Tam kde mračná sú naopak...

Body: 492.00    Videnia: 6945    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
mrkva
2011-08-10 15:40:39
krásna obloha
 
tomasBA
2011-07-16 16:06:05
krasne, ale zda sa mi to neukoncene z pravej strany...mozno by stacilo vyretusovat ten posledny kopovyty mrak z prava nad hrebenom;)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-06-18 19:33:37
príspevok od: spektrum
to vyzerá, že sa tam vyvíjajú lenticularis, také šošovkové, na horách bývajú, podobné UFO
vdaka ti za odborny komentar
 
spektrum
2011-06-18 16:47:48
to vyzerá, že sa tam vyvíjajú lenticularis, také šošovkové, na horách bývajú, podobné UFO
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Nico 1
2011-03-20 10:50:09
Velmi pekné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
ajkabajka
ocenenie redakciou 2011-03-17 22:43:07
paci sa mi to ;-)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
brki
2010-06-23 17:14:08
´28´ ...až teraz som ju zaregistroval, výborná a ďalšiu sedmičku dávam za popis fotky a najmä postrocesu...väčšina z nás sa tu učí a takéto gesto zverejniť svoje know how je tu vzácne...klobúk dole SteveS
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
margon
2010-03-16 11:15:19
fajn...
 
8martin5
2010-03-15 20:56:29
good work SteveS, indeed, great!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
slawmi
2010-03-14 03:29:26
super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
AnnaM
2010-03-09 21:15:38
Krasne...

Ak budes byvat v BA tak sa prihlasim na kurz PP :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
marjan
2010-03-09 09:56:20
Pani, docela mohutny PP, to uz je pomaly ako obraz/umenie. Ale vyslo to velmi pekne, fotka posobi vyvazene a aj vinetacia skor fotke pridava ako ubera.
 
bladenox
2010-03-08 10:38:28
malebne krasne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-04 20:04:59
príspevok od: kovopeto
Pekna je v porovnani s orginalom je to zmena...zmena k lepsiemu :)


Som rád, že ťa viac oslovila táto verzia. Pár ľudí sa vyjadrilo že by radšej boli za modrú, ale čisto modrých fotiek je do bludu, to odfotí už aj foťák automatikou sám a myslím si že toto má vätšiu atmosféru ako klasicky cvaknutá svetlá modrá veria. Ale samozrejme, je to vec vkusu.

Nakoniec by bolo veľmi otázne že keby viseli na stene táto aj modrá verzia vedľa seba, že čo by si kto radšej vybral? Nie som si istý že by každý zostal pri svojej modrej ako pôvodne túžil :-) Tu som u spodku zrobil ale chybu že som ešte viac nezvýšil kontrast u snehu, skúsil som dodatočne a v tom pripade to vyzerá ešte o hodne lepšie. Sneh už nepôsobí ako špinavý ale presúva sa do fázy dramatického svetla.
 
kovopeto
2010-03-04 16:18:41
Pekna je v porovnani s orginalom je to zmena...zmena k lepsiemu :)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-03 14:49:04
príspevok od: dodislav
nejde mi zobrazit


Ahoj, už je to v poriadku :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-03 14:48:28
príspevok od: Jožo
Ešte neprišla.


Sory za zdržanie, zdá sa že už konečne doletela na svoje miesto :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-03 14:47:32
príspevok od: Janča
ani mne to nejde


Už sa vrátila z vychádzky :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-03 14:46:42
príspevok od: kovopeto
no aj ja by som rad videl ako vyzera foto tyzdna ???


Tak uz je nazad a snád príliš nesklame :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-03 14:44:07
príspevok od: Stratený Stano
Števo, dnes som pochoval otca (ale netreba mi prejavovať sústrasť, nejde mi teraz o to) a tam pri hrobe som si pri slovách kňaza ´Prach si a na prach sa obrátiš´ uvedomil, akí sme pominuteľní a problémy s foto mesiaca sú pri rozmeroch vesmíru a časovom horizonte nekonečna akosi zanedbateľné... (neviem, akého smajlíka dať)...


Stano netreba, ale dovoľ aby som napriek tomu prejavil ... úprimnú sústrasť. Viem ako ti je, ja som bol na tom rovnak s otcom podobne relatívne iba prednedávnom...
 
limetka6
2010-03-03 12:25:27
... veľmi pekné, romantické miesto, i obloha :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-03-02 21:39:08
len Ti chcem povedať, že ten krížik namiesto fotky si tam mal vo svojej galérke už minulý týždeň...sa mi zdá už tak nejako od stredy od štvrta...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-03-02 21:36:18
Števo, dnes som pochoval otca (ale netreba mi prejavovať sústrasť, nejde mi teraz o to) a tam pri hrobe som si pri slovách kňaza ´Prach si a na prach sa obrátiš´ uvedomil, akí sme pominuteľní a problémy s foto mesiaca sú pri rozmeroch vesmíru a časovom horizonte nekonečna akosi zanedbateľné... (neviem, akého smajlíka dať)...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-02 21:23:35
príspevok od: Stratený Stano
Akási biela čiarka, toto má byť foto týždňa...? Zrejme umenie, na ktoré som ešte nedorástol... :-)


Bratku, tu škoda irónie aj žartov, je to smutné. Na také umenie som ani ja ešte nedorástol ale tá čiarka nie je moje dielo... fotka jednoducho zmizla a už bola na echo redaktora zaslaná dnes aj emailom, ale ten z udanej adresy trikrát vratilo až na posledný pokus sa zatial nevracia nic, dufam to je uz v redakcii... Inac aj ty si mal problem, mari sa mi ze dokonca s foto mesiaca?
 
dodislav
2010-03-02 20:39:20
nejde mi zobrazit
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-03-02 19:05:42
Akási biela čiarka, toto má byť foto týždňa...? Zrejme umenie, na ktoré som ešte nedorástol... :-)
 
Jožo
2010-03-02 15:34:08
Ešte neprišla.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-02 13:40:46
príspevok od: Janča
ani mne to nejde


Prave som prečítal spravu od redaktora Karola Srnca že je foto postrádaná a tak ju posielam do redakcie pre istotu ešte (práve odišla) emailom. Dúfam, že bude zas čoskoro na mieste, tu kam patrí ;-) Asi sa zapáčila hackerom ? :-)
 
Janča
2010-03-02 09:44:39
príspevok od: kovopeto
no aj ja by som rad videl ako vyzera foto tyzdna ???
ani mne to nejde
 
kovopeto
2010-03-01 20:59:52
no aj ja by som rad videl ako vyzera foto tyzdna ???
 
saslad
2010-02-25 10:56:32
paráda
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Zoran
2010-02-24 09:15:47
fajn
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Anastasia
2010-02-23 10:59:19
má to hĺbku po tom stmavení, dostavil sa aj efekt dramatična, ako na poludnie pred búrkou....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-23 05:15:48
Vdaka ešte raz všetkým čo sa zastavili, vážim si tak pozitívne ako aj negatívne pripomienky, každého tio stálo svoj čas.
 
sunajn
2010-02-23 00:53:32
Hmm... čo sa toľko, toľkí nadchýnajú..? Pre mňa obyčajný záber. Veľa neba, veľa zeme. Predchádzajúce sú krajšejšie - šumnejšie
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 6.00
 
Radovan
2010-02-23 00:03:14
Velmi pekna fotografia, ta obloha je neskutocna len neviem , ten sneh sa mi zda trochu hnedy... ale praca pekna
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
BlaDeSK
2010-02-22 23:13:45
pekne ;)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
soms
2010-02-22 22:58:43
Tiež mi celkom nesedí farba snehu, ale PP úprava mi sedí v tom kam okrem iného nasmeruje pohľad.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.67
 
psykora2
2010-02-22 22:35:23
no neviem, na fotke ako takej nevidim nic zaujimave, taky bezny turisticky cvak bez ladu a skladu vyvazeny na druhej strane siahodlhym komentom
 
rbr69
2010-02-22 22:30:45
fajn
 
falatka
2010-02-22 22:25:18
paci
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
atti
2010-02-22 22:23:02
Čo dodať? Poctivý kus práce. Síce sa neviem stotožniť s tým snehom do hneda, ale však každý z nás by to podal inak. V rozdieloch je krása.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
cyklons
2010-02-22 22:22:43
pekná
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Imiy
2010-02-22 22:11:12
príspevok od: Imiy
podla môjho je na Liptove krajsie...D a za 3500,- máš plnú .... halušiek / mysu /, všetci iba na to myslia , foto páči
misu...
 
ROMANIO
2010-02-22 22:05:28
priznám sa nebyť to foto dňa ani ju nerozkliknem,ale nebanujem ako sa to občas stáva:) pekné to máš
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
stani08
2010-02-22 21:58:23
prijemna fotecka a celkom citlivo dotiahnute svetlo so zamerom zvyraznit hlavny bojekt :))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Imiy
2010-02-22 21:48:24
podla môjho je na Liptove krajsie...D a za 3500,- máš plnú .... halušiek / mysu /, všetci iba na to myslia , foto páči
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
vivian99
2010-02-22 21:45:48
Krajinka aj obloha je nadherna. Podla fotky a popisu urcite miesto, kam sa clovek rad vrati a vzdy ma co fotit. Velmi pekne prevedeny postproces. Zavidim ... ja sa s retusom este len zoznamujem a zacinam tusit ake je narocne urobit ho naozaj dobre. Stmavenie prednych rohov by som asi ja nerobila, ale podla komentarov a popisu viem ze mali dotvoriť ponuru atmosféru.
V kazdom pripade je to velmi pekna fotografia.




Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
maTTo_corp
2010-02-22 21:33:25
popis sa mi moc čítať nechce, inak podľa mňa naj foto čo tu máš...
 
petersedo
2010-02-22 21:32:27
máš viacej rečí ako skutkov, mal by si sa odosobniť od určitých vecí...
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 4 | Impakt: 3 | Priemer: 3.67
 
Roko_rv
2010-02-22 21:25:33
Krásna fotka bravo majstre :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zdeno v
2010-02-22 21:06:44
krásna krajinka
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 21:04:37
príspevok od: Flodur
Asi nemusím všetkému rozumieť...


Nic si z toho nerob, je vas tu viacej :-)) Co teba pletie najviac? :-)))
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 21:03:14


:-))) Vdaka za podrobny koment. To máš vzdy tak ze drístat pod cudzími fotkami je lahšie ako take super fotky sám robiť :-)) Ja miesto prikyvovania spravidla kritizujem a potom každý očakáva neviem aky stopercentny vysledok :-)

Ale maloktorý žaner sadne každému, ale kym to nie je preto ze to ma zasadne chyby, ale len preto, že pocitovo to nesedi, este to nevidim tak zle :-) Koma to myslim velmi dobre analyzoval preco. Ale s tym som pocital, je tu dovod na rozpory... uz skoro dole BW a hore farba... a mixy ani ja moc nemam rad a toto je uz asi aj u mna blizko hrany. Ak este raz, nezastal by som na polceste ale este viac az do tmava stmavil vinetaciu aby plocha okolo domu este viac vyzerala relativne belsia...Mozno to vyskusam aj modre. Este raz dik.
 
Flodur
2010-02-22 20:58:33
Asi nemusím všetkému rozumieť...
 
Frola
2010-02-22 20:43:53
souhlasím, že Koma si zaslouží už trošku zelené travičky :)
 
zuzuliena
externý redaktor 2010-02-22 20:38:46
suhlas s Komom, ale paradne miesto a mala drobna zavist :-), ze som tam veru nebola
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
zola
2010-02-22 20:23:35
nadhera, vyborne ponate
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
daniela-4
2010-02-22 20:18:09
nadherne miesto.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
wildkat
externý redaktor ocenenie redakciou 2010-02-22 20:08:09
Krasna pohodova fotecka. Ked som v oblasti bola minuly rok bolo prsalo,mrholilo snezilo ;o( Urcite sa tam chcem vratit a ak tam mas nejake znamosti tak snad vybavis pocasie take ake je na fotke ;o))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-02-22 20:01:56
príspevok od: atiart
.... už len za turist info 21 :)Ten domček slúži ako čo ? Mám rád také zábery aj s info , konzument sa nato pozerá inak, a fotografia okamžite naberá na svojej hodnote ......
V lete tam každú noc chrápem, ...keď sa vrátim z paše :-)))
 
walde
ocenenie redakciou 2010-02-22 20:01:06
Ahoj Steve, konečne si niečo pridal, všetci už asi boli plní očakávania akú pecku tu vyvesíš, možno aj preto tvoja foto vyvoláva rôznorodé reakcie.
Túto nádhernú krajinu spoznávam, tie štíty sú naozaj výnimočné, tu navyše so zaujímavým meteorologickým úkazom. Píšeš že si fotil cez obed. To je vždy ťažké. Svetlo ostré, navyše ak ideš viac-menej proti slnku. Ako sám píšeš, nechcel si to podať tuctovo, tak ako tu my ostatní ukazujeme tmavomodré oblohy a biely sneh cez CPL filter. Oceňujem že si nám chcel ukázať niečo iné, inovatívne, a v podstate si sa s takto odfotenou predlohou vydal na málo prebádané chodníčky nášho vkusu...
Čo sa týka TK, myslím že o tomto tu diskusia moc nebežala, vyhral si sa, napokon tak ako vždy, ja nemám výhrady. Ak som to správne pochopil, tak okolo kompo bola diskusia, čo je tu ústredným motívom. Chápem to tak, že tvojim zámerom bola ´panoráma na výšku´, ukázať nám celkovú situáciu vo všetkých ´sférach´ tvojho výhľadu. A to sa ti podarilo. Možno už len uvažovať, kde a ako by mal byť umiestený domček, tiež som sa nad tým zamýšľal, kde má byť a či tam pasuje aj ten strom pred ním.
Vo veľmi subjektívnej rovine ostáva celkový impakt z takejto práce. Ak mám byť úprimný, rozmýšľal som, či sa to približuje mojim predstavám o zimnej krajine. Jediné kde mám neistotu je asi tmavé pole snehu úplne v popredí, ktoré aj napriek tomu že nie je v tieni a je fotené cez obed je ponuré. Inak sa mi to páči, určite to nie je tuctové a do istej miery aj provokujúce.

Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
benvoluto
2010-02-22 19:57:47
príspevok od: atiart
.... už len za turist info 21 :)Ten domček slúži ako čo ? Mám rád také zábery aj s info , konzument sa nato pozerá inak, a fotografia okamžite naberá na svojej hodnote ......
ten domcek sluzi na to aby sisi vedel lepsie predstavit velkost scenerie pri takychto fotkach je to velmi svedčive v podstate tomu obrazu to dava zivot inak by to bol kvazi technicky dobry zaber ale bez duse ,, tomuto obrazku fandim je zvladnuty po vsetkych strankach neviem preco ale vedel by som si ten sneh predstavit trosku namodrali :) 777
 
atiart
2010-02-22 19:35:29
.... už len za turist info 21 :)Ten domček slúži ako čo ? Mám rád také zábery aj s info , konzument sa nato pozerá inak, a fotografia okamžite naberá na svojej hodnote ......
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Gazonz
2010-02-22 19:29:30
super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Gino
2010-02-22 19:07:53
pekne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
leto
2010-02-22 19:06:38
domček,akýsi je tam stratený,pod velikánmi,možno krôčik do prava by mu kompozične pohol sa presadiť:)) , tonalita spôsobuje dramatickú atmosféru o ktorú si sa pokúšal,mal by som rešpekt pre tými horami,no zároven ako by ma pritahovali,,, dúfam bude séria,bo aj popis núka príbeh,,, :))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Dominik
2010-02-22 19:04:05
... u mňa parada :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
JaroD.
2010-02-22 18:54:01
Hm, tie vetrové čiapky nemajú chybu.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
2010-02-22 18:37:18
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
bacil2
2010-02-22 18:32:05
:)
...nóóó pri ´silnej BW konkurencii´ si dnes zatiaľ jasne najlepší color
:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
martend
2010-02-22 18:08:22
krása...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
markato1
2010-02-22 18:07:52
pekne,zaujimave,skoda toho stromu pri tej bude,ale ok:)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 17:41:48


Ty mas taky jemny nufacik ze ty vsetko hned vynuchas, ale naozaj, myslim ze si to analyzoval presne. Asi toto vadi tym co im to netravi :-) Ja ti teda kravicka urobim na zelanie jednu slnieckovu verziu :-) Len pruser, nemam ulozene pociatocne stadium hned po retusi bez uprav :-( A retusovat nejdem odznova :-))) A pozeram veru, retusoval som prave v tej bielej casti, no asi mas kravicka smolu, radsej ti urobim daco ine slnieckovejsie nabuduce :-)))
 
Anena
2010-02-22 17:25:55
Pekne miesto aj foto.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-02-22 16:58:00
Veľmi pekné miesto si si našiel , a aj v správny čas – myslím TO čo sa tam práve nad hrebeňom odohráva – To znova nemá chybu. A sa Ti - ako čítam, že to bolo Tvojim zámerom podarilo vdýchnuť fotke naozaj takú ponurnejšiu atmosféru. Možno je to len tým, že zle vidím, lebo som práve tam, kde mám monitor čo myslím ukazuje tak tmavšie( radšej si prezerám na notbukáči) ...asi by som o stupienok ubral z toho zatmavenia Tu vpredu , v snehu. Mám totiž taký nejaký fakt zamotaný pocit, časový denný posun či čo - že v pozadí je deň už v plnom prúde a tu vpredu stále ešte stojím v šere jasnej noci a tieň domčeka nerobí slnko - ale mesiac. Takže: pekná fotka,páči sa mi - len som z jej atmosféry asi časopocitovo dopletený ;)
Ako tá priadka čo furt motala: aj v noci noc aj vo dne noc ...príďže mi voľakto na pomoc :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 15:31:53
VĎAKA VŠETKÝM čo sa zatiaľ pozastavili aj ešte prípadne pozastavia.

Teším sa ak sa vam to páčilo a rovnako sa teším aj tomu, že ste sa mnohí zamysleli a napísali svoje kritické či pozitivne pocity.

Zámerne som to udržal v rovine ponurejšej atmosféry, poslednú dobu tu bolo množstvo fotografií modrého denného ladenia a tak som citil potrebu zmeny. Aj S vedomím, že nie každému to bude vyhovovať. Dôležité je, že to obe strany zaujalo. Vďaka!
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 15:23:43
príspevok od: slavmiro
nehladam realne chyby, nemam patent na objektivitu a nebol som tam. Popisujem subjektivne vnemy z toho co tu vidim. Ak je to pohorie ikona daneho miesta, v tejto kompo to zanika. Smola kompozicie je ze hranica oblacnosti vychadza zhruba na stred. Ztmavovat sneh do hneda nie je optimalne, ad aura, ok, ale povodne svetlo okolo chalupy vs. okolie nie je ono. Inde pises ze sa nedalo ist blizsie k chalupe, ale stopy v spodnej casti hovoria o inom. Zkratka toto u mna neobstalo, ale nic v zlom. Nabuduce bude mozno lepsie. :)


Basorkáňom, ta ako to pozeráš a posudzujes potom fotky ked máš slabé oči? ;-))) Pisem že som dole naopak bližšie išiel, ale ze to bolo na Ho... zle citas :-)
Aj auru vidis kde nie je, aj texty citas co tu nie su :-)))

Ale ano, dve vety hned za sebou si kus odporujú, chcel som napísať že to bolo maximálne naozoomované a že Z TOHTO UHLA Z HORA Z CESTY to nešlo bližie, ale že som šiel aj dole ale bolo to na .... uz vies na co :-)

A lepšie u mna nehladaj, za moje prostoreke a uprimne vyhlasenia voci tomu ze si si par krat odporoval, budu mat moje foto v tvojich ociach myslím stále impact iba za priemer :-))) Ale fotime pre seba a svoje potesenie a okrem toho podnetna kritika posuva, tak sa tesim aj na buduce :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 15:11:37


Veru Roman, toto je uz jedina a posledna publikovatelna, musim pockat kym vylezu nejake chrobáky, najlepšie chrústy, majú na tykadlách krásne vejáre :-)))
A si riadny žgrloš, za kompoziciu dať len 3b :-))))) Vďaka za zastavfčo :-)
 
slavmiro
2010-02-22 15:04:09
nehladam realne chyby, nemam patent na objektivitu a nebol som tam. Popisujem subjektivne vnemy z toho co tu vidim. Ak je to pohorie ikona daneho miesta, v tejto kompo to zanika. Smola kompozicie je ze hranica oblacnosti vychadza zhruba na stred. Ztmavovat sneh do hneda nie je optimalne, ad aura, ok, ale povodne svetlo okolo chalupy vs. okolie nie je ono. Inde pises ze sa nedalo ist blizsie k chalupe, ale stopy v spodnej casti hovoria o inom. Zkratka toto u mna neobstalo, ale nic v zlom. Nabuduce bude mozno lepsie. :)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 15:02:00
príspevok od: marcelfilo
Veľmi fajnové, na môj vkus vinetácia trochu moc výrazná na tento typ fotografie


Marcel, áno, nebola v pláne v takom rozsahu ale prichadzalo to jedno s druhým az nakoniec skoro celoplosne na sneh mimo maleho useku okolo chalupy. Je to max nazoomovane a cez obed s modry svetlom a nemalo by to teda atmosferu a kresbu. Podrobnejsie to opisujem v odpovedi pre jozefa balaru.
 
