Hore

Fórum » Ako fotografovať?
 

ako fotografovat malovane obrazy

regisko
2011-01-13 14:04:09+01
znamy zacinajuci maliar potrebuje nafotit asi 30 jeho obrazov (cca 60x80cm) a nakolko nema vysoke naroky, poziadal o to mna. Vystupom ma byt 1plagat A3, mala brozurka A5 a este mensie vizitky/pozvanky na vernisaz. Fotenie by malo prebehnut v jeho malom atelieri s terasou.
Niekolko hintov ako na to som uz nasiel, ale uvital by som dalsie hlavne ohladom spravneho nastavenia expozicie - treba pouzit manualny rezim, tento nastavit pred fotenim a potom uz nemenit ? Ak ano, ako ?
K technike fotenia som uz nasiel nejake rady - fotak na stative s dialkovym ovladanim pripojeny k PC nasmerovat co najkolmejsie na stojan s obrazom, rovnomerne osvetlenie (napr. zamracena obloha), co najviac zaplnit hladacik obrazom, RAW, 18%seda, priclonit kvoli ostrosti.
Moja technika je skromnejsia : Nikon D80, Nikon 18-200 a Nikon 35/1.8. Bude to stacit alebo sa mi oplati pozicat Nikon 70-300 resp. Nikon 18-55/f3.5-5.6 ? Aka je optimalna ohniskova vzdialenost pri takychto nametoch ?
 
tomasqo
2011-01-13 14:12:24+01
- 18-200 Ti stacit bude, na expoziciu nic narocne (clon na 8 to je zarucena ostrost pri plochom kolkom povrchu (35mm lepsie kresli, mozes aj tu)

- dolezite je osvetlenie, nesmies mat na obraze ziadny priamy odraz svetla (priamy odraz je verna kopia svetelneho zdroja najlepsie viditelna v zrkadle, priame odrazy vzniknu aj na niecom takom ako je obraz, no casto ich clovek nespozoruje, vysledkom je ale to, ze niektore casti obrazu budu svetle a druhe tmavsie)

- rozdielom v jasoch sa vyhnes tak, ked priamym odrazom pokryjes cely povrch (napr velke okno so zamracenou oblohou nasvieti obraz rovnomerne, pokial sa jeho odraz premietne na celej ploche obrazu

- druhym sposobom ako sa vyhnut priamym odrazom, je trosku zlozitejsi no o to ucinnejsi postup:staci umiestnit zdroj svetla co najviac ku kraju obrazu (ku stene) tak aby smer svietenia bol takmer rovnobezny s obrazom (namieris smer svetla do stredu obrazu), so vzdialenostou svetla od steny sa potom pohras. Ak Ti vznikne na strane, kde mas zdroj svetla, jasne miesto, daj take isto svetlo aj na protilahlu stranu obrazu do rovnakej polohy a je to

Ak by Ti nieco nebolo zrozumitelne (lebo nie som dobry predavac vedomosti kludne sa opytaj
 
uncle_roxor
2011-01-13 14:49:57+01
v pp nezabudnut opravit aj pripadnu deformaciu obrazu sposobenu objektivom (distortion)
 
tomasqo
2011-01-13 15:20:56+01
Ak sa tomu budes chciet venovat viac, odporucam knihu shop.ephoto.sk/katalog/literatura/fotografie-and-svetlo-naucte-se-techniky-fotografickeho-sviceni.html . Nielen o svieteni obrazov, ale aj inych produktoviek, skla, kou a nezabuda sa ani na portrety.
 
tomasqo
2011-01-13 15:21:11+01
kovu (nie kou)
 
regisko
2011-01-14 07:49:49+01
príspevok od: tomasqo
Ak sa tomu budes chciet venovat viac, odporucam knihu shop.ephoto.sk/katalog/literatura/fotografie-and-svetlo-naucte-se-techniky-fotografickeho-sviceni.html . Nielen o svieteni obrazov, ale aj inych produktoviek, skla, kou a nezabuda sa ani na portrety.
dakujem za rady; myslis ze tento druh odleskov dokaze polarizacny filter potlacit ?
 
tomasqo
2011-01-14 08:23:02+01
príspevok od: regisko
dakujem za rady; myslis ze tento druh odleskov dokaze polarizacny filter potlacit ?
Ano polarizak pomoze a casto dost vyrazne ulahci pracu. Nie ale vo vsetkych pripadoch (treba vzdy vyskusat). Treba mysliet na to, ze polarizak je neucinny pri predmetoch z kovu.
 
