Dostal som za úlohu jednu zo začiatku pekne vyzerajúcu vec. Nafotiť objektívy Leica na jeden banner. Fotky vyzerajú fajn, ale stále som nedosiahol pre mňa uspokojivý odraz svetiel v skle objektívu. Ak má niekto skúsenosti s fotením objektívov a mohol poradiť nejaký setup, ako na to aby sklo objektívu vyzeralo k svetu, resp. aby odraz svetiel bol pekný a nerušivý. Teraz neviem nájsť žiadny ilustračný obrázok, ako na potvoru. Ale hádam ste ma pochopili. PS: K dispozícii mám asi všetko štúdiové vybavenie.
ukazalo mi, celkom pekne to vyzera, mne tam ziadna retus ani nechyba.
No inak vacsinou prduktove fotografie tam maju v odrazoch dazdniky..nie jeden ale viacej..a jeden modry druhy zeleny a treti zlty a podobne..cim farebnejsie tym lepsie aj ked to realne nie je niektory fotografi na fotenie objektivov pouzivaju ine specialne kruhove softboxy aby boil odraz krajsi a nie obycajny dazdnik..inak kukam ze f1 noctilux mas doma..zaujimave...priznaj sa ze to nie je ostre na f1
No inak vacsinou prduktove fotografie tam maju v odrazoch dazdniky..nie jeden ale viacej..a jeden modry druhy zeleny a treti zlty a podobne..cim farebnejsie tym lepsie aj ked to realne nie je niektory fotografi na fotenie objektivov pouzivaju ine specialne kruhove softboxy aby boil odraz krajsi a nie obycajny dazdnik..inak kukam ze f1 noctilux mas doma..zaujimave...priznaj sa ze to nie je ostre na f1
toto som ja fotil s canonom 50mm f1 na f1 s 5d ...
pri foteni objektivov mi dazdniky sa mi pouzitie dazdnikov moc nepaci lebo sa tam zvykne odrazit tmava hviezdica ich kovovej konstrukcie - dpreview to tak vacsinou foti do recenzii.
teraz vlastne neviem ci pises mne alebo big lebowski lebo ja noctilux nemam a tiez sa mi stalo ze posledne aktivity mi zmenili nick osoby co na mna reagovala
pri foteni objektivov mi dazdniky sa mi pouzitie dazdnikov moc nepaci lebo sa tam zvykne odrazit tmava hviezdica ich kovovej konstrukcie - dpreview to tak vacsinou foti do recenzii.
teraz vlastne neviem ci pises mne alebo big lebowski lebo ja noctilux nemam a tiez sa mi stalo ze posledne aktivity mi zmenili nick osoby co na mna reagovala
No inak vacsinou prduktove fotografie tam maju v odrazoch dazdniky..nie jeden ale viacej..a jeden modry druhy zeleny a treti zlty a podobne..cim farebnejsie tym lepsie aj ked to realne nie je niektory fotografi na fotenie objektivov pouzivaju ine specialne kruhove softboxy aby boil odraz krajsi a nie obycajny dazdnik..inak kukam ze f1 noctilux mas doma..zaujimave...priznaj sa ze to nie je ostre na f1
nie je to až také zlé...len blbé je, že ľavý okraj ti vybehol mimo DOF
Veď nie je, ale môže to byť aj lepšie. Ľavý oraj je zámer. Je tam rozmazané nepodstatné výrobné číslo. Viac sa mi to páči takto ako zo 100mm makro sklom.
No inak vacsinou prduktove fotografie tam maju v odrazoch dazdniky..nie jeden ale viacej..a jeden modry druhy zeleny a treti zlty a podobne..cim farebnejsie tym lepsie aj ked to realne nie je niektory fotografi na fotenie objektivov pouzivaju ine specialne kruhove softboxy aby boil odraz krajsi a nie obycajny dazdnik..inak kukam ze f1 noctilux mas doma..zaujimave...priznaj sa ze to nie je ostre na f1
toto som ja fotil s canonom 50mm f1 na f1 s 5d ...
