Man Versus Nature

Body: 19.00    Videnia: 2003    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
AndyLaci
2011-09-14 18:44:09
tomexx ty si tak zakomplexovany mal by si to riesit
 
tomexx
2010-04-22 18:58:38
príspevok od: Jozef Krajčo
Kolega, teraz k tomu zosmiesnovaciemu sposobu skopirujem tvojich par riadkov a mierne upravim :)

´Konzumácia´ mojich komentarov bude pre každého konzumenta iná. Niekto pochopí
komentar tak, druhý zas úplne inak. Pre teba je moj komentar zosmiesnujucim sposobom napisany, pre iných byť nemusí.


Ak sa este u teba zastavim pri buducich fotografiach tak uvidis ze rad pouzivam metafory a moje slova maju niekedy tvrdy dopad. Je to tou mojou blbou vlastnostou hovorit co si myslim. Urcite pracujem na vacsej diplomaticnosti, avsak existuju subjektivne priciny kedy sa mi to nedari. :) Preto sa viac zastavujem pri fotografiach, ktore vplyvaju na mna pozitivne. :)

Vazim tvoju pokojnu reakciu, hlavne ked ma este nepoznas. Vela ludi moje komentare nenesie dobre..

Co sa tyka tuctovosti.. kludne mozme hodit rec pri pive.. tam sa taketo temy rozoberaju jedna radost :) Samozrejme kazdy ma iny nazor na tuctovost, ale ked napozeras miliony fotografii a teraz som nepouzil metaforu, dokazes velmi lahko urcit ktora fotografia do ktoreho kosa patri...

Zoberme si priklad:
Napadol ma pribeh o plošakovi, ktory zil v dvojrozmernom priestore, ale skusim tematicky.
Ked si prezries galeriu na ephote za posledne hodiny, dni uvidis nepreberne mnozstvo fotografii vceliciek na kvetinkach. Ty ako skusenejsi fotograf (sila zvyku, ale sudim to podla fotovybavy :)) taku fotografiu ani nerozkliknes. Takych totiz nenajdes na internete tony, ale miliardy ton :)
Takze mas napozerany urcity level..

Ja ako postarsi clovek, co uz roky rokuce sa mota po internete ked o grafickej stranke internetu sa nikomu ani nesnivalo, som tiez toho za ten cas napozeral. Povedzme ze o malinkaty kusok viac ako ty :)
Takze tiez mozem zhodnotit do ktoreho kosa danu fotografiu zaraduju ludia statisticky najcastejsie... Samozrejme ako si pisal, je to erlativne, ano svata pravda, ale statistika jednoducho nepusti! :)

No musim na pivo..este som nieco chcel..uz mi volali.. niekedy podebatime.. :)



Vďaka za odpoveď, začína sa mi tu páčiť... :)
 
tomexx
2010-04-22 00:31:51
Čo tu stále pletieš o industriale? Pozri hore a uvidíš témy: Dedina, Krajina, Umelecká fotografia. Keď budem chcieť fotiť stroje v pohybe, tak ti dám vedieť a budeš mat srdce na mieste.

Koľaje sú v mojej fotografii len jeden z elementov. Tak to už prosím nejak prekusni.
 
8martin5
2010-04-22 00:25:00
https://commondatastorage.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/17893120.jpg

alebo toto...aspon je tam stroj, zjavne v prevazdke...mna to nebavi, naco je to dobre, ked si nechces dat poradit..na nic, mne uz vobec!
 
8martin5
2010-04-22 00:22:29
aha,teraz si tomu uplne dal piaty rozmer, je to cisty industrial: https://i147.photobucket.com/albums/r296/jliebert83/industrial.jpg

Skus porovnat industrial na tejto foto s tvojim ponatim industrialu. Dedina
 
tomexx
2010-04-22 00:19:36
príspevok od: 8martin5
Nuz,poradim sa o tom so svojou psychiatrickou:}Na urovni zakladnej skoly z Dolne Hornej beriem ako komplimnet:}. Moja kamaratka je ucitelka v Dolne spodnej a je fakt na urovni, ma dve VS, detom dava fakt,skutocne co najviac. Som tridsiatnik, takze tie casy su za mnou uz isty cas... Asi 17 rokov sa venujem aktivne umeniu. Nechcem generalizovat, ale tiez nemam zaujem, ani chut na urazky, ci uz z tvojej, alebo mojej strany. Tak to prekusni a precitaj si 7x tych 107 kladnych komentarov, iste ti to da{nauci ta} viac, nez chlap so zakl. skolou... pobavil si ma a to si dnes prvy, takze dovidenia. Tvor svoje velmi pekne a farebne obrazky nadalej. Tvoja posledna veta... nedavas mi na vyber,takze tak, citujem ´A čo sa týka koľají, záber som urobil z vlaku, takže tak... :)´, co tym pre pana obhajujes??? Zopakuj si syntax zo zakladnej v Strednej Spodnej a fot, cvakaj a tvor. Drzim Ti velmi palce...uprimne a bez urazky... prekusni to, ved si chlap!!! Ja zostavam trapny {rad} a s pozdravom{este radsej}.
O tých koľajách som to spomenul len kvôli tvojmu komentáru: ...´kolaje, zjavne nepouzivane´...
 
8martin5
2010-04-22 00:15:19
Nuz,poradim sa o tom so svojou psychiatrickou:}Na urovni zakladnej skoly z Dolne Hornej beriem ako komplimnet:}. Moja kamaratka je ucitelka v Dolne spodnej a je fakt na urovni, ma dve VS, detom dava fakt,skutocne co najviac. Som tridsiatnik, takze tie casy su za mnou uz isty cas... Asi 17 rokov sa venujem aktivne umeniu. Nechcem generalizovat, ale tiez nemam zaujem, ani chut na urazky, ci uz z tvojej, alebo mojej strany. Tak to prekusni a precitaj si 7x tych 107 kladnych komentarov, iste ti to da{nauci ta} viac, nez chlap so zakl. skolou... pobavil si ma a to si dnes prvy, takze dovidenia. Tvor svoje velmi pekne a farebne obrazky nadalej. Tvoja posledna veta... nedavas mi na vyber,takze tak, citujem ´A čo sa týka koľají, záber som urobil z vlaku, takže tak... :)´, co tym pre pana obhajujes??? Zopakuj si syntax zo zakladnej v Strednej Spodnej a fot, cvakaj a tvor. Drzim Ti velmi palce...uprimne a bez urazky... prekusni to, ved si chlap!!! Ja zostavam trapny {rad} a s pozdravom{este radsej}.
 
tomexx
2010-04-21 23:51:32
príspevok od: 8martin5
Nechavam tvorit a komentujem..... to mi asi nechces zakazat? Ak sa chces pustat do debat na urovni filozofickej, som k dispozicii, trvam na tom, ze kolaje, zjavne nepouzivane,maju s Industrialom pramalo spolocne. Skolenie by sa ti zislo, ja ti ho nenukam. Radu {nie skolenie} Ti dam, nauc sa zniest konstruktivnu kritiku.Nikoho nikdy nebudem ako tvorca obmedzovat v tvoreni... D300 Ti este nedava titul umelec. Skus sa zamysliet nad Man VS Nature. Z tvojej fotky,zial, nic take neplynie. Tema dedina a miesto nafotenia, nemam slov.... Kazdy sme si vlastnym Tvorcom. Prepac, bez urazky,ale vlastny styl a tvoje foto?Co je na tvojej foto Tvoje?Ukazovak na spusti. Pa, koncim
Pravdu povediac vôbec sa mi s tebou baviť nechce, pretože z tvojej strany je to na úrovni základnej školy z hornej-dolnej. Ale zakazovať ti rozhodne nechcem nič, kľudne komentuj. Len začína byť trápne ako si protirečíš medzi vlastnými riadkami. Skús si to ešte raz a pomaly po sebe prečítať.

A čo sa týka koľají, záber som urobil z vlaku, takže tak... :)
 
8martin5
2010-04-21 23:22:55
Foto ma dobre, pekne kompo, to je asi vsetko.A este farby. Nechcem nikoho urazit!!!!
 
8martin5
2010-04-21 23:20:10
Nechavam tvorit a komentujem..... to mi asi nechces zakazat? Ak sa chces pustat do debat na urovni filozofickej, som k dispozicii, trvam na tom, ze kolaje, zjavne nepouzivane,maju s Industrialom pramalo spolocne. Skolenie by sa ti zislo, ja ti ho nenukam. Radu {nie skolenie} Ti dam, nauc sa zniest konstruktivnu kritiku.Nikoho nikdy nebudem ako tvorca obmedzovat v tvoreni... D300 Ti este nedava titul umelec. Skus sa zamysliet nad Man VS Nature. Z tvojej fotky,zial, nic take neplynie. Tema dedina a miesto nafotenia, nemam slov.... Kazdy sme si vlastnym Tvorcom. Prepac, bez urazky,ale vlastny styl a tvoje foto?Co je na tvojej foto Tvoje?Ukazovak na spusti. Pa, koncim
 
om7aqa
2010-04-21 20:45:53
pekná fotka :)
 
daniela-4
2010-04-21 19:42:39
paci sa mi to.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
misík
2010-04-21 19:32:42
Tá krajinka je pekná,vedel by som si ju predstaviť aj bez tých kolajníc,zdajú sa mi trocha rušivé
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2010-04-21 18:42:44
Kolega, teraz k tomu zosmiesnovaciemu sposobu skopirujem tvojich par riadkov a mierne upravim :)

´Konzumácia´ mojich komentarov bude pre každého konzumenta iná. Niekto pochopí
komentar tak, druhý zas úplne inak. Pre teba je moj komentar zosmiesnujucim sposobom napisany, pre iných byť nemusí.


Ak sa este u teba zastavim pri buducich fotografiach tak uvidis ze rad pouzivam metafory a moje slova maju niekedy tvrdy dopad. Je to tou mojou blbou vlastnostou hovorit co si myslim. Urcite pracujem na vacsej diplomaticnosti, avsak existuju subjektivne priciny kedy sa mi to nedari. :) Preto sa viac zastavujem pri fotografiach, ktore vplyvaju na mna pozitivne. :)

Vazim tvoju pokojnu reakciu, hlavne ked ma este nepoznas. Vela ludi moje komentare nenesie dobre..

Co sa tyka tuctovosti.. kludne mozme hodit rec pri pive.. tam sa taketo temy rozoberaju jedna radost :) Samozrejme kazdy ma iny nazor na tuctovost, ale ked napozeras miliony fotografii a teraz som nepouzil metaforu, dokazes velmi lahko urcit ktora fotografia do ktoreho kosa patri...

Zoberme si priklad:
Napadol ma pribeh o plošakovi, ktory zil v dvojrozmernom priestore, ale skusim tematicky.
Ked si prezries galeriu na ephote za posledne hodiny, dni uvidis nepreberne mnozstvo fotografii vceliciek na kvetinkach. Ty ako skusenejsi fotograf (sila zvyku, ale sudim to podla fotovybavy :)) taku fotografiu ani nerozkliknes. Takych totiz nenajdes na internete tony, ale miliardy ton :)
Takze mas napozerany urcity level..

Ja ako postarsi clovek, co uz roky rokuce sa mota po internete ked o grafickej stranke internetu sa nikomu ani nesnivalo, som tiez toho za ten cas napozeral. Povedzme ze o malinkaty kusok viac ako ty :)
Takze tiez mozem zhodnotit do ktoreho kosa danu fotografiu zaraduju ludia statisticky najcastejsie... Samozrejme ako si pisal, je to erlativne, ano svata pravda, ale statistika jednoducho nepusti! :)

No musim na pivo..este som nieco chcel..uz mi volali.. niekedy podebatime.. :)



 
tomexx
2010-04-21 18:02:06
Ďakujem za vyčerpávajúcu pitvu mojej prvotiny na tomto serveri. Normálne som milo prekvapený.

Nečakal som, že mi niekto venuje toľko času...

Tiež trošku všeobecne:
Ako grafický designér zastávam názor, že grafický design by mal každému človeku posielať rovnakú myšlienku, rovnaký vnem. Umenie (umelecká fotografia) naopak necháva konzumentovi priestor na rozmýšľanie a neposiela prvoplánové informácie.

´Konzumácia´ umenia teda bude pre každého konzumenta iná. Niekto pochopí dielo tak, druhý zas úplne inak. Pre teba je moje dielo tuctové klišé, pre iných byť nemusí. Pre niekoho môže ísť o prehru príody pri boji s industrializáciou. Niekomu zas môže fotografia symbolizovať výhru prírody nad človekom (zarastené podvaly). A niekto dielo pochopí úplne inak.