Bpali
2011-01-14 08:32:22+01
príspevok od: tomasqo
Ano polarizak pomoze a casto dost vyrazne ulahci pracu. Nie ale vo vsetkych pripadoch (treba vzdy vyskusat). Treba mysliet na to, ze polarizak je neucinny pri predmetoch z kovu.
nesuhlasim,aj pri kove funguje velmi dobre
 
duves
2011-01-14 08:39:43+01
príspevok od: regisko
znamy zacinajuci maliar potrebuje nafotit asi 30 jeho obrazov (cca 60x80cm) a nakolko nema vysoke naroky, poziadal o to mna. Vystupom ma byt 1plagat A3, mala brozurka A5 a este mensie vizitky/pozvanky na vernisaz. Fotenie by malo prebehnut v jeho malom atelieri s terasou.
Niekolko hintov ako na to som uz nasiel, ale uvital by som dalsie hlavne ohladom spravneho nastavenia expozicie - treba pouzit manualny rezim, tento nastavit pred fotenim a potom uz nemenit ? Ak ano, ako ?
K technike fotenia som uz nasiel nejake rady - fotak na stative s dialkovym ovladanim pripojeny k PC nasmerovat co najkolmejsie na stojan s obrazom, rovnomerne osvetlenie (napr. zamracena obloha), co najviac zaplnit hladacik obrazom, RAW, 18%seda, priclonit kvoli ostrosti.
Moja technika je skromnejsia : Nikon D80, Nikon 18-200 a Nikon 35/1.8. Bude to stacit alebo sa mi oplati pozicat Nikon 70-300 resp. Nikon 18-55/f3.5-5.6 ? Aka je optimalna ohniskova vzdialenost pri takychto nametoch ?
Prave tato technika je rozpisana v jednej knihe, čo sa na fore už spominala:
www.ephoto.sk/forum/30/6203/odporucenie-knihy-fotografie-a-svetlo/strana-1/
Takže doporučujem zainvestovať.
 
psykora2
2011-01-14 10:22:58+01
zaoberam sa tym trochu, ja pouzivam na to sigmu 150 makrac alebo nikkor 85, na rozmer 60x80 by som pouzil ten 85mm, z tvojho vyberu by som najskor skusil tu pevnu 35, odporucam skor prirodzene svetlo z okna so zamracenou oblohou (ak nebude zamracene treba trochu zatienit niecim vhodnym), da sa aj 2 bleskami z boku so softboxami ale je to zbytocne zdlhave na optimalne nastavenie, na odstranenie odleskov a dosiahnutie rovnomerneho nasvietenia je nevyhnutny CPL, ja clonim az na F16, treba pouzit kvalitny stativ s vodovahou a dobrou hlavou a predsklopenie zrkadla
 
majster333
2011-01-14 11:01:48+01
veľmi dobre a podrobne sa svietením vecí - produktov zaoberá aj Ján Šmok.
Práve obraz používa ako príklad pre veľa techník svietenia. Určite by som sa kukol po tejto knihe: Ján Šmok - Umělé světlo ve fotografii obyčajne je dostupná aj v knižniciach, síce staršia ale na aktuálnosti nestratila. Mimochodom rieši tam aj expozimetriu, ale možno až príliš podrobne, s tým by som si starosti na tvjom mieste nerobil. Maximálne by som meral expozíciu na strednej šedej ak chceš byť precízny
 
regisko
2011-01-14 12:11:29+01
príspevok od: majster333
veľmi dobre a podrobne sa svietením vecí - produktov zaoberá aj Ján Šmok.
Práve obraz používa ako príklad pre veľa techník svietenia. Určite by som sa kukol po tejto knihe: Ján Šmok - Umělé světlo ve fotografii obyčajne je dostupná aj v knižniciach, síce staršia ale na aktuálnosti nestratila. Mimochodom rieši tam aj expozimetriu, ale možno až príliš podrobne, s tým by som si starosti na tvjom mieste nerobil. Maximálne by som meral expozíciu na strednej šedej ak chceš byť precízny
dakujem aj za dalsie rady, mal by som to fotit uz zajtra, takze ak vydrzi pocasie, mohlo by byt prijemne zamracene. Ak by v interieri nebolo vhodne svetlo, mohli by sme to skusit vytiahnut von na terasu, co myslite ? Tu Smokovu knihu by som dokonca mal mat v pdf, urcite sa na to vecer pozriem.
 
psykora2
2011-01-14 12:35:44+01
príspevok od: regisko
dakujem aj za dalsie rady, mal by som to fotit uz zajtra, takze ak vydrzi pocasie, mohlo by byt prijemne zamracene. Ak by v interieri nebolo vhodne svetlo, mohli by sme to skusit vytiahnut von na terasu, co myslite ? Tu Smokovu knihu by som dokonca mal mat v pdf, urcite sa na to vecer pozriem.
Da sa aj vonku s pouzitim difuzora
 
tomis.ales
2011-01-19 15:47:58+01
Necital som celu diskusiu, tak ak sa opakujem po niekom, tak sorry.

1. teleobjektiv, alebo aspon pouzit objektiv s co najmensim skreslenim. Urcite ale nie sirokac.
2. 2 softboxy(dazdniky, difuzory) nasmerovane aby ti osvetlovali obraz uplne rovnomerne, to znamena ze ich osy sa krizie este pred obrazom. To si musis skusit.
3. Nastavit softboxy aby sa ti neodrazali do objektivu, ked sa inak neda, pouzi vacsie ohnisko a chod dalej od obrazu, Ak sa ani to neda, pouzi polarizaky aj na svetlach aj na fotaku. Ale to je extrem a ani to neni moc dobre.
4. seda tabulka je zaklad spravneho WB. Je to obraz, umelecke dielo, a na nom moze byt zobrazene nieco inak, ako si myslis ze by malo byt.
Ostatne si uz napisal sam. Seda obloha nemusi byt zly napad, len bacha aby sa ti nieco neodrazalo od zeme a nechytalo to odrazene svetlo nejaku farbu, takze aspon bielu plachtu pod to by bol dobre.
 
tomis.ales
2011-01-19 15:55:36+01
Jezisimaarja, teraz som precital co napisal psykora2. NEPOUZIVAJ polarizak, pokial ho ozaj nepotrebujes!!! Ty mas v ociach polarizak? Pozeras sa na svet bez polarizovaneho svetla? Nie? Ja tiez nie. Robis presnu reprodukciu predmetu a chces ho prezentovat presne tak ako ho vidis volnym okom a nie cez filter. polarizak IBA v nutnych pripadoch keby vysledok bol horsi ako bez neho!!!
 
fomist
2016-02-16 22:24:38+01
príspevok od: tomis.ales
Necital som celu diskusiu, tak ak sa opakujem po niekom, tak sorry.

1. teleobjektiv, alebo aspon pouzit objektiv s co najmensim skreslenim. Urcite ale nie sirokac.
2. 2 softboxy(dazdniky, difuzory) nasmerovane aby ti osvetlovali obraz uplne rovnomerne, to znamena ze ich osy sa krizie este pred obrazom. To si musis skusit.
3. Nastavit softboxy aby sa ti neodrazali do objektivu, ked sa inak neda, pouzi vacsie ohnisko a chod dalej od obrazu, Ak sa ani to neda, pouzi polarizaky aj na svetlach aj na fotaku. Ale to je extrem a ani to neni moc dobre.
4. seda tabulka je zaklad spravneho WB. Je to obraz, umelecke dielo, a na nom moze byt zobrazene nieco inak, ako si myslis ze by malo byt.
Ostatne si uz napisal sam. Seda obloha nemusi byt zly napad, len bacha aby sa ti nieco neodrazalo od zeme a nechytalo to odrazene svetlo nejaku farbu, takze aspon bielu plachtu pod to by bol dobre.
fotil som už obrazy so sklom vpredu nesmelo sa rozobrať rám, pomohlo iba svetlá(softboxy) uplne zboku čierna plachta dookola,ešte aj čierny stativ a ja skrytý
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()