Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

FOTENIE KUCHYSKÝCH INTERIÉROV.

michal_b
michal_b 2011-03-18 09:49:09+01
Milí priatelia.

Som amatér a nemám valné skúsenosti s fotením interiérov, preto by ma zaujímal váš názor na spôsob fotenia kuchynského nábytku v reálnom interiéri. Pracujem vo firme kde realizujeme kuchyne na mieru a šéf ma požiadal aby som nafotil zopár „lepších“ kuchýň pre účely pripravovaného katalógu malého formátu. Sme malá firma, takže výsledky nemusia byť „stopercentne profesiálne“ na druhej strane nechcem, aby to vyzeralo vyslovene amatérsky.
Mám k dispozícii Nikon D90 s s bleskom METZ AF1/ len slave/objektív je zatiaľ len setový
18-105mm a samozrejme statív. To čo hlavne neviem je spôsob nasvietenia scény problémy kombinácie umelého a denného svetla. Zvažujem ďalšie svetlá ale neviem či sú potrebné a ako ich postaviť.
 
Repko
2014-01-04 17:06:15+01
Trvalé svetlá majú slabú intenzitu, je potrebné fotiť aj z ruky. I blesky cez softbox by potrebovalo väčšiu intenzitu. Potreboval by som aj niekde väčšie clonové číslo.. Rozptyl budem asi riešiť odrazové softboxovými dáždnikmi. Jeden už mám, je mobilný a rýchlo sa skladá: http://www.walimex.cz/destnikovy-softbox-odrazny-12483-p-468.html Na odlesky nepomôže polarizačný filter? Je to aj guľatá nerez - trúbky , kde sa to bude vždy z každého uhlu extrémne lesknúť.
 
Repko
2014-01-04 17:11:35+01
príspevok od: pufko
Z niektorých používačov bleskov mám pocit že zahnali sami seba do kúta, bud by som použil prirodzené svetlo , alebo kludne trvalé aspon by som nemusel riešiť ako preniesť signál cez strop. O rýchlosti rozmiestnenia/nastavenia ani nevravím
Problém je v tom že schodiská sú zväčša v kútoch a tam je tieň, i schody tienia. Alebo je tam okno na schodisku čo robí opačný problém. Trvalé svetlá majú malú intenzitu, keďže pri širokouhľlovom fotení sú ďaleko a odrážam to cez softboxy. Je potrebné fotiť aj z ruky a to nehovorím o použitý vyššieho clonového čísla, samozrejme ISO čo najnižšie.
 
Repko