Hore
Fórum » Digitálne zrkadlovky
 

buducnost semi-profi triedy DSLR je full frame?

janyno
2013-02-01 09:52:00+01
http://www.dpreview.com/articles/0336328811/cp-2013-interview-with-canons-masaya-maeda
Som si prave precital na dpreview, ale moja anglictina je slabsia... Spravne som pochopil, ze 70D sa docasne odklada a 7DMII je vlastne 6D-cko???
 
bonifacko
2013-02-01 10:02:14+01
a buducnost low entry je semi profi?
 
haplo602
2013-02-01 10:12:58+01
no podla tych vyjadreni chlapik nema ponatia ako vyzera trh a co je momentalne popularne/pouzivane ...

zda sa ze Canon aj Nikon spia riadne tuhym spankom ....
 
marcus_labeo
2013-02-01 10:14:59+01
Názory pána z Canonu treba brať vo svetle toho, že je z Canonu. Napríklad jeho názor, že budúcnosť profi alebo poloprofi foťákov je FF je len prihrievanie si vlastnej polievočky (Canon ako najväčší výrobca FF foťákov). A niektoré jeho názory sú trošku mimo: napr. že najbližší logický krok nižšie ako APSC je 1/2,3" (akosi zabudol, že samotný Canon má 1/1,7" a tiež 1,5" kompakty). Tiež jeho údiv nad tým, že ľudia neocenili EOS M hovorí za všetko.
Na druhej strane má pravdu v tom, že APSC zrkadlovky budú utláčané zo strany bezzrkadloviek. Je preto prekvapivé, že Canon s tým nehodlá v najbližšej dobe nič robiť (EOS M je snáď najhoršia voľba spomedzi všetkých mirrorlesov a aby bol konkurencieschopný, musí priniesť: 1. podstatne viac objektívov, 2. rýchlejší AF a 3. EVF).
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-01 10:28:09+01
Buducnost vsetkych dobre fotiacich fotoaparatov je Full Frame. Je to navrat do stavu, kedy sa fotografovalo na film. Najlacnejsi kompakt aj najdrahsia zrkadlovka mohli fotografovat ne ten isty film. Kvalita fotografie zalezala na optike a na schopnostiach fotografa.
Cely problem je len v cene, ktoru sme ochotni zaplatit za fotoaparaty. Teraz tu mame prve lastovicky v podobe kompaktov a nizsich tried DSLR s FF snimacom. Ako bude technologia FF zlacnovat, bude sa presuvat smerom dole. Kolko ale bude trvat, kym sa FF objavi v low entry zrkadlovkach, CSC a pokrocilych kompaktoch? Mozeme len hadat. V najblizsom obdobi nas caka viac zrkadloviek strednej triedy s FF a dufam aj prienik APS-C (Micro 4/3) do pokrocilych kompaktov.
 
haplo602
2013-02-01 10:36:31+01
príspevok od: Karol Srnec
Buducnost vsetkych dobre fotiacich fotoaparatov je Full Frame. Je to navrat do stavu, kedy sa fotografovalo na film. Najlacnejsi kompakt aj najdrahsia zrkadlovka mohli fotografovat ne ten isty film. Kvalita fotografie zalezala na optike a na schopnostiach fotografa.
Cely problem je len v cene, ktoru sme ochotni zaplatit za fotoaparaty. Teraz tu mame prve lastovicky v podobe kompaktov a nizsich tried DSLR s FF snimacom. Ako bude technologia FF zlacnovat, bude sa presuvat smerom dole. Kolko ale bude trvat, kym sa FF objavi v low entry zrkadlovkach, CSC a pokrocilych kompaktoch? Mozeme len hadat. V najblizsom obdobi nas caka viac zrkadloviek strednej triedy s FF a dufam aj prienik APS-C (Micro 4/3) do pokrocilych kompaktov.
ked sa nad tym zamyslis tak to nieje pravda. predtym si ROVNAKY film dal do hocijakeho fotaku a teda optika a dalsie vlastnosti boli tym rozhodujucim faktorom.

dnes kazdy senzor ma ine vlastnosti (sum, DR, farby atd.) a snimacie medium sa stalo jednym z najdolezitejsich rozlisovacich faktorov (dokonca optika a prislusenstvo su na nizsich miestach). dokonca spracovanie obrazu vo fotaku ma velky vplyv na kvalitu vystupu z toho isteho snimaca (vid 16MP Sony senzor v Sony Nex, Pentax k5 a nikonoch ... vystupy su rozdielne).

takze navrat do "filmoveho" stavu je mozny len ak sa digitaly priblizia modularitou strednemu formatu (vymenitelne snimacie medium). ale to by si chudaci vyrobcovia museli zvyknut na skutocnu inovaciu a nie len iterativne zlepsovanie senzorov. takze v to ani nedufam.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-01 10:47:21+01
príspevok od: haplo602
ked sa nad tym zamyslis tak to nieje pravda. predtym si ROVNAKY film dal do hocijakeho fotaku a teda optika a dalsie vlastnosti boli tym rozhodujucim faktorom.

dnes kazdy senzor ma ine vlastnosti (sum, DR, farby atd.) a snimacie medium sa stalo jednym z najdolezitejsich rozlisovacich faktorov (dokonca optika a prislusenstvo su na nizsich miestach). dokonca spracovanie obrazu vo fotaku ma velky vplyv na kvalitu vystupu z toho isteho snimaca (vid 16MP Sony senzor v Sony Nex, Pentax k5 a nikonoch ... vystupy su rozdielne).

takze navrat do "filmoveho" stavu je mozny len ak sa digitaly priblizia modularitou strednemu formatu (vymenitelne snimacie medium). ale to by si chudaci vyrobcovia museli zvyknut na skutocnu inovaciu a nie len iterativne zlepsovanie senzorov. takze v to ani nedufam.
Aj filmy mali svoje charakteristiky a fotograf sa rozhodoval podla toho, co mu viac vyhovovalo. Ak bude vo vacsine fotoaparatov FF snimac, bude sa fotograf rozhodovat podla charakteristiky vystupu a samozrejme vsetkych ostatnych veci, co na vyber vplyvaju.
Vymena filmu je samozrejme neporovnatelne jednoduchsia ako vymena fotaku kvloli snimacu. Berme to tak, ze dnes prakticky nemame zly FF snimac a urcite rozdiely sa daju dorovnat pocitacovym spracovanim.
Ak bude v buducnosti FF v takych fotoaparatoch ako Canon G, Panasonic LX, Nikon Coolpix P, zrkadlovkach najnizsich tried, odstrania sa mnohe problemy (a mnohe nastanu). Uz sa nebude riesit sum, dynamicky rozsah, ci praca s DOF. Potom pojde skutocne len o objektiv, fotografa a jeho potreby z hladiska velkosti, funkcionality a rozsiritelnosti fotoaoaparatu. To vsetko za predpokladu, ze v buducnosti bude cena FF snimaca porovnatelna s dnesnymi snimacmi v lepsich kompaktoch.
 
will
2013-02-01 10:51:00+01
Vizia to nieje zla, za predpokladu, ze APS-C postupne vymizne uplne a DSLR zostanu proste iba FF. Dnes uz snad ta technologia zacina byt dostatocne dostupna na to aby sa aj FF dala rozdelit do viac cenovych kategorii, tak ako su dnes APS-C. Velkost tela urcite nieje problem ked sa ten isty APS-C cip da napasovat aj do malej krabicky tak urcite moze byt aj FF snimac v tele velkosti 600D.

Druhy faktor ktory nahrava tomuto vyvoju (aspon u Canonu) je drviva prevaha FF objektivov. Ja sam uz mam teraz vsetky objektivy FF, takze prechod na FF je pre mna otazka ponuky a ceny.

A v kategorii kompktov nech skusaju co ich napadne
 
haplo602
2013-02-01 10:54:44+01
príspevok od: Karol Srnec
Aj filmy mali svoje charakteristiky a fotograf sa rozhodoval podla toho, co mu viac vyhovovalo. Ak bude vo vacsine fotoaparatov FF snimac, bude sa fotograf rozhodovat podla charakteristiky vystupu a samozrejme vsetkych ostatnych veci, co na vyber vplyvaju.
Vymena filmu je samozrejme neporovnatelne jednoduchsia ako vymena fotaku kvloli snimacu. Berme to tak, ze dnes prakticky nemame zly FF snimac a urcite rozdiely sa daju dorovnat pocitacovym spracovanim.
Ak bude v buducnosti FF v takych fotoaparatoch ako Canon G, Panasonic LX, Nikon Coolpix P, zrkadlovkach najnizsich tried, odstrania sa mnohe problemy (a mnohe nastanu). Uz sa nebude riesit sum, dynamicky rozsah, ci praca s DOF. Potom pojde skutocne len o objektiv, fotografa a jeho potreby z hladiska velkosti, funkcionality a rozsiritelnosti fotoaoaparatu. To vsetko za predpokladu, ze v buducnosti bude cena FF snimaca porovnatelna s dnesnymi snimacmi v lepsich kompaktoch.
ano, ale Astiu som mohol dat do kazdeho fotaku a mal som pokoj. videl som vela debat ludi, ktorym sa pacili Canon farby (pletovka atd) ale vyhovovali im Nikon skla a fotaky. problem bol ze tie farebne odchylky niesu trivialne na odstranenie (v niektorych pripadoch nemozne).

toto este hodne dlho nehrozi, lebo zrazu by vyrobcovia stratili vplyv na podstatnu cast trhu (predstav si ze das skvely Nikon snimac do Canon tela, tym padom ti Nikon nemoze predat telo a objektivy, ale Canon ti zase nemoze predat snimac).

ak bude vsade FF snimac, odstrani sa len DOF a crop faktor "problem". Dynamicky rozsah, farby, sum su stale vecou procesora vo fotaku z velkej casti. takze zlepsenie nenastane.
 
marcus_labeo
2013-02-01 11:03:27+01
Ja by som nebol taký skeptik, čo sa budúcnosti APSC týka. Mnohokrát nie je cropový senzor len z núdze či nedostatku peňazí, ale účelovo (wildlife, šport a pod. ten 1,5/1,6 násobok vyžadujú) a taký 7D majú mnohí profíci ako záložák k FF práve pre fotenie športu a pod. (povedzme 600mm sa na crope dosiahne podstatne ľahšie, ako na FF).
Plus ani vývoj APSC senzorov nestojí na mieste: dnes majú APSC maximálne ISO až 51200 a do ISO 6400 fotia bez výhrad, o čom sa len 5 rokov dozadu takej 450D ani nesnívalo. PLus stále tu bude veľkostný benefit cropu oproti FF (ak vývoj postúpi tak, že FF senzor dostaneme do tela veľkosti 650D, analogicky možno dostaneme APSC senzor do tela veľkosti G15, takže rozdiely tu budú vždy). A netreba zabúdať ani na nás Pentaxákov, ktorí o FF nemôžu (zatiaľ) uvažovať ani teoreticky.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-01 11:05:25+01
príspevok od: haplo602
ano, ale Astiu som mohol dat do kazdeho fotaku a mal som pokoj. videl som vela debat ludi, ktorym sa pacili Canon farby (pletovka atd) ale vyhovovali im Nikon skla a fotaky. problem bol ze tie farebne odchylky niesu trivialne na odstranenie (v niektorych pripadoch nemozne).

toto este hodne dlho nehrozi, lebo zrazu by vyrobcovia stratili vplyv na podstatnu cast trhu (predstav si ze das skvely Nikon snimac do Canon tela, tym padom ti Nikon nemoze predat telo a objektivy, ale Canon ti zase nemoze predat snimac).

ak bude vsade FF snimac, odstrani sa len DOF a crop faktor "problem". Dynamicky rozsah, farby, sum su stale vecou procesora vo fotaku z velkej casti. takze zlepsenie nenastane.
Ludia maju na vyber, tak nech si vyberaju.
 
haplo602
2013-02-01 11:20:28+01
príspevok od: Karol Srnec
Ludia maju na vyber, tak nech si vyberaju.
bohuzial su mozne len niektore kombinacie ale suhlasim.
 
haplo602
2013-02-01 11:21:29+01
príspevok od: will
Vizia to nieje zla, za predpokladu, ze APS-C postupne vymizne uplne a DSLR zostanu proste iba FF. Dnes uz snad ta technologia zacina byt dostatocne dostupna na to aby sa aj FF dala rozdelit do viac cenovych kategorii, tak ako su dnes APS-C. Velkost tela urcite nieje problem ked sa ten isty APS-C cip da napasovat aj do malej krabicky tak urcite moze byt aj FF snimac v tele velkosti 600D.

Druhy faktor ktory nahrava tomuto vyvoju (aspon u Canonu) je drviva prevaha FF objektivov. Ja sam uz mam teraz vsetky objektivy FF, takze prechod na FF je pre mna otazka ponuky a ceny.

A v kategorii kompktov nech skusaju co ich napadne
U Nikonu to je este horsie co sa tyka DX objektivov.
 
Rofo
2013-02-01 11:28:02+01
No buducnost urcite nie je DSLR A ake velke snimace sa budu davat do bez zrkadlovych fotakov zalezi od marketingu kazdeho vyrobcu. Nie je dovod aby sa cely trh zjednotil prave na jednej velkosti snimaca. Velky snimac nesie svoje naroky na objektivy, takze urcite budu vyhodne aj male snimace v buducnosti.
 
marcus_labeo
2013-02-01 11:59:36+01
Inak malá paralela mi napadá pri autách: ak niekto tvrdí, že nie je priestor pre poloprofi APSC typu 7D alebo D300s, lebo sú tu fullframy 6D a D600, nech sa pozrie na autá: akoby BMW povedalo, že nie je potreba rada 3, lebo je tu rada 5 za skoro rovnakú cenu. Ale ten 5er má v najnižšej cene len štvorvalec 2,0l so základnou výbavou a ja chcem menšie a obratnejšie, ale silnejšie a vybavenejšie auto, tak zvolím 3er so šesťvalcom 3,0. Argument, že za cenu 330i (7D) mám 520i (6D) je mimo, lebo auto nerobí len jeho veľkosť, rovnako ako foťák nerobí len senzor, ale aj funkčná výbava, autofokus (rýchlosť, počet a rozmiestnenie ostriacich bodov) či materiály a spracovanie.
 
lubomirzvolensky
2013-02-01 12:16:06+01
toto su uplne zbytocne drysty, nic nikdy nevyriesili a nevyriesia. Vyrobcovia budu vyrabat to po com je dopyt a fullframe nikdy nebude cenovkou take lacne ako aps-c, povedzme za 300eur. Ked aps-c vymrie, podobne ako vymreli katodove telky a nahradili ich lcd/plazmy, tak namiesto fullframe za 2500$ co pozname teraz bude nejaky medium format alebo nieco podobne a fullframe bude jednoducho aušus.

nerieste to vobec, aj tak si kupite len to na co mate prachy. Akekolvek krcmove filozofovanie je totalne zbytocne. Padajte von fotit, zarabajte prachy, kupte si na co mate.
 
haplo602
2013-02-01 12:16:53+01
príspevok od: marcus_labeo
Inak malá paralela mi napadá pri autách: ak niekto tvrdí, že nie je priestor pre poloprofi APSC typu 7D alebo D300s, lebo sú tu fullframy 6D a D600, nech sa pozrie na autá: akoby BMW povedalo, že nie je potreba rada 3, lebo je tu rada 5 za skoro rovnakú cenu. Ale ten 5er má v najnižšej cene len štvorvalec 2,0l so základnou výbavou a ja chcem menšie a obratnejšie, ale silnejšie a vybavenejšie auto, tak zvolím 3er so šesťvalcom 3,0. Argument, že za cenu 330i (7D) mám 520i (6D) je mimo, lebo auto nerobí len jeho veľkosť, rovnako ako foťák nerobí len senzor, ale aj funkčná výbava, autofokus (rýchlosť, počet a rozmiestnenie ostriacich bodov) či materiály a spracovanie.
ano mas pravdu, ale ty niesi vyrobca problem japoncov je, ze citlivo vnimaju domaci trh a na zvysok kaslu, sak svet sa prisposobi (vid pentax a ich chameleony .... v japonsku popularne, zvysok sveta prepadak, ale aj tak ich robia).

ja osobne by som D700 telo a D4 snimac, ziadne video ale live view + focus peaking. ale nikto mi to neponuka tak sa obzeram po nejakom hasselblade H20 alebo H25 (pripadne imacon v96c) za rozumnu cenu.
 
bonifacko
2013-02-01 12:37:29+01
Budúcnosť by mohla byť aj o výmenných snímačov. Napr. idem von, tak APS-C 16 mpx, idem robiť portrety, tak FF 24 mpx. Všetko sa da, len čo by to stalo?
 
ASTRALEK
2013-02-01 12:46:12+01
Dnes uz nie je problem narvat FF snimac do maleho kompaktneho tela /sony rx1/ , problem je objektiv, ktory uz taky kompaktny nebude - snad este pevny, ale viete si predstavit aky by muset byt velky zoom trebars 28-100mm a nehovoriac o tom ak by mal byt svetelny?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-02-01 12:48:05+01
príspevok od: lubomirzvolensky
toto su uplne zbytocne drysty, nic nikdy nevyriesili a nevyriesia. Vyrobcovia budu vyrabat to po com je dopyt a fullframe nikdy nebude cenovkou take lacne ako aps-c, povedzme za 300eur. Ked aps-c vymrie, podobne ako vymreli katodove telky a nahradili ich lcd/plazmy, tak namiesto fullframe za 2500$ co pozname teraz bude nejaky medium format alebo nieco podobne a fullframe bude jednoducho aušus.

nerieste to vobec, aj tak si kupite len to na co mate prachy. Akekolvek krcmove filozofovanie je totalne zbytocne. Padajte von fotit, zarabajte prachy, kupte si na co mate.
Fullframe nebude nikdy ausus z jednoducheho dovodu. Stredny format sa akokolvek velkym potencialom je neprakticky. Vacsina ludi nehlada to najlepsie, ale nejaky kompromis medzi kvalitou/cenou/uzitkovou hodnotou/velkostou a praktickostou. Tak tomu bolo aj v minulosti. Zrkadlovka rozmerov kinoformatu je jednosucho evolucne najlepsia cesta pre univerzalny fotoaparat scopny poradit si takmer v akejkolvek situacii.
 
Strana 1 z 3
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()