Má to Lejkácky bajonet. M9 mi ku tomu zabudli dať aby som sa stým riadne vyblbol. Takže netuším aké je to sklo. Jediné čo ti na to môžem povedať, že bol šok ho prvý krát poťažkať. Je to také malé a tak ťažké.
V sobotu sa tomu budem venovať. Ukážku som fotil so softboxom 60x60 ak sa nemýlim. Skúsim tento raz 90x60. Už aj tuším ako to spravím, tak som zvedavý či mi to vyjde. Ďakujem za poskytnuté rady. Nakopli na nápad ktorý mám v hlave. PS: Ak by mi to celé vyšlo a výsledok bude popierateľný, napíšem článok aj s presným setup-om, ako na to.
Toto je napríklad fotené s TS-E 24/3.5 a jedným svetlom + soft box. Proste sa mi ten odraz toho svetla nepozdáva a chcel som poradiť, aký setup na krajšie zobrazenie v skle. Tie farby antireflexných vrstiev sú fasácke, škoda aby to tam nebolo. Len by to chcelo lepší odraz záblesku.
Tak tu treba riesit ubiehajucu rovinu ostrosti. Vyborny priklad toho, kedy je trba pouzit kipovacie pristroje. (Sam nemam, ale myslel som si, ze uz take nikdo nebude potrebovat.) Urcite ale nie nic sirokouhle.
Tak tu treba riesit ubiehajucu rovinu ostrosti. Vyborny priklad toho, kedy je trba pouzit kipovacie pristroje. (Sam nemam, ale myslel som si, ze uz take nikdo nebude potrebovat.) Urcite ale nie nic sirokouhle.
Su take objektivy, ktore dokazu aj naklanat, ba dokonca aj posuvat os, ale predsalen, kto skusil velkoformatovy apart kardan, ten ine nechce. Este by mohol prist do uvahy Hasselblad Flexbody Ale ano, tilt objektivom by sa dalo nieco poriesit (nie preboha babylensom).
Su take objektivy, ktore dokazu aj naklanat, ba dokonca aj posuvat os, ale predsalen, kto skusil velkoformatovy apart kardan, ten ine nechce. Este by mohol prist do uvahy Hasselblad Flexbody Ale ano, tilt objektivom by sa dalo nieco poriesit (nie preboha babylensom).
Však som písal, že som to fotil TS-E-čkom 24mm. Škoda len že nie je k dispozícii TS-E 90mm. Ale to by som chcel už veľa.
Však som písal, že som to fotil TS-E-čkom 24mm. Škoda len že nie je k dispozícii TS-E 90mm. Ale to by som chcel už veľa.
Velmi sa ospravedlnujem za svoju blbost, TS-E je taky objektiv ... (Ja som si vsimol iba to 24 mm). Skus ho teda vykrivit tak, aby si dosiahol sikmu (ubieg´hajucu rovinu ostrosti. Ten prvy objektiv je najblizsie a preto je najkritickejsi. Da sa to vyriesit tak, ze tiez potocis. Rovina rovnobezna s prednou sosovkou by co mozno najviac rovnobezna s rovinou ostrosti. A potom uz len hodne priclonit a dlho svietit, alebo viackrat bliknut bleskom. Ak sa ti nechce, potom vezmi aspon 200-ku objektiv, odkracaj na druhu stranu atelieru. Cely rozdiel bude v tom, ze vsetky tri objektivy budu rovnako velke, pretoze potlacis perspektivu.
Velmi sa ospravedlnujem za svoju blbost, TS-E je taky objektiv ... (Ja som si vsimol iba to 24 mm). Skus ho teda vykrivit tak, aby si dosiahol sikmu (ubieg´hajucu rovinu ostrosti. Ten prvy objektiv je najblizsie a preto je najkritickejsi. Da sa to vyriesit tak, ze tiez potocis. Rovina rovnobezna s prednou sosovkou by co mozno najviac rovnobezna s rovinou ostrosti. A potom uz len hodne priclonit a dlho svietit, alebo viackrat bliknut bleskom. Ak sa ti nechce, potom vezmi aspon 200-ku objektiv, odkracaj na druhu stranu atelieru. Cely rozdiel bude v tom, ze vsetky tri objektivy budu rovnako velke, pretoze potlacis perspektivu.
