používam TOKINA AT-X 11-16mm f/2,8 DX zvažoval som UV filtre na ochranu obj. No neviem či je to koli kresbe na širokáč dobrá voľba. Ešte zvažujem CPL Hoya HD no či by mal využitie neviem posúdiť. Mám skúsenosti keď že som použival CPL filter na Tamrone 17-50 f2,8 . Lenže kresba samotného Tokina a Tamronu sa vobec neda porovnať. Ma niekto skúsenosti z CPL na Tokine. prípadne UV HD pripadne HMC. Vopred ďakujem
jedna veta a hned dve "perly" s ktorymi sa neda suhlasit. Tu prvu preskocim lebo diskutovat o "sem tam" vyuziti sirokeho skla v krajinnej fotografii nema vyznam. Zastavim sa u tej druhej "nema ziaden ale ziaden zmysel" (vyuzitie CPL v krajinnej fotografii). Mozem vediet z coho prameni tato tvoja zivotna mudrost? Idem radsej reagovat na otazku co polozil martxe.
používam TOKINA AT-X 11-16mm f/2,8 DX zvažoval som UV filtre na ochranu obj. No neviem či je to koli kresbe na širokáč dobrá voľba. Ešte zvažujem CPL Hoya HD no či by mal využitie neviem posúdiť. Mám skúsenosti keď že som použival CPL filter na Tamrone 17-50 f2,8 . Lenže kresba samotného Tokina a Tamronu sa vobec neda porovnať. Ma niekto skúsenosti z CPL na Tokine. prípadne UV HD pripadne HMC. Vopred ďakujem
na ochranu objektivu ti odporucam pouzit iba kvalitny UV filter. Plati tu zasada, ze vsetko co nejakym sposobom "vlozis" do optickej sustavy (ci uz pred alebo za objektiv) ma dopad na celkovu kvalitu optiky. Pamataj, ze "retaz je iba taka silna, ako silny je jej najslabsi clanok". Toto iste plati pri optike. Ak mas kvalitny objektiv a nasadis nan filter pochybnej optickej kvality posunies tym opticku kvalitu objektivu s filtrom maximalne na kvalitu toho filtra. Naopak ak mas objektiv priemernej kvality, kvalitnym filrtom ho "nevylepsis" (teda maximalne ak nemal antireflexnu vrstvu a filter ano tak k posune kvality dojde a pod.) CPL ako ochranny filter nedoporucujem uz len z toho dovodu, ze CPL ma vyrazny vplyv na objem svetla prenikajuceho objektivom, inak povedane - pouzitim polarizacneho filtra automaticky znizujes svetelnost objektivu (pozor ale, nie je to to iste ako keby si na objektive zvysil clonove cislo - dopad je pdoobny ako pri pouziti ND filtrov) CPL Hoya HD a UV Hoya HD - to je z ponuky HOYA to najkvalitnejsie co si mozes zvolit (bohuzial aj najdrahsie). Na konci prispevku pises "UV HD pripadne HMC". Tu si daj pozor. Hoya vyraba filtre v troch urovnach "kvality": Basic, HMC a Super-HMC. Hoya UV HD je po optickej stranke filter totozny s filtrom Hoya UV Pro1 Digital. Rozdiel medzi nimi je iba v tom, ze Hoya UV HD je vyrobene z tvrdeneho skla, ktore je priblizne 4 krat tvrdsie ako sklo pouzite pri Hoya UV Pro1 Digital. Pokial nefotis sceny, kde je vacsia pravdepodobnost, ze ti odleti nieco smerom k objektivu tak nema extta vyznam priplacat za HD. Oba tieto objektivy patria do skupiny SHMC, kde vyrobca udava az 99,7 % priepustnost svetla. Filtre HMC vyrabane firmou Hoya naprikla udavaju priepustnost 97 %. Takze UV HD pripadne HMC nie je to iste. HMC je opticky na tom horsie ako SHMC (HD prip Pro1 Digital)
na ochranu objektivu ti odporucam pouzit iba kvalitny UV filter. Plati tu zasada, ze vsetko co nejakym sposobom "vlozis" do optickej sustavy (ci uz pred alebo za objektiv) ma dopad na celkovu kvalitu optiky. Pamataj, ze "retaz je iba taka silna, ako silny je jej najslabsi clanok". Toto iste plati pri optike. Ak mas kvalitny objektiv a nasadis nan filter pochybnej optickej kvality posunies tym opticku kvalitu objektivu s filtrom maximalne na kvalitu toho filtra. Naopak ak mas objektiv priemernej kvality, kvalitnym filrtom ho "nevylepsis" (teda maximalne ak nemal antireflexnu vrstvu a filter ano tak k posune kvality dojde a pod.) CPL ako ochranny filter nedoporucujem uz len z toho dovodu, ze CPL ma vyrazny vplyv na objem svetla prenikajuceho objektivom, inak povedane - pouzitim polarizacneho filtra automaticky znizujes svetelnost objektivu (pozor ale, nie je to to iste ako keby si na objektive zvysil clonove cislo - dopad je pdoobny ako pri pouziti ND filtrov) CPL Hoya HD a UV Hoya HD - to je z ponuky HOYA to najkvalitnejsie co si mozes zvolit (bohuzial aj najdrahsie). Na konci prispevku pises "UV HD pripadne HMC". Tu si daj pozor. Hoya vyraba filtre v troch urovnach "kvality": Basic, HMC a Super-HMC. Hoya UV HD je po optickej stranke filter totozny s filtrom Hoya UV Pro1 Digital. Rozdiel medzi nimi je iba v tom, ze Hoya UV HD je vyrobene z tvrdeneho skla, ktore je priblizne 4 krat tvrdsie ako sklo pouzite pri Hoya UV Pro1 Digital. Pokial nefotis sceny, kde je vacsia pravdepodobnost, ze ti odleti nieco smerom k objektivu tak nema extta vyznam priplacat za HD. Oba tieto objektivy patria do skupiny SHMC, kde vyrobca udava az 99,7 % priepustnost svetla. Filtre HMC vyrabane firmou Hoya naprikla udavaju priepustnost 97 %. Takze UV HD pripadne HMC nie je to iste. HMC je opticky na tom horsie ako SHMC (HD prip Pro1 Digital)
este by som snad pridal k tejto vycerpajucej rade snad len, že na tak siroke sklo ako je Tokina 11-16 by si sa mal sustredit aj na taky parameter ako je sirka obruby filtra - mala by byt SLIM aby ju nebolo v najsirsom ohnisku vidno...ale to asi vies...tak ja len aby sa nezabudlo:o)
jedna veta a hned dve "perly" s ktorymi sa neda suhlasit. Tu prvu preskocim lebo diskutovat o "sem tam" vyuziti sirokeho skla v krajinnej fotografii nema vyznam. Zastavim sa u tej druhej "nema ziaden ale ziaden zmysel" (vyuzitie CPL v krajinnej fotografii). Mozem vediet z coho prameni tato tvoja zivotna mudrost? Idem radsej reagovat na otazku co polozil martxe.
predpokladam ze Mrco svoj prispevok myslel ironicky, vzhladom na to ze je to skuseny fotograf.
Na otazku pokrocileho fotografa martxe-ho sa ani inak reagovat nedalo, ocividne nema celkom jasno v tom, aky zasadny rozdiel je medzi C-PL a UV
este by som snad pridal k tejto vycerpajucej rade snad len, že na tak siroke sklo ako je Tokina 11-16 by si sa mal sustredit aj na taky parameter ako je sirka obruby filtra - mala by byt SLIM aby ju nebolo v najsirsom ohnisku vidno...ale to asi vies...tak ja len aby sa nezabudlo:o)
samozrejme, suhlasim, to som tam nespomenul, ale oba spominane filtre od Hoya sa vyrabaju ako LPF (low profile frame), takze pri tychto objektivoch je to bezpredmetne
Zhodou okolností mám spomínaný objektív Tokina 11-16 a k nemu i C-PL., ktorý som nevolil náhodou miesto UV. Som s ním veľmi spokojný . I keď Tamrony nie sú zlé optiky, ale Tokina je predsa len o triedu lepšia celkove. Najmä je i rýchlejšie pri zaostrovaní. Preto odporúčam miesto UV filtra radšej Polatrzačný cirkulačný. Je prirodzene i drahší, ako UV.
odkedy mám Tokinu fotím skoro všetky široké krajinky v protisvetle a tak mi CPL nejako nechýba, CPL je ďaleko viac použiteľnejšie pri teleobjektívoch...
UV alebo CPL na obj.TOKINA AT-X 11-16mm f/2,8 DX
Prepac :
www.ephoto.sk/uzivatel/daniel-dutka/
Fotografická odbornosť: Pokročilý
Prepac :
www.ephoto.sk/uzivatel/daniel-dutka/
Fotografická odbornosť: Pokročilý
Kenko Pro1D - UV aj CPL
Prepac :
www.ephoto.sk/uzivatel/daniel-dutka/
Fotografická odbornosť: Pokročilý
CPL Hoya HD a UV Hoya HD - to je z ponuky HOYA to najkvalitnejsie co si mozes zvolit (bohuzial aj najdrahsie). Na konci prispevku pises "UV HD pripadne HMC". Tu si daj pozor. Hoya vyraba filtre v troch urovnach "kvality": Basic, HMC a Super-HMC. Hoya UV HD je po optickej stranke filter totozny s filtrom Hoya UV Pro1 Digital. Rozdiel medzi nimi je iba v tom, ze Hoya UV HD je vyrobene z tvrdeneho skla, ktore je priblizne 4 krat tvrdsie ako sklo pouzite pri Hoya UV Pro1 Digital. Pokial nefotis sceny, kde je vacsia pravdepodobnost, ze ti odleti nieco smerom k objektivu tak nema extta vyznam priplacat za HD. Oba tieto objektivy patria do skupiny SHMC, kde vyrobca udava az 99,7 % priepustnost svetla. Filtre HMC vyrabane firmou Hoya naprikla udavaju priepustnost 97 %. Takze UV HD pripadne HMC nie je to iste. HMC je opticky na tom horsie ako SHMC (HD prip Pro1 Digital)
CPL Hoya HD a UV Hoya HD - to je z ponuky HOYA to najkvalitnejsie co si mozes zvolit (bohuzial aj najdrahsie). Na konci prispevku pises "UV HD pripadne HMC". Tu si daj pozor. Hoya vyraba filtre v troch urovnach "kvality": Basic, HMC a Super-HMC. Hoya UV HD je po optickej stranke filter totozny s filtrom Hoya UV Pro1 Digital. Rozdiel medzi nimi je iba v tom, ze Hoya UV HD je vyrobene z tvrdeneho skla, ktore je priblizne 4 krat tvrdsie ako sklo pouzite pri Hoya UV Pro1 Digital. Pokial nefotis sceny, kde je vacsia pravdepodobnost, ze ti odleti nieco smerom k objektivu tak nema extta vyznam priplacat za HD. Oba tieto objektivy patria do skupiny SHMC, kde vyrobca udava az 99,7 % priepustnost svetla. Filtre HMC vyrabane firmou Hoya naprikla udavaju priepustnost 97 %. Takze UV HD pripadne HMC nie je to iste. HMC je opticky na tom horsie ako SHMC (HD prip Pro1 Digital)
Na otazku pokrocileho fotografa martxe-ho sa ani inak reagovat nedalo, ocividne nema celkom jasno v tom, aky zasadny rozdiel je medzi C-PL a UV
Na otazku pokrocileho fotografa martxe-ho sa ani inak reagovat nedalo, ocividne nema celkom jasno v tom, aky zasadny rozdiel je medzi C-PL a UV
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom