Vezmime si hoblík, pílku...

Body: 445.00    Videnia: 6893    Páči sa: 2

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
MartinaSvitanová
2011-04-17 20:27:47
Poznám to miesto. Tu som niekedy zbierala hríby. Viac povedať nemôžem =) .... vyrástla som tu.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-12-23 19:06:15
príspevok od: SteveS
Symbolické foto, dobre vystihujúce popis a myšlienku v popise ... Kompozične mám na jednej strane pocit príliš veľkého voľného priestoru, ale na stranej druhej tu ide o vážnu symboliku a práve tá prázdna plocha k danej myšlienke celkom dobre pasuje a nakoľko ti ako autorovi nešlo o vytvorenie harmonickej krásnej a klasickej krajinky, musím hodnotiť kompozíciu ako plne spĺńajúcu účel... Rovnako zmiešane pôsobí na mńa hojná diskusia, jej naštudovanie potrebovalo samo o sebe značný čas. Zmiešané pocity na jednej strane hovoria či nie je náreku príliš veľa a príliš hlasný, no ja som ako "iba občasný" návštevník Tatier menej zaangažovaný a viac racionálne dokážem dať za pravdu odborníkovi akým je Jaro... ktorý celú diskusiu u tejto aj u súvisiacich Stanových fotiek viedol nestrane a v podstate ma svojím vysvetlením potešil a bol názorovo najviac sympatický ... a na strane druhej viem určite, že ak by som bol osobnejšie zaangažovaný, vnímal by som to inak a nechcel tolerovať, že sem tam sa aj čosi nepodarí a kdesi aj šafári od buka do buka, ale že aj napriek tomu to je stále akože na dobrej ceste ... ... a tak na záver iba konštatujem že touto fotografiou aj popisom si dokázal tú diskusiu vyvolať ba poriadne rozdúchať a že práve rozsiahly stret názorov plne splnil účel aj tvoj zámer .. diskutovalo a upozornilo sa na to, na čo si správne ako účastná osoba upozorniť chcel ... gratulujem
Ďakujem Ti Steves za čas, ktorý si venoval , potešilo
Presne ako píšeš pri tejto fotke mi išlo predovšetkým o vyvolanie diskusie, deň pred touto pridal Stano na túto tému svoju a tak trochu som chcel, aby to pokračovalo v debate ešte trochu.
Čo ma šokovalo, ale veľmi pozitívne, že sa u nej zastavilo toľko ľudí.
Čo sa týka kompozície chcel som trochu perspektívy a oko diváka od \"obetí\",teda kmeňov nasmerovať k Tatrám,prázdy priestor som doma ešte riadne vyčistil, aby nič nerozptyľovalo,
Foto ináč nie je nič moc, ale ako dokument postačuje...Som sa ináč vrátil asi pol km späť a rodinka pokračovala na túru a mal som čo doháňať, lebo ako som prechádzal okolo, som si to tak v hlave cvakol a došlo mi to asi po pol km...no čo už, kto nemá v hlave. resp na čipe hneď, musí mať potom v nohách...
Ďakujem ešte raz ,Peter
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-12-21 10:44:17
Symbolické foto, dobre vystihujúce popis a myšlienku v popise ... Kompozične mám na jednej strane pocit príliš veľkého voľného priestoru, ale na stranej druhej tu ide o vážnu symboliku a práve tá prázdna plocha k danej myšlienke celkom dobre pasuje a nakoľko ti ako autorovi nešlo o vytvorenie harmonickej krásnej a klasickej krajinky, musím hodnotiť kompozíciu ako plne spĺńajúcu účel... Rovnako zmiešane pôsobí na mńa hojná diskusia, jej naštudovanie potrebovalo samo o sebe značný čas. Zmiešané pocity na jednej strane hovoria či nie je náreku príliš veľa a príliš hlasný, no ja som ako "iba občasný" návštevník Tatier menej zaangažovaný a viac racionálne dokážem dať za pravdu odborníkovi akým je Jaro... ktorý celú diskusiu u tejto aj u súvisiacich Stanových fotiek viedol nestrane a v podstate ma svojím vysvetlením potešil a bol názorovo najviac sympatický ... a na strane druhej viem určite, že ak by som bol osobnejšie zaangažovaný, vnímal by som to inak a nechcel tolerovať, že sem tam sa aj čosi nepodarí a kdesi aj šafári od buka do buka, ale že aj napriek tomu to je stále akože na dobrej ceste ... ... a tak na záver iba konštatujem že touto fotografiou aj popisom si dokázal tú diskusiu vyvolať ba poriadne rozdúchať a že práve rozsiahly stret názorov plne splnil účel aj tvoj zámer .. diskutovalo a upozornilo sa na to, na čo si správne ako účastná osoba upozorniť chcel ... gratulujem
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stani08
2010-12-19 09:28:15
šupa :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-20 11:18:11
príspevok od: Koma
No a ja má tiež také okno...skoro týždňové a teraz kukám,kukám...a čo nevidím..Fotka Mesiaca: Skierlo... Fotka Týždňa: Skierlo :-)...no paráda, to tu myslím že dávno nebolo...no, neviem - lebo tieto ,,položky,, moc nerozklikávam. Ty Peter?....buchni zajtra, pozajtra nejakú super tutovku pohľadnú a pohľadovú ...takú nejakú cez okono odfotenú :)...a bude ešte aj , že Fotka Dňa: Skierlo...normálny Hetrick :)
Gratulujem Ti, všimol som si tiež ..to čo píše nižšie teapack, keď budeš takto ďalej pokračovať...myslím , že si ďalší vážny adept na Rko pri mene...a plne zaslúžene.
Ľuboš ďakujem Ti pekne :) ja preto ani nepridávam, aby som tu pri každom kliknutí z niekadiaľ nevyskakoval, ako niektorí naši obľúbení moderátori, keď sa chcem do konzervy pustiť, najprv počúvam,či je v nej ticho a potom tak opatrne otváram, či z nej A.B.,či M.Ď. nevyskočí...:)
ďakujem Ti za to Rko nomináciu, ale pri všetkej skromnosti, sú tu na to iní, čo si ho zaslúžia viac, ja to len tak tuná pre ppotešenie a zábavku(pokiaľ ma ale niekto navytočí..:)) )
Ešte raz ďakujem, ja to okno už asi vymaľujem...:)
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-11-19 22:48:07
príspevok od: Peter Svoboda
ďakujem Ti pekne, to je to moje okno, čo si ho všade vláčim a pozri, čo mám z neho za výhľad...:)
No a ja má tiež také okno...skoro týždňové a teraz kukám,kukám...a čo nevidím..Fotka Mesiaca: Skierlo... Fotka Týždňa: Skierlo :-)...no paráda, to tu myslím že dávno nebolo...no, neviem - lebo tieto ,,položky,, moc nerozklikávam. Ty Peter?....buchni zajtra, pozajtra nejakú super tutovku pohľadnú a pohľadovú ...takú nejakú cez okono odfotenú :)...a bude ešte aj , že Fotka Dňa: Skierlo...normálny Hetrick :)
Gratulujem Ti, všimol som si tiež ..to čo píše nižšie teapack, keď budeš takto ďalej pokračovať...myslím , že si ďalší vážny adept na Rko pri mene...a plne zaslúžene.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-19 21:02:55
príspevok od: sebosska
a tu tot, foto tyzdna. nuze, toze..klobuk dole
ďakujem Ti pekne, to je to moje okno, čo si ho všade vláčim a pozri, čo mám z neho za výhľad...:)
 
