Zdravim, mam zrkadlovku Canon EOS 500D a chcem nahradit setovy objektiv Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 niecim lepsim a neviem sa rozhodnut medzi tymito dvomi objektivmi
-Canon EF 17-40mm f/4L USM
-Tamron AF SP 17-50mm F/2.8 Di-II LD
pripadne mi poradte nieco ine.
Dakujem.
ber Canon. Lepšia konštrukcia, rýchle zaostrovanie a vysoká optická kvalita. Skúšal som aj Tamrona žiaľ asi po pol hodine vypísal fotoaparát chybu a prestal fungovať s daním sklom. No za tú polhodinu som prišiel na to že je pomalší a to o hodne no a po konštrukčnej stránke sa proste nechytá. Jediné plus toho Tamrona je svetelnosť a cena. Všetko ostatné je už len horšie. Inak už pri prvom dotyku zistíš ten priepastný rozdiel v konštrukcii keď ten Canon je kus poctivého skla a masívneho kovu, pri Tamrone som ten pocit nemal.
Apropo poznám kopec ľudí čo má ten Canon už kopec rokov ( vidno na nich že ich nik nešetril, obité, otrieskané no stále funkčné ) no nepoznám nikoho kto má Tamrona ku príkladu cez 10 rokov. To je tá vyššia cena za to magické písmenko L na sklách Canon
Ja som si zobral tamron 17-50 ale s IS, a to hlavne kôli svetelnosti (oproti c 17-40), a som spokojný :) a stálo to okolo 12tisíc, a nový
za 5-6 rokou sa ťa spýtam túto otázku: Si spokojný s daným sklom???
Som zvedaví čo mi napíšeš? Keď sním pár krát zmokneš, sem tam sním pleskneš o dáku tú skalu, keď ti zmrzne a hlavne keď vymeníš telo a náhodou ti vypíše Error: Chyba komunikácie ;-)))
Tieto sklá odporúčame u nás len začiatočníkom aby pochopili súvislosť medzi clonou a hĺbkou ostrosti a tím čo majú len obmedzený rozpočet. Skúsený sa už nad týmito sklami ani nepozastavujú, rovno berú tie s červeným pásikom a čo myslíš prečo???
Tým netvrdím že Tamron je zlé sklo, len proste nemá na eLká a eLko je investícia ako sa vraví na celí život ;-)
Ja som si zobral tamron 17-50 ale s IS, a to hlavne kôli svetelnosti (oproti c 17-40), a som spokojný :) a stálo to okolo 12tisíc, a nový
vidieť, že píše z teba skúsenosť a nie osobné nadšenie z toho, čo máš ;o)
až raz prídeš do podmienok, kde tvoj ospevovaný Tamron nebude vedieť zaostriť a bude strácať brutálne kresbu, budeš hovoriť inak :o)
akurát v piatok som mal rozhovor s jedným moc fajn eFoťákom a zhodou náhod sa dostali presne tieto objektívy na pretras vrátane známej témy - f2,8 vs. f4 i pri teleobjektívoch...jeho skúsenosť s oboma sklami ako reportážneho fotografa je nasledovná - tamron je síce svetelný a relatívne lacný, no odhliadnuc od toho, ani svetelnosť objektívov tretích výrobcov v niektorých prípadoch nestačí na kvalitu obrazu či na schopnosť zaostriť vzhľadom k 17-40...stačí byť raz v situácií, kde človek fotí niečo, čo trvá pár sekúnd či minút, nedá sa to opakovať a objektív nie je schopný zaostriť...potom bude dobré aj vyššie ISO pri f4, len aby bolo možné urobiť fotku, ktorá sa dá následne softvérovo odšumiť...asi tak...
ja ho mam na 7D a tiez mi casto vypisuje chybu musim ho dat dole trocha posuchat kontakty a ide dalej ale ma to fakt otravuje na 2,8 je to dost slabe a ostrenie ziadna slava teda...Ale tak za tie peniaze sa asi moc velky zazrak cakat neda....Urcite ho nahradim za canon.
ja ho mam na 7D a tiez mi casto vypisuje chybu musim ho dat dole trocha posuchat kontakty a ide dalej ale ma to fakt otravuje na 2,8 je to dost slabe a ostrenie ziadna slava teda...Ale tak za tie peniaze sa asi moc velky zazrak cakat neda....Urcite ho nahradim za canon.
nám na predajňu prišlo toto sklo, mne na aparáte išlo. Zákazníkovi sme ho predali s novým EOS 50D v sete no a do pol hodiny bol problém. Sklo sme vrátili dodávateľovi a zákazníkovi dali nové. A tak ako vravíš f/2,8 na tom skle radšej nie, mne podávalo optimálny výkon až na f/4 a to s Canonom som fotil na plnú dieru a fotky boli super.
Dnes uz vysoke ISO zvladaju fotaky dost dobre tak si myslim ze F4 nie je problem.
to je pravda hlavne v prípade nových modelov alebo FF, ale držal som sa pri zemi v rovine 40D a jemu podobných...
jedna vec je mať niečo napísané na objektíve, druhá vec použitie v praxi...
nám na predajňu prišlo toto sklo, mne na aparáte išlo. Zákazníkovi sme ho predali s novým EOS 50D v sete no a do pol hodiny bol problém. Sklo sme vrátili dodávateľovi a zákazníkovi dali nové. A tak ako vravíš f/2,8 na tom skle radšej nie, mne podávalo optimálny výkon až na f/4 a to s Canonom som fotil na plnú dieru a fotky boli super.
No ja ho pod f 3,2 ani nepouzivam jednoducho som nim spokojny neni tak urcite ho vymenim za canon. Chcel som to len vyskusat co to bude zac ale vidim ze veru bieda. Ale pre zaciatocnikov staci...
tamron musis zamknut ked ho chces dat dolu je plastovy a pomaly ostri, pri ostreni tak neprijemne vrci ako by to slo na silu canon je lepsi kovovy tichy rychly jediny problem vidim na 17mm tie rohy, este ked das polarizak tak ten rozmaz a farebna chyba tam trochu je, ale to je u vsetkych sirokacov
Ja mam tamrona toho s is, s tym stabilizerom udrzim z ruky aj 1/10 a mozem tak s nim cvakat atmosfericke momentky kamosov v podniku, na byte, oslavach, bez blesku, ktory kazi atmosferu proste je super hlavne do interieru s normalnym ziarovkovym svetlom. Aj ta nizsia clona 2,8 ma rozmazanejsie pozadie, ako 4, to su jeho vyhody oproti tomu canonu a este aj to dlhsie ohnisko 50mm, canon 40. Ale nevyhody su, tamrony v sere, protisvetle na afko u mna, ked fotim koncert a je na podiu dym a protisvetlo, bzzka a nie vzdy zaostri kedy by som chcela. Canony su v tomto kvalitnejsie. Ale zas to is si naozaj neviem vynachvalit a nikdy nevies, kedy sa ti vyskytne situacia, kedy by si z ruky potreboval udrzat dlhsi cas v slabom svetle.
A este aj mne ten tamron na 450D vypise obcas chyba spojenia komunikacie s objektivom, error 01, musim fotak vypnut a zapnut, niekedy az dva krat, a uslo mi takto par momentov, raz klanacka na konci koncertu. Ale ked som potrebovala to ohnisko a za viac financii nemohla mat, tak som rada aj za neho, aj napriek chybam
Canon EF 17-40mm f/4L USM VS Tamron AF SP 17-50mm F/2.8 Di-II LD
Apropo poznám kopec ľudí čo má ten Canon už kopec rokov ( vidno na nich že ich nik nešetril, obité, otrieskané no stále funkčné ) no nepoznám nikoho kto má Tamrona ku príkladu cez 10 rokov. To je tá vyššia cena za to magické písmenko L na sklách Canon
Som zvedaví čo mi napíšeš? Keď sním pár krát zmokneš, sem tam sním pleskneš o dáku tú skalu, keď ti zmrzne a hlavne keď vymeníš telo a náhodou ti vypíše Error: Chyba komunikácie ;-)))
Tieto sklá odporúčame u nás len začiatočníkom aby pochopili súvislosť medzi clonou a hĺbkou ostrosti a tím čo majú len obmedzený rozpočet. Skúsený sa už nad týmito sklami ani nepozastavujú, rovno berú tie s červeným pásikom a čo myslíš prečo???
Tým netvrdím že Tamron je zlé sklo, len proste nemá na eLká a eLko je investícia ako sa vraví na celí život ;-)
až raz prídeš do podmienok, kde tvoj ospevovaný Tamron nebude vedieť zaostriť a bude strácať brutálne kresbu, budeš hovoriť inak :o)
akurát v piatok som mal rozhovor s jedným moc fajn eFoťákom a zhodou náhod sa dostali presne tieto objektívy na pretras vrátane známej témy - f2,8 vs. f4 i pri teleobjektívoch...jeho skúsenosť s oboma sklami ako reportážneho fotografa je nasledovná - tamron je síce svetelný a relatívne lacný, no odhliadnuc od toho, ani svetelnosť objektívov tretích výrobcov v niektorých prípadoch nestačí na kvalitu obrazu či na schopnosť zaostriť vzhľadom k 17-40...stačí byť raz v situácií, kde človek fotí niečo, čo trvá pár sekúnd či minút, nedá sa to opakovať a objektív nie je schopný zaostriť...potom bude dobré aj vyššie ISO pri f4, len aby bolo možné urobiť fotku, ktorá sa dá následne softvérovo odšumiť...asi tak...
jedna vec je mať niečo napísané na objektíve, druhá vec použitie v praxi...
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom