Zlato - modrý svet okolo nás ...

Body: 267.67    Videnia: 3417    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
PeterSA11
2010-03-07 18:51:30
parádne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
saslad
2010-02-25 11:01:38
moc pěkné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
sunajn
2010-02-18 02:08:53
Šumné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
paloo
2010-02-15 13:52:06
mooc pekna foto..farebne ladi mojmu oku a kompozicne vytiahnuta..paci sa mi!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
fando
2010-02-15 13:17:28
pekné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Dominik
2010-02-12 20:55:18
krásne farby :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Bells
2010-02-12 08:24:13
porovnávať originál s upravenou fotografiou to sa ani nedá :) ja nie som veľký zástanca upravovania fotgrafií, ale nejaké tie drobné úprav robím aj ja, ale je to skôr iba úprava jasu a kontrastu.
napríklad ja by som sa nedokázala s takto vyhrať s fotografiu, a ak by som mala upraviť si nejakú fotografiu, až takto by som ju enupravovala, lebo nepáči sa mi to na mojich fotkách, ale obdivujem ľudí čo to dokážu :)

 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-12 03:31:15
príspevok od: Bells
:) je to nevšedné :) a hlavne krásne :) veľmi sa mi páčia fotografie, na ktorých sa podarí zobraziť krajinu tak ako vyzerá v skutočnosti, keď sa na ňu hľadí ľudským okom. ja sa niekedy hnevám na svoje fotografie, lebo mi tam chýba nejaké čaro, ktoré ja vidím voľným okom. ale táto fotografia to čaro má :)


Vďaka Bells za návštevu. Áno, práve a presne to čo vravíš ma prinútilo nad tvorbou viac a vážnejšie uvažovať a hladať rezervy. A zistil som že áno, fotoaparát čosi nezvláda, ale rezervy už nezostali žiadne, je to technický fakt. Tak sa musím sústrediť na seba a hladať ich v sebe... a našiel som, pomocou štúdia a používania PP. Podľa toho čo píšeš si asi stihla prečítať aj popis a porovnať túto fotografiu s originálom, na ktorý tu uvádzam link, je v tom strašný rozdiel.
 
Bells
2010-02-11 20:02:33
:) je to nevšedné :) a hlavne krásne :) veľmi sa mi páčia fotografie, na ktorých sa podarí zobraziť krajinu tak ako vyzerá v skutočnosti, keď sa na ňu hľadí ľudským okom. ja sa niekedy hnevám na svoje fotografie, lebo mi tam chýba nejaké čaro, ktoré ja vidím voľným okom. ale táto fotografia to čaro má :)
 
Jirka.
2010-02-10 18:48:53
Pěkné barvy. Umíš si s tím vyhrát...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Milly
2010-02-09 07:32:57
úžasné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
atiart
2010-02-06 11:46:03
príspevok od: sese
pre mňa je tam toho príliš. snehové krtince v popredí, baterka čo ma oslepuje a jemný závoj na oblohe (ten sa mi ĺúbi najviac). Pre mňa je menej viac a tu sa až príliš hľadám. Tie teplé esencie kde predávajú? vidím, že zaberajú :) nič v zlom ...len môj názor.
..... pekný fotka, ale na môj čb. svet príliš pekný, snahu a tvorivosť autora však hodnotím maximálne :)
 
atiart
2010-02-06 11:43:15
príspevok od: sese
pre mňa je tam toho príliš. snehové krtince v popredí, baterka čo ma oslepuje a jemný závoj na oblohe (ten sa mi ĺúbi najviac). Pre mňa je menej viac a tu sa až príliš hľadám. Tie teplé esencie kde predávajú? vidím, že zaberajú :) nič v zlom ...len môj názor.
... menej je viac ???, sese, len mi nehovor, že stačí Ti len raz :)))
 
sese
2010-02-06 11:27:58
pre mňa je tam toho príliš. snehové krtince v popredí, baterka čo ma oslepuje a jemný závoj na oblohe (ten sa mi ĺúbi najviac). Pre mňa je menej viac a tu sa až príliš hľadám. Tie teplé esencie kde predávajú? vidím, že zaberajú :) nič v zlom ...len môj názor.
 
INDIAN
2010-02-05 10:14:39
Pekne fotky robis chalanisko :o)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-05 07:30:20
príspevok od: zola
Farebne je to nadherne, vo velkom formate, kde bude dobre vidiet stredovu liniu krajiny to bude este lepsie. Charakter krajiny si velmi dobre vystihol - pobudol som nedaleko vo Fribourgu na Uni pekny cas a ked vidim Tvoje fotky tak spominam...


Diky Zola, ak mas cas, napis este ze co mysliš tým ´Uniô aby som v bol v obraze? Frieburg je veľmi pekné mesto, ja som stále starý domáci (slovenský) lokalpatriot ale príroda aj história ma tu ako turistu fascinuje... co dodat viac? Pre turistu a fotografa je táto krajina nevyčerpateľným zdrojom úžasných námetov pre desať životov dopredu... ale už pomaly chcem začať dopĺňať aj albumy o našich národných parkoch.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-05 05:20:46
príspevok od: VrbiM
Naozaj super zvládnutá fotka, krásne farby aj kompo, akú clonu si použil?


Prave pred tvojim komentom pisem leto-vi ze vsetko je podrobne este v pôvodnej foto co tu stale je, ale idem to uz vpisat aj sem. Ale ak narazas na hlbku ostrosti, je to ostrené v kždom snímku nad sebou na svoje stredné pole a takto to teda je schopný zvladnut pri znalosti PP a spajania foto kazdy aj s kompaktom...
 
Iwn*
ocenenie redakciou 2010-02-04 23:06:09
Krásna fotka, teda pre mňa hlavne spodná časť. Ja by som si prosila ešte makro- detail tých kryštálikov (žartujem :))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Dandy007
2010-02-04 21:46:09
sneh v popredi je dokonaly, krasna fotka
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
VrbiM
2010-02-04 21:24:15
Naozaj super zvládnutá fotka, krásne farby aj kompo, akú clonu si použil?
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
leto
2010-02-04 21:13:31
ok pozrem,,,
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 20:03:00
príspevok od: leto
velmi príjemné sú tie kryštáliky, ako páperie,vidno že si sa pohral,čo sa TK týka,aj s PP si sa vyhral(škoda že neudávaš aj exif),kompozícia,tolko u tvojej foto tak diskutovaná mi sedí,možno len to slnko sa dotýka horizontu,ale zrejme pre nedostatok času,či skor plné využitie daného momentu je to tak je,takže celkový dojem je príjemný,,, :))


Leto na vcerajsej je vsetko vypisane a je este stale tu ak by si chcel... fotka je ta ista a dnes rano som tuto daval na rychlo. Potom staru vymazem a ujednotim popis aj udaje tuto do tejto.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 19:58:59
DAKUJEM vsetkym za pristavenie aj za hodnotenia.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 19:58:15
príspevok od: slnecnicalucna
neuveritelne... skvele .... kristaliky obdivujem ako aj napad s horizontalne skladanou fotkou ;)


Chcela si asi napisat ze s vertikalne skladanou/orientovanou. Mam takych panoram strasne vela a velmi oblubujem tento format, je dobry na zvisle obrazy aj na zvisle kalendare. A hlavne, umoznuje vyniknut detailom ake na normalnej foto nie je mozne zachytit. A ide to tymto sposobom aj s obycajnejsou amaterskou technikou.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 19:54:36
príspevok od: atiart
.. take jak vo Switzelande :)))


Uz si vyrazil? Bo postu som uz necital dva dni ale dakde som mimo posty (asi pod foto) zaregistroval ze si provokacne poznamenal ze kedy uz zavolam aj teba :-) Nestihol som odpisat ze mozes zajtra rano nastartovat a vyrazit. Len naloz aj muzu nech mame co v tej skaredej prirode fotit. Aj butilka sa najde, neumriete ako starí alkoholici na abstak, neboj ;-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 19:50:30
príspevok od: JaroD.
výborná prácička, ešte tak mať objektív s takouto hĺbkou ostrosti a budem spokojný.


Jaro nepotrebuješ na to taky objektív, iba kus času a zakladnych vedomosti z PP a casom všetko pojde. To iste sa da urobit z tvojho objektivu ;-)
 
JaroD.
2010-02-04 19:36:15
výborná prácička, ešte tak mať objektív s takouto hĺbkou ostrosti a budem spokojný.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
atiart
2010-02-04 19:17:38
.. take jak vo Switzelande :)))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
arpi
2010-02-04 19:01:38
paradne to je
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 18:10:27


Roman presne si to moderne vystihol a vobec to nepopieram :-) Jednoducho keby si napisal ze sa ti nepaci to alebo to, ba źe podla teba to je velmi zle preto a preto, to plne respektujem aj keby som bol smutny. Maximalne diskutujem a vysvetlim svóje stanovisko (vid ako lamovi). Ale na temy ako: ...ale to uz nie je realita/ postproces je na nic a to uz nie je cista fotografia/ analogova fotografia bez PP je nanic/ canon je lepsi ako nikon a naopak/ fotky zvierat su dobre len z wildlife a len bez aranožovania/ atd. atd.... no tieto temy ma fakt negativne ubijaju a som voci nim ironicky. Priznavam. Ved su to take prazdne a falosne frazy aj vyhlasenia. Nie je v nich ani trosku osobnej tolerancie. Naviac proti PP a digitalnej foto sa ohradzuju tí čo miesaju fotky vo vyvojke vselijako naopak a 4hod a pritienuju a prelinaju... a ti co maju 10 filtrov na objektive. Ale hlavne ze produkujete cistu fotografiu a realitu. Mna toto handrkovanie uz nebavi a ohradim sa aj za cudziu foto a aj proti kamaratovi, vid tebe, vidis sam. A preto sa myslim nemam za co hanbit. Cas sa da travit rozumnejsie ako zbytocnym hadanim, treba radsej komentovat ci ist fotit. A ironia ani rozčarovanie neboli namierene voci tebe, ani kritike ale konkretnemu vyroku... voci nostalgii a povzdychu, kvazy ze ´jeeeeezis, to uz nie je realita´. Naviac ako keby ty si tam bol, stal a prezil to. Ako keby si neprecestoval kopu hôr a nevedel ze kazdy vychod aj zapad slnka je iny...
(predosly koment sa naklonoval)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 17:48:21
príspevok od: RomanF
Je to pôsobivá fotografia. Páči sa mi štruktúra kryštálikov snehu v popredí. Zintenzívnenie teplých farieb na snehu jednoznačne pridáva atmosfére ale myslím si že realita je tu dosť deformovaná. Včerajšia fotografia je podľa môjho názoru reálnejšia. Rovnako mi foto nesedí kompozične. Mám z toho taký rozporuplný pocit akoby to nebolo celkom ani o popredí ani o oblohe. Ak by to bola moja fotografia 2/3 oblohy by som dal preč... bez váhania. Túto kompozíciu by z môjho pohľadu zachránilo Slnko vysoko na oblohe. Aspon niekde v jej strednej časti.


Roman nikto nedeklaruje realitu, reálny je zlatožltý odtieň ktoprý bol len chviliu kým slnko vyskočilo hore a všetko sa náhle a rýchlo menilo do modra. Ak Mam u starej foto aj link na originál a ak vieš čo robí protisvetlo, len dodávam že na originále už vôbec, ale vobec nebolam realita (!) A preto propagujem PP a nepchám na fotoaparát desiatyk filtrov, z originálu aj ked tmavého a aj ked z protisvetla, ešte pôvodnu informáciu viem získat. Z mnohých zlých foto to uz vobec nejde. Samotné nebo tak intenzívne v relaite nebolo a napriek tomu pozri na originál (!), je ku vrchu z toho UV aj bez CPL uz skoro cierne... ja sa snazim aby sa tolerovali ludia za PP aj proti PP, ludia za realitu aj proti realite a reci o poterebe dosahovat presnu realitu ma uz nebavia. Pozri sa na fotoaparat ci si si tam nezabudol CPL a potom sa dalej bavme o tom kolko reality je odfetenej bez PP s CPL. Nemienim v tomto smere pokracovat a som haklivy na jednostranbe a ortodoxne nazory a mozno som ja chybny, ale mne sa tu paci neskutocny pocet a variant stylov a rovnak aj tak k tvorbe pristupujem aj ked sem ani zadleka vcśetko z celeho repertoaru nedavam. Mier vsetkym ludom aj nazorom, howg.

Ohladne kompa ak si si nizdsie precital len pre info moj koment lamovi ok, ak nie, mozno ta kus zaujme, tvoj nazor beriem bez vyhrady tak ci tak.
 
leto
2010-02-04 17:40:07
velmi príjemné sú tie kryštáliky, ako páperie,vidno že si sa pohral,čo sa TK týka,aj s PP si sa vyhral(škoda že neudávaš aj exif),kompozícia,tolko u tvojej foto tak diskutovaná mi sedí,možno len to slnko sa dotýka horizontu,ale zrejme pre nedostatok času,či skor plné využitie daného momentu je to tak je,takže celkový dojem je príjemný,,, :))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Imiy
2010-02-04 16:55:56
pekne...D
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
RomanF
2010-02-04 16:41:14
Oh Steve cítim s tvojej odpovede kúsok negatívnej energie :-) ak sa mám vyjadriť moderne :-) No, možno sa len klamem. Ja som sa naozaj nesnažil trafiť tvoje háklivé miesta. A ak si ešte raz pozrieš môj koment píšem tam, že PP pridal na atraktivite jednoznačne! Ale... jednoducho, že to odišlo s toho bežného sveta (prvá foto) do takého fotografického sveta (druhá foto) - prikrášleného. A proti tomuto svetu ja nič nemám sám ho navštevujem. A máš pravdu aj keď iróniu tu možno priam krájať :-) polarizačný filter na svojom objektíve zabúdam úplne pravidelne.
Pozrel som si originál tej foto na tvojom webe... naozaj si jej veľmi pomohol. A myslím to úprimne.
Protisvetlo je potvora a niekedy sa riadne pohrá so snímačmi... Až sa človek čuduje. Mám v svojej galérii (blízke hory) foto východu Slnka nad Sivcom... je úplne mimo realitu... proste tak to chcel CCD snímač :-)
 
Martin Brojo
ocenenie redakciou 2010-02-04 16:32:57
vyzerá to dobre. tiež by mi na to asi viac pasoval štvorec, ale aj tak to je u mňa za 3x7
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-02-04 16:20:54
krasna, ja by som stvorcovala
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 14:02:44
príspevok od: RomanF
Je to pôsobivá fotografia. Páči sa mi štruktúra kryštálikov snehu v popredí. Zintenzívnenie teplých farieb na snehu jednoznačne pridáva atmosfére ale myslím si že realita je tu dosť deformovaná. Včerajšia fotografia je podľa môjho názoru reálnejšia. Rovnako mi foto nesedí kompozične. Mám z toho taký rozporuplný pocit akoby to nebolo celkom ani o popredí ani o oblohe. Ak by to bola moja fotografia 2/3 oblohy by som dal preč... bez váhania. Túto kompozíciu by z môjho pohľadu zachránilo Slnko vysoko na oblohe. Aspon niekde v jej strednej časti.


Roman nikto nedeklaruje realitu, reálny je zlatožltý odtieň ktoprý bol len chviliu kým slnko vyskočilo hore a všetko sa náhle a rýchlo menilo do modra. Ak Mam u starej foto aj link na originál a ak vieš čo robí protisvetlo, len dodávam že na originále už vôbec, ale vobec nebolam realita (!) A preto propagujem PP a nepchám na fotoaparát desiatyk filtrov, z originálu aj ked tmavého a aj ked z protisvetla, ešte pôvodnu informáciu viem získat. Z mnohých zlých foto to uz vobec nejde. Samotné nebo tak intenzívne v relaite nebolo a napriek tomu pozri na originál (!), je ku vrchu z toho UV aj bez CPL uz skoro cierne... ja sa snazim aby sa tolerovali ludia za PP aj proti PP, ludia za realitu aj proti realite a reci o poterebe dosahovat presnu realitu ma uz nebavia. Pozri sa na fotoaparat ci si si tam nezabudol CPL a potom sa dalej bavme o tom kolko reality je odfetenej bez PP s CPL. Nemienim v tomto smere pokracovat a som haklivy na jednostranbe a ortodoxne nazory a mozno som ja chybny, ale mne sa tu paci neskutocny pocet a variant stylov a rovnak aj tak k tvorbe pristupujem aj ked sem ani zadleka vcśetko z celeho repertoaru nedavam. Mier vsetkym ludom aj nazorom, howg.

Ohladne kompa ak si si nizdsie precital len pre info moj koment lamovi ok, ak nie, mozno ta kus zaujme, tvoj nazor beriem bez vyhrady tak ci tak.
 
stivi13
2010-02-04 13:53:55
táto sa mi páči viac. pekné to je,.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
fotografik
2010-02-04 13:34:51
Veľmi zaujímavá fotografia...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Anena
2010-02-04 13:33:24
Fiha, pekne foto.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
RomanF
2010-02-04 13:25:30
Je to pôsobivá fotografia. Páči sa mi štruktúra kryštálikov snehu v popredí. Zintenzívnenie teplých farieb na snehu jednoznačne pridáva atmosfére ale myslím si že realita je tu dosť deformovaná. Včerajšia fotografia je podľa môjho názoru reálnejšia. Rovnako mi foto nesedí kompozične. Mám z toho taký rozporuplný pocit akoby to nebolo celkom ani o popredí ani o oblohe. Ak by to bola moja fotografia 2/3 oblohy by som dal preč... bez váhania. Túto kompozíciu by z môjho pohľadu zachránilo Slnko vysoko na oblohe. Aspon niekde v jej strednej časti.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Peter Suchanovsky
2010-02-04 13:22:14
skvelá fotka,nádherné svetlo a aj kompo je fajn
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Lama
2010-02-04 13:02:32
rozumiem co ste mysleli tymi panoramami, len tuna mi to ako panorama neprislo a tie dlhe popisy casto necitam :(
 
Lama
2010-02-04 12:57:23
mozno mas pravdu, chcelo by to vidiet.
Par panoram som uz videl aj taku co mala na sirku cca 3m, posobi to ohurujuco to nepopieram, ale aj velka vec by mala mat kompo :)
proste tuna ma to rozdelenie fotky na takmer 2 polovice nejako serie :)
Vytlac a daj vediet :)
 
mato73
2010-02-04 12:40:14
krásna atmosféra, krajšia ako včera
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zola
2010-02-04 12:28:13
Farebne je to nadherne, vo velkom formate, kde bude dobre vidiet stredovu liniu krajiny to bude este lepsie. Charakter krajiny si velmi dobre vystihol - pobudol som nedaleko vo Fribourgu na Uni pekny cas a ked vidim Tvoje fotky tak spominam...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 11:55:43


Ja som to uz vcera pisal a pridal sa aj Stano Strateny ze kompo jedneho zaberu ci dokonca detailu je celkom o inom ako kompo velkoplosnej panoramy... musel by si to vidiet aby si pochopil na co myslim. Toto keby si videl nie len ako pise Gino ale ešte vatsie, ako som uz mal par panoram vytlacenych, na 1m sirky ako tapetu a od podlahy po plafon... mohol by si na to pozerat ako v realite... ale to treba najprv vidiet. Ked su veci vytlacene a roztahane od seba na velkej ploche, tiez sa navzajom nerusia ako sa nerusi samotna priroda ked si ju uzivas a kochas sa v nej postupne ocami kutik po kutiku... Kto neuvidi, nepochopi...

Ale nazor to vôbec neberiem, počítam s ním, naviac kolko ludi tolko chuti. Len pisem to preto, ze panoramy na velkotlaci malokto pozna a kto pozna, úplne inac sa diva na kompoziciu a vychutnavamnie panoram...
 
Gino
2010-02-04 11:38:29
umm tlac A2/A3 musi byt naozaj super ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Lama
2010-02-04 11:28:13
svetelne velmi fajn, pekne prekresleny sneh.
Kompozicne to u mna drhne. ta velka obloha pekna modra ubera pozornosti od spodku a celu fotku to u mna rozbija, oci behaju z jednej polky na druhu. By som to orezal nad tymi svetelnymi lucmi a potom to funguje.
 
Anastasia
2010-02-04 11:20:39
je to také lákavo prívetivé, mäkké až plyšové, pripomína zimnú krajinku, z ktorej sála teplo
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-02-04 11:05:17
Tá fotka, čo všetko na nej je + čas kedy si ju spravil, farebný moment čo sa o chvíľu slnkom zmení – je fakt fascinujúci. A hlavne to čo píšeš, bolo pre mňa aj včera úžasné a je na nej výýýbornééé – ostrá a oku ľahodiaca na predku + to isté v zadku :) Tak ako Walde: pokiaľ to nebude problém – mohol by si nechať v galérke obidve..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Tomáš Machara
2010-02-04 10:49:40
Tak este raz, vyzera to dokonalo a velmi pekne ;o)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
benvoluto
2010-02-04 10:41:41
pekne farby :) dotvaraju super atmosferu
 
AnnaM
2010-02-04 10:21:38
Ta sa mi velmi paci
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-04 09:32:45
príspevok od: walde
Zdá sa mi až neuveriteľné že ten zlatožltý odlesk na druhej foto je bližšie realite ako na prvej. Tie kryštáliky sú naozaj skvelé... S preklonovaním kopčeka v LDR si sa musel pekne pohrať, je to dokonale urobené. Vytvoril si tam takú malú ´sopku´. Parádne. Nechaj tam aj tú včerajšiu, je to super z edukatívnych dôvodov.


Vdaka všetkyým za reakcie, zlatozlty odlesk je momentalne až tu cca presne taky ako bol v realite.

Mám detail tej pláne s jej horizontom, teda miestom kde to je najsilnejšie, možno pridám aj to, no a ten je už na origináli úplne tmavo zlatožltý (ešte viac ako tu), lebo som zamedzil stratám farieb a ich farebnému posunu nazoomovaním a lepším uhlom voči prostisvetlu. Odfiltrovali sa rušivé vplyvy protiosvetla (samozrejme pomohla aj slenčná clona).
 
walde
ocenenie redakciou 2010-02-04 09:17:56
Zdá sa mi až neuveriteľné že ten zlatožltý odlesk na druhej foto je bližšie realite ako na prvej. Tie kryštáliky sú naozaj skvelé... S preklonovaním kopčeka v LDR si sa musel pekne pohrať, je to dokonale urobené. Vytvoril si tam takú malú ´sopku´. Parádne. Nechaj tam aj tú včerajšiu, je to super z edukatívnych dôvodov.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
slnecnicalucna
2010-02-04 08:58:31
neuveritelne... skvele .... kristaliky obdivujem ako aj napad s horizontalne skladanou fotkou ;)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kmotrík
2010-02-04 08:34:27
táto je lepšia, ako včera..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
matoswamp
2010-02-04 08:21:47
ja som tu vcera nebol,tak ja ti ju ohodnotim ako prvu dobre :D +
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
atti
2010-02-04 08:15:06
ešte hodnotenie som zabudol :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
atti
2010-02-04 08:14:36
Pre oči lahoda. Sa mi páči hlavne prechod farieb, v akých sa ten sneh trblieta.
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 13
Expozícia: 1/200 s sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 40D
Objektív: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Pridané: 2010-02-04 08:07:42
Na kritiku: 2010-02-04 08:07:42
Miesto:Berner Oberland, Switzerland
Témy: hory, krajina, príroda
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko,