sebosska
2010-11-19 20:41:14
a tu tot, foto tyzdna. nuze, toze..klobuk dole
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
sunajn
2010-11-19 20:30:46
príspevok od: Peter Svoboda
Janko dobrý kšeft veru, si vymyslel,ale za 10 l. kondičky 10 l. pivka, by tiež nebol špatný kšeft....:), fakt to bola robota, prčic, sám v lese a takto sa nadrieť,jednu kládu na ľavé druhú na pravé plece, tu sa už nikomu nechce makať...keď som zistil, že zle som to naukladal na kompo, tak odznovu...:))
Pivko je chutné, ale to potom odpustíš a nemáš z neho nič. Zato taká váha, tá Ti dá hrubú izolačnú vrstvu v chladnom počasí a neodfúkne Ťa, keď prídu prudké vetry tatranské. :)
S tým znášaním hred máš Peťo pravdu. Mám v živej pamäti, keď som svojho času v bani hajcmany v ražbe vláčil... aú,aú...fantómova bolesť a bibi ma pleco aj teraz. :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-19 19:19:09
príspevok od: Matúš Koprda
každou fotkou útočíš tuším minimálne na foto dňa. Je to tým že Tvoje krajinky sú iné. Majú myšlienku ako len málo ktoré tu na ephote...
A pozeral som 1x. Tuším sa máme na čo tešiť(:
Ďakujem Ti pekne za Tvoje pochvalné slová, veľmi si to vážim, plánujem pridať postupne aj tie, ale v poslednej dobe, nejak málo času je a reagovať sa patrí...
Ešte raz ďakujem :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-19 19:15:28
príspevok od: sunajn
A to fakt všetkie tie hredy si tam oné... navláčil? Éj bisťu, Ty musíš mať kondičku! Dám Ti za 10 litrov kondičky 10 kíl váhy. Dobrý kšeft, čo povieš? :))
Janko dobrý kšeft veru, si vymyslel,ale za 10 l. kondičky 10 l. pivka, by tiež nebol špatný kšeft....:), fakt to bola robota, prčic, sám v lese a takto sa nadrieť,jednu kládu na ľavé druhú na pravé plece, tu sa už nikomu nechce makať...keď som zistil, že zle som to naukladal na kompo, tak odznovu...:))
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-19 19:10:03
príspevok od: Dodo PO
Tak Ti teda pekne ďakujem, celú noc pršalo, Dara Rolins sa dopracovala k trpkému zisteniu a Ty sem vycapíš blekvajtovku bez stromov ...
Ale nie Peter, technický a kompozične sa mi veľmi páči, impakt dnes neviem posúdiť, je to smutný stav našej domoviny. Chcelo by to na bilboardy vedľa obchodných reťazcov, len neviem či by sa tu opäť nestrieľalo....
Vďaka Ti :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-18 22:34:11
príspevok od: quintes
ani mne neda....
taky je zivot....
taka je priroda....
že taký život je,to bohužiaľ, ale nie každý sa vieme zmieriť so stratou..,také ľahké je to len vtedy, ak sa to človeka netýka.., príroda si tie kmene sama nepíli a nenosí v kamiónoch za hranice...
takže k Tvojmu dodám, taká bola príroda a takí sme my...
 
quintes
2010-11-18 18:40:06
príspevok od: Stratený Stano
Nedá mi - aj babička, keď nám zomrela, čo je taký prirodzený proces, sme si poplakali a dodnes nám chýba...
ani mne neda....
taky je zivot....
taka je priroda....
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-11-18 18:34:22
príspevok od: quintes
je niečo zlé na vyjadrení iného ako pozitívneho názoru na tvoju fotku? Nemôžem? Písal som niečo ako že nič na tej fotke nie je čo by zaujalo mňa. Že som tam bol a že to čo si zachytil je prirodzený proces.
Nedá mi - aj babička, keď nám zomrela, čo je taký prirodzený proces, sme si poplakali a dodnes nám chýba...
 
braňo.j
2010-11-18 11:49:49
páči
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
sunajn
2010-11-16 21:10:57
A to fakt všetkie tie hredy si tam oné... navláčil? Éj bisťu, Ty musíš mať kondičku! Dám Ti za 10 litrov kondičky 10 kíl váhy. Dobrý kšeft, čo povieš? :))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matúš Koprda
2010-11-16 18:31:56
každou fotkou útočíš tuším minimálne na foto dňa. Je to tým že Tvoje krajinky sú iné. Majú myšlienku ako len málo ktoré tu na ephote...
A pozeral som 1x. Tuším sa máme na čo tešiť(:
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-16 18:12:08
Ďakujem za zastavenie a krásne slová, som tiež optimista... :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-16 18:10:36
príspevok od: Soňa
nádherne smutné ...
Vďaka Ti :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-16 18:09:25
príspevok od: brki
Peter, samozrejme že som to myslel všeobecne, ja neodsudzujem ani Teba, ani Tvoju snahu o diskusiu na nejaký problém...účelom fotografie je myslím aj vyprovokovať diskusiu, to oceňujem na Tvojom príspevku. Mám k prírode a horám veľmi blízko, ale keď sa bvíme o fotkách, snažím sa nehodnotiť na fotkách aký je krásny kopec, pavúk, modelka :), ale sa snažím hodnotiť, ako ten kopec, pavúk, modelka sú odfotené, samozrejme v rámci mojich amatérskych skúseností (nemám patent na rozum :)). Najviac ma vie zaujať, keď niekto odfotí niečo, čo fotí každý druhý vlastník foťáku úplne ináč ako tí ostatní a dodá fotke vlastný rukopis. Fotiek Tatier je ako maku a odfotiť ich ináč ako ostatní nie je jednoduché. Moja kritika smerovala skôr k spôsobu prístupu k hodnotenia možno väčšiny registrovaných. Už som to napísal aj pri inbých fotkách, nehodnoťme aká je modelka krásna, ale ako krásne je odfotená...
Boris
Boris, vďaka Ti opäť za čas, nechcem už spamovať opakovanými reakciami, fakt je, že prvotný zámer bol vyvolať diskusiu, nie každému táto téma leží rovnako na srdci, mne možno asi viac ako je zdravé, som hore dosť často a to čo sa poslednú dobu deje...:(
Myslím, že Ťa plne chápem s tou úrovňou, ale myslím, že je tu veľa bežných užívateľov, ktorí fotky len pozrú pre potešenie a latku majú menej vysoko nastavenú, je ale dobre, že si si ju dal vysoko, treba sa posunúť, ja na to ešte jednoducho nemám...
Čo sa týka iného spôsobu fotenia v jednotlivých žánroch, je to určite rébus, ktorý my bežný amatéri lúskame a lúskame a nie vždy to ide...:)
Na druhej strane, ja som zástanca aj úplne klasicky sfotenej scenérie, ak spĺňa isté atribúty,teda musí sa páčiť ako celok(nemyslím na túto svoju), možno som zdeformovaný tým, že som dlhé roky maľoval na plátno a fotenie je pre mňa stále ´obraz´, dokonca nasilu tlačiť do klasických scén inovátorstvo ma ruší, ale hovorím, je to môj trošku odlišný pohľad na vec, ale iný už nebudem...:)
Dnes som bol pozrieť známych na Tériho chate a zavzdychal som si nad klasickou horskou fotkou, čo majú na stene,vieš, taká tá pravá klasika...
Všetko dobre Boris a veľa fajn záberov
Peter :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-16 17:46:41
príspevok od: quintes
je niečo zlé na vyjadrení iného ako pozitívneho názoru na tvoju fotku? Nemôžem? Písal som niečo ako že nič na tej fotke nie je čo by zaujalo mňa. Že som tam bol a že to čo si zachytil je prirodzený proces.
samozrejme, že môžeš, ale ja som v Tvojom včerajšom komente čítal, že nechápeš ani zámer, ani popis...,prečítaj si ho ešte raz,prečo ho niekto pochopí aj bez prečítania popisu, viď Cerberus:
´Nejdem to dole pod fotkou čítať, určite bolo všetko spomenuté. Tak
len že na prvý pohľad je jasné o čo ide. Spílené ležiace kmene v kontraste s
majestátom hôr pod dramatickou oblohou. ´
druhá vec je, že mám dokonca rád negatívne komenty,teda konštruktívne, ktoré ma niekam posunú,poukážu na konkrétnu slabinu, čo by išlo zmeniť,alebo urobiť ináč, komenty ako bol včerajší Tvoj nespĺňajú toto veru, takže pre mňa osobne nemá takýto prínos, vnímam to skôr,ako rýpnutie...Preto, ako som myslím písal, že mňa ak fotka úplne neosloví, nekomentujem, lebo načo budem vyrývať, ak neviem ako by som pomohol?
Ak sa mýlim, prepáč,veď o nič nejde, myslím, že by malo ísť o zábavu a nie negatívne nálady...
Ešte raz pekné svetlo a teším sa na konštruktívnu kritiku :)
 
