Dostal som za úlohu jednu zo začiatku pekne vyzerajúcu vec. Nafotiť objektívy Leica na jeden banner. Fotky vyzerajú fajn, ale stále som nedosiahol pre mňa uspokojivý odraz svetiel v skle objektívu. Ak má niekto skúsenosti s fotením objektívov a mohol poradiť nejaký setup, ako na to aby sklo objektívu vyzeralo k svetu, resp. aby odraz svetiel bol pekný a nerušivý. Teraz neviem nájsť žiadny ilustračný obrázok, ako na potvoru. Ale hádam ste ma pochopili. PS: K dispozícii mám asi všetko štúdiové vybavenie.
Tiez sa niekedy snazim tak nafotit objektiv, aby vynikli antireflexne vrstvy. Skusam vtedy smerovat sosovku na softbox, alebo dazdnik. Jednoduchsie nez experimentovat so svetlami, je chytit objektiv do ruky a natacanim + zmenou vzdialenosti od svetla, hladat ten spravny uhol.
myslim ze by si mohol prihodit fotografiu co sa ti doposial podarilo nacvakat aby bolo vsetkym jasne co by si chcel zmenit
Toto je napríklad fotené s TS-E 24/3.5 a jedným svetlom + soft box. Proste sa mi ten odraz toho svetla nepozdáva a chcel som poradiť, aký setup na krajšie zobrazenie v skle. Tie farby antireflexných vrstiev sú fasácke, škoda aby to tam nebolo. Len by to chcelo lepší odraz záblesku.
Tiez sa niekedy snazim tak nafotit objektiv, aby vynikli antireflexne vrstvy. Skusam vtedy smerovat sosovku na softbox, alebo dazdnik. Jednoduchsie nez experimentovat so svetlami, je chytit objektiv do ruky a natacanim + zmenou vzdialenosti od svetla, hladat ten spravny uhol.
Keď sa pozrieš do katalógu Leica, tak tam majú až snové odrazy. Netuším ako to urobili. Jedine ak tak v editore, ale zasa mi nesedí že Leica by niečo robila vo photoshope.
Keď sa pozrieš do katalógu Leica, tak tam majú až snové odrazy. Netuším ako to urobili. Jedine ak tak v editore, ale zasa mi nesedí že Leica by niečo robila vo photoshope.
ale áno robia, naposledy som tak videl fotiť šálku a následne bola do nej dorobená káva aj s penou pre jednu veľkú nemenovanú spoločnosť. No a videl som tak aj dorábať aj predné členy na objektívoch, tie krásne odrazy, čiste prechody a neskutočná farebnosť je vo väčšine prípadov dielom buď Adobe balíkov, alebo Corelu. A ako sa vedia s tím vyhrať grafici, tak ako to oni nakreslia tak ti to nikdy neodfotíš
ale áno robia, naposledy som tak videl fotiť šálku a následne bola do nej dorobená káva aj s penou pre jednu veľkú nemenovanú spoločnosť. No a videl som tak aj dorábať aj predné členy na objektívoch, tie krásne odrazy, čiste prechody a neskutočná farebnosť je vo väčšine prípadov dielom buď Adobe balíkov, alebo Corelu. A ako sa vedia s tím vyhrať grafici, tak ako to oni nakreslia tak ti to nikdy neodfotíš
Nepovažujem sa za tak zdatného grafika, preto sa to snažím odfotiť a nie dorobiť. Aj keď to dá veľa práce, sú to skúsenosti s dosiaľ pre mňa \"neznámym\" zariadením. (štúdiom a podobne) Mám na to ešte pár dní, tak sa stým ešte skúsim pohrať. Ono to už nejako pôjde, len som si to chcel uľahčiť skúsenosťami iných. Možno o tom napíšem aj článok keď sa podarí.
Toto je napríklad fotené s TS-E 24/3.5 a jedným svetlom + soft box. Proste sa mi ten odraz toho svetla nepozdáva a chcel som poradiť, aký setup na krajšie zobrazenie v skle. Tie farby antireflexných vrstiev sú fasácke, škoda aby to tam nebolo. Len by to chcelo lepší odraz záblesku.
zalezi od toho aky odraz povazujes za pekny na odraz v sosovke by som skusil dat druhy mozno vacsi softbox, ktory bude blizsie k scene aj fotoaparatu a ak sa da pouzil by som dlhsie ohnisko. tymto vsetkym zmensis skupinu uhlov odrazov v sosovke tak aby si ju lepsie vyplnil svetlom z pridaneho softboxu.
najlepsie je ale potocit si objektivom pri stalom rozptylenom makom svetle (kludne aj lampa cez priesvitne tienidlo) a zistit kedy a za akeho uhla sa ti odraz najviac paci a co sa realne vlastne da. lepsie by bolo trvale svetlo ako zablesk aby si tie odrazy stale videl.
