Hore
Fórum » Vyberáme fotoaparát
 

Prvý fotoaparát

Murder_Inc
2019-07-14 14:26:59+02
Dobrý deň,
priznám sa, že som úplný amatér vo fotografovaní. Zatiaľ fotím len cez mobil. Stiahol som si aplikáciu, prostredníctvom ktorej môžem pochopiť (aspoň trochu) expozičnému trojuholníku a prečítal som si niektoré články vo fotoškole. Mnohí ale vedia, že teória a prax idú ruka v ruke a ani mobil a ani aplikácia pre manuálne fotenie mi neposkytnú to, čo fotoaparát určený priamo na fotenie.
Chcel by som fotiť momenty, ľudí, detaily, stavby - urban, street photo. Rád by som preto investoval do bezzrkadlovky.
Preto sa obraciam na Vás a prosím o radu. Môj rozpočet je do 800€ aj s objektívom. Zatiaľ som sa zapozeral do Canon EOS M50. Objektív vôbec neviem aký, jednoducho sa tomu nerozumiem. Každej rade budem veľmi vďačný a prosím, berte do úvahy, že som skutočný amatér, ktorý by chcel vkročiť do sveta "profesionálnejších" fotiek. Ďakujem.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2019-07-14 18:24:52+02
Myslim si, ze sa najde kopec lepsich fotakov, ako EOS M50. Canon do radu M nedava vela technologii. Nie zeby zle fotil, foti ako EOS 80D. Konkurencia le dava do fotakov ovela viac vychytaviek a ma aj lepsiu ponuku objektivov. Olympus OM-D E-M10 Mark II alebo Mark III, Panasonic G80, GX8, GX80, Fujifilm X-T20/X-T100, Sony A6000/6300.
 
Murder_Inc
2019-07-14 21:40:06+02
Ďakujem. Z menovaných by som sa priklonil k Panasonicu a modelu G80. Spolu s týmto fotoaparátom si môžem vybrať objektívy:
12-60 mm (DMC-G80MEG-K),
14-140 mm (DMC-G80HEG-K).
Mne okrem ceny tie objektívy nič nehovoria. Preto by som sa rád poradil, ktorý z týchto dvoch by bol pre moje potreby lepší, resp. využiteľnejší.Ďakujem.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2019-07-14 23:04:17+02
Kvalitnejsi je 12-60. 14-140 ma velky rozsah a nahradi dva objektivy, al eje len priemerny.
 
martin0134
2019-07-15 16:43:20+02
príspevok od: Murder_Inc
Dobrý deň,