quintes
2010-11-16 16:49:45
príspevok od: Peter Svoboda
neviem, čomu nechápeš, myslím, že väčšina pozrie na fotku a vidí a asi aj pochopila, čo na nej je, tu sú spílené kmene pod Tatrami, na pomerne spustnutom fleku národného parku...a komenty tiež nenútim nikoho čítať a hlavne nikoho nenútim aby sa páčila..,len som si ju dovolil pridať..., takže vlastne teraz ja nechápem...
Zaujala skôr tých užívateľov, čo majú radi prírodu a krajinky, tak je to asi s každým žánrom u fotky, mňa osobne ak nejaká nezaujme, tak ju vlastne ani neklikám ...
Pekné svetlo
je niečo zlé na vyjadrení iného ako pozitívneho názoru na tvoju fotku? Nemôžem? Písal som niečo ako že nič na tej fotke nie je čo by zaujalo mňa. Že som tam bol a že to čo si zachytil je prirodzený proces.
 
brki
2010-11-16 12:51:56
Peter, samozrejme že som to myslel všeobecne, ja neodsudzujem ani Teba, ani Tvoju snahu o diskusiu na nejaký problém...účelom fotografie je myslím aj vyprovokovať diskusiu, to oceňujem na Tvojom príspevku. Mám k prírode a horám veľmi blízko, ale keď sa bvíme o fotkách, snažím sa nehodnotiť na fotkách aký je krásny kopec, pavúk, modelka :), ale sa snažím hodnotiť, ako ten kopec, pavúk, modelka sú odfotené, samozrejme v rámci mojich amatérskych skúseností (nemám patent na rozum :)). Najviac ma vie zaujať, keď niekto odfotí niečo, čo fotí každý druhý vlastník foťáku úplne ináč ako tí ostatní a dodá fotke vlastný rukopis. Fotiek Tatier je ako maku a odfotiť ich ináč ako ostatní nie je jednoduché. Moja kritika smerovala skôr k spôsobu prístupu k hodnotenia možno väčšiny registrovaných. Už som to napísal aj pri inbých fotkách, nehodnoťme aká je modelka krásna, ale ako krásne je odfotená...
Boris
 
Karel Himmer
2010-11-16 12:10:11
............rád jsem se zastavil.........je na co koukat. Naštěstí se příroda sama dokáže postarat o ´znovuzrození´ pokud jí sami trošičku a rádi pomůžeme ! :-) Moc pěkné foto.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Soňa
2010-11-16 11:43:40
nádherne smutné ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-16 10:20:28
príspevok od: brki
Čo sa týka popisu, vo všeobecnosti máš pravdu. O všetkom rozhodujú peniaze, finanční žraloci, alebo tichšie a o to nebezpečnejšie podnikateľské subjekty...žiaľ aj o tom, čo by malo byť pre nás posvätné, čo je vysoko nad úrovňou jednotlivca a dokonca aj tejto generácie. Pokiaľ to vzťahuješ k Tatrám a prírodnej ´katastrofe´ spred niekoľkých rokov treba povedať, že už výsadba monokultúr smreka pred takmer 100 rokmi bola necitlivým zásahom do ekológie Tatier. To, ako sa zneužívajú dôsledky víchrice z roku 2004 pre profit obchodníkov s drevom ale aj pokus zmeniť využitie Tatier je žiaľ len jedným z typických príkladov primitívnej formy trhovej ekonomiky. Ale to sa bavíme o obsahu fotky a nie o fotke. Diskusia by mohla byť nekonečná :) (pár názorov o probléme napr.: https://www.casopis.ochranaprirody.cz/mezinarodni-ochrana-prirody/prirodzene-procesy.html ).
Čo sa týka fotky - nie je zlá, ale osobne ju hodnotím ako priemernú. Taká tuctová fotka, akých je na serveroch ako maku. Možno ako dokumentačná sa dá chápať. Mňa zaujala tým, že som ju videl vo fotkách týždňa. To ma dosť šoklo. Keď som si prečítal komentáre dole, pochopil som...tu sa nehodnotia veľmi často fotky, ale obsah fotiek, alebo popis k nim. To, ako sú obsah a myšlienka spracované prostredníctvom fotografie už ide do úzadia, stačí priemer. Tu stačí odfotená pekná baba, ak je fotka ostrá, tak je to ´waw´. A sú aj ďalšie kategórie fotiek podľa obsahového zamerania, kde kritériá pre kompozíciu, TK, spracovanie idú do úzadia. V prípade Tvojej fotky pomohol text, ale skús ju dať na hociaký iný server bez textu, alebo len s kratučkým. Možno si ju ani nevšimnú. Fotka má rozprávať sama, ak je dobrá, nepotrebuje barličky. Aj ja som mal podobnú skúsenosť, moja fotka, ktorá možno nebola až taká zlá, ale nebolo to ani ´waw´, vyvolala záujem vďaka textu, inými slovami dal som jej citovú barličku. Poviem Ti pravdu, nemal som z toho dobrý pocit...
Neber to v zlom, toto je taká skôr všeobecná úvaha, ku ktorej ma Tvoja fotka motivovala. Keby som ju však neobjavil vo fotkách týždňa, pravdu povediac, preskočím ju ako záplavu iných priemerných fotiek.
Vďaka Ti za zastavenie a kopu venovaného času :)
K hornej časti nemám čo viac, si to vystiholúplne výstižne.
K druhej polke komentu ale chcem reagovať, vieš fotku som dal po Stanovej,čo na túto tému pridal svoju deň pred, napísal som k nej,že prilejem do ohňa aj ja...
Asi ma nepoznáš, ale ja ambície, aby bola v topke nemám žiadne, fakt, u tejto fotky som aj popis pod ňu dal nie s týmto zámerom, aby bodovala, nečakal som vôbec, že bude v topke, ale užívatelia bodovali, ja som len pridal...
Prečo ju posunuli až tu, by možno mal byť apel k nim...možno ich zaujala tretinová kompozícia, kmene navádzajú oko k Tatrám, možno v tom našli zmysel aj bez popisu(niektorí tak písali, že popis ani nečítajú..), možno zvýraznená perspektíva prostredníctvom kmeňov,možno náhodne šťastná oblačnosť, neviem,iba tuším, ale čo sa týka kompozície, si osobne nemyslím, že je na tento motív priemer.Som im samozrejme za to vďačný, ale tiež to hodnotím zasa reálne, čo ju mám teraz vymazať...?, bola by to neúcta k ich času, čo jej venovali.
Viackrát som sa stretol s komentom k fotke a autor s tým nespraví nič...
Mám fotky, ktoré sú silné a napríklad som ich tu ešte nezavesil(napr.dnes uverejnená na 1x.com), ak by mi strašne záležalo na umiestnení v topke všetky už sú dávno tu...
Ešte raz Ti ďakujem, možno som Ti vysvetlil svoj pohľad na vec.
Pekné svetlo prajem
Peter
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-16 10:04:04
príspevok od: mato73
veľmi pekne zobrazená čb realita aj s trefným popisom
Vďaka Maťo :)
 
brki
2010-11-16 07:25:21
Čo sa týka popisu, vo všeobecnosti máš pravdu. O všetkom rozhodujú peniaze, finanční žraloci, alebo tichšie a o to nebezpečnejšie podnikateľské subjekty...žiaľ aj o tom, čo by malo byť pre nás posvätné, čo je vysoko nad úrovňou jednotlivca a dokonca aj tejto generácie. Pokiaľ to vzťahuješ k Tatrám a prírodnej ´katastrofe´ spred niekoľkých rokov treba povedať, že už výsadba monokultúr smreka pred takmer 100 rokmi bola necitlivým zásahom do ekológie Tatier. To, ako sa zneužívajú dôsledky víchrice z roku 2004 pre profit obchodníkov s drevom ale aj pokus zmeniť využitie Tatier je žiaľ len jedným z typických príkladov primitívnej formy trhovej ekonomiky. Ale to sa bavíme o obsahu fotky a nie o fotke. Diskusia by mohla byť nekonečná :) (pár názorov o probléme napr.: https://www.casopis.ochranaprirody.cz/mezinarodni-ochrana-prirody/prirodzene-procesy.html ).
Čo sa týka fotky - nie je zlá, ale osobne ju hodnotím ako priemernú. Taká tuctová fotka, akých je na serveroch ako maku. Možno ako dokumentačná sa dá chápať. Mňa zaujala tým, že som ju videl vo fotkách týždňa. To ma dosť šoklo. Keď som si prečítal komentáre dole, pochopil som...tu sa nehodnotia veľmi často fotky, ale obsah fotiek, alebo popis k nim. To, ako sú obsah a myšlienka spracované prostredníctvom fotografie už ide do úzadia, stačí priemer. Tu stačí odfotená pekná baba, ak je fotka ostrá, tak je to ´waw´. A sú aj ďalšie kategórie fotiek podľa obsahového zamerania, kde kritériá pre kompozíciu, TK, spracovanie idú do úzadia. V prípade Tvojej fotky pomohol text, ale skús ju dať na hociaký iný server bez textu, alebo len s kratučkým. Možno si ju ani nevšimnú. Fotka má rozprávať sama, ak je dobrá, nepotrebuje barličky. Aj ja som mal podobnú skúsenosť, moja fotka, ktorá možno nebola až taká zlá, ale nebolo to ani ´waw´, vyvolala záujem vďaka textu, inými slovami dal som jej citovú barličku. Poviem Ti pravdu, nemal som z toho dobrý pocit...
Neber to v zlom, toto je taká skôr všeobecná úvaha, ku ktorej ma Tvoja fotka motivovala. Keby som ju však neobjavil vo fotkách týždňa, pravdu povediac, preskočím ju ako záplavu iných priemerných fotiek.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-15 21:15:12
príspevok od: mato73
veľmi pekne zobrazená čb realita aj s trefným popisom
Vďaka Maťo :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-15 21:14:25
príspevok od: pYro
Ako uz bolo spomenute, nam uz netreba ani dalsiu katastrofu :)
Ta dalsia sme my ...
Silna fotka, tuti fruti.
Vďaka Ti Pyro, presne ako píšeš :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-15 21:12:47
príspevok od: Cerberus
Nejdem to dole pod fotkou čítať, určite bolo všetko spomenuté. Tak len že na prvý pohľad je jasné o čo ide. Spílené ležiace kmene v kontraste s majestátom hôr pod dramatickou oblohou.
Ďakujem Ti,že si sa zastavil a pochopil zámer..:))
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-15 21:10:35
príspevok od: quintes
bud som slepy, ale nechapem... ani zamer, ani popis... nerad pisem komenty pod fotky, ale tu mi to uz nedalo. a citat komenty typu wow, ppc, a neviem co tiez nebudem. pre mna, bohuzial, nejak nezaujalo...
asi preto, ze som po tejto mesacnej krajine siel, a prislo mi to celkom, ale celkom prirodne prirodzene.. bohuzial pre ludi, ktori prirodu miluju.
neviem, čomu nechápeš, myslím, že väčšina pozrie na fotku a vidí a asi aj pochopila, čo na nej je, tu sú spílené kmene pod Tatrami, na pomerne spustnutom fleku národného parku...a komenty tiež nenútim nikoho čítať a hlavne nikoho nenútim aby sa páčila..,len som si ju dovolil pridať..., takže vlastne teraz ja nechápem...
Zaujala skôr tých užívateľov, čo majú radi prírodu a krajinky, tak je to asi s každým žánrom u fotky, mňa osobne ak nejaká nezaujme, tak ju vlastne ani neklikám ...
Pekné svetlo
 
quintes
2010-11-15 17:52:03
bud som slepy, ale nechapem... ani zamer, ani popis... nerad pisem komenty pod fotky, ale tu mi to uz nedalo. a citat komenty typu wow, ppc, a neviem co tiez nebudem. pre mna, bohuzial, nejak nezaujalo...
asi preto, ze som po tejto mesacnej krajine siel, a prislo mi to celkom, ale celkom prirodne prirodzene.. bohuzial pre ludi, ktori prirodu miluju.
 
Cerberus
2010-11-13 16:59:10
Nejdem to dole pod fotkou čítať, určite bolo všetko spomenuté. Tak len že na prvý pohľad je jasné o čo ide. Spílené ležiace kmene v kontraste s majestátom hôr pod dramatickou oblohou.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
jurajkol
2010-11-13 16:34:14
príspevok od: Peter Svoboda
Díky za zastavenie:)
:-)
 
pYro
2010-11-13 12:30:55
Ako uz bolo spomenute, nam uz netreba ani dalsiu katastrofu :)
Ta dalsia sme my ...
Silna fotka, tuti fruti.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mato73
2010-11-13 07:45:51
veľmi pekne zobrazená čb realita aj s trefným popisom
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 22:34:51
príspevok od: Marcel Rebro
Už neostalo slov ... tak len číselká ... 10-10-10
Ďakujem Ti Marcel :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 22:34:08
príspevok od: retep
snad by sme sa nevzdali...co by bol svet bez nas,nekonecnych naivnych hladacov strateneho casu?....

aj ked v tomto konkretnom prirode sme pomohli prirode my,potom nam priroda a teraz...teraz nepomahame vlastne nikomu....

prijemna cb praca,obsahovo so symbolikou,a to ja rad......
Ďakujem Ti Peter, je to veru tak, ja som Ti s tým taký nie moc vyrovnaný a furt budem asi takéto nezmyselné správanie ofrflávať...
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 22:29:37
príspevok od: javelin
No v podstate pekná fotka...treba si vyšliapnuť , dať foťák na statív a previesť výcvak.....
no v podstate postup, ako pri každej krajinárskej fotke a ešte tam treba pokukať dookola a doma pri tom posedieť...a máme to...:)
Ďakujem Ti za čas.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 22:10:54
príspevok od: kmotrík
Peťo , myslím že to nie je také čierne, je toľko nádherných miest a ani nie ďaleko, ale Tebe ich určite nemusím ukazovať... ,no niekedy srdce zaplače...
Vďaka Ti Vlado za zastavčo, vieš, ja som nevyliečiteľný optimista, nemal som ale na dušičky po horách pobehovať...:)). Viem, že miest máme ešte krásnych pomerne dosť, len ich plocha sa postupne zmenšuje...rozmýšľal som, či v Tatrách, ak všetko vyťažia, sa pustia aj do kosodreviny...stroje by tam možno ešte vyšli...:))
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2010-11-11 22:05:31
príspevok od: Peter Svoboda
Ďakujem Jozef!
=)))
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 21:53:06
príspevok od: Jozef Sádecký
dobre vystihnuté ++
Ďakujem Jozef!
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 21:52:25
príspevok od: lubo.k
zalostny pohlad,,,,autor vystihol situaciu
Vďaka Ti :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 21:52:02
príspevok od: roberttrulijo
Dobra,vystizna fotografia
vďaka :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 21:51:30
Ďakujem Ti Matej, tak veru, ale neostáva nám asi nič iné, iba byť optimistom, aj keď to je asi pramálo...:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-11 21:47:33
príspevok od: atiart
....výborné foto, tematické články na úrovni, a to vše v čiernobielom :) Ďakujem :)
Ďakujem Ti, že si sa zastavil a venoval čas :)
 
