On a ona sklonení, nie sú vôbec

Body: 505.00    Videnia: 7415    Páči sa: 3

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
SteveS
ocenenie redakciou 2012-01-23 06:32:45
príspevok od: spektrum
krásne presvetlené vnútro veterníc, z tej pravej strany by som určite časť urezala, pekne to doznieva doprava, ale zdá sa mi, že by lepšie potom vynikla tá ľavá vynikajúca časť
Vdaka za názor, však koľko ľudí toľko chutí, poniektorí to vidia rovnako ako ty. Ja sa s ým nestotožňujem úplne, samozrejme na prvý pohľad aj áno ale občas nechávam vo fotke aj čosi rušivé čo mám pocit trošku zdvihne celkový impact, zdôrazní ešte viac to, čo je na fotke naopak pre oči príjemné ... tu mám pocit že by týjm fotka o niečo sratila priestorovú hĺbku a kompozícia sa stala príliš jednoduchou a plochšou ... naviac by sa viac stratila symbolika obrazu, pravý kvet sa ostatným akoby prihovára zo sveta ktorý je protipólom toho na ľavej strane
 
spektrum
2012-01-21 19:29:27
krásne presvetlené vnútro veterníc, z tej pravej strany by som určite časť urezala, pekne to doznieva doprava, ale zdá sa mi, že by lepšie potom vynikla tá ľavá vynikajúca časť
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Michal Zahornacky
2012-01-02 21:16:06
nádherná fotka!!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2012-01-02 04:24:54
príspevok od: hladacvody
vsetko dobre v novom roku ti prajem .......
Radim podobne aj tebe ...hlavne zdravia a po tom všetkom ostatnom dôležitom aj veľa krásneho svetla na vydarené fotografie ... a vďaka za zastavenie
 
hladacvody
2012-01-01 20:44:31
vsetko dobre v novom roku ti prajem .......
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mrkva
2011-09-01 13:01:13
príjemná lahôdka na oči
 
kulkovsky
2011-07-26 14:41:07
pjekná pjekná pjenká
 
DjLuke9
2011-06-27 12:06:30
Velmi zaujimava a pekna fotografia...paci a zaujala... super....
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-05-08 22:34:17
príspevok od: LK1961
Ľavá strana je fajn ,pravá nezaujímavá
Vdaka Lubo za zastavenie, mne to sedí aj takto spolu, cítim tam taký nejaký vztah a protipóly, či symboliku medzi tými stranami ... a čiste ľavá strana by bola relatívne tuctovou sladkou kvetinkovou foto... trakto sa mi to páči aj ako možný panoramatrický obraz na zamyslenie na stenu. Ale samozrejme vkus ludi je velmi rozdielny a symboliku vo fotografii nehlada vela ludi a okrem toho, nesporne máš pravdu že je medzi stranami velky rozdiel v zaujimavosti. Este raz diky.
 
LK1961
2011-05-08 22:12:43
Ľavá strana je fajn ,pravá nezaujímavá
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
pcero
2011-04-04 08:33:37
waw
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Grunger
2011-01-21 09:23:28
táto je skvelá, taká vábivo smutná, čo zvýrazňujú tie sklonené hlávky v pozadí...príjemná atmosféra
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
DORRA
ocenenie redakciou 2010-06-02 21:26:59
fúúú...táto je milá
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Moonbeam
2010-04-26 00:42:38
ako už písali viacerí a ja sa k nim pridávam - nádherná atmosféra! obzvlášť
sa mi páči formát a kompo.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
PeterSA11
2010-04-25 21:17:44
Nádherné, najkrajšia a najpríjemnejšie pôsobiaca fotka čo som dnes videl
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
noik
ocenenie redakciou 2010-04-24 17:25:15
skutocne pekna vecicka!
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
mato73
2010-04-24 11:27:59
krásna atmosféra aj kvietky super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
BlaDeSK
2010-04-23 23:50:28
nice..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
titinius
2010-04-23 22:54:24
parada parada :) dik
 
stivi13
2010-04-23 22:48:41
peckaaaaaaaaaaaaaaa bombáááááá
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
madoler
2010-04-23 22:34:50
Pekne, veru pekne.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Imiy
2010-04-23 22:27:08
nie
 
mango
2010-04-23 22:17:37
veľmi pekné. :P
 
Iwn*
ocenenie redakciou 2010-04-23 22:01:55
Krása, ulahodila mi :)
A možno toto skutočne nazvať makrom?
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
viliam
2010-04-23 21:57:57
nádhera, dal by som viac než len oko ..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Miroslav Veľký
2010-04-23 21:57:05
Veľmi pekné.
 
