Posledné kroky výstupu ■

Body: 6.67    Videnia: 1432    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Matúš Koprda
2010-10-16 22:54:19
Ahoj.


Niesom pán, som malý 19 ročný chlapec Matúš, teší ma Pán SteveS ((:

Náklon terénu. Už teraz je to naklonené približne asi o 3 stupňe, viac som už nechcel lebo pravý krík sa už priveľmi blížil k spodnému rámu fotky. Riešením by bolo doklonovanie trávy. Možno to ešte skúsim. Teda určite, chcem už teda z toho vymačkať maximum... (Mimochodom to že uź teraz je fotka otoćená o 3 stupňe neznamená že tam nebol výstup. Problémom bol skôr krivý horizont už pri fotení)

TK: Ano, máš pravdu že TK je horšia, nieje to ale spôsobené len orezom fotky. Problémom je, a teraz to vidím lepšie ako prednedávnom ked som ju znovaupraval, slabo kontrolovaný PP- v tejto štvorcovej verzii je ešte (ešte viac ako v predchádzajúcej) lokálne upravovaný kontrast, čo sa odrazilo na kvalite mrakov. Ale nepovažoval som to za chybu lebo takéto krupicové oblaky bývajú a na mňa to nepôsobí neprirodzene. Ale pravdu máš v tom zhrubnutí postavy a horizontu. Musím to ešte v tomto smere prepracovať.

Plochosť záberu som nevnímal ako nevýhodu, skôr naopak, podľa mňa podporila jednoduchosť minimalu. Ale neviem či mám pravdu. Podľa Teba teda asi nie. Som zvedavý na iné názory.

Števo, vďaka za kritické slová. Určite si ma obohatiľ. Ďakujem.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-16 22:33:50
príspevok od: Koma
Gazdiná ma už sprdáva od 20.00...ale zdá sa, že už TO vzdala ;-))) Celý deň sa strojím Ti reagovať na Tvoj koment pod včerajšou Iwn...si ma tam opísal ako podvodníka :-)))...sa teš, šak dočkaj..ja ti dáááám...prd a kravský koláč a žiadne mlieko :-)) Chcel som Ti tam zanechať odkaz na včerajšiu tohto pána autora...že čo by si s tým Ty porobil..ako TO vidíš...len nič nepresúvaj a neklonuj...len orez :-)

Mal som už napísaný skoro celý koment a vyplo mi to, komplet celý prehliadač aj s kartami, tak ešte raz, kus stručnejšie :-)

Že podľa mńa to tento ´pán´ orezal dobre, nemám osobne ako amatér žiadne negatívne pocitové výhrady, tiež sa mi toto kompo a orez páči viac. Možno by som ešte skúsil náklon terénu, trošku mu pridať grády a uhol, ak by to s postavou nezakývalo a nehodilo ju o zem :-)

Mínusom fotografie je TK, čo výraznejšie vidno práve na oreze, nemala dostatočne kvalitný základ. Tak malý orez pôvodnej fotografie by vôbec nemal byť z hľadiska Tk slabší. Zvýraznilo tu ešte viac hrubú krupicovú štruktúru na plochách stredne sivých mrakov, aj silueta horizontu a postavy zhrubla ešte viac ako to bolo na predošlej celej kompozícii.

Nevýhodou, nie chybou, je aj nižšia priestorovosť takéhoto plochého záberu, všetko prebieha akoby v siluete na jednej plochej rovine, chýba tomu pocit hĺbky
.
 
Matúš Koprda
2010-10-16 22:31:17
príspevok od: Koma
a aby si vedel dnes som sa veruže pásol, pásol...dve hodiny v kuse a na záhrade...kosačkou :-)...........bolia ma totiž zuby .-))
Klikám reagovať na tento koment aby to nevyzeralo že ja tak veľa píšem, ale v podstate reagujem na ten dlhý.
Dík. Zlepšil si mi náladu(: Čo sa týka kosodreviny vpravo či v ľavo. Viac menej máš pravdu, ale keď mne sa ten pravý obláčik tak páči že nerád z neho hocičo režem. (: Kompozičné učebnicové pravidlá by Ti určite dali za pravdu a dávam ti aj ja, len som si to pri orezávaní asi neuvedomil(:
Ešte raz, vďaka za koment a zastavenie. Vďaka Tebe ešte viem kde ju môžem vylepšiť.
Čau sa.
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-10-16 22:20:46
a aby si vedel dnes som sa veruže pásol, pásol...dve hodiny v kuse a na záhrade...kosačkou :-)...........bolia ma totiž zuby .-))
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-10-16 22:18:26
Gazdiná ma už sprdáva od 20.00...ale zdá sa, že už TO vzdala ;-))) Celý deň sa strojím Ti reagovať na Tvoj koment pod včerajšou Iwn...si ma tam opísal ako podvodníka :-)))...sa teš, šak dočkaj..ja ti dáááám...prd a kravský koláč a žiadne mlieko :-)) Chcel som Ti tam zanechať odkaz na včerajšiu tohto pána autora...že čo by si s tým Ty porobil..ako TO vidíš...len nič nepresúvaj a neklonuj...len orez :-)
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-10-16 22:09:16
príspevok od: Koma
Štvorec mi k tomu nejako fakt lepšie sekne do oka...neviem... mám z neho lepší pocit ( podotýkam- subjektívny....nie: objektívnofotografickoprofesionálny :) Vidím, že si zobral kúlinček aj spoza neho, z pravého okraja...presne to som Ti chcel včera poradiť :)...že keď to celé šupnúť do štvorca...bude treba najlepšie zobrať aj kúsok z pravého okraja...aby bol chlapík opticky ďalej od stredu...som ju mal tú včerajšiu stiahnutú a pobehoval štvorcom po nej jak s loptou po ihrisku...a doľava..a doprava..a tam ..a späť :-)....jediné na čom som sa vlastne ,, cvičil,, bolo umiestnenie kosodreviny od okrajov , či náhodou nepustiť do štvorca aj polku tej tretej...ale zas by z tej prvej ( pravej ) bola len polka...hm...vyšlo mi prakticky z toho asi cca. +/- to...čo Tebe a teraz nám tu predkladáš :-) No kukám na to kukám...páči sa mi viac...tie dve kosodreviny – je dobre že sú od okrajov rôzne vzdialené...ubudla tá nerovnosť kde terén znova klesal vľavo...takto sú to fakt ako názov hovorí...kroky ,,výstupu,,...smerom hore, aj keď jemne...ale stále hore... Očúúúvaj ma, šak tam voľakedy dávno muselo byť volajaké velikánske dvojnohé hovado...nechalo tam svoje tmavé stopy...kroky výstupové ...ľavú a pravú kosodrevinovú stupaj ;)
P.S. jediné na čom sme sa nezhodli....ja mám tú pravú bližšie k okraju ...a tá ľavá ...kde výstup pokračuje( mimo fotku už )...tak tá je ďalej od okraja
( naopak ako máš Ty )....Skrátka mám to vpravo odrezané tam kde je ten
,, záliv,, v bielom oblaku...na tej mojej skúšobnej nie je...neťahá oko preč vpravo od chalaniska, ten je ešte + ďalej o kúsok od stredu...a pred ním viacej miesta na posledné kroky. Je to vlastne presný štvorec od pravého okraja ľavej kosodreviny...robený z tej včerajšej. Sú to len moje pocity...laické...tak sa ale nenechaj ovplyvniť. Hádam sa tu a tam ( včera) zastaví nejaký skúsenejší...a možno ma poriadne sprdne...akú vedu z toho robím :-))))

Veru veru sprdne, kto to kedy videl, aby rozmaznaná krava nad kosodrevinou špekulovala, či má byť vpravo alebo vľavo, veď ťa gazdiná poťahá za cecky, či si sa popri mudrovaní aj napásť stihla. Neboj, budeš ty nám mlieka dávať a nie tu mudrovať ;-))))
.
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-10-16 22:02:50
Štvorec mi k tomu nejako fakt lepšie sekne do oka...neviem... mám z neho lepší pocit ( podotýkam- subjektívny....nie: objektívnofotografickoprofesionálny :) Vidím, že si zobral kúlinček aj spoza neho, z pravého okraja...presne to som Ti chcel včera poradiť :)...že keď to celé šupnúť do štvorca...bude treba najlepšie zobrať aj kúsok z pravého okraja...aby bol chlapík opticky ďalej od stredu...som ju mal tú včerajšiu stiahnutú a pobehoval štvorcom po nej jak s loptou po ihrisku...a doľava..a doprava..a tam ..a späť :-)....jediné na čom som sa vlastne ,, cvičil,, bolo umiestnenie kosodreviny od okrajov , či náhodou nepustiť do štvorca aj polku tej tretej...ale zas by z tej prvej ( pravej ) bola len polka...hm...vyšlo mi prakticky z toho asi cca. +/- to...čo Tebe a teraz nám tu predkladáš :-) No kukám na to kukám...páči sa mi viac...tie dve kosodreviny – je dobre že sú od okrajov rôzne vzdialené...ubudla tá nerovnosť kde terén znova klesal vľavo...takto sú to fakt ako názov hovorí...kroky ,,výstupu,,...smerom hore, aj keď jemne...ale stále hore... Očúúúvaj ma, šak tam voľakedy dávno muselo byť volajaké velikánske dvojnohé hovado...nechalo tam svoje tmavé stopy...kroky výstupové ...ľavú a pravú kosodrevinovú stupaj ;)
P.S. jediné na čom sme sa nezhodli....ja mám tú pravú bližšie k okraju ...a tá ľavá ...kde výstup pokračuje( mimo fotku už )...tak tá je ďalej od okraja
( naopak ako máš Ty )....Skrátka mám to vpravo odrezané tam kde je ten
,, záliv,, v bielom oblaku...na tej mojej skúšobnej nie je...neťahá oko preč vpravo od chalaniska, ten je ešte + ďalej o kúsok od stredu...a pred ním viacej miesta na posledné kroky. Je to vlastne presný štvorec od pravého okraja ľavej kosodreviny...robený z tej včerajšej. Sú to len moje pocity...laické...tak sa ale nenechaj ovplyvniť. Hádam sa tu a tam ( včera) zastaví nejaký skúsenejší...a možno ma poriadne sprdne...akú vedu z toho robím :-))))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
combat113
2010-10-16 20:57:49
hrozivé...
 
 
Clona: ako
Expozícia: predchádzajúca sec
ISO: foto
Pridané: 2010-10-16 20:18:16
Na kritiku: 2010-10-16 20:18:16
Miesto:Ako minulá
Témy: čierno-biela fotografia, krajina
Hlavou proti múru, alebo posledná stena pred vrcholom(:


Rád by som počul nejakú kritiku... Za každý koment ďakujem.