kmotrík
2010-11-11 18:30:14
Peťo , myslím že to nie je také čierne, je toľko nádherných miest a ani nie ďaleko, ale Tebe ich určite nemusím ukazovať... ,no niekedy srdce zaplače...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2010-11-11 13:56:04
dobre vystihnuté ++
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
lubo.k
2010-11-11 09:50:01
zalostny pohlad,,,,autor vystihol situaciu
 
arpi
2010-11-11 08:16:42
príspevok od: Peter Svoboda
a ja ďakujem Tebe za zastavenie..:)
tato fotka sa celkom doplna s dnesnou mrcovou - dobabravame to veru :(
 
roberttrulijo
2010-11-10 23:43:12
Dobra,vystizna fotografia
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Matej Rumanský
2010-11-10 23:02:12
bohuzial, so vsetkym, co si napisal v popise musim suhlasit, je to kruta realita. Cloveku s prezyvkou ´fotograf´ a nie len jemu ´srce place´ pri pohlade na niektore vytvory ludskej cinnosti.
ach :(
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
atiart
2010-11-10 22:55:24
....výborné foto, tematické články na úrovni, a to vše v čiernobielom :) Ďakujem :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
JaroD.
2010-11-10 22:45:21
príspevok od: Peter Svoboda
Ahoj Jaro, veľmi pekne Ti ďakujem za to, že si sa Zastavil s veľkým Z..., myslel som,keď som fotku pridával, aj na Teba,trochu som aj tušil, že ak budeš online, dáš odborný názor, ktorý nám laikom vysvetlí pozadie a dôvody ťažby, resp hospodárenia.
Tvoje odborné argumenty sú nespochybniteľné a viem, že Ty si človek, čo si prírodu ctí a chráni, tak ako napísal Stano, povolanie je mu aj koníčkom, to je absolútne skvelé a závidím Ti takúto prácu...
Som presvedčený, že Tvoje zmýšľanie a prístup k prírode, čo sa týka hospodárenia, je čisto na základe vedeckých zásad a poznatkov, ale hlavne s láskou k nej.Toto máme určite viacerí tu spoločné - lásku k nej a keďže nám záleží na jej osude, poukazujeme na to, čo sa nám nepáči, alebo zdá nesprávne, keď sa tam túlame-potom fotíme. :)
Viem a nemám nič proti hospodáreniu a vonkoncom proti hospodáreniu, aké robili naší predkovia...
Je mi jesné, že chodiť so zapriahnutými koníkmi do hory, je už dnes neefektívne, vyrúbať len značený strom a citlivo obísť pri sťahovaní zdravé je pomalé a málo výnosné...
Bol som svedkom(nie len v Tatrách), ako kilometre od ťažby pri ťahaní stromov, boli aj s koreňmi vyvrátené krásne zdravé mladé kusy, videl som vyliatu naftu a olej tesne nad zdrojmi pitnej vody po vade LKTéčka,a bez povšimnutia pracovníkmi, čo to spôsobili,o spúste odpadkov po lesných pracovníkoch ani nehovoriac-Pet fľaše, konzervy...Stano písal, že po upozornení podobného správania, ho poslali do...
Tie príšerné nenávratne zerodované rigoli po strojoch...a len ťažko mi je, ak mi nejaký zákon, ako oduševnenému cyklistovi, káže zmiznúť s bicklom z lesa a LKTéčko do polkolies rýpajúce zvažnice kľudne môže...
Vieš, som košičan a máme obrovské mestské lesy, nechcem to prechváliť, ale hospodária s puncom Smartwood, určite vieš čo to je, len pre iných, ak by čítali moju rekciu napíšem, že je to šetrný spôsob hospodárenia, s pomerne citlivým prístupom k lesu, mám naše lesy obehané skoro každý kúsok, tieto lesy nefotím a nepridávam, ako výkričník...
Viem, že je to zmiešaný typ lesa a nie monokultúra,ale prečo to tam ide a inde nie..
Pridám už len nakoniec poznatok, o ktorom si myslím, že je najrozhodujúcejší pri hosdpodárení a to sú prachy.Nad chatou sme mali roky obecné lesy s ťažbou jednotlivo označených stromov,radosť tam bolo chodiť... po vrátení lesov miestnym urbárom tam máme Jaro na mnohých miestach holé pláne...žiadna výsadba, len a len ťažba...
Som sa pristavil pri šéfovi urbáru, keď popisoval uložené stromy a spýtal, že ako ďalej...odpoveď bola: ta znace, už šicke fajn kúsky sú dolu, ta ešte daco vybereme, len tote poliaci sú bars fajnoví...
Som si istý, že ak by sa to robilo striktne podľa pravidiel, ale hlavne výsadbou vrátiť to, čo sa spýli, lesy v Tatrách, by vyzerali ináč, nehľadiac na to, že je to vraj národný park, kde má byť ponechané na prírodu, ako si poradí aj s katastófami...
Nemudrujem ďalej, som si istý, že ak by každý pracovník mal vzťah k lesom, aký máš Ty , táto fotka by tu nebola a ani debata...:)
Ďakujem Ti ešte raz za čas, vážim si to moc
Vo všetkých odvetviach ľudskej činnosti sa nájdu podobné nedostatky ako si to popísal.
Takisto ako existujú lekári, ktorí dokážu zle zoperovať, elektrikári zle zapojiť, sudcovia zle rozhodnúť, takisto existujú aj lesníci, ktorým na lese až tak nezáleží a realizujú sa iným smerom ako by mali.
Ono je také staré porekadlo : nič ľudské nám nie je cudzie, proste človek je tvor omylný, s tým už nenarobíme nič, vždy sa nájdu ľudia, ktorí podkopávajú sa nedá síce robiť nič, ale upozorňovať na tieto problémy je našou povinnosťou.
Avšak dôležité je celkové smerovanie, kam to všetko speje, v lesníctve ideme celkovo dobrým smerom, tých nedostatkov, ktoré si popísal sa jednoducho nedá vyvarovať, nemôže byť všetko len dokonalé.
 
Marcel Rebro
2010-11-10 22:12:21
Už neostalo slov ... tak len číselká ... 10-10-10
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
retep
2010-11-10 21:49:26
snad by sme sa nevzdali...co by bol svet bez nas,nekonecnych naivnych hladacov strateneho casu?....

aj ked v tomto konkretnom prirode sme pomohli prirode my,potom nam priroda a teraz...teraz nepomahame vlastne nikomu....

prijemna cb praca,obsahovo so symbolikou,a to ja rad......
 
javelin
2010-11-10 21:42:42
No v podstate pekná fotka...treba si vyšliapnuť , dať foťák na statív a previesť výcvak.....
 
majster333
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 21:33:26
príspevok od: Dominik
SUPER !!!
výborna kompozícia :)
Vďaka Ti Dominik :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 21:22:48
príspevok od: Jerry C.
Milý Peter ! Po každom prihlásení si medzi prvými ,ktorého galériu v obľúbených navštívim.Čakanie na ďalšie tvoje foto sa opäť vyplatilo.
Tvoje diela nie sú len fotografiou - vždy je to aj výpoveď o kráse toho,čo vo svojom srdci a následne aj v objektíve zachytíš.Preto tvoje fotky zakaždým oslovia toľkých návštevníkov ephota .Ďakujem a len tajne dúfam,že raz sa aj mne podarí podobne pekný záber.
Vďaka Ti Jozef, že si sa zastavil a popísal slová, čo sa tak dobre čítajú, veľmi si to vážim a je to aj zaväzujúce, nesklamať v budúcnosti, pri všetkej skromnosti ale...
Pekné svetlo a fotky Ti prajem
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 21:12:01
príspevok od: walde
páči sa mi kompozícia a priliehavá BW úprava...navyše korešponduje s popisom a zaujímavou diskusiou nižšie...výborná foto na zamyslenie...gratulujem k foto dňa
Ďakujem Ti Walde ,že si čas a písmenká venoval,potešilo :)
 