Max. ohnisko som skúšal 100mm. Ako som písal, v sobotu sa tomu budem venovať. Uvidím, poskúšam, ale musím už dosiahnuť použiteľný výsledok, lebo sa stým paprem už dosť dlho a treba to tlačiť.
Este jedna vec ma napadla. Ked chces mat pekne \"okienka\" odrazene v sosovkach, mal by si pouzit stripy. A mozno to nemusia byt velke dlhe difuzory, stacia dlhe rovne biele papiere a svetlo od nich iba odrazit. Co sa tyka podlozky, na to sa pouzivaju fabiony, ale existuje aj cierne sklo. Kedysi sa pouzivalo na konferencne stoliky, a to je najlepsie. Bol som sa pytat predcasom u sklenara, ci sa take este robi a ten mi povedal, ze jedine tzv lakobel. Ale to je cire sklo a na jednej strane je na cierno polakovane a to sa mi nepaci. Tak potom snad cire vodorovne sklo, za nim fabion z cierneho zamatu a tesit sa z velmi pekneho zrkadlenia. Nepoviem nic nove a ja som na tom vzdy stroskotal, ze cistota je absolutne najdolezitejsia. Teda ani jedna smietka, lebo ta pokazi cely dojem. Napis, ze co nove a ako a ti to podarilo.
Este jedna vec ma napadla. Ked chces mat pekne \"okienka\" odrazene v sosovkach, mal by si pouzit stripy. A mozno to nemusia byt velke dlhe difuzory, stacia dlhe rovne biele papiere a svetlo od nich iba odrazit. Co sa tyka podlozky, na to sa pouzivaju fabiony, ale existuje aj cierne sklo. Kedysi sa pouzivalo na konferencne stoliky, a to je najlepsie. Bol som sa pytat predcasom u sklenara, ci sa take este robi a ten mi povedal, ze jedine tzv lakobel. Ale to je cire sklo a na jednej strane je na cierno polakovane a to sa mi nepaci. Tak potom snad cire vodorovne sklo, za nim fabion z cierneho zamatu a tesit sa z velmi pekneho zrkadlenia. Nepoviem nic nove a ja som na tom vzdy stroskotal, ze cistota je absolutne najdolezitejsia. Teda ani jedna smietka, lebo ta pokazi cely dojem. Napis, ze co nove a ako a ti to podarilo.
Pozadie mám \"nekonečné\" vo forme fomei papirového čierneho pozadia. Používam prenosný fotostan s bielim stenami. Je to v dosť stiesnených podmienkach... Treba veľa improvizovať. V sobotu to budem fotiť, potom sem môžem dať nejaké foto čo vyberiem. Skúsim to fotiť aj TS-Ečkom aj tou 200mm. Potom budem múdrejší. Vďaka za rady.
no tak co cakas od objektivu s clonou 1.0 na fulfrejmovom fotaku ? je to original nijake rozmazavanie vo fotosope...
Reagoval som na \"priznaj sa, ze to nie je ostre na f1\". Teda nie na to, zeby bolo nieco zle. Myslim si, ze, ze keby bol odfoteny 2D objekt, tak by bol dostatocne ostry. IMHO vysoka svetelnost je super, ale na jej vyuzitie musi byt foteny objekt vhodne vzdialeny . Ale tie casy ktore vychadzaju pri svetelnosti 1.4 a lepsej su paradne. Ale aj tak je to off-topic.
Produktová foto- fotenie objektívov
Teraz neviem nájsť žiadny ilustračný obrázok, ako na potvoru. Ale hádam ste ma pochopili.