Wiki
2010-04-23 21:54:04
Pekna. Vyzaruje z toho taky pokoj, zmierenie.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
retep
2010-04-23 21:40:02
tak gratulujem... :-)
 
Tomáš Machara
2010-04-23 21:25:48
Bez jedinej vyhrady Steve, je to najs
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
andrish
2010-04-23 21:09:47
Nadhera, klobuk dole, ale nemozem si pomoct prava cast uz na mna posobi ako trosku rusiva machula...osobne by som tuto cast vynechala, zrusila by som aj ten lavy horny cierny roh preklonovanim svetlejsim pozadim Je to vsak, len moj osobny nazor, pohlad na tuto foto...Lepsie vsak dat na nazor vacsiny ludi a osobne stotoznenie sa s touto fotografiou samozrejme:-)
 
marvi
2010-04-23 20:40:15
tato ti fakt vysla...super:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
JaroD.
2010-04-23 20:26:28
Majstrovský sa ti to vydarilo po všetkých stránkach, také tvoje typické videnie sveta z makrosveta, ktorý nám tu pekne odhaľuješ, dal by som tomu pracovný názov ´zo života rastliniek´, normálne vidím, ako sa tie stvorenia medzi sebou bavia, niečo si šepkajú, natáčajú sa ako modelky ... :-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Samaellus
2010-04-23 19:28:47
pripomina mi to babkove divadlo, skvele :))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
beholder
2010-04-23 19:27:39
...pôsobí to na mňa pozitívne...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-04-23 19:09:24
príspevok od: SteveS


Vdaka velka za podporu, no ale nie je to zas zazrak tato foto ale mas velku pravdu ze dobre skritizovat a dobre odfotit je velky rozdiel. To prve aj mne ide lepsie :-)))

Kto uz toho kus nafotil a zacina fo tajov fotografie prichadzat, pride na to, ze s kritikou treba miernejsie, ze nie vsetko ide tak lahko ako to po precitani prveho clanku ci navodu vyzera :-)) Dakedy by som aj foťák šmaril do potoka keď ma nepočúva :-)
.
:-), tak radšej treba vodotesný obal preventívne so sebou nosiť, bola by ho škoda...
 
soms
2010-04-23 19:05:00
Teraz je to vyčerpávajúce vysvetlenie :) Mne ho nebolo treba, Chápal som čo si písal, ja som len podpichol práve kvôli začiatočníkom, ktorí v tom nemajú celkom jasno. Preto som aj uviedol ten link o tejto problematike.
Tlak som ti nechcel zdvihnúť, to vonkoncom nebol zámer. :)
No ale na druhej strane, uznaj sám, v posledných komentoch pri tvojich prácach, sama nuda, len chvála. :) No bolo(je) za čo. Bars fajne kúsky si vyprodukoval, tak nebolo čoho sa chytiť :) Tak som čapol prvú príležitosť za pačesy. :-D a rozvíril stojaté vody polemiky :)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 19:04:28
príspevok od: gyzz
jasne, bude to koncom maja od Teba len par kilometrov, podrobnosti Ti poslem...

Fuuu super! 22.5 by som mal byt doma, to je vikend, mam stretnutie spoluziakov, tak to ma potesil ten termín! Aj ked to este nemam iste ze to vyde. Ale je o to vyssia sanca ze okolo toho terminu to klapne.

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 19:01:40
príspevok od: romas
parádička, si kanón.
Vdaka veľká kolego, lebo teba som ešte ani nikdy nevidel, tak si to o to viac vážim :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:59:48
príspevok od: Peter Svoboda
sravil si perfektné foto,veľmi sa mi páči svetlo čo si vychytal,presvetlené kvety a celkové technické zvládnutie, a že prečo foto dňa? Treba skúsiť takto sfotiť a potom porovnať s týmto majstrovstvom....


Vdaka velka za podporu, no ale nie je to zas zazrak tato foto ale mas velku pravdu ze dobre skritizovat a dobre odfotit je velky rozdiel. To prve aj mne ide lepsie :-)))

Kto uz toho kus nafotil a zacina fo tajov fotografie prichadzat, pride na to, ze s kritikou treba miernejsie, ze nie vsetko ide tak lahko ako to po precitani prveho clanku ci navodu vyzera :-)) Dakedy by som aj foťák šmaril do potoka keď ma nepočúva :-)
.
 
romas
2010-04-23 18:58:00
parádička, si kanón.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Lu2nek
2010-04-23 18:56:16
Wow, tak tady smekám. Tohle je naprostý luxus;) Není co dodat:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:54:09
príspevok od: Roko_rv
Pišta ty si PÁN !!!!!


:-))) Ak tak iba MARCIPÁN!!!
Pozdravujem a prosím, vymen si uz foto, ty si taky fesak pekny modrooky chlapec a touto foto ma stale iba vystrašíš :-)))

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:52:06
príspevok od: fotografik
Veľmi pekné...Števo,Ty si taký fotografický burič,nekonvenčný fotograf,inovátor...a neviem, čo ešte:))


Novátor a ešte sa rýmuje Rotavátor :-) Díky Vilo, dobre padlo ... a leto sa už blíži ... čo robíš budúci víkend? Možno budem doma a mam veľmi zaujimavý ´´kvetinkový´´ program a ty si z východu, nie? Nedaleko... ale to nie je este iste a pustam to len medzi recou, ak daco tak do SP

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:48:32

Díky moc, ale to je subjektívne, raz si poviem že idem nad ńou a ty že pod a inokedyx zas presne naopak. Ale snaha je, v každom prípade určitú kvalôitu udržať, ale páčivosť a impact ťažko ovplyvniť naisto a vedome. To je vysledok mozaiky drbnosti ktore netreba podcenovat. Aj toto som len tajne dufal ze sa dostane do top10 a neostane v poli aby som mal nejaku spätnu väzbu, ale ze to az takto vyskoci, nemyslel som. Hlavne ked bola este dole v rade, miniatura je strasne malo lakava na kliknutie... este raz vdaka.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:44:19
príspevok od: Matt83
velmi pekny impakt,take makro mam rad :), skoda ze spodok je tmavy a naco je panorama ? Staci odfotit a vyrezat :))

No snáď to nenapísal práve veľký šaman panorám? :-) Dvakrat som si utrel prach či dobre čítam :-))

No panoráma lebo tak ako som napísal hore v popise ... snaha o veľký formát .... jednu foto konkretneho orezaneho vyrezu zvatšíš kvalitne na nejakú plochu (veď jestvujú hranice) ... no a 6 full spopjené foto toho isteho obsahu/námetu teda zvätším na plochu minimálne 6x vätšiu ... ja panoramu považujem stále za formát na stenu a nie sem na web.

Samozrejme, ak chceme, z veľkoformátu idú robiť aj malé vizitky ale naopak to už nejde... preto čo sa mi viac zapáči a mám pocit že to má potenciál ako obraz na stenu, ja fotím stále aj takto ... a takéto rastlinkové foto mám strašne veľké množstvo panorám v archíve. Robím ich už dobrých pár rokov takto, aj na výšku, nielen na šírku

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:36:15
príspevok od: cathrin
Veľmi príjemná záležitosť...mám taký pocit, že nefotíš, ale čaruješ;-)


Jóóój, keď to povie/napíše čarodejníčka, tak to veľmi dobre padne :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:31:54
príspevok od: RomanF
Ok Steve :-) ja zas vravím :-) že omáčka by sa odstránila... :-) Fajn foto.


Jasne, hra na slovíčka :-) Spravne to ale definuješ ty a mlsný som zas ja :-) Ja mam totiž najradšej zo sviečkovej tú fajnú smotanovú omáčku :-))) Mńam.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:27:44
príspevok od: Ultra TXF
Takéto môžem,pekné .


No Ultra, ty si pre mna prekvapenie dna, myslim ze prvy krat v mojej galerii a ani zena tu pritom nie je na fotke. Tak toto si vazim, fakt :-) Mas tiez jedno pivo :-)
.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:25:25
príspevok od: Imiy
Ta sklamem , ja som na xlapov a oni nelietaju v lesoch / možno v krčmax / , čaka ťa ťažká úloha mi ulahodiť : )))


Tak v tom pripade ak si na krčmy, to jedno pollitrové pivo Imiy spraví :-) Ja mam zas radsej utulnu kaviarničku, tak ty sa mi zas porevanšuješ tam pollitrovou Balantinkou ;-))
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:22:01
príspevok od: soms
Ešte sa dajú aj na internete nájsť tabuľky hĺbky ostrosti závislosť clona-ohnisková vzdialenosť-zameraná vzdialenosť. Ešte ak to bude čítať Steves tak pri pevných ohniskách DOF reguluješ jedine clonou, čiže clona sa tiež významne podieľa na DOF.


Ty beťar, ty mi musíš vždy protirečiť :-) Ale to je dobre, potrebujem kus zdvihnúť tlak, za Pc len hnijem, už sa teším že spadnú snehy a pôjdem vypluť dušu aj pľúca aj tam dakde do vyšších polôh :-) ved celkom skysnem :-( Ale k veci. Ty si to čital nepozorne alebo si nepochopil si čo som písal...

Ja som písal čo NAJVIAC, NAJVIAC ovplyvní HO ... že to je OHNISKO! Ak už máš vybraté ohnisko, samozrejme ideš ďalej JEMNEJŠOU reguláciou pomocou CLONY ... to je základná znalosť fotografovania, ale práve tá ešte dôležitejšia nie je nikde zdôrazńovaná!!!

Ale budiž pochopené, že dakedy sa to takto jasne nedefinovalo z jednoduchého dôvodu ... Boli LEN PEVNÉ OHNISKÁ a teleobjektív sa nosil pre zver a krajinkarsky širokáč na krajinku. Teda u VSETKYCH objektivov sa uvadzalo že HO regulujme CLONOU, nikoho nenapadlo napisat BANALITU ze sa HO este viac reguluje a ovlada a meni VYMENOU OBJEKTIVU ... to ze vymenou za teleobjektiv si dosiahol maximalne rozostrenie DOF to bolo, ci malo by byt kazdemu jasne, kto uz rozne objektivy kupil, vlastnil a použival ...

Ale dnes používané univerzálne širokospektrálny ZOOM je celkom iny charakter objektivu ... ale banalna pouckova deformacia o regulacii HO clonou zostala, sic epravdivá, ale neupozornujuca na ešte radikalnejšie zmeny samotným zoomovaním ...

Ale zaciatocnikovi to uz take jasne nie je, lebo nerozlisuje tie dva okrajove polohy objektivu a ani ich nema osobitne a ani si neuvedomuje ze ich ma v ZOOME v suvislosti s HO priam celu skalu že sa HO stale sprava inac!

A preto to konkretizujem ... ze PRVORADY PROBLEM je spravne si vybrat OHNISKO na ZOOME a až potom druhorada je este jemnejsia, nie za tak vyrazna moznost doladzovat HO clonou...

Priklad, skus na dlhom TELEOBJEKTIVE pevneho ohniska ako pouziva Romanio nastavit NAJVYSSIU clonu a zaostrit napr. na 3m a mat potom vsetko ostre od kamienov v popredi pod nohami az po Tatry vzadu = v živote NEMOŽNÉ aj ked clonu urveš :-))) On nie je stavany jednoducho na velku HO!

A naopak, skús poriadnym širokačom chcieť poriadne rozostriť pozadie ... ok, daj clonu 2,8 a zaostri na 3m a pozri ake rozstrene bude pozadie ... budes vidiet pekne a popisne charakter krajiny ... aj ked nie sotro ale napriek tomu vsetko ... ze kde su polia aj kde stity v pozadi... a O TOM som PISAL. A toto mnohí ktorí majú BEŽNE ZOOM totálne zanedbávajú a nechapu a regulujú HO iba clonou ... a masledne ešte počas fotenia kludne zoomuju ako im pride na rozum vhodny vyrez = ZASADNA CHYBA ... BUD JEDNO alebo DRUHE ...zavisi to OD ZAMERU a RÉŽIE! Snáď teraz vyčerpávajúce ? :-)

.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-04-23 18:03:47
sravil si perfektné foto,veľmi sa mi páči svetlo čo si vychytal,presvetlené kvety a celkové technické zvládnutie, a že prečo foto dňa? Treba skúsiť takto sfotiť a potom porovnať s týmto majstrovstvom....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
soms
2010-04-23 17:43:56
A ešte k foto :) Čiastočne súhlasím s RomanF(s pravým okrajom). Ale každopádne je to zaujímavé a imapktové spracovanie :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
soms
2010-04-23 17:41:01
Ešte sa dajú aj na internete nájsť tabuľky hĺbky ostrosti závislosť clona-ohnisková vzdialenosť-zameraná vzdialenosť. Ešte ak to bude čítať Steves tak pri pevných ohniskách DOF reguluješ jedine clonou, čiže clona sa tiež významne podieľa na DOF.
 
Imiy
2010-04-23 17:40:47
Ta sklamem , ja som na xlapov a oni nelietaju v lesoch / možno v krčmax / , čaka ťa ťažká úloha mi ulahodiť : )))
 
soms
2010-04-23 17:33:14
Možno ti postačí.
https://www.fotografovani.cz/art/fotech_df/rom_dof.html
 
Roko_rv
2010-04-23 17:29:11
Pišta ty si PÁN !!!!!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
fotografik
2010-04-23 17:22:27
Veľmi pekné...Števo,Ty si taký fotografický burič,nekonvenčný fotograf,inovátor...a neviem, čo ešte:))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stani08
2010-04-23 17:03:49
krasne a dobre prevedenie
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
2010-04-23 17:02:07
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
xerion
2010-04-23 16:53:00
veľmi dobrí názov. Fotka zvláštne pekná:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
cyklons
2010-04-23 16:39:47
pekné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
imageilus
2010-04-23 16:35:43
zaujímave..pekné..
 
stevika
2010-04-23 16:33:56
Je to nádherné a tá panoráma tomu veľmi svedčí. Ešte tá nostalgická staro ružová farba tomu dodala neuveriteľnú silu. Je to snové, je to Stevesove :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
golden beads
2010-04-23 15:22:27
tak toto je naozaj krása
CHAPEAU .......
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
titinius
2010-04-23 15:21:18
no ja som len chcel uviest priklad, ako ten kvet,,, aby sa lahsie chapalo co chcem povedat :)
dik za rady ;)
 
angelina187
2010-04-23 14:54:17
k tomuto sa mi da povedat jedine :wau
ale tak od teba sa neda ocakavat nic horsie,mas svoj latku,pod kt nikdy neideš a ta je dost vysoko
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 14:27:29
príspevok od: Imiy
Toto foto dňa ???


Imiy, mas spolocnu odpoved u sese :-)

Ja viem ze by ti lepsie zapasovala nahata nehanbata zenska, ale vsetky lesne víly čo tam poletovali sa stale len zahalovali do tych zavojov a odievali do kvetnych lupienkov :-))) Ta co narobím? Ale neboj, najde sa raz aj pre teba cosi, dac vykutreme ci odfotime, ked bude cas :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 14:24:49
príspevok od: sese
atmosféru tomu nemožno vytknúť, cítim príjemný dotyk zapadajúceho slnka, celkový obraz na mňa nepôsobí gýčovo, ale aj tak mi nesedí formát a na fotku dňa ...ako Imiy :)))

Hold, dievča, je mi ľúúúúto, ako by som ti pomohol? :-))) Musíte sa spolu s Imiym len pevne chytiť stola a silno držať... snáď to pre kamaráta vydržíš kým sa foto dńa zmení? :-)))
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-04-23 14:19:00
velmi pekny impakt,take makro mam rad :), skoda ze spodok je tmavy a naco je panorama ? Staci odfotit a vyrezat :))
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
gloryman
2010-04-23 14:14:39
kokos :D...takuto panoramu som vzivote nevidel :D...pekne
 
cathrin
2010-04-23 14:09:58
Veľmi príjemná záležitosť...mám taký pocit, že nefotíš, ale čaruješ;-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 13:57:25


No to je zakladna funkcia v PS ktoru ja pouzivam a ktora ma mnoho variant skladania ... ja pouzivam vzdy zasadne najnizsiu, kde zostavaju este vrstvy nezlucene, aby som mohol pripadne chybne zoradene snimky este poprehadzovat, lebo obcas z toho robi gulas... ale nikdy mi to este prekrizene linie samo nevyrovnalo a neposkladalo... mattovi som napisal pod foto, ak tam napise odpoved najdes si to tam rovno aj sam

.
 
RomanF
2010-04-23 13:56:27
Ok Steve :-) ja zas vravím :-) že omáčka by sa odstránila... :-) Fajn foto.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 13:53:34


Na vypočty aj na techniku je macher Slavmiro, napis mu techniku a tieto parametre a vypocita ti to na mm :-) Závisí to od použitého ohniska a vzdialenosti zaostrenia, vypocitava sa tam pomer ... ale ja sa tym nezaťažujem u svojich foto a neviem to naspamat :-(

Ak som dobre pochopil chces mat HO len na sirku kvetu a hned rozostrovat, nejde ti o popisnost prostredia (sitoke ohnisko) ale o poetickost pohladu a rozmaz (úzke ohnisko).

Ja sa nešpecializujem na macro a nerobil som nikdy s macroobejktivom co je vyslovene nastroj na tento zamer a tak vobec nie som kompetentny mudrovat....

S normalnym krajinkraskym zoomom by som nazoomoval úzke ohnisko, strednú clonu a podla výsledku (ako píšeš pokus omyl) ešte korigoval clonou ...a ak nestačí aj uhlom záberu a orezom ...

Dodám ešte dve dôležite veci:
- že často je čiastočne zaostrený kvet ešte krajší ako úplne ostry (ostrená blizna a pelove tycinky, ci nejaky hlavny, z kraja citatelny lupen) a zvysok moze ujst a aj tak to nema chybu
- ak silou mocou chces vatsiu plochu ostriu ako ti technika vyda, preostris a docvaknes ine zaostrene miesto a klonovacim razitkom to preniesies do prveho zaberu kde ja ta cast neostra... casto ide len o 5min práce naviac...

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 13:39:55
príspevok od: attila.farkas
moc pekné... toto ma este nenapadlo... fotit makro na pano...

Len čo spomeniem čerta, čert vzápätí tu. Ani odtajiť nemôžem že som ťa ohováral :-( Ale to bola reklama na tvoju foto, za zvýšené klikanie mi teraz budeš musieť čo to poplatiť :-)

.
 
Hofo
2010-04-23 13:34:04
Dik za odpoved. Prave mam problemy so skladanim panoramat interieru so sirokym ohniskom, este som nenasiel soft, ktory by mi to zlozil dobre. Vzdy su tam nejake viditelne prechody alebo odskoky. Som zvedavy co ti napise matt, potom mi to pls preposli alebo napis sem.
Trochu som hladal, ked pises ze si to robil rucne, vyskusaj v Photoshope(CS4, neviem ci aj v starsom to je): File->Automate->Photomerge. Teraz som to otestoval a celkom dobre to sklada panoramy. Idem este skusat:)
 
Frola
2010-04-23 13:30:15
hormon lásky a opar, tak to je dobré...;)
No však jsem to napsala, jsi poeta, Janko už moc neskládá, hádám by potřeboval trochu jarní mízy do žil vlít :)
 
titinius
2010-04-23 13:27:03
lebo napriklad, chcem odfotit kvietok, ktory ma na sirku povedzme 2cm
a fotim ho z boku, takze potrebujem aby vynikol cely mat taku hlbku ostrosti aby bola ta rovina ostrosti hlboka cca 1,5 cm, ked zoberiem ze to fotim pod nejakym uhlom, nie z hora a nie z presne boku, proste tak aby bolo vidno cely kvietok, ale nie z hora,,
da sa to nejako vypocitat ? ci proste pokus/omyl? :)
 
titinius
2010-04-23 13:23:54
lebo napriklad, chcem odfotit kvietok, ktory ma na sirku povedzme 2cm
a fotim ho z boku, takze potrebujem aby vynikol cely mat taku hlbku ostrosti aby bola ta rovina ostrosti hlboka cca 1,5 cm, ked zoberiem ze to fotim pod nejakym uhlom, nie z hora a nie z presne boku, proste tak aby bolo vidno cely kvietok, ale nie z hora,,
da sa to nejako vypocitat ? ci proste pokus/omyl? :)
 
titinius
2010-04-23 13:22:03
hej hej,
zauimave co pises
tiez som si vsimol ten efekt ze pri rovnakej clone ale dlhsiom ohnicku je pozadie viac rozostrene
doteraz som vychadzal z toho ze cim nizsie clonove cislo tym mensia hlbka ostrosti a naopak