paloo
2010-02-22 14:57:40
mne sa teda ta tonalita velmi paci.. hlavne u oblohy..spodok by som mozno trosku svetlejsi..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 14:56:11
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
mám rád tvoje rozprávkové landofky aj keď tu neviem či to išlo by som komponoval domček na pravú stranu aby tieň išiel do fotky a trochu ma to ťahá do ľava ale to bude moja deformácia :)


Diky za navstevu, mas pravdu, reps ani nie ze pravdu ale stotoznujeme sa. zacal som zlava ale slo tu o mnohe kompromisy. Nechcem zdrziavat, ale ak chces, viac vysvetlení je nizsie. To o fotení zľava je Slavmirovi.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 14:44:38
príspevok od: slavmiro
nuz vyjebabral si sa s tym dosyta, vo vysledku je to trochu umele pre mna. Chapem ze to je mozno svah, ale asi by som tu hranicu na horizonte zrovnal. Zimne zabery je dobre komponovat do protisvetla ako tu, ale pyta si to slnecny kotuc v zabere, jednoznacne, vysou clonou (typicky F16) docielit zubate luce zo slnka. To sklo je profi a to musi zvladnut! Vientovacky su tu silne, nepasuje pre color foto, color = moderna. Aura okolo strechy odhaluje PP PC zasahy, celkovy dojem je asi priemer, nebyt obsiahleho popisu asi o to ani nezavadim. To je moj nazor.


Ešte že nad chalupou nie absolutne žiadna aura, fakt, bez obkecavania.
Kludne najdi a napis akukolvek realnu chybu, v pohode. Ale aura tu nie je.

Ak myslis uzku svetlu medzeru nad lavou stranou strechy, pozrel som aj original, lebo tam som ani nic v PP okolo nerobil. To je normalne svetlý kus pozadia bez stromov, realna uzka skara medzi strechou a stromom v pozadi :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 14:39:14
príspevok od: slavmiro
nuz vyjebabral si sa s tym dosyta, vo vysledku je to trochu umele pre mna. Chapem ze to je mozno svah, ale asi by som tu hranicu na horizonte zrovnal. Zimne zabery je dobre komponovat do protisvetla ako tu, ale pyta si to slnecny kotuc v zabere, jednoznacne, vysou clonou (typicky F16) docielit zubate luce zo slnka. To sklo je profi a to musi zvladnut! Vientovacky su tu silne, nepasuje pre color foto, color = moderna. Aura okolo strechy odhaluje PP PC zasahy, celkovy dojem je asi priemer, nebyt obsiahleho popisu asi o to ani nezavadim. To je moj nazor.


No cau maestro :-)))) Diky teda ze si sa zastavil aj u priemeru a mrzi ma ze som ti neulahodil :-) Mne pripadaju este viac umele fotky tie s polarizakom, kde je este tmavsie nebo a dole klasika, biely svetly sneh. To mi pripada uz ako kus tuctovejsie turisticke foto a hlavne bez nejakej atmosfery o ktoru sa sem tam snazim vyjebabrat :-) Kazdy mame svoje pocity aj styl a doplname sa, to je dobre.

Slnko? No tebe viac o to a mne viac o plasticitu a centralny hreben v pozadi, ktorý je ikonou danej oblasti... veď pozri na tieň odkiaľ svieti slnko... bol som najprv tam z ľava a mal slnko v zábere :-) Domček bol rovno, naplocho zo zadu a Alpy s hrebenom v prd.li, vyjebabrané :-))))))
 
mato73
2010-02-22 14:37:43
zaujímavá fotka, pekná tá obloha a štíty hôr vzadu
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 14:26:59


2) Domcek viac v popredí nemohol byť, ako som písal, je to max nazoomované. Bol daleko a ja na ceste. Skusal som ist dole k nemu blizsie, ale vsetky kompozicne vztahy sa zmenili negativne, plus nebol z nadhladu a splynul s pozadim...

- a s kompozicou a sustrednim sa na panoramy je kus problem... panorama nie je zatisie, deatil, minimal, kde sa susredis na jedinu vec ... je to format na stenu v pase 1m x Xm a vychutnavas ju po castiach... ako v realite v prirode, tam si tiez nezakrývaš oci a postupne behaš pohladom a kochas sa na detailoch, mas to tam vsetko... ludia su uz zvyknutý tak vnímat panorámu na sirku, ale zial, nie na vysku. Pozeraju na nu ako na solo foto (!) :-) Ak panoramu nafotim na 360° bude tam uplne vsetko, ale to este neznamena ze ma zlu kompoziciu. Len nesadne ludom vyhraneným na jednoduche a ciste kompozicie u solo foto.
Ale to nevadi, nemozeme mat vsetci rovnaku chut a vkus a nazor ti neberiem :-) Dík este raz za zastavenie :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-02-22 14:25:27


1) V pohode, tým že mi pekne vymenuješ veci s ktorými sa nestotožňuješ, sa aspoň mňa určite nemôžeš dotknúť ani ma tým uraziť. Odpoviem aj ja že prečo tak a nie ináč, s tym ze respektujem tvoj nazor:

- ci stojí za tu námahu, to je relatívne, ja to robím rutine a mal som to raz dva... Retus trvala cca pol hodinku,čo nie je tak strasne vela, plus zvysok, dokopy asi 1h ... cely velkoplosny format, co mi stoji za to, aj sa mi páči :-)

- sneh okolo chalúpky zostal v pôvodnej svetlosti... všimni si že tam okolo nej je už skoro bez kresby... ano mohol byt taky celý. Bol obed a tvrde modre svetlo ktore sneh vypali raz-dva. Ak chcem kresbu, musím sneh podexponovať a preto som to dookola stmavil... vdaka tomu tu vidno stopy a kresbu na povrchu.
Dalej - toto je maximálne nazoomovaný výrez a tak u snehu z takej dialky je celkom fajn ze tu kresbu vobec vidno. Casto vidno opak, fotky snehu z zblizka a aj tak bez kresby. Asi by sa ti teda svetly a bez kresby pacil viac, ale zas, mozno by si vtedy miniaturu ani nerozklikol, mozno by ta ani nezaujala :-)
 
stteffi
2010-02-22 14:21:33
parádne foto a ešte parádnejší popis
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2010-02-22 14:15:41
Výborne SteveS pekne si to zachytil nádherne miesto +++
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
slavmiro
2010-02-22 14:12:44
nuz vyjebabral si sa s tym dosyta, vo vysledku je to trochu umele pre mna. Chapem ze to je mozno svah, ale asi by som tu hranicu na horizonte zrovnal. Zimne zabery je dobre komponovat do protisvetla ako tu, ale pyta si to slnecny kotuc v zabere, jednoznacne, vysou clonou (typicky F16) docielit zubate luce zo slnka. To sklo je profi a to musi zvladnut! Vientovacky su tu silne, nepasuje pre color foto, color = moderna. Aura okolo strechy odhaluje PP PC zasahy, celkovy dojem je asi priemer, nebyt obsiahleho popisu asi o to ani nezavadim. To je moj nazor.
 
Peter Suchanovsky
2010-02-22 14:03:11
pekné jednoduché
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
LK1961
2010-02-22 14:00:47
dobré foto
 
slnecnicalucna
2010-02-22 13:21:23
sneh by som brala ´bielsi´ ale inak paradne ciste, pekne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
miro simko
2010-02-22 12:57:24
...príjemná vertikálna krajinka - včítane priloženého tutorialu ;-)
...Stratený by povedal – Postav dom, zasaď strom
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
jozef.balara
2010-02-22 12:50:21
Nechcem sa nikoho dotknúť, fotka celkom pekná, ale keď čítam ten PP, tak za tú námahu asi nestála.
Vadí mi prílišná vinetácia, šedý sneh, domček ktorý mohol byť v popredí a zvýrazňovať perspektívu sa akosi stráca, človek nevie na čo sa má sústrediť
V skutočnosti to bol určite nádherný pohľad
 
Jehry
2010-02-22 12:48:41
Krásne je to nebo, nad tými horami..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
RomanF
2010-02-22 12:05:56
Pekná fotečka, príjemná atmoška, pozdáva sa mi. Aj keď to stmavenie dolných rohov nie je práve podľa môjho gusta :-) Ale vnímam ako to pomáha sústrediť pozornosť do centra fotografie. Rovnako vzhľadom k celkovému farebnému ladeniu fotografie mi nie celkom sedí ten žlto-fialový odtieň oblačnosti v pravej časti oblohy... môže to byť ale podanie môjho monitora...
Tak čo dodať SteveS... To tam fakt nemáš nič lepšie... To chceš naozaj s týmto tu zhrabnúť foto dňa??? Len za tú lopotu... a... že nechcem aby si dnes zažil sklamanie dám Ti 15+3+4... :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kmotrík
2010-02-22 11:45:54
Steve veľmi pekná - u mňa dnes bezkonkurenčne najlepšia
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
marcelfilo
2010-02-22 11:35:46
Veľmi fajnové, na môj vkus vinetácia trochu moc výrazná na tento typ fotografie
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
vorec
2010-02-22 11:21:23
Omaľovánku tu ja osobne nevidím, oblaky a scénu si vyhcytal parádnu, subjektívne veľmi príjemný a ukľudňujúci pohľad, kompozične sa mi trochu oči boria so spodkom, možno o centík menej, ale inak výsledok výborný
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Frola
2010-02-22 11:19:34
tak šu šup do Topky :)))
 
Frola
2010-02-22 11:19:09
fajn jako vždy, Tvé jméno zaručí skvělý snímek :) a netřeba vkládat o půlnoci :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-02-22 11:07:28
pekna omalovanka :))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Cako
ocenenie redakciou 2010-02-22 10:57:19
vyborna kompozicia..trosku rusi ten strom co je pred tym domom, by som s tadial asi vymazal :D inak paradne..tie oblaky tesne nad tymi kopcami nemaju chybu
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
b.a.f.o.a.r.t.
2010-02-22 10:52:21
mám rád tvoje rozprávkové landofky aj keď tu neviem či to išlo by som komponoval domček na pravú stranu aby tieň išiel do fotky a trochu ma to ťahá do ľava ale to bude moja deformácia :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Tomáš Machara
2010-02-22 10:51:56
Neviem, co k tomu dodat, o5 dobra praca a skvela vysledna fotka.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kapurka
2010-02-22 10:45:20
Tak pozerám na tie úpravy a poviem ti, že si sa namakal. Oblaka a azúro nádherné,pekne si to tam v tom Švajci užívaš :))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 8
Expozícia: 1/790 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 40D
Objektív: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Pridané: 2010-02-22 10:33:18
Na kritiku: 2010-02-22 10:33:18
Miesto:Berner Mittelland, Switzerland
Témy: hory, krajina, príroda
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko,
Panoráma z ruky, oblaky reálneho tvaru a polohy, bez filtrov cez obed pri tvrdom svetle okolo obeda. "Halo" efekt na horizonte nie je  Hallo (preostrenie) ale fujavica na hrebeni, ktorú mam nafotenú aj z bližšia. Začali sa tam vytvárať podobné "atómové hríby" ako mám nafotené na fotografii "Dracula a draculová sa zlietajú na hrad".


Alpský hreben v pozadí je hlavným a centrálnym hrebeňom Bernských Álp, ktoré sú turistickým lákadlom a magnetom celého kraja. Tri najznámejšie vrcholy zľava EIGER, MONCH a najvyšší JUNFRAU (4158m/m).

V sirokom sedle medzi Monch a Junfrau, nazývanom JUNGFRAUJOCH je konečná stanica pozemnej zubačky, umiestnená najvyšie v Európe (3471m/m) v pásme večného sneho a ľadu. Odtiaľ sa smerom na opačnu stranu plazí do doliny najvätší alpský ľadovec Aletschgletscher a je tam aj observatórium Spinx. Konečnú stanicu zubačky nazývajú vďaka výškovému prvenstvu aj "Top of Europ". Do tejto výšky sa zubačka dostane len vďaka tunelu, ktorý začína vchádzať do EIGERu cca vo výške 2000m. Trasa tunelom má jednu zastávku v jeho horolezcom povestnej severnej stene. Odtiaľ na záchranu horolezcov v prípade potreby urýchlene nabehnú záchranári. Obojstranný lístok stojí cca 150ChF.


POSTPROCES :
- panoráma poskladaná z 3 foto na šírku
- vyretušované rušiace stĺpy a drobné kolíky
- lokálne z oblohy jemne ubratá žltá zložka
- celý obraz (mimo drevenice v tieňi) jemne stmavený
- horná časť obrazu celá stmavená kvázy polarizačný filter
- dolná časť obrazu zavinetovaná po bokoch a okrajoch
- jemné doladenie úrovní v strednom pásme hôr aby ladili s obrazom hore aj dole
-zmenšenie a lokálne doostrenie chodníkov, kresby v snehu, chalupy, stromov a hôr

Originál ako vyliezol z foťáka:
http://www.steves.sk/ephoto/100201%201206%20a9a18-berner-mitteland-orig-w600x754.jpg
.