PS: K dispozícii mám asi všetko štúdiové vybavenie.
http://tomatito.sk/wp-content/uploads/2009/08/richard-canon-50mm-f1-na-f1.jpg
toto som ja fotil s canonom 50mm f1 na f1 s 5d ...
http://tomatito.sk/wp-content/uploads/2009/08/richard-canon-50mm-f1-na-f1.jpg
toto som ja fotil s canonom 50mm f1 na f1 s 5d ...
teraz vlastne neviem ci pises mne alebo big lebowski lebo ja noctilux nemam a tiez sa mi stalo ze posledne aktivity mi zmenili nick osoby co na mna reagovala
teraz vlastne neviem ci pises mne alebo big lebowski lebo ja noctilux nemam a tiez sa mi stalo ze posledne aktivity mi zmenili nick osoby co na mna reagovala
http://tomatito.sk/wp-content/uploads/2009/08/richard-canon-50mm-f1-na-f1.jpg
toto som ja fotil s canonom 50mm f1 na f1 s 5d ...
http://tomatito.sk/wp-content/uploads/2009/08/richard-canon-50mm-f1-na-f1.jpg
toto som ja fotil s canonom 50mm f1 na f1 s 5d ...
Ďakujem za poskytnuté rady. Nakopli na nápad ktorý mám v hlave.
PS: Ak by mi to celé vyšlo a výsledok bude popierateľný, napíšem článok aj s presným setup-om, ako na to.
Proste sa mi ten odraz toho svetla nepozdáva a chcel som poradiť, aký setup na krajšie zobrazenie v skle. Tie farby antireflexných vrstiev sú fasácke, škoda aby to tam nebolo. Len by to chcelo lepší odraz záblesku.
Ale ano, tilt objektivom by sa dalo nieco poriesit (nie preboha babylensom).
Ale ano, tilt objektivom by sa dalo nieco poriesit (nie preboha babylensom).
Skus ho teda vykrivit tak, aby si dosiahol sikmu (ubieg´hajucu rovinu ostrosti. Ten prvy objektiv je najblizsie a preto je najkritickejsi. Da sa to vyriesit tak, ze tiez potocis. Rovina rovnobezna s prednou sosovkou by co mozno najviac rovnobezna s rovinou ostrosti. A potom uz len hodne priclonit a dlho svietit, alebo viackrat bliknut bleskom.
Ak sa ti nechce, potom vezmi aspon 200-ku objektiv, odkracaj na druhu stranu atelieru. Cely rozdiel bude v tom, ze vsetky tri objektivy budu rovnako velke, pretoze potlacis perspektivu.
Skus ho teda vykrivit tak, aby si dosiahol sikmu (ubieg´hajucu rovinu ostrosti. Ten prvy objektiv je najblizsie a preto je najkritickejsi. Da sa to vyriesit tak, ze tiez potocis. Rovina rovnobezna s prednou sosovkou by co mozno najviac rovnobezna s rovinou ostrosti. A potom uz len hodne priclonit a dlho svietit, alebo viackrat bliknut bleskom.
Ak sa ti nechce, potom vezmi aspon 200-ku objektiv, odkracaj na druhu stranu atelieru. Cely rozdiel bude v tom, ze vsetky tri objektivy budu rovnako velke, pretoze potlacis perspektivu.
Nepoviem nic nove a ja som na tom vzdy stroskotal, ze cistota je absolutne najdolezitejsia. Teda ani jedna smietka, lebo ta pokazi cely dojem.
Napis, ze co nove a ako a ti to podarilo.
Nepoviem nic nove a ja som na tom vzdy stroskotal, ze cistota je absolutne najdolezitejsia. Teda ani jedna smietka, lebo ta pokazi cely dojem.
Napis, ze co nove a ako a ti to podarilo.
V sobotu to budem fotiť, potom sem môžem dať nejaké foto čo vyberiem. Skúsim to fotiť aj TS-Ečkom aj tou 200mm. Potom budem múdrejší.
Vďaka za rady.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom