laaaska

Body: 144.67    Videnia: 3038    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
tomasBA
2011-10-07 16:38:48
dalsia perfektna...wow, pred tvojou tvorbou skladam klobuk...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
AnnaM
2010-02-27 17:37:40
Dobre
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
slavmiro
2010-02-13 17:28:11
toto je paragraf 1), siahodlhe komenty.. :) Zoznamy nemam, taka svina zas nie som.. ;)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-13 14:23:57
Lama, sorry,
necital som uz tvoj jeden z poslednych komentov so ziadostou o SS... bol by som respektoval... Likvidujem stare spravy, vbehnem do komentu a reagujem :-(
Az potom som este prebehol ostatne komenty ze co u teba noveho. Snad pochopenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-13 14:19:45
príspevok od: slavmiro
vypozoroval som tu mozno este jeden fenomen, doteraz som myslel, ze v prechode su len zeny, ale zistil som ze aj mnohi muzi okolo 40, casto single co nemaju do coho pichnut. Len na margo emotivnych komentov.. :)


Slavmiro, sory ze pozdejsie, tyzden som necital postu a reagujem na nu narazovo a opozdene. Vies ty sám veľmi dobre, ze to co tu pisem v suvislosti s tebou a s popismi je cisto o konkretnych FAKTOCH a REÁLNEJ SITUÁCII... aj to ze v tomto pripade to nema vobec nic s emociami a ani prechodom mojim ci tvojim :-)
Vytklo ti to uz hned vtedy viac ludi a myslel som ze si sa v tom case, lebo to tebe prave vyhovovalo, natrvalo zaradil medzi umiernenejsich, popisy aj komenty viac tolerujúcich uzivatelov. No a ked si zas vymenil kabat, darmo máš zmazanú galériu a komenty, všetci si to pamätáme a ja reagujem, bez ohladu na to ci si to ty alebo Jozko Mrkvicka. Opakujem, to co som napisal bol a je REALNY FAKT.

EMOCIE sa snazim sporit vyhradne na emotivne, kreativne a atmosfericke fotografie. Preto si tu odo mna este necital nadavky, urazky ani osocovanie a ponizovanie cudzej tvorby (na rozdiel ako u pár nemenovaných dokonalych majstrov sveta). Necital napriek tomu, ze aj ja mám raz za cas pocit, ze by aj to bolo namieste voci urcitym týpkom ktorý sa tu sem tam vyskytnu.

Preto zoznam ludi ktorych mas na mysli mozes hocikedy zverejnit, som si isty ze ja na nom nemam dovod byt a snazim sa o to aj nadalej. A ci tam dopises seba, to uz neviem, tvoju emocionalnu situaciu nepoznam :-)) Uz len dodam ze vsetko tu napisane som pisal v pokoji a pohode, bez zvyseneho tlaku a v priatelskom duchu. Rovnaky pokoj a pohodu prajem aj tebe, rovnak vela pozitivnej energie a dobreho svetla.
 
Lama
2010-02-11 09:05:56
príspevok od: marjan
Vzdy sa rad zastavim pri Tvojich fotos. Tato dycha clovecinou na mile. Mam dvoch synov a poznam doverne ten pocit ked sa ku mne pritisnu. Zoderiem si ruky po lakte, pojdem sveta kraj ...
Ooo to si povedal krasne, dakujem
 
Lama
2010-02-11 09:05:25
príspevok od: Koma
Asi ma ukameňuješ ale musím, nedá mi to a chcem aby to bolo tu na začiatku- keď sa tu ešte náhodou niekto zastaví. Som si prečítal celú tú dlhú a skutočne vážnu diskusiu a ma tak napadlo , že možno menej vnímavý a pozorný divák...ak sa do nej len tak letmo začíta...môže TO aj tak trocha deformovať jeho prvotný pohľad na fotku, tak len toľko som chcel:

Chcem upozorniť , že na tejto fotke je veľmi dôležitý výraz postáv...bezprostredný , úprimný a jednoznačný výraz otca, radosti a otcovskej lásky nad svojim potomkom – to že To potom, neskoršie v ich živote väčšinou dopadne ináč...je spomenuté nižšie, v tých dlhých komentároch. Ešte raz a naposledy: VÝSTIŽNÝ NÁZOV ...bez rozdielu národnosti, menšiny, etnika....
tak presne tak to bolo myslene, ta debata dole je o niecom inom.
Dakujem
 
marjan
2010-02-11 07:57:59
Vzdy sa rad zastavim pri Tvojich fotos. Tato dycha clovecinou na mile. Mam dvoch synov a poznam doverne ten pocit ked sa ku mne pritisnu. Zoderiem si ruky po lakte, pojdem sveta kraj ...
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-02-10 23:42:45
Asi ma ukameňuješ ale musím, nedá mi to a chcem aby to bolo tu na začiatku- keď sa tu ešte náhodou niekto zastaví. Som si prečítal celú tú dlhú a skutočne vážnu diskusiu a ma tak napadlo , že možno menej vnímavý a pozorný divák...ak sa do nej len tak letmo začíta...môže TO aj tak trocha deformovať jeho prvotný pohľad na fotku, tak len toľko som chcel:

Chcem upozorniť , že na tejto fotke je veľmi dôležitý výraz postáv...bezprostredný , úprimný a jednoznačný výraz otca, radosti a otcovskej lásky nad svojim potomkom – to že To potom, neskoršie v ich živote väčšinou dopadne ináč...je spomenuté nižšie, v tých dlhých komentároch. Ešte raz a naposledy: VÝSTIŽNÝ NÁZOV ...bez rozdielu národnosti, menšiny, etnika....
 
drecpy©photo
2010-02-10 13:44:01
toto by mal vidieť Tibor Huszár
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Lama
2010-02-10 09:21:52
Poprosim vas dalsie komenty mimo fotky cez sukromne spravy.
Dakujem za pochopenie :)))
 
slavmiro
2010-02-10 09:17:05
vypozoroval som tu mozno este jeden fenomen, doteraz som myslel, ze v prechode su len zeny, ale zistil som ze aj mnohi muzi okolo 40, casto single co nemaju do coho pichnut. Len na margo emotivnych komentov.. :)
 
Lama
2010-02-10 09:11:41
príspevok od: mirkat
vďaka za dovysvetlenie, mne nebolo potrebné, ale nevadí:)) ...koment o oreze bol myslený ironicky, pretože pri takomto skvelom momente ´medzi nohami´ sú úvahy o nejakej bráničke dosť nepodstatné ...dúfam, že neprekročím 4 riadky...
ano ano , si vnimava osoba, to som len doplnil lebo sa to tam hodilo vysvetlit, lebo nie vsetci to chapu :)
Dakujem.
 
Lama
2010-02-10 09:10:04
kurnajs damy a pani, ked som to otvoril rano malo to krasnych 69 komentov :) To na odlahcenie temy.
Uz sa k tomu nejdem vracat koncim a dakujem za zastavenie, ale jedna vec je ista ze ta fotka rozbehla debatu o dost vaznych veciach s nejasnym koncom a teda si myslim ze nie je zla :)
Jasne kompozicne to vzdy ide vyfotit lepsie, ale tuna ide o moment, ktory tam je . Ja tam vidim lasku medzi otcom a jeho detmi a ta je nad vsetkymi socialno etnicko materialnymi problemami. Navyse tieto ´problemove etnika´ si zachovali nieco co sme my uz davo stratili, ale nechcem rozputavat dalsiu diskusiu.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-10 09:04:20
príspevok od: Ultra TXF
Slavo od teba mi to pasuje :) Ty čo nemáš komentár kratší ako 5 riadkov :)


Cau kolego, dovolil som si pouvazovat o tej diagnoze ;-)

Kludne ak to urobi radost a zadost, tak aj ako trafena hus (setrim ti cas, nemusis mi to uz pisat a vytknut). Priznavam sa dobrovolne - mam rád vycerpavajuce popisy a komenty, aj dlhsie ako 4 riadky. ALE - stale V JEDNOM KABATE :-))) A ked podobne svojej chuti rovnak ja pre druhych pisem zas cosi ja do svojich popisov, vidim, ze mnohých to oslovuje rovnako ako mna. A vobec mi nevadi, ze nie vsetkych. Keby aj jedneho, stoji mi to za to, lebo tym padom sme uz dvaja. A ono ich je takych ovela viac :-)

Cosi k tej diagnioze som napisal nizsie, zabavne citanie ;-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-10 08:54:39
príspevok od: Ultra TXF
Riešenie je jednoduché.Stačí aby zákony platné pre teba a mňa,platili aj pre nich.Bohato by to stačilo.Ale to je problém malého slovenska.Francúzom ani nemcom naši cigáni nevadia a budú nás poučovať čo máme robiť.
A pritom majú problémy s vlastnými ´alžírskymi´ francúzmi...viď nepokoje vo Francúzku minulý rok alebo dvoma.Ano máš pravdu ,sami sme si na vine,konzumný spôsob života ´západnej´ civilizácie spôsobuje jej vymieranie a pribúda prisťahovalcov.Vo Francúzku je každé tretie dieťa do veku 7 rokov moslimské,
u nás bude cigánske .
V Holandsku je už teraz viac mešít ako kostolov.Je možné,že naše deti a vnúčence budú vyrastať v moslimskej európe.
Sorry za toľko sprostej a zbytočnej filozofie :)


Prepač že ťa vraciam pod foto ale musel som sa k tebe nižie vyjadriť a tiež podpisať pod tvoj koment.
 
mirkat
2010-02-10 08:53:31
príspevok od: Lama
Este jedna vec, nie je to stylizovany portret, tu sa postav a takto sa tvar. Tento moment aj s tym medzi nohami bol chvilu. On ma zbadal a pozrel na mna, vtedy som cvakol. Otec s batolatom ma zaregistrovali neskor. Urobil som este jednu fotku podobnu, ale uz to nie je ono.
vďaka za dovysvetlenie, mne nebolo potrebné, ale nevadí:)) ...koment o oreze bol myslený ironicky, pretože pri takomto skvelom momente ´medzi nohami´ sú úvahy o nejakej bráničke dosť nepodstatné ...dúfam, že neprekročím 4 riadky...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-10 08:52:24
príspevok od: Koma
Podobne :)


A preco nie Dobreé ráno? :-)
Vidím že sa musim tešiť že táto fotka nebola vcera v top 10 v case ked som ho prebehol a hodnotil, lebo by som sa bol do dikusie urcite zamotal. Asi sa podaktorí inde mimo tejto foto ani nedostali, lebo je tu textu na pisanie pre cely den :-)))

Mne nepasuju jednostrane BW vyhlasnia a skoro vsetko co dole citam je len bud biele ci naopak cierne. A tak a kedze kazdy podla seba (a ja mam rad B, W, tóny medzitym aj farbu) tak mi ine neostava len vyzdvihnut a pochvalit komenty hlavne Komu a Imiyho, spravne zachovavajuc chladnu hlavu, rozumny odstup a neutralitu. No a aj Zuzuliena to vie s komentami :-)))

Ja uz raz nemam rad spory a ked mi dakde daco smrdi a fotka sa nepaci ta tam ani nejdem. Ale tu uz vidim ze to pomaly ani nebolo o fotke ale o celom svete ale nikto kto prisiel a vela napisal nenavrhol konstruktivne akoby problem co sa tu riesi aj on sam vyriesil... ta naco potom plakat cas naprazdno? Ked sa dakde tlacia rozumy a nazory, to je ok a fajn, ale vtedy ak sa vie preco a kde je chyba a ako ju vieme odtranit. Motivuje jedine priklad a nie kecy. Nemyslim tym konkretne na Ultru (lebo najviac popisal) lebo aj on tu mal, zial, vela pravdy. Myslim principialne.

A top koment foto SLAVMIRO :-.) Iste sa na mna hneva a raz sa tak vyjadril ze po nom idem... ale to nie je o tom ze PO NOM. Zastavim sa tam, kde vidim nizky prah tolerancie voci inym a kde sebareflexia vynechava a absentuje, kde si autor sam sebe odporuje. Pamatam casy ked on tento vyrok o smrdení popisov vrele a rad nahlas prezentoval... potom zrazu prislo obdobie, ze jeho fotky mali popisy a obkecavanie v komentoch na plnostrankove formaty (ale vtedy samozrejme nesmrdeli)... no a teraz zrazu po vymazani svojej galerie zas nasiel zalubu vo svojom starom vyroku .-))) No ako na to nic nepovedat a ako na to nereagovat? Ja mám popisy a komenty rád, ale nesmrdí mi to, ak je foto bez popisu ci bez komentu. A ak mi to chyba, tak sa spýtam, ozvem ci poprosím ale nezosmiesnujem a nevynadam autorovi len za to, ze ma ine chute a iny vkus.

Preco je tu tolerancia inych smerov vzacna? Preco je dakomu farba gycovita, dakomu BW chudobne, fadne a dakomu dlhsi koment a popis smrdí? Dlhe roky sa stale cosi sustavne ucim a vzdelavam ale toto sa ja nikdy nenaucim (pochopit)... Sorry za ´tiež´ odbočenie od foto ale tyka sa to hodne aj jej.
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-02-10 00:23:08
Podobne :)
 
Ultra TXF
2010-02-10 00:20:50
No ale keď sme už raz tu,tak sa s tým musíme naučiť žiť :)

Dobrú noc .
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-02-09 23:55:35
príspevok od: Imiy
Pekne... Ja mám inú prupovídku , ´ Jediným tvorom na planéte, ktorý sa vie smiať je človek - aj keď má na to najmenej dôvodov ´ / citát nie z mojej lebky,,/.
Tá jeho odpoveď je: 100% stobodová...a pravdivá
 
Imiy
2010-02-09 23:29:01
Pekne... Ja mám inú prupovídku , ´ Jediným tvorom na planéte, ktorý sa vie smiať je človek - aj keď má na to najmenej dôvodov ´ / citát nie z mojej lebky,,/.
 
atti
2010-02-09 23:25:34
Ad foto: cigán-necigán, okamih sa mi pozdáva, pretože záber verne vracia nefalšované pocity. Brána v pozadí mi trochu odvádza pozornosť, škoda že je rezaná. Na druhej strane je toto momentka a verím tomu, že autor v danom okamihu robil čo mal v silách. ČB prevedenie tomu tiež dodáva čaro.
Ad sociálna politika: X rokov v strednom manažmente nemenovanej firmy som začal chápať výraz ´ryba smrdí od hlavy´. Na jednej strane budeme šetriť na káve, kancelárskom papieri a monterkách, na druhej zas budeme kupovať 2 tonové autá na 2 km cestu do zamestnania, fólie na sklá, a notebooky nekresťanskej ceny obchodníkom, čo nepoznajú ani tabelátor. V skratke každá vrstva si bude riešiť svoje potreby, a jediný 100% funkčný spôsob ako reálne niečo dosiahnuť v dohľadnej dobe, je šoková terapia. Mám hlad? Kradnem. Sú mi neúnosné podmienky? Štrajkujem...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Ultra TXF
2010-02-09 23:20:19
:) Najčastejšie sa stretám pri takýchto debatách s reakciou ,že som ako matka Tereza a mám sa starať o seba.´Máš sa dobre? Máš.Tak buď spokojný a neotravuj problémami sveta!Zahraj si golf,kúp si auto,choď na druhú dovolenku a užívaj si život a netráp sa ,či niekde zomiera každú minútu jeden novorodenec ! ´
Možno majú pravdu :)
Raz sa jedného významného vedca (zase :),ale nemám pamäť na mená ) opýtali na
svet a jeho problémy a on im odpovedal: ´Bez človeka to mohla byť nádherná planéta´ . :)
 
Ultra TXF
2010-02-09 23:11:47
príspevok od: Lama
Z casti suhlas, ale ten zaver je alibisticky a typicky pre nas, pozrieme si to, ale za chvilu na to zabudneme je to daleko a nas sa to nedotyka. V Komu zvonia do hrobu je krasny predslov a ten je presne o tej nasej lahostajnosti. Ona sa nam moze vypomstit aj tuna v civilizovanom svete, kde Ta zmlatia/okradnu na ulici a nikto Ti nepoda pomocnu ruku. So to zazil nedavno v Ziline, ked dievca vrieskala a prosila o pomoc cez vchodovy telefon v 8 poschodovom cinziaku. Jediny clovek co sa o nu zaujimal som bol ja. To som tam bol na navsteve. A keby islo do tuheho nemam tam ani koho zavolat na pomoc. Aj tak som ju pustil dnuka a isiel dole po schodoch jej pomoct a zavolal policiu. Vysiel posraty domovnik, ktory povedal co ja s tym a vysral sa na cloveka co potreboval pomoc. Bol som z ludi znechuteny, navyse to bolo cez vianoce, ked MAJU LUDIA K SEBE BLIZSIE.
Uff,to je nekonečná pesnička.Nie je to alibistické,je to proste tak.
Je to smutné,ale je to tak. Je to vec náboženstva,morálky,kultútry spoločnosti.To je problém,ktorému sú venované tisíce strán kníh a publikácií:)
Vo všeobecnosti sú ľudia z najvyspelejších krajín a kultúr najväčšie hyeny .
Kresťanstvo je nie žiadna sláva od samého počiatku,islam ešte jakž takž (len mi nezačni rozprávať o terorizme,lebo to je na ďalšie knihy :) ).Asi budhizmus je to náboženstvo,ktoré zbližuje a vedie k pokore.
My žijeme v kultúre ,kde je dominujúcim prvkom individualizmus,úspech a bohatstvo . Podľa toho to aj vyzerá :)
Končím,lebo toto už je mimo našu debatu a nerád by som vyzeral ako pako mudrlant :)
 
Lama
2010-02-09 22:37:32
príspevok od: Imiy
No a to by na teba človek povedal ´ chladný čumák ´ , som rád , že to nie je pravda :)
Z casti suhlas, ale ten zaver je alibisticky a typicky pre nas, pozrieme si to, ale za chvilu na to zabudneme je to daleko a nas sa to nedotyka. V Komu zvonia do hrobu je krasny predslov a ten je presne o tej nasej lahostajnosti. Ona sa nam moze vypomstit aj tuna v civilizovanom svete, kde Ta zmlatia/okradnu na ulici a nikto Ti nepoda pomocnu ruku. So to zazil nedavno v Ziline, ked dievca vrieskala a prosila o pomoc cez vchodovy telefon v 8 poschodovom cinziaku. Jediny clovek co sa o nu zaujimal som bol ja. To som tam bol na navsteve. A keby islo do tuheho nemam tam ani koho zavolat na pomoc. Aj tak som ju pustil dnuka a isiel dole po schodoch jej pomoct a zavolal policiu. Vysiel posraty domovnik, ktory povedal co ja s tym a vysral sa na cloveka co potreboval pomoc. Bol som z ludi znechuteny, navyse to bolo cez vianoce, ked MAJU LUDIA K SEBE BLIZSIE.
 
Imiy
2010-02-09 22:31:33
No a to by na teba človek povedal ´ chladný čumák ´ , som rád , že to nie je pravda :)
 
Ultra TXF
2010-02-09 22:26:34
Nie nemýliš,máš úplnú pravdu.Len bohatých to nezaujíma :)
História,kultúra a okrajovo politológia je niečo ,čo ma zaujíma,prečítal som spústu literatúry.Ľudia ,ktorí na to všetko upozorňujú majú pravdu ,denno denne sa odohrávajú vo svete tragédie a my si žijeme ako keby sa nič nedialo.
Otázka je ,či to môžeme zmeniť :) Páky vo svete,tj.financie,držia bohatí.
Preto mám rád aj dokumentárnu fotografiu ktorá na to upozorňuje a ukazuje nám odvrátenú tvár života týchto ľudí.Pozrieme si výstavu,napr.z Kosova alebo teraz z Haiti a život ide ďalej ,pretože máme každý svoje problémy a svoj život,ktorý nie je 2x moc dlhý :)Myslím,že to nevyriešime :)
 
Imiy
2010-02-09 22:23:37
Blbý MacBook , jak zle sa na ňom píše ... va fan kulo.-:)
 
Ultra TXF
2010-02-09 22:19:13
Ja som tu skončil,včera som stiahol fotografie.Tu letia krajinky,chrobáčiky a holé cecky :) Na nejakú street fotografiu alebo portrét ti tu dá málokto relevantnú kritiku.
Posielam fotografie do redakcie napr.Digifota alebo Digitální foto ,kde sa k nim vyjadria odborníci a jasne povedia čo ano a čo nie a prečo.
Mal pozitívne ohlasy aj tu,priemer známok medzi 6-7,ale o to mi nejde .
Neviem, kedysi to tu také nebolo,ale je tu dáke divné ovzdušie a divní ľudia.
Teraz nemyslím teba alebo prispievetaľov v našej socdebate :)
Je to daň za masívnosť a návštevnosť fóra,kde sa nachomejtnú rôzni týpkovia a otravujú ovzdušie nevedome alebo aj zámerne.
Len ma teraz nemaj sa nejakého elitára,ja som veľmi sociálne zmýšľajúci človek,
dobrák od kosti :), neublížil by som ani cigáňovi :)
Možno som trochu viac otvorený a úprimný,čo sa moc nenosí.Považuje sa to za netaktnosť :) Čo už :) maj sa
 
Lama
2010-02-09 22:19:11
to sa nejako pokaslalo a dalo to tam 2x
 
Lama
2010-02-09 22:18:33
suma sumarum 53 komentov a aj kopec zabavy, zajtra dam nieco ine a ciganov zase niekedy inokedy. Darmo ciganska krv to je VÁŠEŇ :) Kto neskúsil, ten to nedoceníííííííííí.
A teraz som sa dobre zasmiaaaaaaaaaaaal a dobre tancuju a hraju na hudobnych nastrojoch :)))
 
Imiy
2010-02-09 22:14:11
príspevok od: Lama
´ Ale za to si mozme sami ze sa nam nechce robit deti
a vymenili sme rodinu za konzum a pohodlie.´ ano pochopil si spravne pisal som o bielych v celej Europe.
Ukoncime debatu o etnikach. Ozaj si skinhead ? :)
No fajn , budem veľmi úprimný . Mňa viac trápi , že 21.st existuje vo svete niečo ako hlad, hlad! To je dôsledok konzumnej spoločnosti. Že žijú na svete ľudia , ktorí nevedia či zajtra budú mať čo do úst... Treba ďalej menovať, asi nie. Tu mám v absolútne v hlbokej úcte fotografov - World Press , to je ozajstná fotka . To ,na čo sompoukázal, je skutočná choroba civilizácie , alebo sa mýlim?
 
Lama
2010-02-09 22:10:56
suma sumarum 53 komentov a aj kopec zabavy, zajtra dam nieco ine a ciganov zase niekedy inokedy. Darmo ciganska krv to je VÁŠEŇ :) Kto neskúsil, ten to nedoceníííííííííí.
A teraz som sa dobre zasmiaaaaaaaaaaaal a dobre tancuju a hraju na hudobnych nastrojoch :)))
 
Lama
2010-02-09 22:05:56
príspevok od: Ultra TXF
Ultra TXF je značka golfových palíc Wilson.Nehrám golf,ale brat sa nad nimi rozplýval u mňa doma ,keď som sa pred 2 rokmi prihlasoval na ephoto.
Vidím,že to bola chyba :)
Prepáč za kritiku aj za ´sociálne drísty´ . maj sa pekne
kritika je v poriadku, kedykolvek sa zastav a daj koment podla toho ako to citis.
Ale fakt, len sa vyserieme na tie socialne veci ako vravis :)
Na kritiku som zvyknuty, pripsievam aj inde a tam sa s Tebou nemaznaju.
 
Ultra TXF
2010-02-09 22:00:47
príspevok od: Lama
Ultra vyfukni som si robil srandu, vies ten tvoj nick k tomu zvadza :)
Ultra TXF je značka golfových palíc Wilson.Nehrám golf,ale brat sa nad nimi rozplýval u mňa doma ,keď som sa pred 2 rokmi prihlasoval na ephoto.
Vidím,že to bola chyba :)
Prepáč za kritiku aj za ´sociálne drísty´ . maj sa pekne
 
Lama
2010-02-09 21:51:56
Ultra vyfukni som si robil srandu, vies ten tvoj nick k tomu zvadza :)
 
Ultra TXF
2010-02-09 21:49:40
Máš dojem,že som skinhead ? To nemyslíš vážne.Neuveriteľné,že pokiaľ si človek
dovolí niečo povedať na cigáňa,tak je ihneď skinhead alebo rasista.
Veľmi symptomatické pre našu spoločnosť.Ale odsereme so to sami :)
 
Ultra TXF
2010-02-09 21:47:03
Nepleť sem teraz politiku,ja viem ,že idú voľby,ale to s tým nesúvisí.
S tým búchaním do hrude....netreba sa búchať.Máme zákony ? Máme .
Tak ich aplikujme aj na cigáňov.To predsa nie je rasizmus .
Mne vôbec nevadí cigáň ako taký,pokiaľ žije slušne .Rovnako chápem,že niekedy to majú aj slušní a ´normálni´ cigáni ťažké,lebo sú medzi nami aj rasisticky
zmýšľajúci ľudia.Mne vadia rovnako ´biely´ asociáli a bezdomovci a ožrani.
Nerád by som ten problém generalizoval na všetkých cigáňov,ale 85% toho etnika
zneužíva benevolentnosť štátu.To je fakt.Dá sa to riešiť,ale len radikálne.
I keď ja to za radikálne nepovažujem:mne by sociálna pracoivníčka odobrala dieťa,pokiaľ by nechodilo napr.do školy.Tak nech odoberú aj im.A to dieťa dostane šancu.Aspoň šancu.
 
Lama
2010-02-09 21:43:58
príspevok od: Ultra TXF
Riešenie je jednoduché.Stačí aby zákony platné pre teba a mňa,platili aj pre nich.Bohato by to stačilo.Ale to je problém malého slovenska.Francúzom ani nemcom naši cigáni nevadia a budú nás poučovať čo máme robiť.
A pritom majú problémy s vlastnými ´alžírskymi´ francúzmi...viď nepokoje vo Francúzku minulý rok alebo dvoma.Ano máš pravdu ,sami sme si na vine,konzumný spôsob života ´západnej´ civilizácie spôsobuje jej vymieranie a pribúda prisťahovalcov.Vo Francúzku je každé tretie dieťa do veku 7 rokov moslimské,
u nás bude cigánske .
V Holandsku je už teraz viac mešít ako kostolov.Je možné,že naše deti a vnúčence budú vyrastať v moslimskej európe.
Sorry za toľko sprostej a zbytočnej filozofie :)
´ Ale za to si mozme sami ze sa nam nechce robit deti
a vymenili sme rodinu za konzum a pohodlie.´ ano pochopil si spravne pisal som o bielych v celej Europe.
Ukoncime debatu o etnikach. Ozaj si skinhead ? :)
 
Ultra TXF
2010-02-09 21:39:47
Riešenie je jednoduché.Stačí aby zákony platné pre teba a mňa,platili aj pre nich.Bohato by to stačilo.Ale to je problém malého slovenska.Francúzom ani nemcom naši cigáni nevadia a budú nás poučovať čo máme robiť.
A pritom majú problémy s vlastnými ´alžírskymi´ francúzmi...viď nepokoje vo Francúzku minulý rok alebo dvoma.Ano máš pravdu ,sami sme si na vine,konzumný spôsob života ´západnej´ civilizácie spôsobuje jej vymieranie a pribúda prisťahovalcov.Vo Francúzku je každé tretie dieťa do veku 7 rokov moslimské,
u nás bude cigánske .
V Holandsku je už teraz viac mešít ako kostolov.Je možné,že naše deti a vnúčence budú vyrastať v moslimskej európe.
Sorry za toľko sprostej a zbytočnej filozofie :)
 
Lama
2010-02-09 21:37:40
príspevok od: Ultra TXF
Ja nemôžem zachytiť všetky fotografie,často sa mi stane ,že až po čase sa dostanem náhodou k nejakej a čudujem sa,ako mi mohla uniknúť.
Berieš to moc osobne,ja nie som žiadny ZNALEC fotografie,ale vyjadril som svoj názor.Ak si myslíš,že táto fotografia nemohla byť lepšie urobená,to je tvoj problém.
osobne to neberiem, len Ti odpovedam :)
Ozaj fotis?
Asi ano. Preco sem nedas fotky?
Vsak tie pindy ak ich neberes osobne, tak sa medzi nimi najde aj taky koment ktory Ta niekam nakopne.
 
Lama
2010-02-09 21:34:45
suhlas ale este si mi neodpovedal, a zakony neplatia ani pre bielych rovnako.
Ultra toto je ako pise Imiy. Nevyriesime to a uz som o tom debatoval casto a vsetko co pises viem a som si toho vedomy, len take razantne vyhlasenia a buchanie sa do hrude este nic dobre nikomu neprinieslo, iba ak po case pneumotorax.
 
Ultra TXF
2010-02-09 21:31:47
Ja nemôžem zachytiť všetky fotografie,často sa mi stane ,že až po čase sa dostanem náhodou k nejakej a čudujem sa,ako mi mohla uniknúť.
Berieš to moc osobne,ja nie som žiadny ZNALEC fotografie,ale vyjadril som svoj názor.Ak si myslíš,že táto fotografia nemohla byť lepšie urobená,to je tvoj problém.
 
Ultra TXF
2010-02-09 21:28:03
Ono je to vážny a obávam sa ,že neriešiteľný problém.
Nemám rád také tie rasistické pindy,že firmy a podnikatelia nezamestnávajú cigáňov,lebo sú to cigáni a sú potom označovaní ako rasisti a podobne.Hovadina ako rampa.Nezamestnávajú ich preto,lebo prevažná väčšina z nich je nezamestnateľná,nič nevie a ani nemá záujem sa nič naučiť . Si zobr osadu v Letanovciach .Je to skanzen mentálne retardovaných ľudí bez akýchkoľvek sociálnych návykov,bez schopnosti sa učiť a pracovať.Behajú tam holí,serú kde sa im zachce,špinavý,12 ročné dievčatá tam majú deti s vlastnými otcami alebo súrodencami.Čo s tým chceš spraviť .Bol by spôsob ,ale to by sme obmedzovali ich ľudské práva.
Stačí ,keby sa dodržiavali zákony a platili rovnako pre nich ako platia pre bielych.
Nechodia deti do školy....v tvojom prípade je to trestné a dieťa si sociálny pracovník odoberie . U nich nie.
Chodia rúbať drevo do chránenej krajinnej oblasti? Tebe by naparili pokutu,že by si sa posral.Im nie,však sú to cigáni.
Kradnú? Kradnú.Ty pôjdeš sedieť,cigáň nie.
Riešenie je také trochu americké,ale v európe by sa z toho celá únia posierala a písala by nám demarše.
Plnia si rodičia svoje povinnosti ? Neplnia.Odobrať deti a umiestniť do ústavov,kde majú aspoň nejakú šancu niečo sa naučiť a zcivilizovať.
Kradnú alebo páchajú trestnú činnosť.Páchajú.Pozatvárať chlapov do basy.Je to drahé? Je ,ale aspoň sa nebudú množiť.
Stačí pokiaľ sa zákony ,ktoré platia pre každého z nás budú aplikovať aj na nich.Len to by musel mať na to niekto odvahu :)


 
Imiy
2010-02-09 21:25:26
príspevok od: Lama
Ale za to si mozme sami ze sa nam nechce robit deti a vymenili sme rodinu za konzum a pohodlie.
Ale mám pocit , že táto debata tu neprinesie žiaden výsledok , zbytočný spam. ja to volám drísty. O problémoch vieme všetci , ale nie je nikoho na svete , kto by dal aj riešenie. Riešnie , ktoré by nebolo v rozpore z ľudskými právami ... toť všetko ďalej o tejto téme tu pod fotkou autora NEDISKUTUJEM .
 
Lama
2010-02-09 21:16:53
Ale za to si mozme sami ze sa nam nechce robit deti a vymenili sme rodinu za konzum a pohodlie.
 
Lama
2010-02-09 21:15:47
príspevok od: Ultra TXF
S tým NG si to trocha prepískol,tam sú výborné fotografie.Aj tento cigáň sa dal lepšie skomponovať,takto ako si to cvakol to nie je nič moc.Ak to má zaujať len tým,že je tam cigáň,tak je to veľmi účelové. S týmto by si asi v NG nepochodil :)
S Tebou je tazko debatovat, ja o voze Ty o koze :) Ultra uz je pokrocila hodina ?
To bolo na margo exotickych nametov, a udavam NG, pricom pisem ze sa s nimi neporovnavam. Drviva vacsina fotografii je tam vynikajuca. Aj ked si dovolim tvrdit, ze keby bola tuna v galerke, tak by si si ju nevsimol, popripade by si ju nazval lacnym nametom taziacim z exotiky.
Asi si nepostrehol, ale jeden typek to tu podla vsetkeho testoval. Dal sem par fotiek od svetovych autorov napr. od Martina Paar(agentura Magnum-neviem ci Ti to nieco hovori-fotia take exoticke destinacie), alebo Martina Kollara ale tvoj koment pod nimi nebol ani pri jednej TY znalec FOTOGRAFIE :)
Ale diky za koment, som za vsetky komenty vdacny lebo ma posuvaju vpred.
 
Ultra TXF
2010-02-09 21:12:52
príspevok od: slavmiro
kazdy komentar dlhsi ako 4 riadky mi je podozrivy a obcas je to nieco ako stupen diagnozy. :) Na margo tychto nametov a polemik z nich vzniknutych, to pekne povedal Sebastiano Salgado: ´Nefotím chudé, aby se bohatí cítili vinni´. Ultra je presne nieco ako bohaty fotoamater, ber to bez urazky, len ako sociologicke zaradenie.. :)
https://lightgarden.cz/magazine/clanky/osobnosti/sebastiano-salgado-nefotim-chude-aby-se-bohati-citili-vinni
Slavo od teba mi to pasuje :) Ty čo nemáš komentár kratší ako 5 riadkov :)
 
Ultra TXF
2010-02-09 21:12:02
príspevok od: Imiy
Ďakujeme Ultra TXF , za vyčerpávajúcu a záslužnú prednášku. Naozaj bez teba by sme o týchto problémoch spoločnosti nevedeli... / Inak k fotke samotnej , páči sa mi / .
Teraz je to na smiech a rasistické,lebo ich je 10 % populácie.Keď ich bude 30%,
tak to taká sranda nebude :)
 
Lama
2010-02-09 21:04:05
príspevok od: Imiy
Ďakujeme Ultra TXF , za vyčerpávajúcu a záslužnú prednášku. Naozaj bez teba by sme o týchto problémoch spoločnosti nevedeli... / Inak k fotke samotnej , páči sa mi / .
´...Jeden známy fotograf povedal: ´niektoré fotografi neoplývajúci fotografickým nadaním,musia chodiť fotiť v atraktívnom prostredí,aby zaujali ´... ´ - to mi pride take jednostranne a citim tam urcitu zavist, ze si nasli cesty ako cestovat po svete, robit si viac-menej co ma rad a co si vyberie a este byt aj uspesny. Neviem ktory znamy fotograf to bol, ale su to podla mna kydy.
Ja fotim, bielych, ciernych, farebnych, ciganov. Proste fotim ludi, lebo ma zaujimaju, nie z vypocitavosti ako si tu uviedol ten citat. A vela fotografov dokumentaristov/reportaznikov bude asi na tom podobne. A nebyt takych ludi, tak sa prd dozvieme, lebo by sme si fotili biele umastene lica.

Ciganov nazyvam ciganmi, lebo hovorit im romovia mi nejde z huby, aj ked obcas to vyjde, ale nakoniec to skonci pri ciganoch. Takze s Tebou v tomto suhlas :)

Ohladne tych vydavkov, je to trosku zlozitejsie.
Pochadzaju z Indie, ze? V minulosti kocovali a boli zrucnymi remeselnikmi napr. kovacmi atd. Nechcem ich tu obhajovat.
Hranice sa uzavreli a cigani kocovnici ostali ´uvezneni´ v krajinach. Navyse u nas ich vychoval socializmus-biely clovek. Dal im najlepsie byty v centrach miest, postavil im stvrte a pomali im vytieral zadky. My sme si ich takto vychovali.
Navyse po 89 ani jedna vlada sa nejakej prevychovy nechopila a od tohto problemu dava ruky prec. Preco??? Lebo by to stalo vela penazi a casu. A to biely mocni nemaju na taketo veci cas. Je lahsie zhrabnut miliardy za nic, ako zarobit len miliony a este za dlhsi cas.
Kurnajs ked sme taki mudri, preco za tie rozkradnute peniaze nejaky makac hore na ministerstve neurobi nejaky plan, nejaku fabricku so skolou. Mozno sa to vrati casom tomu statu, ale to chce systemartickost a je to beh na dlhu trat.
Ja Ti rozumiem o com pises. Som sa narodil a dlho zil v Rimavskej Sobote asi Ti nemusim dalej vysvetlovat ako to tam s ciganmi vyzera. Ale tvrdim ze viacej z tohto statu ukradnu biely ako cigani! Co Ty na to? Neodpovedal si mi na tu otazku tak sa Ta na nu pytam znova :)
 
slavmiro
2010-02-09 20:59:16
kazdy komentar dlhsi ako 4 riadky mi je podozrivy a obcas je to nieco ako stupen diagnozy. :) Na margo tychto nametov a polemik z nich vzniknutych, to pekne povedal Sebastiano Salgado: ´Nefotím chudé, aby se bohatí cítili vinni´. Ultra je presne nieco ako bohaty fotoamater, ber to bez urazky, len ako sociologicke zaradenie.. :)
https://lightgarden.cz/magazine/clanky/osobnosti/sebastiano-salgado-nefotim-chude-aby-se-bohati-citili-vinni
 
Imiy
2010-02-09 20:58:13
Ďakujeme Ultra TXF , za vyčerpávajúcu a záslužnú prednášku. Naozaj bez teba by sme o týchto problémoch spoločnosti nevedeli... / Inak k fotke samotnej , páči sa mi / .
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Ultra TXF
2010-02-09 20:40:13
príspevok od: Ultra TXF
Jeden známy fotograf povedal: ´niektoré fotografi neoplývajúci fotografickým nadaním,musia chodiť fotiť v atraktívnom prostredí,aby zaujali ´
Neber to osobne.
Keď si už načal sociálnu otázku ,myslím,si že nie cigáni ,ale biely sú diskriminovaní.
Žijeme v štáte,kde majú cigáni nadštandardné výhody a podmienky,o ktorých sa bielym môže len snívať.
Tu je stručný príklad ,prišlo mi to ako mail :

DISKRIMINÁCIA „ BIELYCH „ NA SLOVENSKU

Zámerom tohto dokumentu nie je vyvolávať rasovú či etnickú neznášanlivosť, ale prostredníctvom faktov poukázať na skutočnú diskrimináciu „bielych“ na Slovensku väčšou časťou cigánskeho etnika. Podotýkam „cigánskeho“, pretože tak sa oslovuje toto etnikum navzájom. Nie sú to Rómovia, ako ich novodobo a umelo nazývajú politici. Nikdy to neboli kočovní Rómovia, ale vždy to boli kočovní Cigáni, nikdy nešli do neba Rómovia, ale vždy tam šli Cigáni. Nevnímam to ako diskriminačné oslovenie, ale rovnako, ako napr. oslovenie Indián, Inuita, Mormón a pod. Slovo Cigán je pre mnohých Cigánov/Rómov ponižujúce a nepriateľné, hoci pred niekoľkými rokmi ešte pojem Róm/rómsky neexistoval. V slovníku slovenského jazyka je totiž uvedený ustálený pojem Cigán - príslušník rómskeho etnika indického pôvodu hneď pred heslom cigáň, označujúcim klamára, prípadne luhára.
Dokument má poukázať na to, koľko prostriedkov vynaloží štát na „bieleho“ a koľko na „ Cigána“ počas života.
Toto porovnanie sa netýka asi 10 -15 % cigánskeho etnika, ktoré sa zaradilo do života spoločnosti a ocitlo sa na strane dotujúcich štát a nie na strane dotovaných štátom.


Vek 0 rokov
„ cigánska rodička“

- prichádza do pôrodnice bez batoha,
(nemocnica jej prepožičia župan, pyžamo,
uterák, príbor , pohár a daruje hyg.
vložky, plienky a pod.)
- štát dotuje výbavu rodičky


- pôrodník odrodí aj bez všimného

- často odchádza domov bez dieťaťa, to
ostáva v opatere štátu( detský domov),
ktorý ho dotuje do 18 rokov povinne
a následne sa oňho štát stará ďalej
v zmysle sociálneho zabezpečenia


„biela rodička“

- prichádza do pôrodnice s cestovným batohom,
s kompletnou výbavou (príbor, pohár, toaletný
papier, župan , uteráky, hyg. vložky, plienky
a pod.)
- štát nedotuje výbavu rodičky ( príbor, pohár,
toaletný papier, župan , uteráky, hyg. Vložky
a pod.)
- rodička v záujme lepšej opatery a hladšieho
pôrodu dáva pôrodníkovi všimné
- berie si dieťa domov do vlastnej opatery a dotuje
ho z vlastných prostriedkov do veku 24 rokov
a potom sa dieťa stará o seba samé


Vek 6 rokov

„cigánsky školáčik“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- nastupuje do bezplatného školského
zariadenia a stravu mu hradí štát, keďže
rodičia sú sociálne slabí
- v prípade cestovania do školy mu na
prepravu prispieva štát
- rodičia poberajú od štátu sociálne dávky,
príspevok na bývanie a zdravotne sú
štandardne zaopatrení rovnako , ako bieli


„ biely školáčik“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- nastupuje do bezplatného školského
zariadenia a stravu mu hradia rodičia

- v prípade cestovania do školy mu prepravu hradia
rodičia
- rodičia odvádzajú štátu dane, príspevok do
sociálnej poisťovne, do zdravotnej poisťovne


Vek 15 rokov

„ cigánsky stredoškolák“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- ak nastupuje do bezplatného školského
zariadenia , stravu mu hradí štát, keďže
rodičia sú sociálne slabí
- na ubytovanie na internáte dostáva
príspevok od štátu vo forme sociálneho
štipendia
- v prípade cestovania do školy mu na
prepravu prispieva štát
- väčšia časť končí so školou a začínajú sa
orientovať v sociálnych dávkach,
poniektorí začínajú poberať aj rodinné
prídavky
- mladí rodičia ale aj starí rodičia dostávajú
od štátu sociálne dávky a zdravotne sú
štandardne zaopatrení rovnako , ako bieli


„ biely stredoškolák“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- nastupuje do bezplatného školského
zariadenia a stravu mu hradia rodičia

- ubytovanie na internáte mu hradia rodičia


- v prípade cestovania do školy mu prepravu hradia
rodičia
- pokračujú v štúdiu, sú nezorientovaní
v sociálnych dávkach a nepoberajú rodinné
prídavky

- rodičia odvádzajú štátu dane, príspevok do
sociálnej poisťovne, zdravotnej poisťovne


Vek 19 rokov

„ cigánsky mladý rodič“

- poberá sociálne dávky
- poberá rodinné prídavky na deti
- poberá príspevok na bývanie
- žiada o sociálny byt „ Dajte nám nové
byty !“


„ biely študent vysokej školy“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- nastupuje na bezplatnú/platenú vysokú školu,
- stravu, ubytovanie a cestovné mu hradia rodičia

Vek 24 rokov

„cigánsky mladý nevzdelaný rodič“

- kričí do kamery televízie „dajte nám
dobre platenú prácu !“
- platí si lacné nájomné
- poberá rodinné prídavky na deti
- poberá príspevok na bývanie
- spolu s rodičmi poberá sociálne dávky,
príspevok na bývanie
- dostáva od štátu sociálny byt zdarma, štát
sa o jeho bývanie zaujíma
(95% z prostriedkov EÚ a 5% z peňazí
rodičov bieleho študenta a bieleho
mladého vzdelaného človeka)
- ako chovanec detského domova ( kde %
vyjadrenie pomeru cigánov k bielym je
cca 70-30 % ) dostane z prostriedkov
štátneho fondu rozvoja bývania 100 %
hodnoty nehnuteľnosti


„biely mladý vzdelaný človek“

- hľadá si zamestnanie a uplatnenie v spoločnosti
sám bez pomoci štátu
- platí si drahý podnájom
- nepoberá rodinné prídavky
- spolu s rodičmi odvádza štátu dane, príspevok do
sociálnej poisťovne, do zdravotnej poisťovne a pod.
- hľadá cesty k nadobudnutiu vlastného bývania,
štát sa o jeho bývanie nezaujíma



- z prostriedkov štátneho fondu rozvoja bývania
dostane maximálne 80 % hodnoty nehnuteľnosti



Vek 30 rokov

„ cigán v produktívnom veku bez
produkcie pre štát“
- má sociálny byt

- platí si lacné nájomné a žiadne splátky na
byt
- poberá rodinné prídavky na deti
- spolu s rodičmi poberá príspevok na
stravu pre deti, sociálne dávky, príspevok
na bývanie až do doby poberania
dôchodku
- má 10-15 detí kvôli vyšším rodinným
prídavkom a sociálnym dávkam
( Rodičia nemôžu fyzicky, finančne a ani duchovne vychovať toľko detí, no držia sa hesla : „ ja porodím, štát vychová“. )


´ biely človek v produktívnom veku“

- kupuje si byt na hypotekárny úver so splatnosťou
30-tich rokov a preplatením kúpnej ceny o 200%
- platí nie najlacnejšie nájomné a hypotekárne
splátky
- nepoberá rodinné prídavky
- spolu s rodičmi odvádza štátu dane, príspevok do
sociálnej poisťovne, do zdravotnej poisťovne
a pod. až do odchodu do dôchodku

- dieťa si z dôvodu finančného deficitu nemôže
dovoliť, nanajvýš 1-2


Vek 62 + rokov
„cigánsky dôchodca“

- mení sa iba názov príspevku zo
sociálneho na dôchodkový


- dostáva minimálny dôchodok za cca 40
rokov poctivého a dôsledného poberania
sociálnych a iných dávok , ktorým mu štát
prispieva na život bez práce


„ biely dôchodca“

- odchádza do dôchodku s minimálnou výškou
dôchodku, pretože zamestnávateľ ho vyplácal
z minimálnej mzdy kvôli nižším odvodom štátu

- dostáva minimálny dôchodok za cca 40 rokov
poctivej práce a dotovania štátu



„cigánsky nebožtík“

- miesto na cintoríne a vlastný pohreb ho
vôbec nezaujíma, veď v najhoršom ho
pochová štát na vlastné náklady


„ biely nebožtík“

- počas života si musí našetriť z biedneho dôchodku
na miesto na cintoríne a vlastný pohreb


Nechávam na každom z Vás, aby si urobil obraz, či je na Slovensku tzv. diskriminácia Cigánov alebo bielych. V mojich postrehoch nerozoberám podiel kriminality, ktorú Cigáni páchajú vzhľadom k ich počtu, ale určite by to boli zaujímavé čísla.
S tým NG si to trocha prepískol,tam sú výborné fotografie.Aj tento cigáň sa dal lepšie skomponovať,takto ako si to cvakol to nie je nič moc.Ak to má zaujať len tým,že je tam cigáň,tak je to veľmi účelové. S týmto by si asi v NG nepochodil :)
 
Ultra TXF
2010-02-09 20:25:41
príspevok od: Lama
a ako sa pozeras na casopis National Geographic? Tiez je tam pre Teba vela atraktivnych fotiek len preto ze Ti ludia ziju inym sposobom zivota niekde v Afrike, Azii, Gronsku, Kamcate atd ?
Teraz sa neporovnavam s fotografmi z NG.
Este jedna vec, to je typicky slepe biele konstatovanie. Pindas do ciganov, ze ich musis zivit, lebo tam odchadzaju rocne miliony. Ale to, ze bieli ktorych si aj Ty volil(ak si bol volit lebo v konecnom dosledku je to jedno) kradnu v miliardach a to je tiez z nasho, tak to Ta neserie?
Si uvedom, ze bieli su daleko vacsi zlodeji nez cigani!!!
Jeden známy fotograf povedal: ´niektoré fotografi neoplývajúci fotografickým nadaním,musia chodiť fotiť v atraktívnom prostredí,aby zaujali ´
Neber to osobne.
Keď si už načal sociálnu otázku ,myslím,si že nie cigáni ,ale biely sú diskriminovaní.
Žijeme v štáte,kde majú cigáni nadštandardné výhody a podmienky,o ktorých sa bielym môže len snívať.
Tu je stručný príklad ,prišlo mi to ako mail :

DISKRIMINÁCIA „ BIELYCH „ NA SLOVENSKU

Zámerom tohto dokumentu nie je vyvolávať rasovú či etnickú neznášanlivosť, ale prostredníctvom faktov poukázať na skutočnú diskrimináciu „bielych“ na Slovensku väčšou časťou cigánskeho etnika. Podotýkam „cigánskeho“, pretože tak sa oslovuje toto etnikum navzájom. Nie sú to Rómovia, ako ich novodobo a umelo nazývajú politici. Nikdy to neboli kočovní Rómovia, ale vždy to boli kočovní Cigáni, nikdy nešli do neba Rómovia, ale vždy tam šli Cigáni. Nevnímam to ako diskriminačné oslovenie, ale rovnako, ako napr. oslovenie Indián, Inuita, Mormón a pod. Slovo Cigán je pre mnohých Cigánov/Rómov ponižujúce a nepriateľné, hoci pred niekoľkými rokmi ešte pojem Róm/rómsky neexistoval. V slovníku slovenského jazyka je totiž uvedený ustálený pojem Cigán - príslušník rómskeho etnika indického pôvodu hneď pred heslom cigáň, označujúcim klamára, prípadne luhára.
Dokument má poukázať na to, koľko prostriedkov vynaloží štát na „bieleho“ a koľko na „ Cigána“ počas života.
Toto porovnanie sa netýka asi 10 -15 % cigánskeho etnika, ktoré sa zaradilo do života spoločnosti a ocitlo sa na strane dotujúcich štát a nie na strane dotovaných štátom.


Vek 0 rokov
„ cigánska rodička“

- prichádza do pôrodnice bez batoha,
(nemocnica jej prepožičia župan, pyžamo,
uterák, príbor , pohár a daruje hyg.
vložky, plienky a pod.)
- štát dotuje výbavu rodičky


- pôrodník odrodí aj bez všimného

- často odchádza domov bez dieťaťa, to
ostáva v opatere štátu( detský domov),
ktorý ho dotuje do 18 rokov povinne
a následne sa oňho štát stará ďalej
v zmysle sociálneho zabezpečenia


„biela rodička“

- prichádza do pôrodnice s cestovným batohom,
s kompletnou výbavou (príbor, pohár, toaletný
papier, župan , uteráky, hyg. vložky, plienky
a pod.)
- štát nedotuje výbavu rodičky ( príbor, pohár,
toaletný papier, župan , uteráky, hyg. Vložky
a pod.)
- rodička v záujme lepšej opatery a hladšieho
pôrodu dáva pôrodníkovi všimné
- berie si dieťa domov do vlastnej opatery a dotuje
ho z vlastných prostriedkov do veku 24 rokov
a potom sa dieťa stará o seba samé


Vek 6 rokov

„cigánsky školáčik“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- nastupuje do bezplatného školského
zariadenia a stravu mu hradí štát, keďže
rodičia sú sociálne slabí
- v prípade cestovania do školy mu na
prepravu prispieva štát
- rodičia poberajú od štátu sociálne dávky,
príspevok na bývanie a zdravotne sú
štandardne zaopatrení rovnako , ako bieli


„ biely školáčik“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- nastupuje do bezplatného školského
zariadenia a stravu mu hradia rodičia

- v prípade cestovania do školy mu prepravu hradia
rodičia
- rodičia odvádzajú štátu dane, príspevok do
sociálnej poisťovne, do zdravotnej poisťovne


Vek 15 rokov

„ cigánsky stredoškolák“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- ak nastupuje do bezplatného školského
zariadenia , stravu mu hradí štát, keďže
rodičia sú sociálne slabí
- na ubytovanie na internáte dostáva
príspevok od štátu vo forme sociálneho
štipendia
- v prípade cestovania do školy mu na
prepravu prispieva štát
- väčšia časť končí so školou a začínajú sa
orientovať v sociálnych dávkach,
poniektorí začínajú poberať aj rodinné
prídavky
- mladí rodičia ale aj starí rodičia dostávajú
od štátu sociálne dávky a zdravotne sú
štandardne zaopatrení rovnako , ako bieli


„ biely stredoškolák“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- nastupuje do bezplatného školského
zariadenia a stravu mu hradia rodičia

- ubytovanie na internáte mu hradia rodičia


- v prípade cestovania do školy mu prepravu hradia
rodičia
- pokračujú v štúdiu, sú nezorientovaní
v sociálnych dávkach a nepoberajú rodinné
prídavky

- rodičia odvádzajú štátu dane, príspevok do
sociálnej poisťovne, zdravotnej poisťovne


Vek 19 rokov

„ cigánsky mladý rodič“

- poberá sociálne dávky
- poberá rodinné prídavky na deti
- poberá príspevok na bývanie
- žiada o sociálny byt „ Dajte nám nové
byty !“


„ biely študent vysokej školy“

- rodičia poberajú rodinné prídavky
- nastupuje na bezplatnú/platenú vysokú školu,
- stravu, ubytovanie a cestovné mu hradia rodičia

Vek 24 rokov

„cigánsky mladý nevzdelaný rodič“

- kričí do kamery televízie „dajte nám
dobre platenú prácu !“
- platí si lacné nájomné
- poberá rodinné prídavky na deti
- poberá príspevok na bývanie
- spolu s rodičmi poberá sociálne dávky,
príspevok na bývanie
- dostáva od štátu sociálny byt zdarma, štát
sa o jeho bývanie zaujíma
(95% z prostriedkov EÚ a 5% z peňazí
rodičov bieleho študenta a bieleho
mladého vzdelaného človeka)
- ako chovanec detského domova ( kde %
vyjadrenie pomeru cigánov k bielym je
cca 70-30 % ) dostane z prostriedkov
štátneho fondu rozvoja bývania 100 %
hodnoty nehnuteľnosti


„biely mladý vzdelaný človek“

- hľadá si zamestnanie a uplatnenie v spoločnosti
sám bez pomoci štátu
- platí si drahý podnájom
- nepoberá rodinné prídavky
- spolu s rodičmi odvádza štátu dane, príspevok do
sociálnej poisťovne, do zdravotnej poisťovne a pod.
- hľadá cesty k nadobudnutiu vlastného bývania,
štát sa o jeho bývanie nezaujíma



- z prostriedkov štátneho fondu rozvoja bývania
dostane maximálne 80 % hodnoty nehnuteľnosti



Vek 30 rokov

„ cigán v produktívnom veku bez
produkcie pre štát“
- má sociálny byt

- platí si lacné nájomné a žiadne splátky na
byt
- poberá rodinné prídavky na deti
- spolu s rodičmi poberá príspevok na
stravu pre deti, sociálne dávky, príspevok
na bývanie až do doby poberania
dôchodku
- má 10-15 detí kvôli vyšším rodinným
prídavkom a sociálnym dávkam
( Rodičia nemôžu fyzicky, finančne a ani duchovne vychovať toľko detí, no držia sa hesla : „ ja porodím, štát vychová“. )


´ biely človek v produktívnom veku“

- kupuje si byt na hypotekárny úver so splatnosťou
30-tich rokov a preplatením kúpnej ceny o 200%
- platí nie najlacnejšie nájomné a hypotekárne
splátky
- nepoberá rodinné prídavky
- spolu s rodičmi odvádza štátu dane, príspevok do
sociálnej poisťovne, do zdravotnej poisťovne
a pod. až do odchodu do dôchodku

- dieťa si z dôvodu finančného deficitu nemôže
dovoliť, nanajvýš 1-2


Vek 62 + rokov
„cigánsky dôchodca“

- mení sa iba názov príspevku zo
sociálneho na dôchodkový


- dostáva minimálny dôchodok za cca 40
rokov poctivého a dôsledného poberania
sociálnych a iných dávok , ktorým mu štát
prispieva na život bez práce


„ biely dôchodca“

- odchádza do dôchodku s minimálnou výškou
dôchodku, pretože zamestnávateľ ho vyplácal
z minimálnej mzdy kvôli nižším odvodom štátu

- dostáva minimálny dôchodok za cca 40 rokov
poctivej práce a dotovania štátu



„cigánsky nebožtík“

- miesto na cintoríne a vlastný pohreb ho
vôbec nezaujíma, veď v najhoršom ho
pochová štát na vlastné náklady


„ biely nebožtík“

- počas života si musí našetriť z biedneho dôchodku
na miesto na cintoríne a vlastný pohreb


Nechávam na každom z Vás, aby si urobil obraz, či je na Slovensku tzv. diskriminácia Cigánov alebo bielych. V mojich postrehoch nerozoberám podiel kriminality, ktorú Cigáni páchajú vzhľadom k ich počtu, ale určite by to boli zaujímavé čísla.
 
Lama
2010-02-09 19:39:33
príspevok od: Lama
a ako sa pozeras na casopis National Geographic? Tiez je tam pre Teba vela atraktivnych fotiek len preto ze Ti ludia ziju inym sposobom zivota niekde v Afrike, Azii, Gronsku, Kamcate atd ?
Teraz sa neporovnavam s fotografmi z NG.
Este jedna vec, to je typicky slepe biele konstatovanie. Pindas do ciganov, ze ich musis zivit, lebo tam odchadzaju rocne miliony. Ale to, ze bieli ktorych si aj Ty volil(ak si bol volit lebo v konecnom dosledku je to jedno) kradnu v miliardach a to je tiez z nasho, tak to Ta neserie?
Si uvedom, ze bieli su daleko vacsi zlodeji nez cigani!!!
A dakujem vsetkym komentujucim a aj bodujucim
 
Lama
2010-02-09 19:38:21
a ako sa pozeras na casopis National Geographic? Tiez je tam pre Teba vela atraktivnych fotiek len preto ze Ti ludia ziju inym sposobom zivota niekde v Afrike, Azii, Gronsku, Kamcate atd ?
Teraz sa neporovnavam s fotografmi z NG.
Este jedna vec, to je typicky slepe biele konstatovanie. Pindas do ciganov, ze ich musis zivit, lebo tam odchadzaju rocne miliony. Ale to, ze bieli ktorych si aj Ty volil(ak si bol volit lebo v konecnom dosledku je to jedno) kradnu v miliardach a to je tiez z nasho, tak to Ta neserie?
Si uvedom, ze bieli su daleko vacsi zlodeji nez cigani!!!
 
Lama
2010-02-09 19:31:12
príspevok od: slavmiro
yeap, hore je vela hluchoty..
oukej pouvazujem :)
 
Ultra TXF
2010-02-09 18:39:08
Tu ťažko písať sladké kydy,je to smutné,veľmi smutné.
Fotka má atraktivitu len preto,že je na nej, pre civilizovaného človeka,
´skanzenový ´ ( alebo osadový ) námet . Pozeráme sa na to,ako aj rovnako na fotografie zašušňaných chlapcov niekde z indie, ako na niečo zvláštne .Nič viac.
Až nato že ich všetkých živíme vlastnou prácou :)
 
marcel.m
2010-02-09 18:27:19
Atmosfera, kompozicia, ludia na fotografii a prostredie mi pripadaju prirodzene zachytene. Vdaka za to, ze sem davas svoje fotografie. Vidiet na nich tvoj autorsky pristup a styl. Vybocuju a ukazuju mi, ze sa oplati hladat a skusat sa najst v sirokom svete fotografie. Myslim si, ze aj tu prirodzene plati, ze samotna cesta je cielom.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
slavmiro
2010-02-09 18:21:57
príspevok od: Lama
myslis format?
yeap, hore je vela hluchoty..
 
leto
2010-02-09 18:06:27
tvoje reportážne veci už poznám,a mám rád,,,
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Lama
2010-02-09 18:05:28
:)))
 
Lama
2010-02-09 18:04:57
príspevok od: slavmiro
5:7?
myslis format?
 
slavmiro
2010-02-09 18:02:45
5:7?
 
Marcel Rebro
2010-02-09 17:44:39
Nuz sladke kydy alebo ine kydy ... autor mozno len zahmlieva. Realitu mohla byt aj ... ´Pán fodograf, tutok zoberú si za fodenie. Ja si ešte takýh narobím´ ;-)

Mam rad porusovanie pravidiel aj lavidiel a aj tych kompozicnych ...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Horak Martin
2010-02-09 17:02:54
Cigáni, sú vďačná ale aj nebezpečná téma na fotenie :)
Ale teda fotografia má niečo do seba.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-02-09 15:17:33
.. a ja ze radis, ze to tu mam uz zabalit a trada domov a Ty o trojkolke:-(
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-02-09 15:13:21
príspevok od: zuzuliena
... nasla som si uvahu aj sladky kyd, ale to atd. nie a nie .-)
ja tiež a...kopec...( v pozadí ;) ...atd = a tradá domov ( na tej trojkolke ;)
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-02-09 15:06:30
... nasla som si uvahu aj sladky kyd, ale to atd. nie a nie .-)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-02-09 14:58:38
Dobre, dobre...ano..bezprostredný moment, výraz otca nad svojim bábom je srdečný, bezprostredný, úprimný A : Jasný ... malé čo nachádza skrýšu, istotu pri jeho nohách tak isto. Na ten drevený kôl..len nejakého retušovacieho technika odborníka zavolať (škoda - ak by tam bolo zavesené nejaké sušiace sa triko, košeľa- čo otec nemá práve na sebe, nech tam kolík zostane ;)...ale kúrnik, dúfam- že ten detský minibicyklík, trojkolku v tej pustatine tam necháš, tú sa neopováž dať preč . Dobrá fotka...pekný moment, výstižný názov
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
fotomark
 
Lama
2010-02-09 14:15:34
príspevok od: mirkat
... a zhora by sa tiež mohlo rezať?
Este jedna vec, nie je to stylizovany portret, tu sa postav a takto sa tvar. Tento moment aj s tym medzi nohami bol chvilu. On ma zbadal a pozrel na mna, vtedy som cvakol. Otec s batolatom ma zaregistrovali neskor. Urobil som este jednu fotku podobnu, ale uz to nie je ono.
 
Lama
2010-02-09 14:13:57
príspevok od: mirkat
... a zhora by sa tiež mohlo rezať?
mohlo a to proporcne na format 2:3 :)
 
JanoP
2010-02-09 12:46:02
Mne sa to paci tak, ako to je!
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
kmotrík
2010-02-09 11:13:32
ďalšia dobrá do zbierky
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
zola
2010-02-09 10:38:37
Výborná človečina to je! Fakt pekné.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mirkat
2010-02-09 10:18:42
... a zhora by sa tiež mohlo rezať?
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Lama
2010-02-09 09:08:19
príspevok od: icufish
Škoda, že nevidieť celú drevenú bránku aleb o čo to je, a chlapíka by som posunul viac doľava, podľa klasického kompozičného pravidla.
s tou drevenou brankou , moze byt, da sa vyriesit orezom, ale nechal som plne policko.
S tym umiestnenim do lava s tym nesuhlasim :) Ale diky za nazor a koment.
 
bugei
2010-02-09 08:59:46
príspevok od: Lama
ale ano Kusturica to je poprdeli makac, inak chodil na prazske Famu sa mi mari spolu s Tiborom Huszarom
hej famu ma za sebou a spolu s Bregovičom su jeho filmy po ppi...:)
https://www.youtube.com/watch?v=JdRPRvhXSCo&feature=related
 
icufish
2010-02-09 08:57:51
Škoda, že nevidieť celú drevenú bránku aleb o čo to je, a chlapíka by som posunul viac doľava, podľa klasického kompozičného pravidla.
 
Lama
2010-02-09 08:54:05
príspevok od: icufish
Celkom dobré, až na kompozíciu. 5,5,7.
ahoj dakujem za koment co je zle na kompozicii ?
 
Lama
2010-02-09 08:53:01
ale ano Kusturica to je poprdeli makac, inak chodil na prazske Famu sa mi mari spolu s Tiborom Huszarom
 
Lama
2010-02-09 08:51:28
príspevok od: atiart
..... pecka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hej hej ked som ho tam zbadal tak som ho rychlo odpalil :)
 
icufish
2010-02-09 08:46:41
Celkom dobré, až na kompozíciu. 5,5,7.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 5.67
 
bugei
2010-02-09 08:45:47
ale hej.....
https://www.youtube.com/watch?v=Qg44qKSbsdQ
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
atiart
2010-02-09 08:40:35
..... pecka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
 
Clona: gumena
Expozícia: okolo 5tej popoludni sec
ISO: 400
Fotoaparát: Contax 139Q
Objektív: Carl Zeiss Distagon T* 28, F2.8
Pridané: 2010-02-09 08:28:08
Na kritiku: 2010-02-09 08:28:08
Miesto:Slovensko
Témy: čierno-biela fotografia, dokument a reportáž, ľudia
Albumy: Slovensko
mohol by som tu napisat kopec uvah, sladkych kydov atd. Ale naco, dufam ze si ich tam najdete aj sami ... 


Mier do vasich dusi