Hore
Fórum » Vyberáme fotoaparát
 

Sony alpha A7 III vs Fuji zostava

sharkyyy
2018-08-26 19:03:50+02
Ahojte. Prosim o pomoc pri vaznejsom rozhodnuti.

Fotim s fuji x-t20, xf-56 f1.2 a xf 16-55 f2.8.
S xf 56 sa v studiu dost nabeham, obcas nezmestim, zvazujem dokupenie xf-35 f1.4.

A teraz hloda cervik, cinneprejst kompletne na sony A7 Iii, sony fe 50mm f1.8/200eur objetiv) a uni zoom 28-75 3,5-5,6.
Viem, ze cena tiel ide dole, objektivy si drzia.

Otazka je, nepolepsim si kvalitativne so sony? Zoom nepotrebujem svetelny, pri sony ff by som mal aj tak porovnatelnu DOF ako pri fuji.
Xf56- mi je aj tak dlha. Vystacil by som s xf-35 1.4 ale tam uz je hlbka ostrosti na hrane.
Moj problem pri fuji je dof, pomalsie ostrenie pri xf 35 a znatelnejsi sum pri ise 3200.

Ono vyjde x-t3 o chvilu a mozno vyriesi ostrenie a low light iso podmienky ale to uz som nad cenou sony.
Pri sony by som casom vymenil 50ku FE za zeiss 55f1.8 a mam vystarane.
Aky je vas nazor?
 
Jozef Macák
2018-08-26 22:32:30+02
príspevok od: sharkyyy
Ahojte. Prosim o pomoc pri vaznejsom rozhodnuti.

Fotim s fuji x-t20, xf-56 f1.2 a xf 16-55 f2.8.
S xf 56 sa v studiu dost nabeham, obcas nezmestim, zvazujem dokupenie xf-35 f1.4.

A teraz hloda cervik, cinneprejst kompletne na sony A7 Iii, sony fe 50mm f1.8/200eur objetiv) a uni zoom 28-75 3,5-5,6.
Viem, ze cena tiel ide dole, objektivy si drzia.

Otazka je, nepolepsim si kvalitativne so sony? Zoom nepotrebujem svetelny, pri sony ff by som mal aj tak porovnatelnu DOF ako pri fuji.
Xf56- mi je aj tak dlha. Vystacil by som s xf-35 1.4 ale tam uz je hlbka ostrosti na hrane.
Moj problem pri fuji je dof, pomalsie ostrenie pri xf 35 a znatelnejsi sum pri ise 3200.

Ono vyjde x-t3 o chvilu a mozno vyriesi ostrenie a low light iso podmienky ale to uz som nad cenou sony.
Pri sony by som casom vymenil 50ku FE za zeiss 55f1.8 a mam vystarane.
Aky je vas nazor?
osobne skusenosti nemam, ale co som cital tak ta 50/1.8 ma s ostrenim v low light dost problemy... to by si si asi moc nepomohol (aj ked, na a7iii to moze byt lepsie, zislo by sa asi vyskusat v obchode)
Zeiss 55 uz je ale ine kafe...na a7iii funguje perfektne
 
sharkyyy
2018-08-26 22:41:16+02
Cast atelieru je priestor, kde su rekvizity, postel, rebrik, sedacka, kreslo, detsky kutik....

Jasne, ze pred platnom mi staci kvalitny zoom, kde fotim od f4.
 
Willi
2018-08-27 12:14:48+02
príspevok od: sharkyyy
Ahojte. Prosim o pomoc pri vaznejsom rozhodnuti.

Fotim s fuji x-t20, xf-56 f1.2 a xf 16-55 f2.8.
S xf 56 sa v studiu dost nabeham, obcas nezmestim, zvazujem dokupenie xf-35 f1.4.

A teraz hloda cervik, cinneprejst kompletne na sony A7 Iii, sony fe 50mm f1.8/200eur objetiv) a uni zoom 28-75 3,5-5,6.
Viem, ze cena tiel ide dole, objektivy si drzia.

Otazka je, nepolepsim si kvalitativne so sony? Zoom nepotrebujem svetelny, pri sony ff by som mal aj tak porovnatelnu DOF ako pri fuji.
Xf56- mi je aj tak dlha. Vystacil by som s xf-35 1.4 ale tam uz je hlbka ostrosti na hrane.
Moj problem pri fuji je dof, pomalsie ostrenie pri xf 35 a znatelnejsi sum pri ise 3200.

Ono vyjde x-t3 o chvilu a mozno vyriesi ostrenie a low light iso podmienky ale to uz som nad cenou sony.
Pri sony by som casom vymenil 50ku FE za zeiss 55f1.8 a mam vystarane.
Aky je vas nazor?
Ak sa uni zoom 28-75 3,5-5,6 myslí Sony FE 28-70mm F3.5-5.6, tak ten je síce viac ako dosť ostrý, ale má klasický "kit lens look" so slabým kontrastom a farby idú trochu do zelena, v štúdiových podmienkach by sa to ale asi dalo prekonať.

Ak sa tým 28-75 myslí Tamron 28-75mm F2.8, ten maximálne odporúčam na A7 III. Jediná slabina je, že rendering rozmazaného poradia pri komplikovanejších texturach nemusí sedieť každému, ja osobne s tým ale problém nemám.

FE 50mm F1.8 má skutočne veľmi pomalé ostrenie.
 
eSsay
2018-10-03 13:14:51+02
ZEISS 55mm f1.8 by bola veru výborná voľba.
Mňa by zaujímal aj ten novší FE 85mm f1.8, či nebude krajší bokeh vs. ZEISS 55mm f/1.8, ale možno tiež sa nebudeš mať "kam zmestiť".

FE 50mm F1.8, tak ako píše Willi, pomalý AF, nie vždy spoľahlivý (často preostruje pred a za) a je aj dosť hlučný.
 
MagickVamp
2018-10-04 11:05:52+02
príspevok od: Jozef Macák
osobne skusenosti nemam, ale co som cital tak ta 50/1.8 ma s ostrenim v low light dost problemy... to by si si asi moc nepomohol (aj ked, na a7iii to moze byt lepsie, zislo by sa asi vyskusat v obchode)
Zeiss 55 uz je ale ine kafe...na a7iii funguje perfektne
Neviem, mozno mi nieco unika, ale co ma objektiv so slabym ostrenim v low light?? Pokial viem objektiv je bud pomaly alebo rychly alebo svetelny alebo malo svetelny. 1.- Ak je pomaly tak je pomaly a ak je pomalsi v horsom svetle, tak je to skor o tele, ktore ma malo citlive ostrenie.
2.- jedine ta svetelnost ma vplyv, cim svetelnjsi objektiv, tym menej citlive telo staci na zaostrenie v konretnej situacii, ale 50F1,8 bude mat dobru svetelnost aj priepustnost svetla, bude to kolo F1,8 vsetko....

Chcem tym len povedat ze ak je to sklo pomale tak je pomale, ale pride mi velmi divne povedat ze dane sklo je pomale v slabom svetle, zvlast ak ide o svetelne sklo. V slabom svetle je len jednoduchsie pomalsie ked ho nasadis na telo, ktore ma slabu citlivost ostrenia...
 
lennyl
2018-10-04 13:00:49+02
sharkyyy: neviem, ci si az tak pomozes vymenou s tymi sklami. 56/1,2 aj 16-55/2,8 su "vyssia" trieda oproti FE50/1,8 a setaku 28-75...ale zasa na druhej strane, ked budes tie Sony skla clonit v atelieri, je to asi jedno.

v predajni som si skusal A7III + setak 28-75. na plnu dieru na 28mm bol ok, na 75mm na plnu dieru makksi.
nakoniec som ale dal prednost A7rIII (kvoli rozliseniu snimaca, uz som si odvykol od 24mpx FF snimacov a 120fps v hladaciku).

ku sklam. FE50/1,8 ostri do predu a potom do zadu, robi to na kamosovej A7II, aj na mojej A7rIII. treba vypnut vo fotaku kontrastne ostrenie a nechat iba fazove, aspon tak mi to popisal kamos na svojej A7II. ja som na svojej A7rIII nenasiel taku volbu v menu, iba ze mozem aktivovat zobrazenie ramceka pre fazove ostrenie (tj.kam az siahaju fazove body) - ci to znamena ON/OFF fazove ostrenie netusim.

aby FE50/1,8 ostril presne na jeden krat bez ostrenia raz do predu a potom do zadu (to robi preto, lebo fotak si zmeria scenu na fazove rychle ostrenie a potom to dotukne na presno tym kontrastnym) treba zmenit velkost AF bodu z maleho na stredny (ten najvacsi asi netreba davat, ak si dobre pamatam) - toto som si skusal na A7II aj A7rIII a pomohlo to.

FE85/1,8 som kupil ja (dal som mu prednost pred FE50/1,8), ale v atelieri to budes mat asi aj dlhe aj na FF, ak chces fotit vacsiu cast/nebodaj celu postavu a nemas kam cuvat.
FE50/1,8 nie je ultra drahe sklo, ale aj na f1,8 je dostatocne ostre aj kontrastne, dokonca ma rozostrenie pozadia (resp. tu cast obrazu prechodu medzi ostrym a neostrym) dost peknu - nie je extra vykorigovane na sametove pozadie (ktore posobi plocho) co sa mi nepaci na Fuji 56/1,2, s ktorym som si obcas cvakol s kamosovou X-T1.

samotnym telom A7III (FF 24MPx) si polepsis v ISO oproti X-T20 (APS-C), teda nie ze dostanes vesmirne cistu fotku na ISO 3.200, s tym nerataj, ani FF nie je zazrak, ale skor budes mat "cistejsie" detaily po zvacseni, resp. citatelnejsie.

este si pozri, ake mas svetla/odpalovace v studiu, aby ti isli aj na Sony, ma inu paticu blesku na tele. viem ze su aj dake redukcie, ale toto som este neriesil, kamos co ma atelier, tak predal Fuji a ma Sony a tusim menil aj odpalovace Cactus za Godox ci dake take.

inak to ostrenie do predu a potom do zadu, co mi robila FE50/1,8, tak FE85/1,8 nerobi. myslim si,ze to ma na svedomi aj typ motoru + firmware v objektive 50tky.
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()