Malý ohňostroj z vody = vodostro

Body: 167.67    Videnia: 2886    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
paloo
2010-03-13 13:40:14
fajnee..paci sa mi to ako je
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
AnnaM
2010-03-13 08:29:24
vratila som sa do Tvojej fotki... ma ona svoje caro, pre mna bolaby super CB ;-), a kompo paci sa mi take ake je.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
vorec
2010-03-12 22:29:51
OKi diky, ak budes mat cas tak kludne to daj niekde do platzu, rad pozriem. Jasne vrstvy razitko poznam pouzivam, ale mne len z toho tvojho popisu to pride nejake extremne narocne rucne skladanie, ale ako pises, ide ti to lahko od ruky a vysledok stoji za to, tak len pre to mi to nejde do hlavy, asi preto ze tieto skladackove postupy nie velmi vyuzivam. Diky.
 
atiart
2010-03-12 22:28:39
nehápem, ale fotka dobrá :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 22:15:01
Všetkým vám ďakujem na záver dńa za vaše pripomienky a názory a samozrejme aj hodnotenia. Každý názor si vážim a som vám za neho vďačný.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 22:13:00
príspevok od: Stratený Stano
Tak takto presne to i ja robím (a aj si zvyknem kľaknúť, do podrepu, dokonca i ľahnúť) a preto by asi nebolo dobre, aby sme my dvaja išli niekde na fotenie spolu. Nestranný pozorovateľ by si pomyslel svoje, nedajbože nás nafilmoval a umiestnil to na youtube. A ephoťáci sa pocikajú od smiechu... :-)


Stano, neboj, kým by sme to nerobili spoločne veľmi blízko seba a synchronizovane, nebolo by to až také nebezpečné :-)))

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 22:11:27
VOREC:

2) Že ako spájam rôzne expozície do kvázy úplne reálneho HDR?
To je veľmi jednoduché a podľa motívu aj často veľmi rýchle, ako tomu bolo tu.
Stano sa mi síce stále smeje a robí si z mńa prču že obrazne povedané týždeň patlám ručne čo ide za 5min ale to veru nie je tak :-))) Toto som mal doslova za chvíľku, čo sa týka zloženia oboch expozícií.

Ale ani veľa rečí nenahradí ukážku. Už keď som ako prvé robil detail tohto vodopádu (v popise dole prvý link), tak som si nasnímal počas PP cez PrintScreen skoro celý postup PP... Pár záberov z kľúčovej oblasti postupu v PP pošlem na tvoj email, alebo to dám na web a pošlem ti link. Bude ti to potom po pár sprievodných vetách zaraz jasné aké to je jednoduché.

Nemám poňatia o tvojich znalostiach editácie v PP, ale ak poznáš prácu s vrstvami, gumou a klonovacím razítkom, u tohto fota nepotrebuješ ani laso a ani žiadny výber a ani žiadne skladanie ostrých hrán. Ale to bude lepšie vysvetliť
až na ukážke. Dá sa použiť aj laso, ale nie je nutné.

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 21:58:38


Minule som tu rozdával rady ako nestratiť koment, napísaný vtedy keď ťa medzitým odhlásilo ... a teraz tebe som mal napísaný dlhšiu odpoveď ako tvoj koment a je fuč :-( nečakane mi naskočila do cesty počas prihllasovania reklama a systém mi spadol aj s komentom :-(

Tak len v skratke, že meditovať ja veru nemám čas, som odchovaný na spoločnej kolektívnej turistike a tak som beztak stále posledný a stále zameškaný a vätšinu trasy prebehnem poloklusom. Možno pre niekoho choré ale pre mňa zdravé .-) Účinný spôsob ako sa nasilu prinútiť vyžmýkať zo seba maximum tak fyzicky ako aj psychicky (rýchlo rozmýšľať a konať pri fotení a režírovaní snímania záberov). Fotenie je pre mňa RELAX a zábava a nemôže mo ho pokaziť ani stres z tempa ktorým kolektív neúnavmne pokračuje vpred. Stále kus aj pohundrem, ale nakoniec som tomu tréningu navyše veľmi rád, celý týždeň z toho telo žije a cíti sa ako pierko a to mi už stojí za to :-) Nerobím ja z fotenia vojnu a že kvôli stresu nemám šancu na poriadne premakanú foto nevadí, fotenie pre mňa nie je o súťaži a naháńaní sa za foto dńa. Toto foto nebolo o tom, mal som čas, ale nad variantami hlbšieho orezu sa zamýšľam až doma. napíšem ti ešte jeden koment, pozri vyššie, bez odpovedania cez admina...
 
walde
ocenenie redakciou 2010-03-12 21:55:55
Porovnal som si všetky výrezy, určite táto foto a výrez do štvorca sú veľmi dobré, pritom každý o niečom inom. Pri výreze ten ohňostrojík viac dominuje samozrejme... Ale pri tejto snímke máme predstavu aj o celku.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-03-12 21:49:26
Tak takto presne to i ja robím (a aj si zvyknem kľaknúť, do podrepu, dokonca i ľahnúť) a preto by asi nebolo dobre, aby sme my dvaja išli niekde na fotenie spolu. Nestranný pozorovateľ by si pomyslel svoje, nedajbože nás nafilmoval a umiestnil to na youtube. A ephoťáci sa pocikajú od smiechu... :-)
 
Iwn*
ocenenie redakciou 2010-03-12 21:34:52
Krásna vodohra:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
mato73
2010-03-12 19:05:40
pekná kompozícia, zaujímavý ten kameň, akoby bol zo zlata
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stegas
2010-03-12 19:05:24
zaujala
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Jehry
2010-03-12 18:17:42
Pekné, inšpirujúce.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
vorec
2010-03-12 18:13:22
Clovece s tebou musi byt sranda chodit na turky ked nad kazdym kamenom meditujes zo vsetkych uhlov aspon polhodinu :-)))) Nuz ale to je udel cloveka s fotakom na krku. Zatial co ini nezatazeni touto ´povinnostou´ vsetko zvencit kracaju a kochaju sa, tak fotici musia sat atmosferu a zaroven aj skusit to zvencit. Vravim za seba, ja toto nemam rad a vtedy vacsinou prepinam do rezimu cvakaca tursticneho, lebo pokial nemam na to svoj klud tak to nie vzdy dobre dopadne. Aj minule som pozrel svojju ziberku cvakov z Tatier, nasiel som mozno dva tri suce zabery lebo v casovej tiesni ked chce clovek prejst za cely den xy km to sa len tak neda :-)
Sorry ze ti tu spamujem pod foto, ale sem tam ked je chvilka sa da aj rozpisat, aj trosku rozviest aj k debate pod fotkou ze nieco vyvolala, alebo su nejake zazitky, dane mozno aj z popisu pod nou. Lebo niekedy mi vyslovene vadi, ze sa to posuva len do akejsi technokratickej roviny pocitajucej kazdy pixel na fotke, tu prepal tam prepal a ostatne akoby nebolo ci to ma atmo alebo nema :-)
Ale aby som nezabudol co som vlastne chcel, ja nie velmi dobre rozumiem tomu tvojmu rucnemu spajaniu tych napr. rozne exponovanych segmentov. Resp. rozumiem (trebars mne niekedy v pano vyda zle spoj, tak to preplacnem originalom a zretusujem), ale akym sposobom ty tieto sgmenty vyberas (pouzitim magnetickeho lasa) alebo ako dokazes skorigovat ostry prechod medzi jednotlivymi castami, tomu nie celkom rozumiem ;-) Inak foto prijemna ;-)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
cyklons
2010-03-12 18:05:08
pekné prskavky
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
maTTo_corp
2010-03-12 17:30:02
zasa sa mi nechce čítať ale fotka je skvelá
 
retep
2010-03-12 17:11:42
ako divak...uputa....miesto,sposob fotenia...vsetko ok...

mierne sa stracam v samotnom vyznem fotografie...nedotahuje to ani ten nazov...hlavne,ak si dal temy,ako si dal....
ahoj
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.67
 
JaroD.
2010-03-12 17:02:18
Štvorcová verzia s prekresleným kameňom a vodotryskom má oslovila viac, je to zaujímavý neobvyklý pohľad. Takto mi to pripadá kompozične trochu nevyvážené aj keď to bol tvoj zámer. Trochu by som sa pohral s ´osadením´ kameňa, vyzerá z môjho pohľadu zbytočne natesno, najmä ak máš toľko voľného priestoru vpravo. Možno by dalo trochu viac využiť do celkovej kompo aj pokračovanie kameňa pod vodou. Ale je to len môj pohľad. Ináč fajn.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
kmotrík
2010-03-12 16:56:36
všetko čo malo byť povedané, už bolo povedané :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2010-03-12 16:35:02
Fajn skusil by som ešte dlhši čas čo by to spravylo =)))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
atti
2010-03-12 14:51:20
Dôležité veci sa už spomenuli, suma sumárum je to pekný vodostroj. A ten akoby portrét fúzatého chlapíka na skale je tiež fajn ;-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-03-12 14:09:28
Nie, nie zle sme sa pochopili( vlastne som zle, blbo to napísal...som dnes fakt rozlietaný, bezčasový )...tam na tom linku je to tak presne ako píšeš- ,,nejako mi tam pripadá už moc kameňa,,...hej aj ten vľavo čo sa tam črtá- odoberá trochu pozornosti od vodoohňostroja, možno aj viacej tmavé pozadie. Som napísal tesne ako som spomenul Tvoj link: ,,Ten ohňostroj čo tam........je tam super,,. Blbo som to formuloval. Tam ...som mal na mysli TAM- TAM na tom mieste čo si fotil...TU na tejto fotke :) Tu sa mi páči ten detail, hoci tam je výraznejší na tmavom pozadí..tu je to také nejako farebne ľadnejšie, pokojnejšie, aj kompozične sa mi to tu viacej páči ..po zrezaní...hnedý kameň - modrý roh, jemné zastreté pozadie...ale každému sa niečo iné, a nechcem Ťa motať ...
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-03-12 13:44:00
Ja na stopro súhlasím proti Tebe :) ...tie návody sú naozaj super, vďaka nim som sa naučil rýchlejšie už aj pohybovať vo fotošope a si už aj nejako ,,slušnejšie,, fotku upraviť, alebo aspoň poskúšať - čo to dá :)..takže jeho rady dosť oceňujem aj ja...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 13:36:59
príspevok od: Koma
Som v práci a nestíham, som sem len tak letmo pozrel a chcel Ti napísať, že súhlasím s Dominikom čo sa týka toho detailu...no už medzitým tu pribudol Tvoj text a linky ..ten ohňostroj čo tam voda s kameňom pripravili je tam super. Konkrétne na tejto fotke , som si zakryl celú pravú stranu, zhruba tam ako vodopád prechádza do úplne- skoro – bielej, páči sa mi to tak viacej...ale aj tak je to pekná fotka a zaujímavé miesto...ten detail ;)


Díky za návštevu, máš pravdu aj ja to tak cítim, že by bol ´ľahší´ ale detail mám mne sa aj tak páči tento viac :-( Píšeš (a ostatní by tiež asi radšej) že detail na linku ťa oslovuje viac, doslova uvádzaš že super :-)... no nejak mi tam pripadá už moc kameňa.

