jesenna zapadovka z Vapeca

Body: 251.00    Videnia: 5685    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
stivi13
2010-10-13 00:05:30
krásna
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-10-12 23:54:46
príspevok od: Marcel Rebro
Vysledok je nesporne vyborny, ale musim suhlasit s Grankom. Ak zbadas tuto fotku o polroka niekde inde uplne a bez akehokolvek popisu, budes vediet okamzite povedat ´to je ta panorama od Matt83?´. Lebo to je pre mna fotka s ´impaktom´. A takych nie je vela - aj ked mam dobru pamat.

Ignorujem teraz skutocnost, ze aj ja davam sedmicky za impakt fotkam, na ktore zabudnem uz zajtra ... a to bude asi chyba.
Podľa mňa vada tohto systému hodnotenia je rozpytvávať 3 kategórie, čo sa podľa mňa nedá a nie je správne, lebo sa to prelína vo vnímaní fotografie a jedno ovplyvňuje druhé,alebo tretie, mne by stačilo len jedno číslo..tak ako je to na Vive,či 1x,je to oveľa rozumnejšie,pre mňa osobne menej komplikované.
Príklad: technicky perfektne sfotená fotka koňa,alebo ksicht...môže byť totálne bez impaktu,za TK 7 impakt 2 kompo 6= vcelkové hodn. 5?, jedným číslo by si takej nedal možno ani 3,ale ak tam ale niekto počaruje podpaly,prepaly nehorázne zazrní,alebo čojaviem, čo by ho mohol niekto tu zasa pranierovať za tech nedostatky, zvýši impkat na maximum...napr Tk 3 kompo nevšedné za 5, impakt 7= výsledok ako celok opäť 5? takej by si dal možno jedným číslom bez debaty 7...nehovoriac o variáciách kompozícii a podvedomý vplyv na impakt...niečo mimo kompoz.pravidiel tiež samo o sebe môže impkatovať,za čo by tiež schytal body dolu za kompo,ale impakt vysoký...
Podľa mňa je to absolútne od veci hrabať sa v týchto jednotlivých kritériách,
Foto by malo byť ako ucelený celok, aj ucelene hodnotené jadným číslom, subjektívnym vnímaním hodnotiaceho a o tom to je...rešpektujem aj Grankov pohľad na vec ,ale tak isto aj Stevesov,s čím sa ja osobne viac stotožňujem.
Každý tu máme svojský vkus a nedá sa nič iné robiť iba to tolerovať a rešpektovať,ináč z tohto portálu bude večné bojisko...
 
Marcel Rebro
2010-10-12 23:47:42
príspevok od: rbr69
ja si tuto budem pamaetat kvoli diskusii a komentom, kvoli tomu ze Vapec poznam ... farbenie si budem pripominat v suvislosti s touto https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=141882 ktora je neskutocne zle maskovana stetcom a farebne vtierava, snad sa autor polepsil ... chcel by som tuto vidiet vo vaecsom na to sa robi snad tych xy snimkov, aby bola prezentovatelna s detailami a kresbou
Ja si ´naozaj pamatam´ dve Mattove fotky - nocnu panoramu bratislavy fotenu z UFOa a pohlad na Azure window na Gozo. A dovod mam podoby ako Ty - poznam tie miesta. Ale naozaj dobra (impaktna) fotka musi mat nieco viac, ako skutocnost, ze je na nej zachytene miesto / udalost na ktoru mam osobne spomienky ...
 
rbr69
2010-10-12 23:41:41
ja si tuto budem pamaetat kvoli diskusii a komentom, kvoli tomu ze Vapec poznam ... farbenie si budem pripominat v suvislosti s touto https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=141882 ktora je neskutocne zle maskovana stetcom a farebne vtierava, snad sa autor polepsil ... chcel by som tuto vidiet vo vaecsom na to sa robi snad tych xy snimkov, aby bola prezentovatelna s detailami a kresbou
 
Marcel Rebro
2010-10-12 23:24:56
príspevok od: Peter Svoboda
ja ako krajinár sa pripájam ku gratulantom k fotke dňa,pre mňa osobne je dôležitý len výsledok práce a tým je pre mňa pekná panoráma.
Vysledok je nesporne vyborny, ale musim suhlasit s Grankom. Ak zbadas tuto fotku o polroka niekde inde uplne a bez akehokolvek popisu, budes vediet okamzite povedat ´to je ta panorama od Matt83?´. Lebo to je pre mna fotka s ´impaktom´. A takych nie je vela - aj ked mam dobru pamat.