Panoráma na výšku (z 5 foto na šírku), fotené z RUKY a BEZ CPL (polarizačného filtra) aj BEZ PRECHODOVÉHO FILTRA.
TUTORIÁL pre začiatočníkov s linkom na pôvodný originál :
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Aj pri relatívne optimálnych nastaveniach PROFI objektívu na poloprofesionálnom tele boli dosiahnuté veľmi slabé výsledky (viď link na originál) a to aj napriek veľmi dobrej viditeľnosti. Hlavne skrz fotenia priamo do slnka v už dosť silnom protisvetle a tiež foteniu z ruky bez statívu (bol som s priateľom na výlete a nechcel ho príliš zdržovať).
To čo vidno tu je upravený výsledok a vyzerá ako vyzerá iba vďaka PP (Postprocesu = dodatočným úpravám). Vložením svojho obľúbeného formátu (skladačky, panorámy na výšku) chcem POUKÁZAŤ NA VEĽMI DOLEŽITÝ FAKT, že POZITÍVNY PRÍNOS PP je často a v mnohých situáciách NENAHRADITEĽNÝ. Minimálne na vrátenie reálne videnej atmosféry, ak už nie rovno aj na jej vylepšenie a prehĺbenie. Link na konci popisu je nasmerovaný na pôvodnú verziu s originálom bez úprav(PP) a plus obsahuje ďalší podrobnejší popis v sebe. Je možné porovnať aký relatívne slabý je výsledok z profesionálneho objektívu a až o koľko a kam nás môže vrátiť nazad do reality, či až vylepšenej reality, samotný PP.
A platí to aj opačne, pomocou PP je možné dosiahnuť takéto výsledky (dobré prekreslenie snehu aj takúto hĺbku ostrosti aj zo slabšieho výstupu z kompaktu ... Veľa snímkov, aj panorám, mám vložených tu v galérii aj z kompaktu, pričom sa 3 snímky z nich vďaka PP stali fotkami dňa. A to len vďaka tomu že ich TK ani zdaleka nezostala na pôvodnej nafotenej nízkej úrovni ako bol pôvodný originálny výstup, ale preto že som odstránil straty spôsobené kompaktom a vrátil fotkám akú takú iskru pomocou PP.
Chcem poukázať a otvoriť oči začiatočníkom, že za zlé a slabé výsledky spravidla a hlavne nemôže len fotoaparát, ako často čítam výhovorky v komentoch... ale že najvätšie rezervy sú vždy v nás, fotografoch :-) A že v prípade, ak máme práve hlboko do vrecka a necinká nám v ňom nič na nákup lepšej techniky, ešte nie je nič stratené! V rámci kreatívnych možností sa dá ísť k spokojnosti ďalej... stačí vlastniť fotoaparát s režimom M (manuál) a výstupným formátom aj RAW (to už má skoro každý). Po naštudovaní potrebných informácií potom parametre nastavovať v daných prípadoch a situáciách optimálne. Tak, aby boli straty najmenšie a následný PP čo najúspešnejší.
Link na originál tejto foto:
http://www.steves.sk/ephoto/100201%200530%20az42_orig_w600x1000-berner-oberland-vychod.jpg
Originál má v sebe ďalšie pokračovanie tutoriálu. Skladaním záberov som dosiahol vpredu na snehu skoro "macro-detaily" kryštálov, teeda nielen detaily vätších nerovnosti na snehu ako to je bežné. Zároveň je aj úplne ostrý horizont v diaľke.
Vpredu celkom dole som mierne upravil aj kompozíciu. Preklonoval tu jestvujúci kopček v strede aj celkom doľava k okraju, lebo kopčeky iba v strede nepôsobili v kompozícii vyvážene.
.