Vkatalogu leica urcite nevidis fotky ako vyliezly z fotaka..je tam kopa retuse popripade nieco dorobene..aj odrazy...odrazy v skle sa robia jednoducho tak ze das softbox blizko k objektivu a objektiv natocis do urciteho uhlu..tiez ked fotim objektivy na ebay tak tieto snimky vyzeraju najeefektnejsie a naucil som sa ako natocit objektiv a ako dat softbox aby tam bol krasny zeleny odraz (farba zavisi od tej vrstvy na objektive) ked chces fotit objektiv spredu tak softboxy musis dat co najblizsie k objektivu a fotak s ktorym to fotis sa prestrcit medzi tie softboxi ..uvidis rozdiel..
Vkatalogu leica urcite nevidis fotky ako vyliezly z fotaka..je tam kopa retuse popripade nieco dorobene..aj odrazy...odrazy v skle sa robia jednoducho tak ze das softbox blizko k objektivu a objektiv natocis do urciteho uhlu..tiez ked fotim objektivy na ebay tak tieto snimky vyzeraju najeefektnejsie a naucil som sa ako natocit objektiv a ako dat softbox aby tam bol krasny zeleny odraz (farba zavisi od tej vrstvy na objektive) ked chces fotit objektiv spredu tak softboxy musis dat co najblizsie k objektivu a fotak s ktorym to fotis sa prestrcit medzi tie softboxi ..uvidis rozdiel..
urcite je v katalogoch aj vyrazny postrprocess ale spravnym svietenim sa da dost photoshopu obist a usetrit si tak cas.
pred nedavnom som videl odfotenu sunku \"akoze profesionalnym fotografom\". finalna upravena fotka nevyzerala zle, ale ked som otvoril psdcko s asi 50timi vrstvami a nechal len povodnu fotku, vyzeralo uplne hnusne. pravdepodobne to len vlozil do stanu dve svetla a prask. konecna vysledna fotka je podobna, ale kedze kazdy odlesk rucne namaloval, cez adjustmentlayers a masky atp. musel pri tej fotke stravit zopar hodin.
urcite je v katalogoch aj vyrazny postrprocess ale spravnym svietenim sa da dost photoshopu obist a usetrit si tak cas.
pred nedavnom som videl odfotenu sunku \"akoze profesionalnym fotografom\". finalna upravena fotka nevyzerala zle, ale ked som otvoril psdcko s asi 50timi vrstvami a nechal len povodnu fotku, vyzeralo uplne hnusne. pravdepodobne to len vlozil do stanu dve svetla a prask. konecna vysledna fotka je podobna, ale kedze kazdy odlesk rucne namaloval, cez adjustmentlayers a masky atp. musel pri tej fotke stravit zopar hodin.
keby si spickovo ovladal photshop a leica ta objavi niekde na inete ze vies fajne retusovat a napisali by ti ze maju pre teba nejaky maly jobik..zo 5 fotografii poretusovat..za 2500 dolarov..zobral by si to ci nie? stravil by si nad tym 20 hodin? ci nie? nebola by pre teba pocta retusovat nieco pre leicu? (na prvy krat aj zadarmo ..chapeme sa..asi tak to funguje..aj ked leica nemusi retuserov vyhladavat na internete..to bol iba ako priklad
keby si spickovo ovladal photshop a leica ta objavi niekde na inete ze vies fajne retusovat a napisali by ti ze maju pre teba nejaky maly jobik..zo 5 fotografii poretusovat..za 2500 dolarov..zobral by si to ci nie? stravil by si nad tym 20 hodin? ci nie? nebola by pre teba pocta retusovat nieco pre leicu? (na prvy krat aj zadarmo ..chapeme sa..asi tak to funguje..aj ked leica nemusi retuserov vyhladavat na internete..to bol iba ako priklad
ja tomu predsa rozumiem pisem to len ako moju skusenost do coho sa viac oplati investovat cas, pre tych co citaju toto forum a robia si pracu vo vlastnej rezii a stazia sa pracovat efektivne.
velke korporacie sa budu samozrejme chovat upne odlisne, kedze vo velkej spolocnosti sa o efektivite zvacsa len hovori
Toto je napríklad fotené s TS-E 24/3.5 a jedným svetlom + soft box. Proste sa mi ten odraz toho svetla nepozdáva a chcel som poradiť, aký setup na krajšie zobrazenie v skle. Tie farby antireflexných vrstiev sú fasácke, škoda aby to tam nebolo. Len by to chcelo lepší odraz záblesku.
nie je to až také zlé...len blbé je, že ľavý okraj ti vybehol mimo DOF
ja tomu predsa rozumiem pisem to len ako moju skusenost do coho sa viac oplati investovat cas, pre tych co citaju toto forum a robia si pracu vo vlastnej rezii a stazia sa pracovat efektivne.
velke korporacie sa budu samozrejme chovat upne odlisne, kedze vo velkej spolocnosti sa o efektivite zvacsa len hovori
neviem ci ti to ukaze...ale takto som ja nafotil 100mm canon..za par minut..nijaka retus
Produktová foto- fotenie objektívov
Teraz neviem nájsť žiadny ilustračný obrázok, ako na potvoru. Ale hádam ste ma pochopili.
PS: K dispozícii mám asi všetko štúdiové vybavenie.
Proste sa mi ten odraz toho svetla nepozdáva a chcel som poradiť, aký setup na krajšie zobrazenie v skle. Tie farby antireflexných vrstiev sú fasácke, škoda aby to tam nebolo. Len by to chcelo lepší odraz záblesku.
Proste sa mi ten odraz toho svetla nepozdáva a chcel som poradiť, aký setup na krajšie zobrazenie v skle. Tie farby antireflexných vrstiev sú fasácke, škoda aby to tam nebolo. Len by to chcelo lepší odraz záblesku.
na odraz v sosovke by som skusil dat druhy mozno vacsi softbox, ktory bude blizsie k scene aj fotoaparatu a ak sa da pouzil by som dlhsie ohnisko. tymto vsetkym zmensis skupinu uhlov odrazov v sosovke tak aby si ju lepsie vyplnil svetlom z pridaneho softboxu.
najlepsie je ale potocit si objektivom pri stalom rozptylenom makom svetle (kludne aj lampa cez priesvitne tienidlo) a zistit kedy a za akeho uhla sa ti odraz najviac paci a co sa realne vlastne da. lepsie by bolo trvale svetlo ako zablesk aby si tie odrazy stale videl.
pred nedavnom som videl odfotenu sunku \"akoze profesionalnym fotografom\". finalna upravena fotka nevyzerala zle, ale ked som otvoril psdcko s asi 50timi vrstvami a nechal len povodnu fotku, vyzeralo uplne hnusne. pravdepodobne to len vlozil do stanu dve svetla a prask. konecna vysledna fotka je podobna, ale kedze kazdy odlesk rucne namaloval, cez adjustmentlayers a masky atp. musel pri tej fotke stravit zopar hodin.
pred nedavnom som videl odfotenu sunku \"akoze profesionalnym fotografom\". finalna upravena fotka nevyzerala zle, ale ked som otvoril psdcko s asi 50timi vrstvami a nechal len povodnu fotku, vyzeralo uplne hnusne. pravdepodobne to len vlozil do stanu dve svetla a prask. konecna vysledna fotka je podobna, ale kedze kazdy odlesk rucne namaloval, cez adjustmentlayers a masky atp. musel pri tej fotke stravit zopar hodin.
pisem to len ako moju skusenost do coho sa viac oplati investovat cas, pre tych co citaju toto forum a robia si pracu vo vlastnej rezii a stazia sa pracovat efektivne.
velke korporacie sa budu samozrejme chovat upne odlisne, kedze vo velkej spolocnosti sa o efektivite zvacsa len hovori
Proste sa mi ten odraz toho svetla nepozdáva a chcel som poradiť, aký setup na krajšie zobrazenie v skle. Tie farby antireflexných vrstiev sú fasácke, škoda aby to tam nebolo. Len by to chcelo lepší odraz záblesku.
pisem to len ako moju skusenost do coho sa viac oplati investovat cas, pre tych co citaju toto forum a robia si pracu vo vlastnej rezii a stazia sa pracovat efektivne.
velke korporacie sa budu samozrejme chovat upne odlisne, kedze vo velkej spolocnosti sa o efektivite zvacsa len hovori
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160517368979
takto carl zeiss
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160517371927
takto canon 50mm f1.8
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160527882986
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160517368979
takto carl zeiss
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160517371927
takto canon 50mm f1.8
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160527882986
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom