Hore
Fórum » Objektívy a filtre
 

najvhodnejsi / najpouzitelnejsi, objektiv pre fotenie hub?

eskal
2014-11-15 17:40:48+01
Zdravim! Cochvila mi pride moja prva zrkadlovka d5300 a po roku fotenia s nou sa chcem zacat venovat viac foteniu hub, tym myslim ze s lepsim objektivom. Ktory by ste mi poradili? Asi s lepsou svetelnostou, odolnostou, kvalitnym bokeh-om? Som fakt zaciatocnik ale chcem vesiet z vasich skusenosti na ake sklo si mam zacat setrit. Dakujem! Oslovil ma tamron 90mm vc usd a nikkor 105mm f/2.8 micro vr af-s ale som laik takze si rad precitam odbornejsie rady este raz dakujem
 
Marek Janicko
2014-11-15 17:59:40+01
Nikon 105mm micro. Mam takisto na neho zalusk. s 60mm by si musel byt velmi blizko k objektu a budes si niekedy clonit. 90 je uz viacmenej OK a 105 je krasne pouzitelne ohnisko. A plus vyuzijes i 2.8. Macrace su trosku inac stavane a ak budes s macrom 2.8 velmi blizko k objektu, tak ti hned podskoci hodnota napr. na 5.6. Z toho dovodu, potrebujes byt i dalej od objektu. Je to sposobene ubytkom svetla, dodnes som si to nenastudoval, ako to vlatne z hladiska fyziky je, no bolo mi to takto sprezentovane na Nikon day kde bol mini workshop makra.
 
eskal
2014-11-15 18:20:07+01
No super dakujem za radu. Hej ta 105ka bude asi taka komplexnejsia kedze aj na portret bude fajn. Uz len ta cena ale tak novy viem zohnat za 600 tak hadam dakedy nasetrim a on ma ostrenie priamo vnutri, nevysuva sa?
 
JohnNewton
2014-11-15 19:29:05+01
Ja som to sklo mal, predal som za 500 €. Osobne by som už išiel radšej do kratšieho ohniska, stabilizácia na blízko nie už účinná, (čiže platíš za niečo čo nevužiješ na makro) tak isto ostrenie na blízko sa nechytá vždy, s tým poklesom svetelnosti na blízko to nie je nijako dramatické, z 2,8 to ide na 3,2 ak sa dobre pamätám. Ak chceš nejakú hlbku ostrosti treba ho cloniť na 13 a viacej, kde sa už prejavuje difrakcia. Je aj mohutné a ťažké. Viacej ako na makro sa mi pozdávalo na portréty atď..
 
Iygor
2014-11-15 19:51:55+01