomu na fotoweboch ? 100 až 300 ? dajme tomu; koľko z nich má logo ? keď tak rozmýšľam, tohto roku som ešte fotografiu s logom na fotowebe nevidel ; ja to vnímam ako špecifický okrajovú záležitosť, ktorým by som sa ako amatér nezaoberal; skôr toho bolo oveľa viac, no zdá sa, že autori amatéri zistili, že to pre ich fotodielo vystavené na webe (pre iných fotoamatérov) pridanú hodnotu logo neprináša, a v drvivej väčšine to fotografii škodí a Slavomír, mylím si, bude amatér ako my, inak by takúto otázku tu neriešil ... Mám, žiaľ, len jednu kúpenú fotografiu, zarámovanú, aj tá je bez loga, ale s menom fotografie a podpisom autora na zadnej strane zarámovaného diela.
Ako to vidím s tými logami, tak do diskusie Koľko fotografií vidíš denne. Tak cca ... a teraz kde, čo ? tak dajme tomu na fotoweboch ? 100 až 300 ? dajme tomu; koľko z nich má logo ? keď tak rozmýšľam, tohto roku som ešte fotografiu s logom na fotowebe nevidel ; ja to vnímam ako špecifický okrajovú záležitosť, ktorým by som sa ako amatér nezaoberal; skôr toho bolo oveľa viac, no zdá sa, že autori amatéri zistili, že to pre ich fotodielo vystavené na webe (pre iných fotoamatérov) pridanú hodnotu logo neprináša, a v drvivej väčšine to fotografii škodí a Slavomír, mylím si, bude amatér ako my, inak by takúto otázku tu neriešil ... Mám, žiaľ, len jednu kúpenú fotografiu, zarámovanú, aj tá je bez loga, ale s menom fotografie a podpisom autora na zadnej strane zarámovaného diela.
No tak diskutujme.
Už dopredu hovorím, že ak ho užívateľ chce logo aby si ho pridal na svoju fotku, ktorú následne pridá na fotoserver typu ephoto tak áno súhlasím s tebou. Nemá to zmysel.
Ale vrátme sa späť k logám. Čo sa týka fotoserverov tak súhlasím s tebou použitie loga je väčšinou zbytočné a používa sa tak v 5-10% publikovaných fotografii aj to som možno prestrelil. Avšak ak sa pýtaš na akom percente fotografii ja denne vidím logo tak ti poviem že je to možno aj 50% fotografií. Ako to?
Dnes sa už logo nepoužíva ako vodoznak na zabráneniu šírenia (kradnutia) fotografia, ale ako reklamná značka a forma marketingu. A preto napríklad ked hladám inšpiráciu na zahraničných fotostránkach tak strašne veľa fotografov tam to logo má. Sám ho používam, keď fotím niečo zadarmo a potom organizátorovi posielam svoje fotografie. Minule som mal platenu zákazku a dostal som požiadavku pridať tam logo značky klienta.
legalne fotografovanie
Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
https://www.indprop.gov.sk
Úrad priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky
https://www.indprop.gov.sk
Napríklad pri športovej-reportážnej fotografii mi nevadí skoro vôbec.
Samozrejme ak ho dáš cez stred snímku a vo veľkosti že zaberá 1/2 fotografie tak áno. Môže to byť problém.
Ale na marketingové učili v tom osobne nevidím problém.
Napríklad pri športovej-reportážnej fotografii mi nevadí skoro vôbec.
Samozrejme ak ho dáš cez stred snímku a vo veľkosti že zaberá 1/2 fotografie tak áno. Môže to byť problém.
Ale na marketingové učili v tom osobne nevidím problém.
Koľko fotografií vidíš denne. Tak cca ... a teraz kde, čo ?
skôr toho bolo oveľa viac, no zdá sa, že autori amatéri zistili, že to pre ich fotodielo vystavené na webe (pre iných fotoamatérov) pridanú hodnotu logo neprináša, a v drvivej väčšine to fotografii škodí
a Slavomír, mylím si, bude amatér ako my, inak by takúto otázku tu neriešil ...
Mám, žiaľ, len jednu kúpenú fotografiu, zarámovanú, aj tá je bez loga, ale s menom fotografie a podpisom autora na zadnej strane zarámovaného diela.
Koľko fotografií vidíš denne. Tak cca ... a teraz kde, čo ?
skôr toho bolo oveľa viac, no zdá sa, že autori amatéri zistili, že to pre ich fotodielo vystavené na webe (pre iných fotoamatérov) pridanú hodnotu logo neprináša, a v drvivej väčšine to fotografii škodí
a Slavomír, mylím si, bude amatér ako my, inak by takúto otázku tu neriešil ...
Mám, žiaľ, len jednu kúpenú fotografiu, zarámovanú, aj tá je bez loga, ale s menom fotografie a podpisom autora na zadnej strane zarámovaného diela.
Už dopredu hovorím, že ak ho užívateľ chce logo aby si ho pridal na svoju fotku, ktorú následne pridá na fotoserver typu ephoto tak áno súhlasím s tebou. Nemá to zmysel.
Avšak netuším kto je zadávateľ otázky, ani aké má ambície, potreby. A keď môžem snažím sa poradiť. (pre zaujímavosť toto bežný amatér podľa mňa nevlastní www.ephoto.sk/bazar/predam/digitalna-technika/trnavsky-kraj/58762/hasselblad-h3dii50-objektiv-hc-50-110-mm-doplnky/)
Ale vrátme sa späť k logám. Čo sa týka fotoserverov tak súhlasím s tebou použitie loga je väčšinou zbytočné a používa sa tak v 5-10% publikovaných fotografii aj to som možno prestrelil.
Avšak ak sa pýtaš na akom percente fotografii ja denne vidím logo tak ti poviem že je to možno aj 50% fotografií. Ako to?
Dnes sa už logo nepoužíva ako vodoznak na zabráneniu šírenia (kradnutia) fotografia, ale ako reklamná značka a forma marketingu. A preto napríklad ked hladám inšpiráciu na zahraničných fotostránkach tak strašne veľa fotografov tam to logo má. Sám ho používam, keď fotím niečo zadarmo a potom organizátorovi posielam svoje fotografie. Minule som mal platenu zákazku a dostal som požiadavku pridať tam logo značky klienta.
Logo sa dnes stalo formou marketingu.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom