Hore

Fórum » Monitory a kalibrácia
 

27" Dell U2713H UltraSharp - pecka pre fotografov !?

lacikam
2012-11-04 11:37:56+01
Zo zahraničnej recenzie : Dobrý výber - U2713H s pôsobivou kvalitu obrazu - podporený cenou, ktorá je asi o 20% nižšia, než pri U2711, ponúka pre každého niečo. So všetkými pozitívami i negatívami, jedna vec je úplne jasná: U2713 je vynikajúci monitor pre domácich užívateľov. Nekonkuruje Dell U2711, Samsung SyncMaster 850D alebo Asus VG278H vo všetkých oblastiach, ale ak široký farebný gamut (sRGB), alebo extrémne pozorovacie uhly sú absolútnou nutnosťou - potom U2713 a jeho kalibrovaný panel naozaj poskytne takmer perfektný obraz.
+ : Vynikajúca Anti-Glare úprava povrchu obrazovky (oveľa lepšia než u U2711, kde bol povrch terčom kritiky) - dobré podanie farieb - férová cena - slušný multimediálne možnosti - Integrované USB 3.0 porty - fyzické tlačidlá + Intuitívne OSD..
- : Znížené možnosti vstupov v porovnaní s U2711 - čítačka pamäťových kariet by bola skvelým doplnkom - Rotácia monitora na výšku (v režime pivot) môžu poškriabať základňu - Technicky nižšie špecifikácie oproti panelu U2711 ..
Záver recenzie : Môže vyvolať chtíč, závisť a žiarlivosť v priateľoch a rodine.
recenzia na svethardware : http://www.svethardware.cz/art_doc-B126639390EAC219C1257AA6003BCCCC.html
Nemôžem si pomôcť, mne to pripadá byť OK - aj z pohľadu ceny : http://www.alza.sk/27-dell-u2713h-ultrasharp-d353760.htm
 
rbr69
2012-11-04 12:23:24+01
no ak by som mal upgradeovat monitor, tak dolezite pre spracovanie fotografie bude u mna ako cislo jedna siroky gammut ... a tu sme opaet pri sRGB, napriek krasnej uhlopriecke a vsetkemu ostatnemu ... takze pecka mozno, len ci pre fotografov
 
lacikam
2012-11-04 12:30:21+01
Môj názor k sRGB : Je úplne jedno v akom širokom farebnom priestore fotku spracuješ, ak ju MUSÍŠ vyexportovať v 99%prípadoch do sRGB. Širší farebný priestor (ak je aj presný), je výhoda pre spracovateľa, ale na všetko ostatné (ukázať v galérii na nete, či v iba tak v PC, či iných zariadeniach, vyvolať -mokrý proces atď.), tam všade je presný sRGB viac ako nepresný Adobe RGB.
 
lacikam
2012-11-04 12:44:55+01
S nekončiacim nárastom MPix a debilného nefotografického 16:9 pomeru panelov (pri 22-23-24" uhlopriečkach) - bude význam veľkosti uhlopriečky narastať, resp.u mňa už prevyšuje potrebu nepresného (vyžadujúceho kalibráciu) Adobe RGB.
 
rbr69
2012-11-04 12:50:00+01
príspevok od: lacikam
Môj názor k sRGB : Je úplne jedno v akom širokom farebnom priestore fotku spracuješ, ak ju MUSÍŠ vyexportovať v 99%prípadoch do sRGB. Širší farebný priestor (ak je aj presný), je výhoda pre spracovateľa, ale na všetko ostatné (ukázať v galérii na nete, či v iba tak v PC, či iných zariadeniach, vyvolať -mokrý proces atď.), tam všade je presný sRGB viac ako nepresný Adobe RGB.
presny sRGB Ti zaruci co? prvotna kalibracia z fabriky? a co po case, mesiacoch, roku prace s monitorom? veris, ze si drzi spravne nastavenia? ... treba skontrolovat sondou a prekalibrovat
 
rbr69
2012-11-04 12:56:13+01
radsej by som skusil
http://www.alza.sk/27-fujitsu-p27t-6p-d285517.htm
 
seifi
2012-11-04 13:17:13+01
mám doma aj v práci 22" monitor, nie je 27" monitor na bežnú prácu trocha "nadrozmerný" ? aj pri šírke stola 80cm som na monitore dosť nalepený
 
hladacvody
2012-11-04 13:47:16+01
mam dell ultrasharp ftp 420,- 22 palcovy ,som s nim max spokojny ,a na vyse bol za suprovu cenu,22 -ka uplne staci ,zo znackou som spokojny...
 
lacikam
2012-11-05 00:25:27+01
príspevok od: rbr69
radsej by som skusil
http://www.alza.sk/27-fujitsu-p27t-6p-d285517.htm
Neuveria, ale presne ten mám v ateliéru..
 
lacikam
2012-11-05 00:34:06+01
príspevok od: seifi
mám doma aj v práci 22" monitor, nie je 27" monitor na bežnú prácu trocha "nadrozmerný" ? aj pri šírke stola 80cm som na monitore dosť nalepený
Nalepený - akože sa musíš dívať zblízka? 27" má bod dosť maličký, to je pre dobré zraky a samozrejme (pre každý monitor prácu to platí) prestávky v práci, alebo bordeľ na stole a v rôznych vzdialenostiach fokusovať naň. Aby si oči oddýchli. Takže nadrozmerný plochou áno, ale vojde sa naň viac, vďaka malému bodu. Všetko je jemnejšie. Pre mňa je táto veľkosť uhlopriečky daňou za "fuckin´" trend, kde kvôli filmom (či čomu?) je všetko širokouhlé.. Mne to vadí, poneváč i pôvodné 19" monitory (moje Eizo) s 4:3 má na výšku toho viac (i v px) (1024 px, či nie?), hoci boli menšie v uhlopriečke ako tvoja doma aj v práci 22" Wide..
 
Napster050
2012-11-05 01:58:48+01
a preto mám radšej 16:10... lebo do tých úzkych 16:9 sa nič poriadne nezmestí, všetko potom treba scrollovať
BTW: 22" v pomere 16:10 by som povedal, že je výškou ako 24" v pomere 16:9
 
rbr69
2012-11-05 07:01:38+01
príspevok od: lacikam
Neuveria, ale presne ten mám v ateliéru..
a? zly ci?
 
LastHit
2012-11-05 07:02:43+01
Ja netvrdim ze treba robit na notebookoch, ale nieje to skoro jedno? Kto riesi tlac (nehovoriac o vystavach) kazdy mesiac v stovkach, uz sam davno prisiel na to co mu treba. Zvysok? ... Web. Chytala ma hroza ked som videl s akym nastavenim monitoru bezne ludia pozerali moje fotky. No a standardne notebook bez nabijacky jas na 15%, po zapnuti nabijacky 250%. Svetla tolko, ze by sa nemusel hanbit ani vianocny kamion od Coca-Coly. To ze z #000 som mal #A1A1A1 si vlastne aj tak nik nevsimol Od vtedy som si povedal, ze na tych par stovak 13x19 pre klientov a raz za dva mesiace 50x75 mi 23" DELL uplne staci. Na nestastie, 99% nevidi rozdiel ani medzi tym.
 
rbr69
2012-11-05 08:50:01+01
príspevok od: LastHit
Ja netvrdim ze treba robit na notebookoch, ale nieje to skoro jedno? Kto riesi tlac (nehovoriac o vystavach) kazdy mesiac v stovkach, uz sam davno prisiel na to co mu treba. Zvysok? ... Web. Chytala ma hroza ked som videl s akym nastavenim monitoru bezne ludia pozerali moje fotky. No a standardne notebook bez nabijacky jas na 15%, po zapnuti nabijacky 250%. Svetla tolko, ze by sa nemusel hanbit ani vianocny kamion od Coca-Coly. To ze z #000 som mal #A1A1A1 si vlastne aj tak nik nevsimol Od vtedy som si povedal, ze na tych par stovak 13x19 pre klientov a raz za dva mesiace 50x75 mi 23" DELL uplne staci. Na nestastie, 99% nevidi rozdiel ani medzi tym.
jedna vec je samozrejme kvalita fotografie ako takej motiv, scena, pocit, kompozicia ...

druha vec pri digitalnej je ta technokraticka ...
tak ako sa postupne amateri upgradeuju z kompaktov na DSLR, z entry level na vyssie triedy, kupuju si lepsie a drahsie skla, tak je tu aj cast, co chcu s vysledkami z drahsich fototechnik dostat a akym sposobom ...
viediet a upravovat zivsie farby, vidiet plynule zivsie prechody, ktore ostatni mozu len tusit je tiez mozno vec, o ktoru moze niekomu ist ...
preto su tu monitory s sirsim gammutom, so zobrazovanim 10bit na kanal, graficke karty, ktore 10bit vedia prenasat ...
 
keko
2012-11-05 09:49:28+01
príspevok od: lacikam
Môj názor k sRGB : Je úplne jedno v akom širokom farebnom priestore fotku spracuješ, ak ju MUSÍŠ vyexportovať v 99%prípadoch do sRGB. Širší farebný priestor (ak je aj presný), je výhoda pre spracovateľa, ale na všetko ostatné (ukázať v galérii na nete, či v iba tak v PC, či iných zariadeniach, vyvolať -mokrý proces atď.), tam všade je presný sRGB viac ako nepresný Adobe RGB.
Ano, menej je niekedy viac , ale ... Nie som obhajca AdobeRGB, ale tento priestor je natolko oblubeny, ze ja ako sparcovatel sa k nemu coby zakazke dostanem velmi casto. A to aj napriek tomu, ze ho zakaznik mozno nezvlada. Tym myslim, ze na monitore s sRGB casto upravuje farby aj tie, co na monitore nevidi. A teraz ten problem. CMYK ove vystupne zariadenia maju svoj pracovny priestor taky, ze pomerne velka cast lezi za hranicou sRGB, ba dokoca za hranicou AdobeRGB. Potom sa casto tlaci nieco, co zakaznik nemal sancu vidiet. Kedze je vysledok casto ujacany, je tu ten problem.
Takze ano, ale za predpokladu, ze od zaciatku do konca zijes v sRGB - co konieckoncov na pekne vytlacenom obrazku tazko vidiet
 
LastHit
2012-11-05 11:19:38+01
príspevok od: rbr69
jedna vec je samozrejme kvalita fotografie ako takej motiv, scena, pocit, kompozicia ...

druha vec pri digitalnej je ta technokraticka ...
tak ako sa postupne amateri upgradeuju z kompaktov na DSLR, z entry level na vyssie triedy, kupuju si lepsie a drahsie skla, tak je tu aj cast, co chcu s vysledkami z drahsich fototechnik dostat a akym sposobom ...
viediet a upravovat zivsie farby, vidiet plynule zivsie prechody, ktore ostatni mozu len tusit je tiez mozno vec, o ktoru moze niekomu ist ...
preto su tu monitory s sirsim gammutom, so zobrazovanim 10bit na kanal, graficke karty, ktore 10bit vedia prenasat ...
Asi sme sa nepochopili. Ja som nepisal o tom, ze treba stagnovat s technikou. Ani ze monitory s AdobeRGB gamutom su zbytocne. Pisal som o tom, ze pokial ide velka cast fotiek len na web, tak ludia pri ich nastaveni monitoru neuvidia absolutne ziadny rozdiel. A vyznam to ma v podstate len pri tlaci.
 