Ignorujem teraz skutocnost, ze aj ja davam sedmicky za impakt fotkam, na ktore zabudnem uz zajtra ... a to bude asi chyba.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-10-12 22:59:50
ja ako krajinár sa pripájam ku gratulantom k fotke dňa,pre mňa osobne je dôležitý len výsledok práce a tým je pre mňa pekná panoráma.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Granko
2010-10-12 22:32:08
Štefane takto...v prvom rade tvoj názor ti neberiem, no za svojim si stojím...
v druhom rade Zola a Silvinku sem neťahaj, obaja odišli, lebo chceli z rozdielnych príčin verejne publikovaných, tým to hasne...

ale naspať k fotke...niekoľkokrát tu bola preberaná téma či už pod fotkami alebo vo fóre ohľadom mastenia si ega pridávaním po polnoci...boli o tom búrlivé diskusie medzi užívateľmi i zvučných mien, momentálne je útlm a akési status quo...nechcem sa k tomu vracať, budem písať priamo k fotke a k autorovi...je známe, že pridáva fotky len po polnoci...je známe, že čo fotka, to Topka ak nie Fotka dňa...a je tiež známe, že dáva popisy ku svojim panorámam pravidelne v štýle - použité také a také filtre, panoráma z takých a takých fotiek veľakrát s použitím objektívov mimo logiku (myslím rybie oko), pričom rozlíšenie nepresiahne limit serveru...a práve ten popis ma irituje v tom zmysle, že väčšina užívateľov hodnotí fotku vysokými známkami len preto, že ten popis tam je a sama by to nedokázala tak urobiť - jééj, panoráma zo 17-tich fotiek, to bude iste dobrá fotka, ale už na kvalitu sa nepozrie...viď napr. autorovu Fotku dňa:
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=141882
samozrejmosťou je pridaná saturácia, lebo čo je farebné, to je určite pekné...čiže je tam umelo pridávaný pozitívny dojem, ktorý mi bol vyčítaný, že naň poukazujem, dokonca som za to bol aj zablokovaný, pritom mi kopec ľudí dalo súkromne za pravdu...ale to je jedno...a to ma mrzí, že ľudom stačí tak málo...pritom je tu x lepších fotiek aj krajiniek aj panorám a nie sú fotkami dňa...
a že hľadám nejaké umenie či čosi vo fotkách? hmmm...priznám, nie som zarytý krajinkár a taktiež viem, že impakt je subjektívny pocit...no dojem z fotky v štýle páči, pekné, krása, je u mňa ten suchý rožok...v hodnotení 2-3..viac nie...lebo krajinka môže byť technicky zvládnutá i kompozične, no bude prázdna - tak je tomu i teraz...
uvediem opačný príklad a presne na krajinke..a tieto fotky neboli fotkami dňa...
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=108562
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=119372
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=124092
a niečo z kategórie saturovaných - nebyť toho rámiku resp, menšieho, je parádna...
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=130872
a takéto máš aj ty v galérke a tie tuším boli foto dňa...napr:
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=118823
https://www.ephoto.sk/uzivatelska-sekcia/foto-galeria/?action=showPhoto&id=120140

toto všetko sú fotky, čo majú impakt, tú tretiu zložku, čo napr, aj tejto Foto dňa u mňa chýba...a vôbec nemusia mať popis - poskladané z xy fotiek...mal som veľa diskusií behom roka na tému - hodnotenie fotiek a kvalita...priam s pravidelnosťou mi vyšlo, že tu sa Fotkou dňa stane hocičo...nejdem riešiť, prečo je tomu tak, poznám to ja ako aj ty...ale ide o to, čo v človeku fotka zanechá...či sa k nej vráti a bude si ju pamätať, že vždy ide o impakt, nech je akokoľvek dobrá či zlá po kompozičnej či technickej stránke...
a aby som nadviazal na riadky ku tejto fotke - stratí a v autorovej tvorbe doslova pásovej medzi inými...to mi môžeš veriť...ten počet ľudí, čo sa k nej vrátia bude veľmi malý, lebo zajtra či pozajtra bude zase ďalšia panoráma s presaturovaním, s popisom - skladaná z xy fotiek, s použitým studeno-teplým fitrom a čo ja viem čím...
možno to vyzerá ako útok na autora, ale už pár ľudí pochopilo, čo tým chcem povedať...aj keď som veľakrát zlý, blokovaný a čo ja viem čo...dva roky tu stagnuje systém galérie - aspoň čo si ja pamätám...a čo sa týka jej kvality, tá sa znížila...pokiaľ chceme nejak zlepšiť kvalitu portálu a galérie, ktorá je jej významnou súčasťou, tak by sme mali byť nároční aj na fotky...a to vôbec nie je o tom, že je to portál pre začiatočníkov...
neviem, či som to napísal jasne alebo zrozumiteľne, no tak nejak to chápem a beriem ja...
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2010-10-12 22:29:24
paradička fajn svetlo
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-12 21:39:47
príspevok od: Granko
neviem sa zbaviť pocitu, že keď je v popise napísané, že to je skladané z neviemkoľko fotiek, použitý super soft hard light filter a kombináciou teplo-studeno-zohriatieho filtra (netreba zabudnúť na vytiahnutie saturácie do veľkých výšok), stane sa to automaticky fotkou dňa...bonusom je panoráma fotená rybím okom (nikto nevie prečo) a že je to len od jedného užívateľa, to už je zrejme samozrejmosť...pritom môj laický pohľad za toho anciáša nevie pochopiť, čo môže byť v takomto prípade impakt...len to, že je to pekné (krásne, nádhera, wau atď)? divím sa, že niektorým to stačí...
už si pripadám fakt ako v Oriente - otvorím ráno eFoto a zase ryža - panoráma z xy foto v popise, pričom rozlíšenie fotky je cca 1100 pixlov (tým pádom keby to bolo fotené z jednej fotky, je to jedno), zase pridaná po polnoci a zase každý híka, aké je to super...ktovie, či by podobná fotka uspela pridaním trebárs poobede alebo i večer...
ono rožky sú fajn, aj bagety sú fajn, však sú dlhšie...ale stále je to len suché pečivo, ktorému chýba plnka, obloha, nejaké vnútro...tak to je aj s krajinkami...mrzí ma, že ľuďom stačí tak málo...

Michal, výnimočne aj keď polnočné foto sa ho zastanem ... viem že to nemyslíš zle, ale je škoda dehonestovať špičkovú prácu ktoréhokoľvek autora len preto, že kvalita jeho foto je tak vysoká že ľahko opakovane získava miesto na titulke dńa ...

Ono táto foto som si istý že nie je len suchým rožkom ... viem že hľadáš vo fotke príbehy, réžiu atď. ale toto nie je len špecializovaný portál kde musí byť každá fotka o umení ... predsa sú tu aj kategórie ako krajina, macro, šport a podobne, kde ide o čosi iné a kde sú aj špičkové fotky stále bez deja, bez príbehu, bez atmosféry... Tolerancia je o tom, že nechajme žiť aj toho, čo tvorí iný žáner ako sa páči nám...

A to či je niekto alebo nie je na obálke, o tom rozhodujú vyslovené druhí ľudia a nie autor a mne je preto napr. ľúto že ste takto podobne necitlivým prístupom ´vyhnali´ z portálu Zoleca a Silvinku. Nikto nedokáže urobiť každú fotku špičkovú a ak je slabšia konkurencia, sú na čele aj fotky ktoré nevyrazia dych, ale aj vianoce nie sú každý deń...

A ku krajinkám a k panoráme ... malé atmosferícké detaily s krásnym svetlom a atmosférou sa dajú v nejakej diere stále nájsť aj v krajine kde je práve chaos a modrý nádych s oparom ... ale skús len raz urobiť takúto komplexnú panorámu a s takýmto impactom a takouto kvalitou ... kde nielen v jednom malom výreze 1x1m bude všetko tip top, ale kde v takomto obrovskom panoramatickom rozsahu krajiny nebude žiadny bordel, chaos, s lahodnou celkovou kompozíciou, primeraným rozdelením scény, krásnym plastickým svetlom, priestorovosťou krajiny a ešte aj v teplých farbičkách ... a potom sa nebudeš hnevať ak sa ti to naozaj podarí, že ti tú fotku ľudia ocenia aplauzom, garantujem ...

Nechcem tým zbrojiť proti kritike, ale... nie je kritika ako kritika. Nech je podnetná a nie dehonestujúca a nech kritizuje to, za čo autor môže...
.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-12 21:16:31
POČET ZÁBEROV v PANORÁME :
Skúsim si tipnúť prečo ten počet fotiek, nakoľko ako som si všimol už dlhšiu dobu, Matt spravidla mnoho z KnowHow nezvykne prezrádzať a podrobnejším otázkam, či vysvetleniu dôvodov sa takticky vyhne (nemyslené v zlom ani s výčitkou, nie je povinný iným vešať na nos to k čomu sa dopracoval krvopotne sám). Spomínam sa na viacero dotazov na neho ohľadne spájania foto z rybieho oka, po ktorých ke´d bolo ticho to už Beholder parodoval, že z tohto mraku nezaprší :-)))

Teda prečo veľký počet fotiek? Ak sa fotí na široké ohnisko, pravá a ľavá strana každej fotky padajú k rohom, línie na bokoch sa prehýbajú do U a v podstate najmenej skreslená je len úzka stredná časť každého záberu. Ak sa susedné fotky prekrývajú, na bokoch tie línie ktoré treba na seba prekryť nesúhlasia vzájomne, ale sú prekrížené cez seba ako meče. Presnejšie že ak bude jedna a tá istá zvislá priamka odfotená v realite širokým ohniskom a umiestnená na okraji dvoch susedných foto, po odfotení tam bude vyzeraž ako prehnutá krivka a na každej foto bude smerovať k okraju, teda tie foto preložené okrajmi cez seba spôsobvia, že budú cez seba preložené a prekrížené kvázy dve krivky tvaru U (zámerne preháńam). Mód spájania ´Cylindrical´ si s tým síce sčasti dokáže poradiť, ale jednoduchšie je nasekať viac foto s veľkým prekrytím a software nemusí komplikovane a pomaly narovnávať línie na prekrývaných okrajoch ale spojí len to čo nie je pokrútené, lebo nedeformované úzke stredy navzájom z mnohých foto dosahujú až k sebe... pano tak bude jemnejšia a presnejšia.

Ja to nezvyknem preháńať v panoráme s počtom foto, ale isté je, že na široké ohnisko fotím minimálne 2x vätší počet foto na tú istú dĺžku, teda budú na sebe s vyšším prekrytím. Ja im narýchlo aj boky sčasti odfaklím ešte pred spájaním, nech sa prežúva menší balík dát. Možno som sa netrafil do Mattovho dôvodu, ale toto je môj dôvod PREČO a KEDY ZVYŠUJEM PREKRYTIE ...
.
 
markato1
2010-10-12 20:22:38
dobre oko,foto pekne.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kmotrík
2010-10-12 19:45:59
good job
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
BATKYTOMI
2010-10-12 19:36:50
pekne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
karelkoncir
2010-10-12 19:20:58
parádička...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
AnnaM
2010-10-12 18:51:40
paci
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
rbr69
2010-10-12 18:33:29
príspevok od: Matt83
to nie je HDR :)
viem, to len na dovysvetlenie a len narazam na moznost, ktoru softy na spajanie pano poskytuju a to je aj hdr pano ...
... ale keby si tu nepripojil exif a nedal popis s filtrami, usetril by si si polovicu komentov vztahujucich sa k sposobu a diskutovalo by sa o vysledku :)))
 
daniela-4
2010-10-12 18:29:59
perfektne!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 18:26:15
príspevok od: rbr69
asi expozicny bracketing a vyslednu hdr pano
to nie je HDR :)
 
rbr69
2010-10-12 18:21:33
príspevok od: Matt83
ake viac expo, myslis expozicie ??
asi expozicny bracketing a vyslednu hdr pano
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 18:18:21
príspevok od: MajkY
Este je tu moznost, ze robil viac-expo na jeden zaber..
ake viac expo, myslis expozicie ??
 
soms
2010-10-12 18:15:33
17ka je deliteľná 2 aj tromi. Ak je poddajná a oni sú dobrí kamaráti.
 
fotografik
2010-10-12 18:03:05
Hýri to jesennou paletou...Pekné:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
rbr69
2010-10-12 17:37:27
User Comment:
Kolor stitching | 16 pictures | Size: 15661 x 7480 | FOV: 189.04 x 70.14 ~ -15.68 | RMS: 3.07 | Lens: Standard | Projection: Cylindrical | Color: None
Exif Image Size:
14,324 × 7,522
Creator Tool:
Adobe Photoshop CS3 Windows
History Software Agent:
Adobe Photoshop CS5 Windows, Adobe Photoshop CS5 Windows, Adobe Photoshop CS5 Windows

asi sa tobilo kade-tade :)
 
janexx
2010-10-12 17:14:20
nadhera.
 
Jožo
2010-10-12 16:55:30
Veľmi pekne ďakujem za koment.Lebo už som sa tu cítil ako magor.
 
Lucynuska85
2010-10-12 16:51:35
moc pekneee..super fotka..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 16:49:18
to je zvlastne, hmm
 
Granko
2010-10-12 16:00:15
príspevok od: Matt83
ako myslis ?hmm cez tvoj exif nema pravdu.Na moj exif pisu, poskladana z 17 fotiek a 13924x5950 :)
no prehnal som to cez tri exifácke softy, každý ukazuje rovnako:

Kolor stitching | 16 pictures | Size: 15661 x 7480 | FOV: 189.04 x 70.14 ~ -15.68 | RMS: 3.07 | Lens: Standard | Projection: Cylindrical | Color: None |

je možné, že mi zarátava aj rámik, ale počet fotiek je stále na 16-tich :o)
 
Marcel Rebro
2010-10-12 15:50:40
príspevok od: Matt83
ako myslis ?hmm cez tvoj exif nema pravdu.Na moj exif pisu, poskladana z 17 fotiek a 13924x5950 :)
aj ja mam ´Grankov´ EXIF
 
Marcel Rebro
2010-10-12 15:50:18
príspevok od: Matt83
Diky za komentar, samozrejme ze bola len cast z celkovej panoramy :))
Aka cast? 10%? Lebo pri tom 25% prekryti to tak vychadza. Alebo pouzivas 90% prekrytie?
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 15:27:22
ako myslis ?hmm cez tvoj exif nema pravdu.Na moj exif pisu, poskladana z 17 fotiek a 13924x5950 :)
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 15:15:36
Diky za komentar, samozrejme ze bola len cast z celkovej panoramy :))
 
arnie175
2010-10-12 14:43:22
tak pardon, foto dna mas dnes:-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Azimut
2010-10-12 14:24:14
Nádhera.Zrovna včera sme uvažovali,že by bolo načim vybehnúť na Vapeč. Ozaj nádherný výhľad.
 
bacil2
2010-10-12 13:50:38
prima panorámka!
:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jares
2010-10-12 13:42:35
vaaaaauu....dobra praca..obdivujem...fakt dobre
 
Granko
2010-10-12 13:21:30
exif udáva 16 fotiek a veľkosť 15661 x 7480 pixelov...
prekrytie sa mi počítať nechce...
 
rbr69
2010-10-12 13:06:41
svetlo vyborne ... panoramy robia vo vseobecnosti na kratkom ohnisku z blizkeho svahu zvlastny relief s priehlbinami/U-ckami ... mozno pano na dlhsich ohniskach spravi peknu citatelnu velku foto s dobrou kresbou detailu ...
... tych 17 foto na 16mm na vysku by vydalo skoro na 360tku na Vapci toto vidim na cca max 180st vlavo Hruba Zliezajna stred Homolka oproti Holazne - Jedlovina aj zaver doliny je uz strihnuty
 
MajkY
2010-10-12 13:06:06
príspevok od: Stratený Stano
Hej, aj to ma napadlo, Marián Vargic mi minule vysvetľoval, že i on to tak robí, ale to číslo 17 mýli...
Skusim len tak tipnut. 7x2 a 3 zabery dal tam kde je slnko :)
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-10-12 13:01:56
príspevok od: MajkY
Este je tu moznost, ze robil viac-expo na jeden zaber..
Hej, aj to ma napadlo, Marián Vargic mi minule vysvetľoval, že i on to tak robí, ale to číslo 17 mýli...
 
MajkY
2010-10-12 12:40:28
Este je tu moznost, ze robil viac-expo na jeden zaber..
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-10-12 12:34:14
Ešte k foto - vďačný kopec, ponúkajúci nielen pekný výhľad, ale i prvky do popredia. Našim kopcom tu v okolí toto chýba.
Máš rád farebnosť, vidieť to na tvojich posledných fotkách, u mňa by mohlo byť menej...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Marcel Rebro
2010-10-12 12:32:39
Hmmm ... vies ze aj mna dost casto zarazaju udaje o pocte fotiek. Ale nikdy som to neskusal ratat, nie som dobry poctar. Teraz som si to nahodil do Excelu a mas pravdu. Prekrytie (bez orezu) 92.5% ...

Ina moznost je ze to nebolo 17 fotiek v jednom rade ale v dvoch, alebo troch. Sice 17ka podla mojich vedomosti nie je delitelna dvoma ani troma, ale co ja viem ... fantazii a kreativite sa medze nekladu

Kazdopadne fotka sa mi paci. Je lepsia ako ta vcerajsia na ktorej mi vadil tien spodnej casti
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-10-12 12:07:28
Priznám sa, ostal som aj ja zarazený, keď som si prečítal, z koľkých záberov sa panoráma skladá. A keďže panorámy aj ja občas fotím, pustil som sa do rátania:

Fotoaparát Canon 7D má výstupný formát o veľkosti 5184x3456 px. Táto foto má veľkosť 500x263 px. Je teda cca 13x výškovo zmenšená. Pri vynásobení 17 (počet foto) krát 5184 px (dlhšia strana formátu) s 25%-ným prekrytom by mala mať výsledná panoráma cca 66000 px a následne 13x zmenšená cca 5000 px. Má však len 500, teda 10x menej. Akoby si využil len 10% zo záberu a pracoval s 90%-ným prekrytím. A toto mi nejde do hlavy...

Prosím, neber to ako útok, len čísla nepustia a ty si nám zrejme ponúkol len časť pôvodne dlhšej panorámy...
 
walde
ocenenie redakciou 2010-10-12 11:54:46
výborné foto
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 10:56:00
príspevok od: BODY
nedalo mi neprihlásiť sa :) GREAT!!! nie oko, ale zlaté oko :)
diky za zastvenie, :))
 
BODY
2010-10-12 10:55:22
nedalo mi neprihlásiť sa :) GREAT!!! nie oko, ale zlaté oko :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 10:52:48
príspevok od: Anena
Nadhera, gratulujem!!!
Vdaka, Anena :))
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 10:48:52
príspevok od: IceDive1
Predpokladam ze fotis do rawu kde si s tym spravis co chces nie? Ja osobne ked nemusim tak pred objektiv dalsie sklo nepcham, najma ak fotim oproti slnku.
tato nie je z RAWu lebo nemam volne miesta z disku :(
 
Johnny
2010-10-12 10:19:22
ani som netusil ze taketo krasne pohlady mam kusok od chalupy.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Granko
2010-10-12 10:18:38
neviem sa zbaviť pocitu, že keď je v popise napísané, že to je skladané z neviemkoľko fotiek, použitý super soft hard light filter a kombináciou teplo-studeno-zohriatieho filtra (netreba zabudnúť na vytiahnutie saturácie do veľkých výšok), stane sa to automaticky fotkou dňa...bonusom je panoráma fotená rybím okom (nikto nevie prečo) a že je to len od jedného užívateľa, to už je zrejme samozrejmosť...pritom môj laický pohľad za toho anciáša nevie pochopiť, čo môže byť v takomto prípade impakt...len to, že je to pekné (krásne, nádhera, wau atď)? divím sa, že niektorým to stačí...
už si pripadám fakt ako v Oriente - otvorím ráno eFoto a zase ryža - panoráma z xy foto v popise, pričom rozlíšenie fotky je cca 1100 pixlov (tým pádom keby to bolo fotené z jednej fotky, je to jedno), zase pridaná po polnoci a zase každý híka, aké je to super...ktovie, či by podobná fotka uspela pridaním trebárs poobede alebo i večer...
ono rožky sú fajn, aj bagety sú fajn, však sú dlhšie...ale stále je to len suché pečivo, ktorému chýba plnka, obloha, nejaké vnútro...tak to je aj s krajinkami...mrzí ma, že ľuďom stačí tak málo...
 
DanielSon
2010-10-12 10:16:32
fajn..:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
IceDive1
2010-10-12 10:13:04
príspevok od: Matt83
Nie je, pretoze ten oteplujuci filter su farebne neutralnejsie a teply prijemny nadych :). LEbo bezny sedy ND sposobuje fialovy nadych na oblohe.
Predpokladam ze fotis do rawu kde si s tym spravis co chces nie? Ja osobne ked nemusim tak pred objektiv dalsie sklo nepcham, najma ak fotim oproti slnku.
 
Anena
2010-10-12 10:11:20
Nadhera, gratulujem!!!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 09:58:49
príspevok od: stano66
Pekné fotky robíš. Mám otázku, alebo skôr odporúčanie - načo je dobrých 17 vertikál? na túto fotku ti stačia 2-3 horizontálne fotky? Ak je to kvôli rozlíšeniu/veľkosti súboru, je to zbytočné. Akokoľvek veľký print urobíš z približne 20-25 MB rawu. Keď má fotka 2 metre, nepozeráš sa na ňu z 10 cm. Prajem ďalšie krásne fotky.
vdaka za kritiku, fotil som vertikal pretoze lebo aby nebola uzsia panorama :) a bola by skoda orezany spodok aj menej oblohy napriklad takto https://www.image-share.com/ijpg-390-190.html
 
stano66
2010-10-12 09:46:46
Pekné fotky robíš. Mám otázku, alebo skôr odporúčanie - načo je dobrých 17 vertikál? na túto fotku ti stačia 2-3 horizontálne fotky? Ak je to kvôli rozlíšeniu/veľkosti súboru, je to zbytočné. Akokoľvek veľký print urobíš z približne 20-25 MB rawu. Keď má fotka 2 metre, nepozeráš sa na ňu z 10 cm. Prajem ďalšie krásne fotky.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-10-12 09:39:13
príspevok od: IceDive1
Mam jednu amatersku otazku. Nie je tam ten oteplujuci filter zbytocny?
Nie je, pretoze ten oteplujuci filter su farebne neutralnejsie a teply prijemny nadych :). LEbo bezny sedy ND sposobuje fialovy nadych na oblohe.
 
IceDive1
2010-10-12 09:16:50
Mam jednu amatersku otazku. Nie je tam ten oteplujuci filter zbytocny?
 
vlad78
2010-10-12 09:00:29
dych vyrážajúca nádhera..krása prírody sa slovami vyjadriť nedá..skvelá práca..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
bonifacko
2010-10-12 08:35:00
Nie je o čom. Plny počet!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Dandy007
2010-10-12 08:24:43
pekne kompo,svetlo
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
migi
2010-10-12 08:24:15
nemá chybu, farby ako z krabičky vyliate
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Tomyno
2010-10-12 08:15:47
...oteplujuci filter tomu dodal štavy...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
pedro81
2010-10-12 07:57:55
tato zapadovka ak spravne tipujem je lepsia ako vcerajsia aspon pre mna
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
ariel 7
2010-10-12 07:48:31
znovu to nemá chybu - svetlo, farby, atmosféra...jednoducho krása
 
limetka6
2010-10-12 07:12:51
... o5 výborná... krásne hrejivé farbičky
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
jozefmicic
2010-10-12 06:32:56
Nádhera. Táto je ešte lepšia, než tá včerajšia.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-12 04:01:54
Fajné, teplé farbičky.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
ADmikoSK
2010-10-12 00:51:38
cool
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
 


Technika: Canon EOS 5D MkIII, Canon Eos 5D Mark IV, Canon EOS M5,

Objektívy: , Sigma 24-105 mm f/4 DG OS HSM Art, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 70-200 mm f/4L IS USM, Carl Zeiss Distagon T* 18mm f/3.5 ZE,

Príslušenstvo: polarizak Hoya Circular HD 72mm polarizak Soligor/DÖRR DHG 77 mm polarizak Hoya C-PL Pro1 Digital 67 mm prechodne filtre HiTECH ND8 0.9 Hard, ND4 0.6 Soft, ND 1.2 Soft, Twilight 1 Soft,oteplujuci 81B ND4 0,9 Hard a Soft. Stativ TRIOPO GT-228C, Vanguard Alta+ 203AP Batoh Lowepro FastPack 350, Vanguard, Tamrac Velocity 8x CF 16GB Extreme III, CF 16GB Extreme Pro

Fotoaparát: Canon EOS 7D
Objektív: Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Pridané: 2010-10-12 00:09:53
Na kritiku: 2010-10-12 00:09:53
Miesto:Strazovske vrchy
Témy: hory, krajina, príroda
Albumy: Panorama
pokracovanie z Vapeca.Panorama poskladana z 17 vertikal. fotiek.Pouzity prechodak ND 0.9 soft s otepľujúcim filtrom 81B, + orez.Prajem dobre svetlo, diky za komentare :))