Hore
Fórum » Objektívy a filtre
 

Aký objektív na fotenie portrétov v dostupnej cene

Nathalii
Nathalii 2015-09-17 08:27:47+02
Prosím Vás rozmýšlala som nad kúpou nového fotoaparátu aby boli fotografie v čo najlepšej kvalite pri fotení stužkových, portrétov a podobne,no som študent, ktorý zarába, ale nie zas v takom množstve mám canon 550D už staršia verzia no keby ste mi poradili či radšej teda zainvestovať do fotoaparátu alebo mi stačí len lepší objektív. Potrebujem kvalitné fotografie, dobrá svetelnosť, rozostrené pozadie no všetko čo k portrétom patrí. Cena tak do 1000€. Ďakujem
 
PeCh
2015-09-18 16:44:32+02
príspevok od: zvonec
Zacni sporit na FF telo, resp. kup zatial 85mm skusaj s tym. Tak ako uz mnoho ludi pisalo.

Ten 85mm ti bude robit dobru sluzbu aj na FF tele, casom mozes dokupit 135mm a to je abosultna spica, co sa tyka objektivov na portrety.

Terajsi 50mm co mas ma IMHO strasne skaredy bokeh, ma iba 5 lamiel, nieje na portrety to prave, nova STM verzia ma tusim 7 lamiel, tam je bokeh jemnejsi, to je ale subjektivny nazor.
Pokiaľ fotíš na plnú dieru, tak ti môže byť počet lamiel ukradnutý. Tam je clonový otvor vždy kruhový. Tvar a počet lamiel sa začne prejavovať, až po priclonení.

BTW môžeš si porovnať tieto dva objektívy:
http://petapixel.com/2015/05/30/battle-of-the-nifty-fifties-canons-50mm-f1-8-lenses/
Zas až taký rozdiel to nie je a ak je málo peňazí, žiadny nie je chybou.
 
zvonec
2015-09-18 21:50:28+02
príspevok od: PeCh
Pokiaľ fotíš na plnú dieru, tak ti môže byť počet lamiel ukradnutý. Tam je clonový otvor vždy kruhový. Tvar a počet lamiel sa začne prejavovať, až po priclonení.

BTW môžeš si porovnať tieto dva objektívy:
http://petapixel.com/2015/05/30/battle-of-the-nifty-fifties-canons-50mm-f1-8-lenses/
Zas až taký rozdiel to nie je a ak je málo peňazí, žiadny nie je chybou.