a akurat ma zauimalo ze pri akej clone je aka konkretna tak hlbka ostrosti v priestore,
neviem ci rozumies co sa pytam,
ale napr pri ohnisku 17mm a clone f2,8 aky hlboky priestor bude ostri priestor, kolko presne cm bude ostrich do hlbky :)
dufam ze sa to da porozumiet, co sa pytam :)

dik
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 13:21:11
príspevok od: RomanF
Zaujímavá fotografia Steve. Zaujímavé prevedenie. Mne osobne to kompozične veľmi nesedí... Môj názor... ani panorámy netreba nasilu naťahovať. Určite by som to orezal na pravej strane tam, kde horizont začína stúpať. Celkový ten pocit harmonického, teplého večera medzi kvietkami by bol pre mňa silnejší. A optické ťažisko... tie dva presvietené kvietky vľavo by lepšie vyniklo. Samo, je to len názor.

Roman rešpektujem. Ja delim plochu panorám na plnú (základnú), po oreze impactovú (toto je uz takato skratena) a po maximálnom oreze na zlate jadro na maximálne impactovú... tu je roh je pre mna neutrálny... nevidim v nom zásadnu chybu ale ani prinosný impact, je len na doplnenie. Tu zohrala úlohu HLAVNE skutocnost ze by som to musel po reze ešte retušovať a ráno som mal aj ine veci na krku a nemal sa už čas hrať... a zas cez kvety ani natesno by to nemalo význam rezat. A preto to ostalo tak.

Naviac, najlepšia kompozícia je ta čo dozrie a s ktoru sa clovek stotozni aj opakovane ale ja davam stale celkom certsvo poupravovane veci (aj ked zo starých materiálov) a tak som si vedomý že to kompozične nebude čsto úplne tip top a časom mám aj sám nie raz pocit potreby zmeny. Vdaka za zastavenie ...

.

Výhodou do budúcna je, ze materiál a plocha tu je a ze dlhy format sa da pouzit aj na dlhe aj kratke miesta... a vytlaci sa vzdy len tolko kolko presne treba. Lepsie ako naopak, to len aby si pochopil moje myslenie a pristup. Ale opakujem, áno, rez by bol impactnejší, vybrala by sa len omáčka

.
 
2010-04-23 13:12:23
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 13:08:24
príspevok od: Frola
tak toto může vyfotit jen poetická duše :)


Hodil som jednu odrhovačku pod Zolecovu foto, ked mas chut a cas, tak mrk ;-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 13:06:48


Mám neviem prečo pocit že ľudia dosť prehnane pripisujú doležitosť pri rozostrovaní dof clone... nevravím že clona sa na tom nepodieľa, ale ZĎALEKA NIE TAK AKO OHNISKO ... a sám pre seba som si robil v tomto smere mnohé testy a jednoznacne sa mi to potvrdilo ...
dlhé (úzke) ohnisko = malá hlbka ostrosti
krátke (široké) ohnisko = naopak vysoká hĺbka ostrosti

Ja osobne rozhodujem akú chcem dof a pozadie este pred kompoziciou .... ako prvoradú vec... nasledne podla toho pride narad volba uzkeho alebo sirokeho ohnisko ... a az pre zvolene ohnisko hľadám vhodnú clonu a kompozíciou.

U dlhého a úzkeho ohniska nikdy nedostaneš velku hlbku ostrosti aj keby si dal maximálnu clonu... a z toho je dobre vychádzat, ale nevnucujem to :-) Naopak široké ohnisko má už velmi dobrú a silnú hlbku ostrosti aj pri nižších clonách

.
 
norris
2010-04-23 13:04:02
veľmi príjemné :)...supr
 
falco.tinnunculus
2010-04-23 13:00:41
Pekne,jemne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
titinius
2010-04-23 12:55:08
pekna fotka
a to na clone 4 Ti tak silno rozmazalo pozadie ?:-o
pekne, pekne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 12:53:35
príspevok od: Hofo
Super zaber. Akym softom skladas tie panoramy?


Klasika photoshop, ale matt83 robí v dačom špeciálnom, skladá mu to ešte aj fotky z rybieho oka. Už som mu tam hodil dotaz.

Toto je jednoduché, naozoomované obrazy a zložíš to úplne vo všetkom bez problému.