Všetko tu aj tak nemôžem mať a ja som tvrdohlavý :-))) Ale som veľmi vdačný za spätnú väzbu lebo ukazuje že v tomto prípade moje chute berú vedľajšiu koľaj ako chute vaše. Keď ešte pár ľudí zahundre, kapitulujem a pridám aj detail z linku :-(
 
Marcel Rebro
2010-03-12 13:29:43
príspevok od: Koma
Som v práci a nestíham, som sem len tak letmo pozrel a chcel Ti napísať, že súhlasím s Dominikom čo sa týka toho detailu...no už medzitým tu pribudol Tvoj text a linky ..ten ohňostroj čo tam voda s kameňom pripravili je tam super. Konkrétne na tejto fotke , som si zakryl celú pravú stranu, zhruba tam ako vodopád prechádza do úplne- skoro – bielej, páči sa mi to tak viacej...ale aj tak je to pekná fotka a zaujímavé miesto...ten detail ;)
Ja suhlasim proti vsetkemu. Tento zaber ma sice nejak zurivo neoslovuje, ale ocenujem Steveho ´fotonavody´. Hlavne pre ´nesofticov´ ako ja je to dost poucne ... aj ked (zatial) nerealizovatelne :(
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-03-12 11:44:48
Som v práci a nestíham, som sem len tak letmo pozrel a chcel Ti napísať, že súhlasím s Dominikom čo sa týka toho detailu...no už medzitým tu pribudol Tvoj text a linky ..ten ohňostroj čo tam voda s kameňom pripravili je tam super. Konkrétne na tejto fotke , som si zakryl celú pravú stranu, zhruba tam ako vodopád prechádza do úplne- skoro – bielej, páči sa mi to tak viacej...ale aj tak je to pekná fotka a zaujímavé miesto...ten detail ;)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Gino
2010-03-12 11:44:30
pekné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 10:32:15


K tomuto len to čo som napísal Dominikovi a poslednom odstavci v popise, je tam aj link na také detaily aj prečo nie je tuz detail ale toto foto. Dík za koment, som vdacny za kazdy nazor.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 10:30:53
príspevok od: Stratený Stano
Nie o Zolecovi je reč, zmýlil som sa, myslel som Jehry-ho...


Stano, ak máš čas, prečítaj odpoveď Dominikovi, je venovaná aj tebe.

S vodopádmi máš samozrejme pravdu, inšpirovala ma debata o fotení bracketingom pre hdr bez statívu a konecne to dokopalo aj mna dokoncit pár vodoviek, ktorých mám strašne vela nedokončených a naopka strašne m,álo doriešených do finále.

Tá debata sa žial zvrhla inam ako som myslel, z moje strany neúmyslene a mrzí ma to. V žiadnom prípade nechcem nikomu ukazovať ako má kto fotiť, takl ako si to ty teraz napísal! Už tobôž nie autorom ktorých fotky si rád pozerám a sa mi páčia, ved to davam najavo aj svojimi hodnoteniami. Tak tebe ci jehrymu. Stále vravim, ze diskusia by mala prebiehat len pri pive a nie na internete, dochádza k mnohým a zbytocnym nedorozumeniam. Mrzí ma ak sa niekomu zdá že chcem čosi vnucovat či sa vyvyšovať to je veľký omyl, nemám sa čím

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 10:22:37


Dominik, no už ste dvaja s požiadavkou na detail, tak dávam na pozretie aj detail ktorý som mal hotový už predtým a teraz ho len zmenšil a dal na web. Nechcem tu zahlcovať archív tými istými sekvenciami. Dávam tak aspoň link priamo aj na detail, lebo lebo pre mna je diskusia s tak kvalitnými autormi ako si ty a Stano veľmi podmetná a dôležitá. Som zvedavý na vaše názory. Ak si nádete na to čas, budem veľmi vďačný a ďakujem už vopred.

Toto foto aj na mňa pôsobí ako nezamerané centrálne na najzaujímavejší detail, ale zámerne... myslím že ten je aj tu ešte stále dosť zreteľne viditeľný. V popise v poslednom odstavci sú teda linky aj uvedený dôvod prečo som nahral radšej toto a nie detail

.
 
kralik_j
2010-03-12 10:21:49
- mierne by som podexponoval
- kompozicne inak riesil, len nepoznam scenu
- voda by mala mat tendenciu padal kolmo dole, tu sa mi zda ze pada zo sikma, z lava do prava (z mojho pohladu)
- ako pisal dominik asi by som sa zaujimal na detail tryskajucej vody, ktora je taka nepatrna a tak vyrazne sa odlisuje od masivu vodopadu
 
polal
2010-03-12 09:52:42
Páči sa. Kontrasty tvarov a materiálov.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-03-12 09:05:12
Nie o Zolecovi je reč, zmýlil som sa, myslel som Jehry-ho...
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-03-12 08:57:40
Najzaujímavejšie na tej fotke je (podľa mňa), ako z tej skaly tryská odrazená voda. Mne osobne by sa páčilo zamerať sa práve na to ako na hlavný motív, podexponovať, vtedy by to ´vystúpilo viac´ a tak...
Takto ako to je teraz, mi to kompozične nesedí.
 
Anena
2010-03-12 08:46:52
Paci sa mi, nadhera.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 08:43:21
príspevok od: zola
zaujimavy zaber, si Ta viem predstavit ako lezies po tych kamenoch a dumas nad zaberom...


Zabudol si dopísať celú pravdu, ten koniec svojich predstáv... že ako na záver padám a topím sa v ľadovej vode :-))) Ale to by asi nehrozilo ani keby to ten hore chcel, nebola až taká hlboká a ešte nedávno boli časy keď som do takej vody liezol vyzlečený a dobrovoľne :-)

Na dumanie o kompozícii mám už vypracovaný jednoduchý systém, snažím sa vyhnúť najzákladnejšej laickej chybe. Dumaním nad kompom z miesta, kde som čosi práve zbadal. Nohy máme na hýbanie a ja to využívam, ak sa mi čosi páči, tak ešte pred dumaním prejdem dookola celý terén aj sprava, zľava a až potom sa rozhodujem. Dodávam, že počas túry sa neraz otáčam ja nazad... Neraz sa mi predtým stávalo že nad réžiou záberu som zabil nejaký ten čas a po odchode zistil, že o tri metre ďalej to bolo ovela lepšie :-(
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-03-12 08:36:52


Obrať o pozornosť za prvé teba a za druhé tvoju modrofarbičkovú foto v tvojom typickom rámčeku, je Stano nemožné :-) Ku koncu dńa tak tipujem v tvoj prospech minimálne 30 hodnotení :-)

Za to tvoje školenie ti veľmi, ale uprimne, vyzerá to reálne a tým ako si to štylizoval sa zdá že aj podané od odborníka... a pre mńa sú takéto novo nadobudnuté vedomnosti z prírody, ktorá je mojou nekonečnou inšpiráciou a v ktorej trávim veľa času a o ktorej už čo to viem, mimoriadne vítané a nenahraditeľné. Je to kus dané aj mojou slabosťou, že všetkému chcem prísť až úplne pod kožu a neuspokojím sa iba s principiálnym vysvetlením. Jediné čo ma v prírode nikdy nezaujímalo bola jej neživá zložka, geológia, horniny a tak sa snažím aj v tom smere čo to dobehnúť.
A moje školenie, nuž neviem či teba ešte možno v dačom a už vôbec neviem či ja, ale ak áno, všetko vysvetlím s radosťou.

Nerozumiem celkom poznámke o Zolecovi, nepamätám si žiadnu jeho foto s voddopádmi, možno som mimo obrazu že som tu pár dní nebol viac ako na 5 min. A kompozične si trafil na strunu, mal som to už v pondelok ráno pripravené nahrať ako detail do štvorca, ale dal som si záväzok že už nič nenahrám tesne po dohotovení ale že to nechám ako syr dozrieť :-) Stále nejaké drobnosti zabudnem domuchlané či aj kompo narýchlo posekané... a dozrelo to tak že som ten detail nenahral, neoslovil ma až tak ako celý výrez. Ostatne na tlači vo vätšom formáte si je možné detaily prezrieť dostatočne. V archíve detail zostáva na požiadanie a ak by si naozaj chcel, kvôli tebe urobím výnimku a budeš ju mať tu :-)
 
kapurka
2010-03-12 08:25:32
krásny záber
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zola
2010-03-12 08:20:01
zaujimavy zaber, si Ta viem predstavit ako lezies po tych kamenoch a dumas nad zaberom...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-03-12 07:45:33
Dobré ránko, ty lingvista... :-) Akoby si chcel Zolecovi ukázať, ako ty fotíš vodopády so skalou a zároveň umiestnený vedľa mojej foto v galérii ma oberáš o pozornosť divákov... :-)
Zaujímavá technická práca, aj k tebe by sa zišlo prísť na školenie.
Skala preto nie je obalená ľadom, lebo je popretkávaná zlatými žilami (čo je dobrý vodič, asi vieš) a týmito vodičmi je napojená na podzemné zdroje geotermálnej energie... V tomto smere by sa zasa zišlo školenie tebe... :-)
Kompozične zaujímavá skala a ešte zaujímavejší prírodný úkaz sa mi zdajú trochu odstrčené do kúta...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 10
Expozícia: autobracketing 3x - stredný čas 1/30 s sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 40D
Objektív: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Pridané: 2010-03-12 07:17:27
Na kritiku: 2010-03-12 07:17:27
Miesto:Berner Alps, Switzerland
Témy: hory, krajina, voda
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko,

Použité dve bracketingové expozície, ručne zložené z titulu potreby zvýšenia DR na kvázy ručné HDR (v takom prípade na zloženie nie sú potrebné zdroje nafotené na statíve). Horná polovica s touto pre mńa primeranou expozíciou (1/30s) mala spodok už vypálený a bez kresby a dosť veľké plochy. Preto je výsledná foto spojená s dolnou tmavšou expozícou hladiny.

Fotil som neďaleko auta a mal v ňom masívny, pevný statív, ale vlezený do rieky po veľkých zasnežených a zľadovatelých kameňoch, som sa ledva sa na nich udržiaval. Bez šance použiť statív. Preto fotené iba z ruky, čupiac na kameni a stabilizujúc fotoaparát ako sa dá o koleno.

Na podnet Stana a Dominika pridávam link na kompo detailu, ktoré som mal už pripravené pred štyrmi dňami, ale nepridal, lebo ma viac oslovilo celkové kompo, kde ešte detail "fontánky" vidno, ale nie tak zreteľne. Detail je podexponovanejší a zvýraznený, ale celkove v tmavej verzii v nom vodopáíd ako taký zaniká, stráca snovosť a jemnosť. Oba orezy sa mi osobne páčia a každý je o niečom inom. S ohľadom na to, že nechcem pridávať jediný motív na sto pohľadov, som vybral ten s dôrazom aj na vodopád. Ak sa to nevyvŕbi inak, mám v pláne pridať z tohto miesta sériu aspoň 3-4 foto, ale každé o čomsi celkom inom, bude vidno aj kamene odkiaľ som dnu z rieky fotil. Sú všetky pod nánosom zmrznutého snehu. Holý kameň na fotke nie je ani len zľadovatelý asi preto, čo uvádza dole v komente Strano Stratený.

Tu je link na detail:
http://www.steves.sk/ephoto/1001XX%20851u2v2_800x800-potok-vodopad2.jpg

A tu na úplný orez, takéto rezy už pôsobia na mňa rušivo a strácajú silným výrezom TK:
http://www.steves.sk/ephoto/1001XX%20851u2v2_800x800-potok-vodopad2V.jpg

.