Do topánok mi už tečie ...

Body: 101.33    Videnia: 3299    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Polynka
2010-03-13 00:02:51
krasna fotka... aj ja tam chcem ist.. :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
2010-03-09 02:05:54
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
imageilus
2010-03-09 01:02:18
krása...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-03-08 12:02:56
Trochu som sa v práci uvoľnil, tak idem pofilozofovať... :-)
Števo, toto nie je klasické HDR. Za klasické HDR považujem takú foto, kde je na sebe navzájom poukladaných niekoľko foto s rozdielnou expozíciou. Ty uvádzaš, že to robíš síce tiež z viacerých fotografií rôzne exponovaných, ale použiješ vždy len jednu časť, tú správne exponovanú. Takže robíš niečo také, ako mozaiku. Neviem, či je to HDR.
Poznám soft, používa ho Tomatito na pavúky, ktorý vytiahne z viacerých expozícii len ostré časti a poskladá ich do jedného záberu. Nepoznám soft, ktorý by toto vedel urobiť s dobre naexponovanými časťami, zrejme nevie rozlíšiť, čo pokladáme za dobre naexponované. Ty to robíš preto ručne, spájaš zhodné body na jednotlivých častiach, nemáš tam prekrytia. A preto tam zrejme nie je ten statív až taký dôležitý...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-08 07:40:36
príspevok od: sese
keď budeš fotiť z nohy tak to bude zaujímavejšie :)


A najzaujímavejšie, keď mi ju prídeš pomôcť fixovať, aby sa mi neroztrisasla :-)
 
sese
2010-03-08 07:17:34
keď budeš fotiť z nohy tak to bude zaujímavejšie :)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-07 22:13:05
príspevok od: Pipko
Po komentári na moje foto, som si prečítal čo to o Tebe a pozrel Tvoje foto. Sem asi by som sa chcel dopracovať, hlavne ako píšeš, že záber musí vystihnúť okamžitú situáciu za daných podmienok. Držím palce. :-)


Vďaka Števo, priznám sa že som nebol v obraze a aby som mohol odpovedať, tiež som si ťa šiel ´´naštudovať´´ a pozrel o aké foto išlo a pozrel ešte aj do galérky :-)) Čo dodať? Neviem či sa máš sem čo dopracovávať, alebo naopka ja k tebe? :-)) Máš veľa pekných vecí čo sa mi páčili, aj dobré streetky, kam som sa ja ešte nehrnul. Zhrňme to tak,že sa iste máme ešte všetci čo učiť :-))
Prajem dobré svetlo!
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-03-07 21:59:32
No idem ja rýchlo trénovať, lebo statív nemám...a na túry si nosím len taký ..v tekutom stave ;) Cez leto TAM na to miesto určite pôjdem( chodím tam skoro každý rok )...takže hore dole a hore a dole ..a hore a dole a hore a dole po rebríku na povalu...každý deň aspoň 15minút + naučiť sa tak trošku lepšie fotiť...a potom uvidíme - porovnáme ako to zvládnem :-)
Pekné miesto je to, ...pekne po rebríku hore a tam ten kúsok zeleného kovu..tá nášlapná plocha , keď vychádzaš von z rebríka...tiež tam je fajn
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Pipko
2010-03-07 21:16:08
Po komentári na moje foto, som si prečítal čo to o Tebe a pozrel Tvoje foto. Sem asi by som sa chcel dopracovať, hlavne ako píšeš, že záber musí vystihnúť okamžitú situáciu za daných podmienok. Držím palce. :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
atiart
2010-03-07 20:55:38
.. mam rád prírodu, a také scenérie obzvlášť :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-07 19:37:52
príspevok od: Jehry
Áno, máš to ostré. Ale to hore pod fotkou čo si popísal mi príde trápne. Prepáč.


Jehry prepáč ty ak som sa ťa niečím dotkol, ale neviem čím a ručím za to že to nebolo mojím cieľom. Ja som si včera dal fakt námahu v dobrom vysvetliť a rozšíriť obzor o to s čím mám osobne dlhoročnú prax a rutinnú skúsenosť. Že nie je ten statív nevyhnutný. Ty si na to reagoval ako keby si to ani neprečítal a zas si odpísal to isté a tak mojou snahou bolo len ukázať prakticky, že to ide. Nič viac. Aby som nevyzeral ako Barón Prášil, ktorý drísta o tom, čomu vôbec nerozumie.

Internetová komunikácia je zradná, môžem niečo písať v pohode či milo a druhý to môže vnímať ako útok, osočovanie, iróniu :-( Pri pive to je ľahšie, vidíš ako sa tvári, tu nie. Snáď takéto debaty budú riešené viac pri pive ako tu pri písmenkách. Ja som otvorený a píšem podrobne čo myslím a o čo mi ide. Ty sa vyjadruješ stroho a ja si neviem domyslieť o čo Ti ide a čo máš v hlave, ako to myslíš. A mohlo dôjsť k nedorozumeniu, ale žiaš, stále neviem akému.

Skúsme to ukončiť priateľsky, férovo. Dúfam, že som ani tebe ani nikomu neublížil tým, že som sa zastal a snažil obhájiť faktickú pravdu a znegovať neplatný mýtus. Ak som naopak ale ublížil, musíš mi vysvteliť konkrétne čím, ak áno, ja sa ochotne ospravedlním a bolo by mi to aj úprimne ľúto... ale zatiaľ nemám z ničoho zlý pocit či výčitku.
 
PetraFe
2010-03-07 18:56:35
Pekné ++
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Jehry
2010-03-07 18:45:06
Áno, máš to ostré. Ale to hore pod fotkou čo si popísal mi príde trápne. Prepáč.
 
Anena
2010-03-07 17:48:45
Obdivujem ......ze fotene z ruky. Parada teda.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
mato73
2010-03-07 17:02:53
No klobúk dole:), je to vydarené, na to že je to odfotené bez statívu je to pekné ostré
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
cyklons
2010-03-07 16:53:42
veľmi pekné, ináč moja obľúbená destinácia cez letné víkendy.... a k tomu ostatnému popisu dole, viem že moja fotka nebola top, ale ako som písal, keď som ju spojil, mne osobne sa páčil výsledný efekt a ešte raz nikomu neberiem jeho osobný názor a ani sa necítim nejako dotknutý, určite budem fotiť s a aj bez statívu,/ nie stále sa mi ho dá nosiť so sebou/....prajem všetkým príjemný zvyšok víkendu a dobré svetlo :)))
 
kapurka
2010-03-07 16:23:42
príspevok od: vivian99
Dosť času som venovala tvorbe fotky prostrednictvom HDR softu , ... a viem že nie je to až také jednoduche, vytvoriť naozaj pekné HDR. Velmi ma preto potešil tvoj obsiahly popis, z ktorého je tiež zrejma urcita cesta, ako taketo fotky vytvarat. Tvoja je nadherna, farba aj kompozicia. Velmi ulahodila mojmu oku :))).
Ďakujem za popis. Fotka vydarená a chápem, že ťahať sa na túre, kde je Vás ešte k tomu viac so statívom je otrava:)). Foto je krásne!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-07 15:55:11
príspevok od: vivian99
Dosť času som venovala tvorbe fotky prostrednictvom HDR softu , ... a viem že nie je to až také jednoduche, vytvoriť naozaj pekné HDR. Velmi ma preto potešil tvoj obsiahly popis, z ktorého je tiež zrejma urcita cesta, ako taketo fotky vytvarat. Tvoja je nadherna, farba aj kompozicia. Velmi ulahodila mojmu oku :))).


Díky vivi, som rád že sa ti páči. Ja osobne si ju až tak necením z fotografického hľadiska, mám sám radčej kompozície detailnejšie na vodu a aj celkove fotky, kde sa dá pohrať plus aj so svetelnou atmosférou a dof.

Ale nie všade a nie vždy môžeme mať vianoce. Myslím že na podmienky v akých som to fotil, udýchaný a z ruky a zámerne dlhým časom dosiahol rozmaz vody plus zvyšok nerozkýval plus v Pp ešte dotiahol miesto čiernych stien do obrazu farebnú výpoveď, že môžem byť úplne spokojný a aj som.

Tu by sa dala ešte poriešiť aj kompozícia voodpádu v strede a dať ho bokom na úkor nejakej steny do štvorca, ale aj ten by nebol celkom optimálny a tak to nechávam ako je, nič ma tu neruší a nevidím dôvod nutne to rezať aj keď ako vravím, nepripomína vianoce :-)

Práve pre toto mám rád popisy lebo viem posúdiť čo autor vyťažil z daných možných podmienok. Mám radšej kus nedokonalé foto zo zlých podmienok kde by to vätšina vzdala alebo pokazila, ako foto dokonalé z ideálnych podmienok. Rovnako samozrejme aj u svojich foto. V ideálnych to urobí aj laik ak mu expozícia v automatike výde a náhoda dá oku dobré kompo...

.
 
vivian99
2010-03-07 15:05:20
Dosť času som venovala tvorbe fotky prostrednictvom HDR softu , ... a viem že nie je to až také jednoduche, vytvoriť naozaj pekné HDR. Velmi ma preto potešil tvoj obsiahly popis, z ktorého je tiež zrejma urcita cesta, ako taketo fotky vytvarat. Tvoja je nadherna, farba aj kompozicia. Velmi ulahodila mojmu oku :))).
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-07 14:08:41


Juuj a ešte som nezmenil to slovíčko v popise, sorry .-(((
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-07 14:07:29


To by si mohol do SS pošuškať, možno by sa nejaké know how od neho dalo vymáčknuť :-)))
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-03-07 14:04:46
Ta že to nie ja... Uf, odľahlo mi... :-)
Števo, myslel som užívateľa, ktorý nevie, čo sú to vrstvy (ale mal by!) a netrávi ako pár magorov denne kvôli úpravám pri PC niekoľko hodín už 10 rokov...
 
PeterSA11
2010-03-07 12:46:26
veľmi pekná kompozícia
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
cyklons
2010-03-07 12:38:11
veľmi pekné, ináč moja obľúbená destinácia cez letné víkendy.... a k tomu ostatnému popisu dole, viem že moja fotka nebola top, ale ako som písal, keď som ju spojil, mne osobne sa páčil výsledný efekt a ešte raz nikomu neberiem jeho osobný názor a ani sa necítim nejako dotknutý, určite budem fotiť s a aj bez statívu,/ nie stále sa mi ho dá nosiť so sebou/....prajem všetkým príjemný zvyšok víkendu a dobré svetlo :)))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
retep
2010-03-07 12:19:39
BOl som,pamatam,mala,ale z juhu velmi prijemna roklina...
dakujem za ozivenie spomienok....
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-07 11:38:16


Ajajaj, Stano :-)))

Škoda tej námahy, ideme úplne vedľa od témy, nie nebol si to ty, naopak, ty si zatiaľ stále bol až príliš sebakritický a prístupný každej debate a o všetkom! Bez výhrady. Toto môžem len a len potvrdiť!

Ani reč nie je o tom že statív nie je lepší a že sa nedoporučuje, preto zbytočne argumentovať a hladať obhajobu kde ani nebolo treba :-(((
A že ste ho napadli, jóóój správne, to ti plne uznávam, asi za to sa cítiš dotknutý. Áno to jedno slovíčko jediné som nesprávne použil a neuvedomil si že ti vzbúrim žlč, ale tá bošácka to napraví, určite :-) Teraz si daj ty jednu čiarku :-))) Idem to hned opravit a zmenit na slovo VYTKLI a VYJADRILI sa že je NEVYHNUTNÝ.

A ja som začal aj skončil debatu len o slove NEVYHNUTNÝ! Proste iba ako ROZŠÍRENIE OBZORU ... že si v danej situácii na danom mieste, kde staítv nemáš a utekáš... a ja len dávam tip, že hurá, netreba vešať flintu do žita, nič nie je stratené. Nič viac, nič menej. Toto je dôkaz a za daných podmienok ako som opísal iste dostatočný.

A prečo pevnú ruku pri skladaní a veľa hodín? Ak odpočítam čas ktorý venuješ pedantne ostatným bežným úpravám aj ty a réžii okolo toho, tak budem u tejto foto mať sklz kvôli skladaniu pol hodinu. To je čas za ktorý ako blok vložím celú jednu a celú druhú stenu okolo vodopádu alebo naopaka, ešte lahšie, samotný nevypálený vopopád do expozície so svetlejšími stenami. Veď s vrstvami bežne robievaš aj ty. Mnohokrát to ide lahšie ako skladanie panorámy či retušovanie niečoho čo robíš pri 400% zvätšení. Žiadny problém.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-03-07 08:40:05
Ten kolega, o ktorom je v popise fotografie reč som zrejme ja a tak musím reagovať, lebo som ja taký reakčník... :-)
Najprv: autora som nenapadol, vyjadril som svoj názor, slušne, na základe svojich skúseností. Napadnutie je o inom (podľa mňa...). Nikde som nepovedal, že trvám na tom, že som poradil dobre a že mám bezvýhradnú pravdu. To je len názor pisateľa a nezhoduje sa so skutočnosťou.

O HDR som už prečítal svoje, aj nafotil svoje, takže sa nepokladám za niekoho, kto len tak bla-bla o tom niečo hovorí. Pokiaľ má niekto záujem si tiež o HDR niečo prečítať, odkazujem na nižšie články:

https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-skola/fotograficky-experiment/hdr-fotografia-I/

https://abphoto.pansophia.sk/index.html

https://www.ephoto.sk/plugins/printDocument/?11038

https://grafika.sk/clanok/paint-shop-pro-photo-hdr-fotografia/

Som aj vlastníkom tejto publikácie a mám ju prečítanú celú:

https://www.eplanet.sk/kniha/velka-kniha-hdr-fotografie-dvd-andrej-bocik/

Všade, ale úplne všade sa píše o potrebe používania statívu. Samozrejme, nie som človek s bezvýhradnou pravdou a verím, že sa to dá aj bez, ale pýtam sa - kto má potom čas na niekoľkohodinové ručné skladanie, keď túto drinu vie odstrániť obyčajné použitie statívu?

Obdivujem ľudí s tak pevnou rukou a závidím im ten čas, ktorý si vedia nájsť... Ospravedlňujem sa všetkým dotknutým, zrejme som myslel len na moje roztrasené ja...
Spravil by to opäť ten pohárik bošáckej, resp. dva, ale ešte musím do kostola... :-)
 
zdeno v
2010-03-07 08:08:10
na to že je to z ruky, tak ostrosť je OK. Klobúk dole
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 18
Expozícia: 1/20 s ( AEB / BRK expozícia po 1x aj čas + / -) sec
ISO: 500
Fotoaparát: Canon EOS 40D
Objektív: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Pridané: 2010-03-07 07:29:06
Na kritiku: 2010-03-07 07:29:06
Miesto:Slovenský raj - juh / Zejmarská roklina
Témy: hory, príroda, voda
Albumy: SK - NP Slovenský raj
Túto foto pridávam po včerajšej diskusii pod jednou foto vodopádu, kde viacerí (aj veľmi skúsení) autori vytkli inému autorovi že fotiť HDR expozície nemá zmysel bez statívu a doporučili ho ako NEVYHNUTNÝ. To slovo ma zarazilo a rád by som to vyvrátil, lebo ide len o čiastočnú pravdu a týka sa spájania expozícií v softoch, ale nie ručného, reálneho HDR spojeného cez vrstvy bez tone-mapingu.


HDR sú nielen umelé softové omalovánky, ale aj úplne reálne fotky - ručné skladačky z bracketingových expozícií rôznej svetlosti, na ktoré ako na sólo zábery netreba statív, lebo sa nemusia nutne skladať umelo v softe na HDR ( v ktorom sa naopak jednotlivé vrstvy musia presne prekrývať a byť identické, lebo ak nie sú skrz pohnutia ruky, tak sa neprekryjú a dochádza k rozmazu kresby).

BRK (bracketingové) expozície používam pre vyšší DR svetla, tam kde to ináč odfotiť nejde. Potom z nich povyberám ručne správne exponované, reálne plochy a pospájam dokopy ako mozaiku. Každá čiastka je neprevrstvená a len raz = svoja, autentická a ostrá a spojí sa so susednou prelínaním obrazu.

Tu by to bez HDR z viac BRK expozícií nešlo. Aby nebola roklina tienistá, musela by byť foto svetlá ... a u nej by bol celkom vypálený vodopád ... a naopak, u tmavšieho dobrého vodopádu (ako je tu s kresbou prúdov), by bola roklina (skaly po bokoch) totálne tmavá.

Túto foto som realizoval pomocou BRK bez statívu, z ruky a dokonca dlhým časom aby sa rozmazal prúd vodopádu a vykreslili padajúce prúdy.
Statív by som nestihol použiť ani keby som chcel. Fotil som to počas spoločnej, kolektívnej túry, už aj tak zmeškaný a udýchaný za ostatnými.

.