Ale snímky na široké ohnisko keď potrebujem dnu dostať čosi vysoké, blízke (architektúra, interiéry či prírodné monumenty) majú púooadané perspektívy a ich okraje ktoré potrebuješ zložiť sú popadané práve naopak, krížom cez seba a to neviem zložiť ani vo Photoshope. Oblúkové nereálne me´tof´dy som neskúšal a realistický spoj zatiaľ nedokázal. Takéto veci som robil ručne ... postupne cez vrstvy a narovnávanie jednotlivých línií v každej vrstve ... ale musím zmeniť systém, na také detské hranie už nemám čas a nasnímaný materiál zbytočne stojí

.
 
sese
2010-04-23 12:28:01
atmosféru tomu nemožno vytknúť, cítim príjemný dotyk zapadajúceho slnka, celkový obraz na mňa nepôsobí gýčovo, ale aj tak mi nesedí formát a na fotku dňa ...ako Imiy :)))
 
RomanF
2010-04-23 12:06:47
Zaujímavá fotografia Steve. Zaujímavé prevedenie. Mne osobne to kompozične veľmi nesedí... Môj názor... ani panorámy netreba nasilu naťahovať. Určite by som to orezal na pravej strane tam, kde horizont začína stúpať. Celkový ten pocit harmonického, teplého večera medzi kvietkami by bol pre mňa silnejší. A optické ťažisko... tie dva presvietené kvietky vľavo by lepšie vyniklo. Samo, je to len názor.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 12:04:54
príspevok od: Frola
tak toto může vyfotit jen poetická duše :)


Yes, hlásim sa, chceš básničku? :-)))
 
limetka6
2010-04-23 11:42:51
... veľmi pekný záber, síce trošku netradičný, no o to zaujímavejší... a tie farby zapadajúceho slniečka sú mňam :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
chribik
2010-04-23 11:41:02
krasna stenovka. prijemne farby
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Hofo
2010-04-23 11:39:19
Super zaber. Akym softom skladas tie panoramy?
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
gyzz
2010-04-23 11:34:43
jasne, bude to koncom maja od Teba len par kilometrov, podrobnosti Ti poslem...
 
Frola
2010-04-23 11:31:20
tak toto může vyfotit jen poetická duše :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 11:28:03
príspevok od: gyzz
Steve ked raz budem aj ja taky pekny kvietok, tak aj mna vyfotis ? :)


Hlavne si dufam nezabudol že nas CHCEŠ pozvať na ten PLES (zraz) fotogenických ´´Csárda pastierov´´ s Atiartom a dať nám termín dopredu zavčasu vedieť :-)))

V maji aj juni asi budem pobehovať aj po domovine a možno motyka vystreli aj u mna ... a aj u teba, ze nas pozveš naozaj :-)

.
 
ErikDuris
2010-04-23 11:27:45
velmi pekne dobra praca
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
b.a.f.o.a.r.t.
2010-04-23 11:21:51
úplne jednoduche prirodzene farebne dobre ostré aj rozostrené super tapeta
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
vivian99
2010-04-23 11:18:20
poetický názov, poetické foto, krásne sa na to pozerá
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
m1ch4L
2010-04-23 11:05:05
krasne. velmi prijemnu atmosferu to ma... by som si to vedel zavesit v kancelarii alebo doma v izbe na stenu. klobuk dole
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 10:59:03
Dakujem vsetkym za podporu a navstevu, s takym zaujmom som vobec nepocital, skor som tipol ze lepsie ako toto sa umiestni kolegov konik v zapadajucom slnku co sme spolu fotili vcera vecer. Ja som svoje fotky z neho naschval nedal, jemu sa vydaril pekne kompozicne tak som ho prehovaral nech to skusi on :-) A moje ´´zelí´´ aj s burinou naokolo ci pána na obalke :-))) Este raz VDAKA!
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 10:55:05
príspevok od: Imiy
: ) ,,,


Ty kokso fakt, ale toto miesto im lepsie svedci ako tam dole :-))) Ale teraz myslené nie o pozici ale formate, panoráma v miniatúre vyzera dobre tak akurat na to, aby ju každý obišiel, hlavne takáto kde sú drobné kvietky a v miniature nic nevidno, ziadny detail. Ked som to videl medzi top10 taky mini slizik, myslel som ze nikto na to ani len neklikne :-)

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 10:50:32
príspevok od: Imiy
Toto foto dňa ???


No ja o tom neviem nič, ešte nedávno to bolo dakde v polovici? Hm, idem pozrieť, ein Momemt. Nestraš, zas bude protestov že kvítky! :-(
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 10:48:57
príspevok od: gyzz
Steve ked raz budem aj ja taky pekny kvietok, tak aj mna vyfotis ? :)


Gyzz, ty máš už dvojnásobnú protekciu, jednak ako vyborný fotograf a jednak ako rodák gemerčan :-) Takže o fotečky ´´kostenlos´´ nemáš núdzu aj keď kvítek nebudeš... ale si nejaký podozrivý že sa už vopred akoby chystáš na niečo. Asi chceš už vopred upozorniť nech ťa potom ospravedlníme. ba ešte aj vyfotíme.

Neboj, ak dač vystrojíš a dostaneš náramky, oni ti tam spravia fotečky, tiež zadarmo, ešte aj z profilu .-))) Prosím ťa len nech to nie je žiadna banka a hlavne nebuď ozbrojený fotoaparátom. Mohli by si ho pomýliť za nejakú široko kalibrovú strelnú zbrań a mohol by si prísť aj o život!

.
 
Gino
2010-04-23 10:46:44
pekné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Imiy
2010-04-23 10:46:36
: ) ,,,
 
kujon
2010-04-23 10:45:01
Prijemne :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Imiy
2010-04-23 10:42:58
Toto foto dňa ???
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 10:42:23


Dievčatko, dievčatko, no záhradníčka z teba nebude :-( To veruže nie sú tulipány, ale maličké nízke kvietky, tieto sú výnimočne nízke lebo sú na lúke na okraji slnečnej, viac vysušenej strane lesa a bolo už dlhšie sucho. Ak nemajú dosť vlahy tak sú menšie, drobnejšie. Je to biela forma Veternice hájnej a rastie na okrajoch lesov a aj vnútri vo svetlych lesoch. Fotil som to úplne zblízka, preto to je vysoké cez celý záber na výšku :-)
.
 
gyzz
2010-04-23 10:40:04
Steve ked raz budem aj ja taky pekny kvietok, tak aj mna vyfotis ? :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-04-23 10:37:24


Vdaka kravička že si mi to všetko nespásla, máš to u mńa. A čože sa takto skoro po lúke potuluješ? Teba zvyknem vídavať až po nociach, musím ti pripraviť nejakú fajnú výdatnú melasu :-)
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-04-23 10:12:40
Pekne jemne, snovo ale aj reálne, ako skutočnosť vzišla z rozmazaného neurčitého sna a na nohy sa postavila, zhmotnila. Príjemne atmosférou aj farbami. Veľmi dobre sa na TO pozerá. Viem, že tam úplne vpravo by akože malo niečo byť, uzatvárať to na tej strane,... tamten jeden ,, špión,, čo vynášal informácie , tak ako tam je...furt nejako protestuje v mojom oku a pocite, zrak tam priťahuje( neviem či by ho nebolo lepšie úplne odrezať a od ostatných tak izolovať )...ale zas na druhej strane- dobre, dobre...treba ho mať stále na očiach v pozornosti, ak by sa náááhodou začal točiť a znova info vynášať ;)
Pekne netradične sfotené Veternice + názov fotky obrazu super sekne.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
paloo
2010-04-23 09:50:16
krasne jemne..prijemne! paci sa mi
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Ultra TXF
2010-04-23 09:35:46
Takéto môžem,pekné .
 
AnnaM
2010-04-23 09:26:30
Velmi, velmi paci...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
sandrus
2010-04-23 09:07:25
velmi pekne, svetlo zo zapadajuceho slnka sa mi paci. robi to super atmosferu...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
walde
ocenenie redakciou 2010-04-23 08:47:43
zaujímavý spôsob ako sa zmocniť tejto situácie,
určite to je originálne a výsledok tiež
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
vlad78
2010-04-23 08:41:47
veľmi vydarené, fakt sa na to príjemne pozerá, pôsobí upokojujúco(aspoň na mňa :o)) a predovšetkým výborný nápad..klobúk dole..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
atti
2010-04-23 08:37:20
trošku mi to príde tmavé, ale inak vydarený experiment
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
MarioV
2010-04-23 08:24:04
pekné, emotívne a zaujímavé tým, že to je makro-panoráma :)
vedel by som si niečo takéto predstaviť veľkoformátové zavesené na stene
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zola
2010-04-23 08:23:57
pekný jarný banner
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Anena
2010-04-23 08:21:46
Zaujimava panorama. to v pravom dolnom rohu vyzera ako podavana ruka.
Paci sa mi protisvetlo v kalichoch tulipanov.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
attila.farkas
2010-04-23 07:10:43
moc pekné... toto ma este nenapadlo... fotit makro na pano...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kapurka
2010-04-23 07:09:29
tak tá sa mi fakt páči !
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
falatka
2010-04-23 07:09:09
ako matto, zaujímavé podanie
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
om7aqa
2010-04-23 06:50:51
fajnové!!
dobre sa na to pozerá
 
maTTo_corp
2010-04-23 06:50:21
veru netypické, ale podarila sa...farby kompo ho....všetko fajn :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 4
Expozícia: 1/250 s sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 40D
Objektív: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Pridané: 2010-04-23 06:41:12
Na kritiku: 2010-04-23 06:41:12
Miesto:Berner Oberland, Switzerland
Témy: emócie, príroda, zátišie
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko, RASTLINY

Nie orez, veľkoformát - trošku netypické macro kvietkov v protisvetle - PANORÁMA z cca 6 foto na výšku.

K postprocesu niet čo dodať, skoro žiadny, originály sú skoro identické ... akurát proti rastlinke celkom vpravo v rohu čo vychádzala z obrazu celá skupinka ostatných prostestovala ... aby nevynášala von tajné informácie ... muesel som ju otočiť :-(
Dodaná jemná vinetácia. Vpravo a vľavo to začína prirodzene rámovať les a konáre. Farbny sú spôsobené protisvetlom slka, v ľavej polovici za trávou vidno žiaru zapadajúceho kotúča.

Len pre srandu dodávam, že ako sme tak s kolegom vegetili včera večer po polhodinovej prechádzke tuná na lúke, zrazu nám do týchto gýčovitých farieb západu slnka navyše vošla ešte aj jedna dievčina na koni, rovno ako v reklame na Marlboro :-) Ešte aj kolega čo nikdy nefotí a len sem tam dačo na automatiuku pre seba dokumentačne cvakne bol z toho paf, verím že sa zaregistruje a pridá fotečku tiež :-)

.