Nechcem sa tu rozpisovať ako na hodine estetiky... V každom prípade ešte raz ďakujem za cennú kritiku, aj keď bola napísaná zosmiešnujúcim štýlom. Vedz, neurazil si ma.

AD Technická časť:
EXIF môžem pripojiť, ten sa stratil, pretože som sem nevkladal originál, ale kópiu z DeviantArtu

(https://tomexx.deviantart.com/art/Man-versus-Nature-126824676). Môžem ho sem samozrejme priložiť.

ISO... No uznávam, že asi som ho mohol nastaviť aj nižšie, ale nakoľko ešte nemám tak pevné ruky ako profesionáli a na záber som nemal veľa času, vsadil som na istotu. Fotil som z okna vlaku, keď stál v dedinskej stanici.
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2010-04-21 17:23:25
*amazonskeho pralesa
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2010-04-21 17:20:48
*oprava, presnejsie malo byt:
Ked pocujeme dupot KOPYT, automaticky nas napadnu kone.. Preco nie zebry? :)
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2010-04-21 17:19:46
Samozrejme nazov je trosku scestny vzhladom na nase bezne skusenosti s fotografiami podobnych nazvov. Da sa vsak akceptovat aj v takejto podobe. Anglicky preklad MAN moze byt aj CLOVEK.
Toto je podobna situacia ako..

Ked pocujeme dupot, automaticky nas napadnu kone.. Preco nie zebry? :)

Pouzitie anglickeho nazvu.. no... niekedy ani anglicky nazov nezachrani od tuctovku od tuctovosti.

Osobne tieto lacne myslienkove klise ma dost irituju. A teraz budem pisat vseobecne: Zrejme vsak si tym musi prejst vacsina ludi, v davovom konani poznacenom otrepanou ekologickou myslienkou s ktorou sa dotycny niekde zrazil na ceste zivotom. Vsetkym takym co poukazuju na hnusne civilizacne zasahy do krajiny az prirody, kludne odporucim odstahovat sa na Zajezovu pri Zvolene. Su to lazy a zije tam podobna komunita ludi. Garantujem ze po par mesiacoch sa vacsina ludi vrati ku vsetkym hriesnym vydobytkom nasej nicitelskej civilizacie.

Takze ked si odmyslim nezmyselne a nasilne vkladanie HLBOKEJ myslienky do tejto fotografie zostava mi vyslovit otaznik nad kompoziciou, ktora urcite nie je typicky krajinkarska, avsak zaskrtnutim kategoria UMELECKA sa da vselico ospravedlnit a skryt. Mozno preto je tato kategoria taka oblubena.. :)

Samotna fotografia neposobi vobec zle. Su tam pozeratelne farbicky. Namet sice osuchany ako moje prve dzinsy z tuzexu ale aj ked nic originalne nam autor neponuka, aspon nas neuraza. Podla expozicnych hodnot, hlavne clony sa da sudit ze ovlada aj fotograficku terminologiu aj ked nasledne zavaham na ISO640 - ?
Exif nam to nepotvrdi, kedze nie je k dispozicii, ani nevyvrati ci tam mame

I´M THINKING VERSUS AUTO

ak mam trosku parafrazovat vyrazove prostriedky autora... :)

ISO 640 za jasneho slnecneho dna je mozno ten faktor, ktory moze umoznit pristup do sekcie umelecka fotografia.
TK na D300.. no.. zase ma napada umelecka fotografia.. Tou umeleckou upravou sa mi zda ze zacinam vidiet chromaticku aberaciu na vetvickach stromu na pravej strane.... saturacia ju zrejme trosku podporila..

Co na zaver?
Hor sa do prveho amazonske pralese priviazat o strom nech zachranime co sa zachranit este da..

 
tomexx
2010-04-21 17:10:23
príspevok od: 8martin5
asi nie, pozri na moju galeriu. S prvou vetou plne suhlasim, vazne, skus si pozriet moju galeriu a potom hodnot rozumove a precepcne schopnosti. Umenie- posledna moja pridana, som maliar, o. i., Industrializacia. Kolaje... na ktorych nie su vidiet ani podvaly (neviem, ci somsa spravne vyjadril). Tuna skor vitazi priroda. Skus nieco sofistikovanejsie, pokial chces poukazat rozumovymi a percepcnymi schopnostami na vyjadrenie konfliktu medzi prirodou a ludstvom... ak potrebujes poradit, napis SS. pa, rozumny:) Vyznavac umenia som v mnohych sferach. Umenie je ale velmi relativny vyraz, velmi!
Ďakujem za komentár.

No podvaly síce nevidno, ale koľaje sú snáď zreteľné. ;) Tvorbu máš zaujímavú, ale prosím nechaj ostatných tvoriť a budovať si vlastný štýl.

AD: Ale školenie od teba naozaj nepotrebujem :)
 
tomexx
2010-04-21 17:01:48
príspevok od: izzino
Tie kolaje posobia ako namalovane. Krajinka by mohla byt aj kusok ostrejsia. Inak velmi fajn.
Vďaka za kritiku.
 
tomexx
2010-04-21 17:00:06
príspevok od: Trevor
presaturované...a nesedí mi tam názov, nevidím spomínaného muža, skôr by sa hodilo human...aj si zrejme myslel človeka...ale téma dobrá.
Jo, ako som spomenul nižšie, so saturáciu som trochu prešvihol. Ďakujem

Ale názov diela, prosím, nerieš. Man, Human, Mankind.. všetko sú to synonymá ´ľudstva´ a spojenie, ktoré som použil sa normálne v angličtine používa.
 
tomexx
2010-04-21 16:53:44
príspevok od: atti
trochu presaturované
Asi máš pravdu. Výraznejšie nasýtenie farieb síce bolo zámerom, ale asi som zašiel príliš ďaleko. Ďakujem ;)
 
tomexx
2010-04-21 16:52:27
Ďakujem veľmi pekne :)
 
izzino
2010-04-21 16:41:33
Tie kolaje posobia ako namalovane. Krajinka by mohla byt aj kusok ostrejsia. Inak velmi fajn.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
Trevor
2010-04-21 16:26:07
presaturované...a nesedí mi tam názov, nevidím spomínaného muža, skôr by sa hodilo human...aj si zrejme myslel človeka...ale téma dobrá.
 
8martin5
2010-04-21 14:51:05
asi nie, pozri na moju galeriu. S prvou vetou plne suhlasim, vazne, skus si pozriet moju galeriu a potom hodnot rozumove a precepcne schopnosti. Umenie- posledna moja pridana, som maliar, o. i., Industrializacia. Kolaje... na ktorych nie su vidiet ani podvaly (neviem, ci somsa spravne vyjadril). Tuna skor vitazi priroda. Skus nieco sofistikovanejsie, pokial chces poukazat rozumovymi a percepcnymi schopnostami na vyjadrenie konfliktu medzi prirodou a ludstvom... ak potrebujes poradit, napis SS. pa, rozumny:) Vyznavac umenia som v mnohych sferach. Umenie je ale velmi relativny vyraz, velmi!
 
atti
2010-04-21 14:45:03
trochu presaturované
 
jarka1963
2010-04-21 14:42:57
okrem tej zeleznice to vyzera´ vsetko nadherne, tie linie, farby a priroda, nebicko
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
tomexx
2010-04-21 13:27:41
príspevok od: 8martin5
de je ten clovek?
Človek ničí krajinu industrializáciou. Ako symbol tohoto faktu som použil koľajnice.

Ty asi nie si vyznávačom umenia, ktoré doznieva a vyžaduje isté rozumové a percepčné schopnosti, či...?
 
8martin5
2010-04-21 13:08:50
de je ten clovek?
 
 


Technika: Nikon D300,

Objektívy: Tokina 16-50 f/2,8 AF AT-X PRO DX , Nikkor 50mm f/1.8 AF, Sigma 75-200mm F2.8-3.5,

Príslušenstvo: Nikon SB-900 Speedlight Velbon Sherpa 250R Kata DPS 3N1-30 Sling-Backpack

Clona: F/11.0
Expozícia: 1/250 sec
ISO: 640
Fotoaparát: Nikon D300
Objektív: Tokina 16-50 f/2,8 AF AT-X PRO DX
Pridané: 2010-04-21 12:59:32
Na kritiku: 2010-04-21 12:59:32
Miesto:Niekde medzi Bratislavou a Prievidzou
Témy: dedina / vidiek, krajina, umelecká fotografia
Albumy: Príroda