Hore
Fórum » Digitálne zrkadlovky
 

Chyby na fotografii

ferguson
ferguson 2013-06-23 13:50:21+02
Ahojte,
chcel by som vas poprosit, ci by ste mi skusili poradit kde robim chybu a ako ju odstranim? Myslim chyby technicke. Vsimol som si, ze nech robim co robim, vzdy su moje fotky "nejake rozostrene" a casto aj s aberaciou. Prikladam fotku ako priklad.
Fotoaparat je EOS 400D, objektiv setovy 18-55 IS II.
Pocasie bolo mierne pod mrakom, clona 9.0, cas 1/50, ISO 100.
Je to fotoaparatom, objektivom alebo mnou (zle nastavenia)?
Dakujem
 
viking81
2013-06-23 17:05:48+02
príspevok od: phototomas
nechapem ako 1/50 čas pomôže na FF viac ako na aps-c. na fotenie z ruky je to proste málo a nezáleží na veľkostis senzoru. keď to pohybom mázneš tak to bude prosto rozmazané bez ohľadu na veľkosť čipu
asi vychadzal z pravidla prevratenej hodnoty ohniskovej vzdialenosti...
 
Konan
2013-06-23 17:47:25+02
príspevok od: Seto
preco mam predpokladat moznosti, ktore nesuvisia s tymto konkretnym pripadom?
Preco mas byt ironicky, ked sa niekto slusne opyta?
 
pollini
2013-06-23 17:47:32+02
príspevok od: phototomas
nechapem ako 1/50 čas pomôže na FF viac ako na aps-c. na fotenie z ruky je to proste málo a nezáleží na veľkostis senzoru. keď to pohybom mázneš tak to bude prosto rozmazané bez ohľadu na veľkosť čipu
zalezi. to co som fotil na 60D pri 1/50 nedalo sa ustat to iste fotene na 5d markii sa dalo spokojne. Myslim ze je to tym ze velkost senzoru a citlivosti svetelneho bodu senzora je vacsia. Ja osobne si to vesvetlujem tak. Neviem ci mam pravdu ale presvedcil som sa nie raz ze takto sa to sparava.
1/50 na 5d problem nerobi
 
neshiq
2013-06-23 18:05:47+02
príspevok od: pollini
zalezi. to co som fotil na 60D pri 1/50 nedalo sa ustat to iste fotene na 5d markii sa dalo spokojne. Myslim ze je to tym ze velkost senzoru a citlivosti svetelneho bodu senzora je vacsia. Ja osobne si to vesvetlujem tak. Neviem ci mam pravdu ale presvedcil som sa nie raz ze takto sa to sparava.
1/50 na 5d problem nerobi
ako pise pollini, zalezi. na fullframe mas (v porovnani s canon 400D) senzor 1,6x vacsi, cize cas staci 1,6x kratsi pri ekvivalentnom objektive. mne ta fotka pride celkom v pohode. bud to je kvalitou kresby objektivu alebo nadmerne odsumenie pri spracovani
 
ferguson
2013-06-23 18:59:01+02
No dobre, sice staci kratsi cas na dosiahnutie rovnakeho vysledku, ale pokial sa pouzije rovnaky cas, tak pohybova neostrost by mala byt rovnaka. Aspon si myslim.

Tak ci tak, diky za nazory chalani, pomohli ste.
 
vlcimak
2013-06-23 20:11:58+02
príspevok od: phototomas
nechapem ako 1/50 čas pomôže na FF viac ako na aps-c. na fotenie z ruky je to proste málo a nezáleží na veľkostis senzoru. keď to pohybom mázneš tak to bude prosto rozmazané bez ohľadu na veľkosť čipu
Velkost snimaca ma v tomto pripade suvislost s expozicnym casom. Stare prirucky sice uvadzali, ze treba (=doporucuje sa) nastavit expozicny cas rovnajuci sa prevratenej ohniskovej vzdialenosti, v tych casoch vsak neexistovali ziadne crop faktory, fotilo sa prevazne na kinofilm, aspon teda v amaterskych kruhoch. Napriklad pri dnesnych kompaktoch s miniaturnymi snimacmi sa uhol snimania pri cca 6-8 mm rovna 50 milimetrom na kinofilme, 50 milimetrov je uz pomerne slusny teleobjektiv a je nutne nastavit primerane dlhy cas, teda nie 1/50, ale aspon 1/250 (ak neberieme do uvahy stabilizator, ktory v davnych casoch neexistoval).
 
jrfoto
2013-06-23 21:00:49+02
s 18-55is fotim 1/10 a fotky su ostre...so 70-200 f4is nemam problem udrzat cas 1/60 na 200mm ked je to nutne, kazdemu sa inak ruky trasu a ma iny postoj pri foteni...ale ten stabilizator vymysleli prave na to aby bolo mozne udrzat dlhsie casy z ruky, teda aspon ja s tym nemam problem a tu 18-55is som zo srandy skusil na oboch teôach co mam a ta 5.6 clone su fotky ostrejsie ako hore uvadzane priklady...
 
Paulie
2013-06-23 22:01:24+02
príspevok od: Konan
Si mudry. Ale nie dost. Inak ny si dokazal predpokladat aj taku moznost,ze nie vzdy ma clovek moznost do toho exifu aj nahliadnut. A zbytocne by si nemachroval.
Nemachruje. Je to z exifu. Úplne triviálna záležitosť.
 
Zeck
2013-06-23 22:01:45+02
ta fotka v prvom prispevku je neostra kvolu tomu ze nebola fotena zo stativu, z mojich skusenosti na takom dlhom case sa ostra fotka z ruky odfotit neda. ked fotit z ruky tak na kratsom case ale to musi ist ISO hore, kedze je pod mrakom
 
jrfoto
2013-06-23 22:20:20+02
príspevok od: Zeck
ta fotka v prvom prispevku je neostra kvolu tomu ze nebola fotena zo stativu, z mojich skusenosti na takom dlhom case sa ostra fotka z ruky odfotit neda. ked fotit z ruky tak na kratsom case ale to musi ist ISO hore, kedze je pod mrakom
blbost 1/50 na 18mm aj bez stabilizatora...
 
phototomas
2013-06-23 22:28:22+02
príspevok od: vlcimak
Velkost snimaca ma v tomto pripade suvislost s expozicnym casom. Stare prirucky sice uvadzali, ze treba (=doporucuje sa) nastavit expozicny cas rovnajuci sa prevratenej ohniskovej vzdialenosti, v tych casoch vsak neexistovali ziadne crop faktory, fotilo sa prevazne na kinofilm, aspon teda v amaterskych kruhoch. Napriklad pri dnesnych kompaktoch s miniaturnymi snimacmi sa uhol snimania pri cca 6-8 mm rovna 50 milimetrom na kinofilme, 50 milimetrov je uz pomerne slusny teleobjektiv a je nutne nastavit primerane dlhy cas, teda nie 1/50, ale aspon 1/250 (ak neberieme do uvahy stabilizator, ktory v davnych casoch neexistoval).
ďakujem za kultúrnu vložku. Každopádne nenapísal si niečo, čo by mi už dávno nebolo jasné.
Tiež som neporovnával kompakt ale APS-C vs FF a napísal som len to, že :keď to pohybom mázneš tak to bude prosto rozmazané bez ohľadu na veľkosť čipu

Takže nerobme z toho hneď flame. Tá fotka ktorú tu dal nenesie ani náznak ostrosti. To je pravdepodobne dané miernym pohybovým máznutím alebo nepodareným seťákom. Tých podarených superostrých po tejto planéte moc nebehá. Sú to sklá ktoré na 100% reze nikdy nebudú superkontrastné a superostré.

Poznám ľudí ktorý z ruky udržia aj dlhšie časy ako 1/50, no ja vonku určite neskúšam 1/50, keď je ešte rezerva v ISO a clone.... To je to čo som v prvom príspevku napísal
 
Zeck
2013-06-23 22:28:33+02
ja hovorim o sebe
 
Konan
2013-06-24 08:38:14+02
príspevok od: vlcimak
Velkost snimaca ma v tomto pripade suvislost s expozicnym casom. Stare prirucky sice uvadzali, ze treba (=doporucuje sa) nastavit expozicny cas rovnajuci sa prevratenej ohniskovej vzdialenosti, v tych casoch vsak neexistovali ziadne crop faktory, fotilo sa prevazne na kinofilm, aspon teda v amaterskych kruhoch. Napriklad pri dnesnych kompaktoch s miniaturnymi snimacmi sa uhol snimania pri cca 6-8 mm rovna 50 milimetrom na kinofilme, 50 milimetrov je uz pomerne slusny teleobjektiv a je nutne nastavit primerane dlhy cas, teda nie 1/50, ale aspon 1/250 (ak neberieme do uvahy stabilizator, ktory v davnych casoch neexistoval).
Mam kompakt presne taky, ako popisujes. Pri 6 mm ohnisku je to ekv. 35 mm u kinofilmu. Cas 1/30 sa s tym da celkom v pohode udrzat. Ked sa zadari aj dlhsi. S tvojim komentarom mi to nesedi. Zda sa mi, ze stale plati ta stara poucka. Vychadza mi to podla nej aj pri dlhsich ohniskach.
 
perf
2013-06-24 09:11:41+02
Ja by som ubral z clony na cca 5,6, čím sa mi upraví expozícia na udržateľnú mieru. Pri takomto ohnisku musí byť hĺbka ostrosti dostatočná.
 
vlcimak
2013-06-24 09:32:20+02
príspevok od: Konan
Mam kompakt presne taky, ako popisujes. Pri 6 mm ohnisku je to ekv. 35 mm u kinofilmu. Cas 1/30 sa s tym da celkom v pohode udrzat. Ked sa zadari aj dlhsi. S tvojim komentarom mi to nesedi. Zda sa mi, ze stale plati ta stara poucka. Vychadza mi to podla nej aj pri dlhsich ohniskach.
Ale to predsa nie je ziadna poucka, ktora by musela na 100% platit v kazdom pripade, bolo to skor doporucenie pre zacinajucich fotoamaterov. Casom si kazdy v praxi overi, ake casy je schopny udrzat z ruky, je to velmi individualne. Kazdy ma inak pevnu ruku, v casoch, ked toto doporucenie vzniklo neexistovali stabilizatory, ktore dovoluju predlzit expoziciu o 2-4 stupne, zalezi tiez na vahe a konstrukcii fotoaparatu - zrkadielko na lahkej plastovej zrkadlovke narobi viac skody sucasne "bezzrkadlovky", na ergonomii a tuhosti spuste (dnes uz aspon tento problem je vyrieseny).

 
vlcimak
2013-06-24 09:32:40+02
príspevok od: phototomas
ďakujem za kultúrnu vložku. Každopádne nenapísal si niečo, čo by mi už dávno nebolo jasné.
Tiež som neporovnával kompakt ale APS-C vs FF a napísal som len to, že :keď to pohybom mázneš tak to bude prosto rozmazané bez ohľadu na veľkosť čipu

Takže nerobme z toho hneď flame. Tá fotka ktorú tu dal nenesie ani náznak ostrosti. To je pravdepodobne dané miernym pohybovým máznutím alebo nepodareným seťákom. Tých podarených superostrých po tejto planéte moc nebehá. Sú to sklá ktoré na 100% reze nikdy nebudú superkontrastné a superostré.

Poznám ľudí ktorý z ruky udržia aj dlhšie časy ako 1/50, no ja vonku určite neskúšam 1/50, keď je ešte rezerva v ISO a clone.... To je to čo som v prvom príspevku napísal
Nechapem, preco hned ta ironia. Ja som slusne zareagoval na otazku, ktoru polozil dotycny a zdalo sa mi najvhodnejsie pripojit ju ako doplnujucu odpoved k Tvojmu komentaru, ktory som si vsak dovolil mierne poopravit. Myslim, ze som ho v ziadnom pripade nespochybnoval a tvrdil ze tomu nerozumies. Kulturna vlozka, ako ju nazyvas, bola adresovana autorovi otazky a vseobecne i pre kazdeho, kto ma pripadne podobny problem.
Snimac kompaktu som tam spomenul preto, lebo ide o extremne rozdiely a lahsie sa da pri nich predstavit rozdielne nastaveny expozicny cas.
Ako stale opakujem - fotografia je uzasna zaluba, hladajme to, co nas spaja a nie co nas rozdeluje.

 
vlcimak
2013-06-24 09:37:03+02
príspevok od: vlcimak
Ale to predsa nie je ziadna poucka, ktora by musela na 100% platit v kazdom pripade, bolo to skor doporucenie pre zacinajucich fotoamaterov. Casom si kazdy v praxi overi, ake casy je schopny udrzat z ruky, je to velmi individualne. Kazdy ma inak pevnu ruku, v casoch, ked toto doporucenie vzniklo neexistovali stabilizatory, ktore dovoluju predlzit expoziciu o 2-4 stupne, zalezi tiez na vahe a konstrukcii fotoaparatu - zrkadielko na lahkej plastovej zrkadlovke narobi viac skody sucasne "bezzrkadlovky", na ergonomii a tuhosti spuste (dnes uz aspon tento problem je vyrieseny).

Vypadlo mi tu jedno slovicko, spravne ma byt:
...narobi viac skody ako sucasne "bezzrkadlovky"...
 
phototomas
2013-06-24 10:28:35+02
príspevok od: vlcimak
Nechapem, preco hned ta ironia. Ja som slusne zareagoval na otazku, ktoru polozil dotycny a zdalo sa mi najvhodnejsie pripojit ju ako doplnujucu odpoved k Tvojmu komentaru, ktory som si vsak dovolil mierne poopravit. Myslim, ze som ho v ziadnom pripade nespochybnoval a tvrdil ze tomu nerozumies. Kulturna vlozka, ako ju nazyvas, bola adresovana autorovi otazky a vseobecne i pre kazdeho, kto ma pripadne podobny problem.
Snimac kompaktu som tam spomenul preto, lebo ide o extremne rozdiely a lahsie sa da pri nich predstavit rozdielne nastaveny expozicny cas.
Ako stale opakujem - fotografia je uzasna zaluba, hladajme to, co nas spaja a nie co nas rozdeluje.

prepáč ale to nemalo byť ironické a mrzí ma ak to tak vyznelo veď som tam dal aj smile asi mám tiež okolo seba auru hnidopicha ako o sebe kedysi napísal Slavmiro....

Neber to v zlom
Písmenká niekedy vyznejú inak ako to autor myslí







 
vlcimak
2013-06-24 12:15:49+02
príspevok od: phototomas
prepáč ale to nemalo byť ironické a mrzí ma ak to tak vyznelo veď som tam dal aj smile asi mám tiež okolo seba auru hnidopicha ako o sebe kedysi napísal Slavmiro....

Neber to v zlom
Písmenká niekedy vyznejú inak ako to autor myslí







Ano, pismenka su niekedy velky huncut a obcas s nimi byvaju problemy.
Netreba sa ospravedlnovat, o nic nejde, len som trosku smutny ked vidim, ako tu vela ludi vystupuje dost agresivne, utocne a podrazdene, nechcem priamo povedat hulvatsky. Pomaly a nebadane sa to stava standardom a ked chce niekto pritvrdit, musi pouzit este ostrejsie slova oproti tomuto uz zdeformovanemu standardu, ktory by si nikto v beznej komunikacii nedovolil. Ale tento pripad to nastastie nebol.
 
kubizmus
externý redaktor 2013-06-24 12:32:22+02
Huhuhaha, neska je 24. a mne sa stale da prisipievat do fora wheeeeyy
 
Strana 2 z 3
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()