Hore
Fórum » Vyberáme fotoaparát
 

Sony RX 100 iii vs Canon G7X MARK II

papa222444@gmail.com
papa222444@gmail.com 2018-05-29 08:53:54+02
Ahojte,
čakám príprastok do rodiny, preto chcem kúpiť foťak pre fotenie a točenie rodinných chvíl,zároveň foťak na turistiku. Pri rôznych porovnaniach vychádza vždy o niečo lepšie Sony RX100 iii (hľadáčik, panorama, lepšie video). Ide mi však o to, ako sa s fotakmi narába, skrátka či je dotyková obrazovka Canonu veľmi veľký prínos, pretože nie som človek, ktorý bude tráviť veľa času s nastavovaním správnych parametrov pre jednu fotku čo u Sony bez dotykovej obrazovky môže trvať dlhšie. V prípade turistiky s totálnymi makačmi na to nie je ani čas. Zároveň som amatér, čo sa fotenia týka, takže obávam sa, aby neboli niektoré nastavenia u Sony schované v Menu tak, že sa tam ani náhodou nedostanem.
Pozeral som diskusie predtýmto, no je tu porovnávaný až Sony RX100 IV, ten však pre mňa je už v "neschválenej" cenovej hladine.
Za každý postreh ďakujem.
 
juve16
2018-06-25 16:10:59+02
Ja tiež riešim dilemu výberu kompaktu k zrkadlovke a zatiaľ u mňa vyhráva G7X. Cenovo sú tie foťáky zhruba rovnako, výstup je podobný. Podľa mňa je to o pocite a sympatiách ku konkrétnemu modelu. Sony mi príde veľmi malý a mám problém ho držať v ruke. Ešte ma zaujal jazdený FUJI X100S, ktorý sa dá kúpiť okolo 400 EUR, má snímač z APSC, hľadáčik, ale nemá zoom, len pevné ohnisko a je mohutnejší ako tieto dva "vreckáče". Ale to je večná dilema, každý model a značka niečo má a niečo nemá.
 
juve16
2018-06-25 16:48:20+02
príspevok od: Marcel Rebro
No táto konkrétne (RX100III) mi padla pri lezení. Poskakovala po skalách asi 20 metrov nadol. Zliezol som pre ňu len aby som zachránil fotky. A na počudovanie funguje. Okrem EVF. Tak som kúpil 5ku. Sneh, dážď, prach ... vedeli by rozprávať. Ale máš pravdu. Je to pracovný nástroj teda lopata