seifi
2012-11-05 14:19:09+01
príspevok od: lacikam
Nalepený - akože sa musíš dívať zblízka? 27" má bod dosť maličký, to je pre dobré zraky a samozrejme (pre každý monitor prácu to platí) prestávky v práci, alebo bordeľ na stole a v rôznych vzdialenostiach fokusovať naň. Aby si oči oddýchli. Takže nadrozmerný plochou áno, ale vojde sa naň viac, vďaka malému bodu. Všetko je jemnejšie. Pre mňa je táto veľkosť uhlopriečky daňou za "fuckin´" trend, kde kvôli filmom (či čomu?) je všetko širokouhlé.. Mne to vadí, poneváč i pôvodné 19" monitory (moje Eizo) s 4:3 má na výšku toho viac (i v px) (1024 px, či nie?), hoci boli menšie v uhlopriečke ako tvoja doma aj v práci 22" Wide..
nalepený v zmysle, že aj pri tej šírke 80cm sa cítim byť blízko;
máš pravdu 22" s rozlíšením 1680x1050, zišlo by sa 1200
 
total empty
2012-11-05 15:31:12+01
príspevok od: lacikam
S nekončiacim nárastom MPix a debilného nefotografického 16:9 pomeru panelov (pri 22-23-24" uhlopriečkach) - bude význam veľkosti uhlopriečky narastať, resp.u mňa už prevyšuje potrebu nepresného (vyžadujúceho kalibráciu) Adobe RGB.
Maš nejakú fóbiu na 16:9. Ako si nato prišiel,že je to nefotografický pomer ?
A na niektorých fotkach medzi argb a srgb na webe nevidno rozdiel,ale na niektorých to spravy masaker.Mne to tak spravilo napr. na bokehnutom černo modrastom pozadí,takže radšej vložím argb a dúfam, že to budú pozerať cez prehliadač ktorý podporuje správu farieb.
 
rbr69
2012-11-05 15:56:34+01
príspevok od: LastHit
Asi sme sa nepochopili. Ja som nepisal o tom, ze treba stagnovat s technikou. Ani ze monitory s AdobeRGB gamutom su zbytocne. Pisal som o tom, ze pokial ide velka cast fotiek len na web, tak ludia pri ich nastaveni monitoru neuvidia absolutne ziadny rozdiel. A vyznam to ma v podstate len pri tlaci.
ano, v tom mas pravdu ... ak ostatni nekalibruju, a vystacia si s "priemerom", moze sa stat, ze cast z nich vidi Tvoju oblohu do zelena, cast do cervena, a dalsi zas inak, pletovku pri portretoch Ti zacnu vycitat a pod. ... ako sa vsak prisposobit tej najvaecsej casti, co im to jedno jest? asi nijak ... takze rozsirovanie svojich vedomosti v CMS, moznost upgrade celej zobrazovacej sustavy na nieco lepsie pre svoju vlastnu pracu a uspokojenie, nie len pre potechu inych, je uz individualna zalezitost ... aj ked nie som profik a nezaplati sa mi to, ale chcem sa CMS dobre naucit, pochopit, ovladat a dopriat si postupne kvalitne pracovne podmienky v tejto oblasti (aj ked casom, bo to stoji peniaz)
 
rbr69
2012-11-05 15:59:51+01
príspevok od: total empty
Maš nejakú fóbiu na 16:9. Ako si nato prišiel,že je to nefotografický pomer ?
A na niektorých fotkach medzi argb a srgb na webe nevidno rozdiel,ale na niektorých to spravy masaker.Mne to tak spravilo napr. na bokehnutom černo modrastom pozadí,takže radšej vložím argb a dúfam, že to budú pozerať cez prehliadač ktorý podporuje správu farieb.
ale ten "masaker" by mal pozerat nie len na prehliadaci s CMS, ale aj na monitore, ktory to vie podat, teda aRGB cim sa skupina zuzuje ...
 
Strana 1 z 8
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()