Jerry C.
2010-11-10 21:03:13
Milý Peter ! Po každom prihlásení si medzi prvými ,ktorého galériu v obľúbených navštívim.Čakanie na ďalšie tvoje foto sa opäť vyplatilo.
Tvoje diela nie sú len fotografiou - vždy je to aj výpoveď o kráse toho,čo vo svojom srdci a následne aj v objektíve zachytíš.Preto tvoje fotky zakaždým oslovia toľkých návštevníkov ephota .Ďakujem a len tajne dúfam,že raz sa aj mne podarí podobne pekný záber.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
walde
ocenenie redakciou 2010-11-10 20:58:20
páči sa mi kompozícia a priliehavá BW úprava...navyše korešponduje s popisom a zaujímavou diskusiou nižšie...výborná foto na zamyslenie...gratulujem k foto dňa
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 20:48:07
príspevok od: Frola
ještě jeden příklad, bydlela jsem na ulici s alejí topolů. Vím, že mají určitou životnost a tak prostě zdravé stromy šly k zemi. No vyrazili jsme do boje, marně. EU slíbila dotaci na výsatbu nových stromů a tak šlo na území Brna (včetně příměstských lesů) 15 tisíc stromů k zemi. No poklesla Ti brada? Mne ano :(
Iva,po tomto sme dvaja s poklesnutými bradami :(
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 20:46:09
príspevok od: seifi
Stav prírody na Slovensku akoby odrážal naše žitie v mestách, dedinách; pozrite v akom prostredí to žijeme, čo nás obklopuje, do čoho sme prepadli; áno, všetko so všetkým súvisí, lámeme ruky nad ľuďmi, čo necitlivo pristupujú k prírode, a čo s ľuďmi, čo takým istým spôsobom pristupujú k najbližšiemu okoliu v meste, dedine, na sídlisku ? to dokonca vidíme, a alebo sa pridáme alebo zostaneme ľahostajní. Tu takéto výkriky bôle nepočuť. A bolo by kričať, dôvod na to je.
Nedá sa nesúhlasiť veru, len nie tak dávno mestá boli pretvárané ľudskými zásahmi s estetikou a citom, príroda si zatiaľ žila svoj vlastný život, citlivo obhospodarovaná, nik neproklamouje celú Ba,KE, PP,či BB za rezerváciu svetového prírodného významu UNESCo a pritom skutek utek...,
Blbé je to, že sa to určite vypomstí, resp už sa to deje(vzduch,pitná voda,povodne..) aj mestám pod horami...
Vďaka Ti za čas a koment
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 20:34:05
príspevok od: petrus 1
ahoj peter,pridám aj ja niečo. tatry spoznávam už od malička,dá sa povedať,že mi kolujú v krvi.zažil som doby,keď sme sa na chodníkoch doslova tlačili a doby,keď sa tatry vyľudnili.(hlavne,keď sa nám otvorili možnosti vycestovať von).na svojich potulkách som videl už všeličo a príroda mi ukázala aká je jej moc.z môjho prostého a laického rozumu len poviem,že chvála Pánu Bohu,že príroda si s tým všetkým poradí, možno nie teraz hneď.Ty určite, a my ostatný s tebou tiež, naďalej buďme naivný a stále hľadajme tie úžasné scenérie,ktoré nám napĺňajú srdcia. možno raz práve objektívom zachytené prírodné scenérie chytia za srdce tých,čo sa k nim správajú tak necitlivo.
Veeeľmi pekne si to napísal,je to presne tak, ale ináč som fakt večný optimista...len som fotil presne na dušičky...:))
Ďakujem Ti, že si sa zastavil a venoval čas :)
 
Frola
2010-11-10 20:18:45
príspevok od: Peter Svoboda
Ďakujem Ti Iva, že si si našla čas, potešilo ma to, ale to čo píšeš o výrube aj u vás, sa mi nepáči, myslel som, že sa u vás hospodárí a nie ´hospodári´( teda necitlivo drancuje)
ještě jeden příklad, bydlela jsem na ulici s alejí topolů. Vím, že mají určitou životnost a tak prostě zdravé stromy šly k zemi. No vyrazili jsme do boje, marně. EU slíbila dotaci na výsatbu nových stromů a tak šlo na území Brna (včetně příměstských lesů) 15 tisíc stromů k zemi. No poklesla Ti brada? Mne ano :(
 
seifi
2010-11-10 20:08:33
Stav prírody na Slovensku akoby odrážal naše žitie v mestách, dedinách; pozrite v akom prostredí to žijeme, čo nás obklopuje, do čoho sme prepadli; áno, všetko so všetkým súvisí, lámeme ruky nad ľuďmi, čo necitlivo pristupujú k prírode, a čo s ľuďmi, čo takým istým spôsobom pristupujú k najbližšiemu okoliu v meste, dedine, na sídlisku ? to dokonca vidíme, a alebo sa pridáme alebo zostaneme ľahostajní. Tu takéto výkriky bôle nepočuť. A bolo by kričať, dôvod na to je.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.67
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 20:06:14
príspevok od: AnnaM
neprestavaj hladat...
Ďakujem Anna, za povzbudenie, to je tak, keď miesto na dušičky, chodím s foťákom po lese... :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 20:04:52
príspevok od: soms
Dve kalamity. Prírodná a rabovačka(ľudská).
Ďakujem Ti Juraj, že si sa zastavil, myslím si, že tá prírodná by až tak nevadila...:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 20:03:24
príspevok od: potter
neprestavaj hladat. napriek kalamite su Tatry stale krasne. Obavam sa, ze viac skody ako lykozrut napachaju zraloci ...
Ďakujem Ti Potter, že si sa zastavila, veru si myslím, že apetít u žraloka môže byť oveľa väčší, ako u lykožrúta...:)
 
Dominik
2010-11-10 20:01:34
SUPER !!!
výborna kompozícia :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 20:01:06
príspevok od: Matt83
neboj, o 20 rokov sa lesy obnovia, stromy rychlo rastu :))
Toto je optimistický pohľad ako má byť :), len začínam počííítať... 20 + vek...nooo ešte sa snáď dočkám pred penziou...:))
Vďaka Ti za kuk :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:58:11
príspevok od: arpi
uprimna vdaka za naozaj fundovany nazor ...
a ja ďakujem Tebe za zastavenie..:)
 
petrus 1
2010-11-10 19:57:47
ahoj peter,pridám aj ja niečo. tatry spoznávam už od malička,dá sa povedať,že mi kolujú v krvi.zažil som doby,keď sme sa na chodníkoch doslova tlačili a doby,keď sa tatry vyľudnili.(hlavne,keď sa nám otvorili možnosti vycestovať von).na svojich potulkách som videl už všeličo a príroda mi ukázala aká je jej moc.z môjho prostého a laického rozumu len poviem,že chvála Pánu Bohu,že príroda si s tým všetkým poradí, možno nie teraz hneď.Ty určite, a my ostatný s tebou tiež, naďalej buďme naivný a stále hľadajme tie úžasné scenérie,ktoré nám napĺňajú srdcia. možno raz práve objektívom zachytené prírodné scenérie chytia za srdce tých,čo sa k nim správajú tak necitlivo.
 
AnnaM
2010-11-10 19:57:27
neprestavaj hladat...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:57:19
príspevok od: JankoHrach
Vsade je to asi rovnake, aj tu u nas pod Polanou :C
tak to je o to smutnejšie, tam sa nemôžu asi na polom vyhovárať...
Vďaka za zastavčo :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:55:43
príspevok od: falatka
dramatické, fajn
Ďakujem Ti pekne falatka :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:54:58
príspevok od: busva
Dobra snimka, dobry postreh.
Ďakujem :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:54:25
príspevok od: andrish
Vyborne spracovana fotografia s myslienkou...
Vďaka Ti Andrich :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:53:43
príspevok od: michall
no hej , nad Šalviovým prameňom zúria elkátéčka jedna radosť :-(
presne tak veru a dolina Siedmych prameňov, čo bola pre mňa krásnou divočinou a perlou, je strašne zničená...
Vďaka Ti :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:51:12
príspevok od: pistik
Super fotka a zaujimave komentare.
Vďaka Ti :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:50:46
príspevok od: markato1
fotka pekna,pohlad smutny..
Ďakujem Ti pekne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:50:16
príspevok od: fotografik
Sorry.nedopatrením som to poslal ešte raz:)
Vďaka Ti Vilo za zastavenie a čas, potešilo ma aj to, že vešte raz posielaš... :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:47:29
príspevok od: Lachym
Bohuzial realita Tatier. Priroda stromy sice znicila, ale clovek ju prekonal.
Svojou nenasitnostou a chamtivostou. A do toho este prisiel postupny predaj Tatier istym financnym skupinam, zmena zonacie a pod.
Snimka je super.
Ďakujem Ti za zastavenie, myslím, že apetít lykožrúta je menší ako majú žraloky...:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 19:45:42
príspevok od: JaroD.
Stano, dám tu odpoveď aj pre Peťa, aby som sa nerozpisoval zbytočne na viackrát.
Uznávam, že nie všetko čo sa na prvý pohľad laikovi zdá ako katastrofa v skutočnosti katastrófou aj je. Človek vidí odrazu polámané, vyschnuté smrekové lesy, napadnuté lykožrútom, ktoré lesníci v zmysle zákona sú povinní do 6 mesiacov spracovať, ak nie hrozia im obrovské sankcie.
Pri týchto veciach je však veľmi dôležité poznať aj celé skutočné pozadie, jednoducho musíš mať aj dostatok odborných informácii aby si vedel zaujať ako tak objektívne stanovisko a hlavne si uvedomiť historické súvislosti :
Pôvodné karpatské obyvateľstvo na základe valašského práva niekedy od stredoveku začalo kolonizovať hrebene hôr, klčovali pôvodné pralesy a na ich mieste pásli ovce a dobytok, toto obdobie sa nazýva aj obdobím Valašskej kolonizácie.
Niekoľko storočí sa tu uplatňoval tento spôsob života naších predkov, my nemôžme vyčítať naším predkom, že žili takým spôsobom života ako žili, bol to spôsob ich obživy, nemôžme sa dnešnými očami dívať na to, že v podstate drancovali lesy a pásli tam dobytok.
V podstate nám zanechali zničené lesy, vypálené a zatrávnené hole, nepôvodné lesy, ktoré sú náchylné na ochorenia, vietor, lykožrútov atď.
Moderné lesníctvo a lesnícka veda tak ako ju poznáme teraz začalo ako tak fungovať niekedy pred paru desiatkami rokov /4-5/, zmeniť lesy a priblížiť ich pôvodným karpatským lesom sa nedá z roka na rok, bude to trvať v rámci dlhovekosti lesa minimálne 100 rokov, kým sa tieto zmeny ako tak prejavia v celkovom ozdravení krajiny.
Ono sa vraví : ked sa rúbe les, lietajú triesky. Na prvý pohľad to normálnemu laikovi pripadá strašidelne, ale lesníci vedia, že sila prírody je neuveriteľná a za niekoľko rokov alebo aj viac rokov to bude vyzerať úplne ináč.
Krajina dokáže v pohode zaceliť aj ťažké rany, ktoré utrpela počas dlhých storočí, lesnícka veda vie ako prinavrátiť naším lesom jej pôvodnú tvár, len najhoršie je, že pre našu generáciu to bude už prd platné, no ale na tieto procesy sa nedá divať merítkom jedného životného cyklu u človeka. S tým sa jednoducho musíme zmieriť, že úrodu zožnú generácie, ktoré prídu po nás.
Ahoj Jaro, veľmi pekne Ti ďakujem za to, že si sa Zastavil s veľkým Z..., myslel som,keď som fotku pridával, aj na Teba,trochu som aj tušil, že ak budeš online, dáš odborný názor, ktorý nám laikom vysvetlí pozadie a dôvody ťažby, resp hospodárenia.
Tvoje odborné argumenty sú nespochybniteľné a viem, že Ty si človek, čo si prírodu ctí a chráni, tak ako napísal Stano, povolanie je mu aj koníčkom, to je absolútne skvelé a závidím Ti takúto prácu...
Som presvedčený, že Tvoje zmýšľanie a prístup k prírode, čo sa týka hospodárenia, je čisto na základe vedeckých zásad a poznatkov, ale hlavne s láskou k nej.Toto máme určite viacerí tu spoločné - lásku k nej a keďže nám záleží na jej osude, poukazujeme na to, čo sa nám nepáči, alebo zdá nesprávne, keď sa tam túlame-potom fotíme. :)
Viem a nemám nič proti hospodáreniu a vonkoncom proti hospodáreniu, aké robili naší predkovia...
Je mi jesné, že chodiť so zapriahnutými koníkmi do hory, je už dnes neefektívne, vyrúbať len značený strom a citlivo obísť pri sťahovaní zdravé je pomalé a málo výnosné...
Bol som svedkom(nie len v Tatrách), ako kilometre od ťažby pri ťahaní stromov, boli aj s koreňmi vyvrátené krásne zdravé mladé kusy, videl som vyliatu naftu a olej tesne nad zdrojmi pitnej vody po vade LKTéčka,a bez povšimnutia pracovníkmi, čo to spôsobili,o spúste odpadkov po lesných pracovníkoch ani nehovoriac-Pet fľaše, konzervy...Stano písal, že po upozornení podobného správania, ho poslali do...
Tie príšerné nenávratne zerodované rigoli po strojoch...a len ťažko mi je, ak mi nejaký zákon, ako oduševnenému cyklistovi, káže zmiznúť s bicklom z lesa a LKTéčko do polkolies rýpajúce zvažnice kľudne môže...
Vieš, som košičan a máme obrovské mestské lesy, nechcem to prechváliť, ale hospodária s puncom Smartwood, určite vieš čo to je, len pre iných, ak by čítali moju rekciu napíšem, že je to šetrný spôsob hospodárenia, s pomerne citlivým prístupom k lesu, mám naše lesy obehané skoro každý kúsok, tieto lesy nefotím a nepridávam, ako výkričník...
Viem, že je to zmiešaný typ lesa a nie monokultúra,ale prečo to tam ide a inde nie..
Pridám už len nakoniec poznatok, o ktorom si myslím, že je najrozhodujúcejší pri hosdpodárení a to sú prachy.Nad chatou sme mali roky obecné lesy s ťažbou jednotlivo označených stromov,radosť tam bolo chodiť... po vrátení lesov miestnym urbárom tam máme Jaro na mnohých miestach holé pláne...žiadna výsadba, len a len ťažba...
Som sa pristavil pri šéfovi urbáru, keď popisoval uložené stromy a spýtal, že ako ďalej...odpoveď bola: ta znace, už šicke fajn kúsky sú dolu, ta ešte daco vybereme, len tote poliaci sú bars fajnoví...
Som si istý, že ak by sa to robilo striktne podľa pravidiel, ale hlavne výsadbou vrátiť to, čo sa spýli, lesy v Tatrách, by vyzerali ináč, nehľadiac na to, že je to vraj národný park, kde má byť ponechané na prírodu, ako si poradí aj s katastófami...
Nemudrujem ďalej, som si istý, že ak by každý pracovník mal vzťah k lesom, aký máš Ty , táto fotka by tu nebola a ani debata...:)
Ďakujem Ti ešte raz za čas, vážim si to moc
 
soms
2010-11-10 19:13:38
Dve kalamity. Prírodná a rabovačka(ľudská).
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:56:26
príspevok od: petoo
Krásny záber. ;-)
Vďaka Ti :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:54:01
príspevok od: thrash
kedy ja spravim taku ostru fotku? :) Inak cele zovsetkym super.
Ďakujem Ti :), ale určite sa dá aj ostrejšia...:), prezradím, že ostrím len manuálne.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:52:19
príspevok od: zelovoc
chyba mi tam sum. inak super.
Ďakujem za zastavčo, fakt som aj nad šumovou verziou uvažoval, ale potom som si povedal, nech to je len lepšie vidieť...:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:49:02
príspevok od: Jehry
Foto fajn.
Ďakujem:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:48:26
príspevok od: maTTo_corp
smutná fotka, smutný popis....vychádza mi z toho smutno-pravdivo-kvalitný celok....napísal si to dobre Peter, aj odfotil

....už som ti dávnejšie písal, že ja krajinky nemusím, minimálne teda fotiť nie ale ani ako divák niesom moc v tomto žánri doma....a písal som tiež, že tvoje veci ma vedia dostať, chytiť za srdce a majú pre mňa osobitý feeling, či s popismi alebo aj bez...a aj táto fotka je pre mňa taká typická tvoja...

...to o čom si písal chápem, hádam ťa ale podobné scény nezdeprimujú natoľko, že prestaneš hľadať a tešiť sa z pekných miest u nás aj inde vo svete..a že neprestaneš svoje pohľady a dojmy zdieľať aj s nami :)...veľa šťastia pri túlaní sa :)
Ďakujem Ti Maťo za kopec času, ale hlavne veeeľmi pekné slová, čo si venoval, viem, že Ty nie si moc na krajinky a to som o to radšej,ak sa zastavíš...:)
 
potter
2010-11-10 18:46:00
neprestavaj hladat. napriek kalamite su Tatry stale krasne. Obavam sa, ze viac skody ako lykozrut napachaju zraloci ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:43:48
príspevok od: zola
technicky a kompozicne vyborne, impakt je ovplyvneny popisom. Inak, kde až by si sa chcel dostat späť? Pocas 5 min by ta mohol zozrat šabľozubý tiger, prepichnut rimsky vojak alebo padnut na Pijave a to vsetko v lone nadhernej prirody. Mas vsak pravdu, s tym co pises suhlasim..
:) vďaka Ti Zola za zastavenie a čas, máš pravdu...:) a to ešte k tomu schytať nejaký ten mor...:)), ale po Tvojom komente by som to mal zmeniť, že asi by bolo fajn tak v 90-tke, lebo umrieť pri takom púohľade by možno stálo za...:))
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:40:01
príspevok od: stevika
Peter, skutočne veľmi smutná fotka s výstižným popisom. Ale prosím, nevzdaj to, lebo tvoje nádherné fotky prinášajú upokojenie a dobrý pocit z krajiny, ktorú si tak veľmi devastujeme. Takže ´dobré svetlo´ pri potulkách domovinou :)
Ďakujem Ti Števka za povzbudivé slová, symbolicky som foto cvakol na dušičky....:)
Vážne je stav nešťastný, miesta, na ktorých si mohla stretnúť rysa sú úplne preč, stretneš LKTéčko ako ťahá ďalších spílených, tam kde bolo počuť akurát káňu, alebo zrevať medveďa na turistu, revú už len píly...fakt, dostal som preplesk po roku...
Ešte raz ďakujem :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:34:38
príspevok od: jurajkol
Fajn fotografia aj komentar.Napisal si to dobre.
Díky za zastavenie:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:33:29
príspevok od: paldixy
Výborný komentár a fotografia v ČB prevedení je perfektná.
Ďakujem Ti veľmi pekne, vážim si to!
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:32:55
príspevok od: stteffi
lykožrút zničí veľa , ale určite nie toľko ako Tí nenažranci , ktorí nemajú nikdy dosť ...
písal som v reakcii nižšie, teda,neviem ako sa lykožrút bude správať ďalej, ale obávam sa hladu žralokov...je moc silný..
Ďakujem Ti za zastavenie :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:30:28
príspevok od: Matúš Koprda
smutné...
ako asi každá tvoja fotka aj táto dýcha silnou atmosférou... Ďakujem Ti za takúto fotku.
Ja Ti ďakujem za krásny koment, vážim si to!
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:29:34
príspevok od: Frola
ke smímku není co dodat, fotíš srdcem a okem profíka :)
Peter, v pátek jsem se vypravila do hlubokého lesa za městem, ač jsem nebyla daleko, zabloudila jsem, šla jsem holou planinou, bez stromů dokonce i Boží muka zmizla. Po půl hodině jel traktor a tak mne nasměroval, prý kalamita a tak odstraňují, ale plošně...
Ďakujem Ti Iva, že si si našla čas, potešilo ma to, ale to čo píšeš o výrube aj u vás, sa mi nepáči, myslel som, že sa u vás hospodárí a nie ´hospodári´( teda necitlivo drancuje)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:26:22
príspevok od: imageilus
ako Strateny:))
Ďakujem Ti Imageilus,že si sa zastavila :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:25:17
príspevok od: František Gomboš (frago)
pekné zrkadlo dnešnej doby, o chvíľu nebude už ani to, lykožrút zničí zvyšok
Vďaka Ti, a čo lykožrútovi nebude chutiť, určite zachutí žralokom....:)
 
Matt83
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:24:22
neboj, o 20 rokov sa lesy obnovia, stromy rychlo rastu :))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:23:19
príspevok od: Gino
dobré Č/B
Vďaka Ti Gino :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:22:41
príspevok od: Dodo PO
Tak Ti teda pekne ďakujem, celú noc pršalo, Dara Rolins sa dopracovala k trpkému zisteniu a Ty sem vycapíš blekvajtovku bez stromov ...
Ale nie Peter, technický a kompozične sa mi veľmi páči, impakt dnes neviem posúdiť, je to smutný stav našej domoviny. Chcelo by to na bilboardy vedľa obchodných reťazcov, len neviem či by sa tu opäť nestrieľalo....
Ďakujem Ti Dodo, pre mňa je naj ocenenie, ak sa zastavíš a dáš názor, vážim si to a ďakujem...:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 18:02:52
príspevok od: Anena
Vyborna fotka a komentar tiez.
Skierlo,len neprestan, nie si naivny, nedaj si brat chut.Aj my si mozeme este vela vybudovat ked nebudeme lahostajnymi a bude nam zalezat na nasej zemi a planete.Ver stale viac ludi sa nad tym zamysla a prehodnocuje sucasnee.
Prajem dobre svetlo a tesim sa na dalsiu fotecku:-)
Ďakujem Ti Anena za povzbudivé slová, ja myslím pozitívne celý život, až tak naivne...,ale nemal som teraz pochodiť v častiach Tatier, kde pred rokom bola divočina ako v Kanade, teraz sa to zmenilo tiež na divočinu...možno prejdem na iný žáner fotenia, ak nebude čo....:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 17:57:52
príspevok od: cyklons
pekná photo
Ďakujeeem :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 17:57:28
príspevok od: Megapixel
taka idilka
Dík za zastavčo :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 17:56:58
príspevok od: adamk
vyborne
Ďakujem Ti :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 17:56:34
príspevok od: borišov
Dobré foto. Všetko ako má byť.
Ďakujem pekne.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 17:56:09
príspevok od: worker
svet je zly...fotka je fajn
Vďaka :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 17:55:50
príspevok od: PaPi
... smutne pravdiva
Vďaka Ti Papi :)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 17:54:56
príspevok od: Stratený Stano
Peter, len takým zostaň a hľadaj ďalej, lebo keď už takí vymrú, zostane tu načisto holina...
Ak niekto namietne - k tvojej foto - veď bola kalamita a tak sa ťaží, ja sa opýtam, prečo sa režú i stromy, ktoré stáli a nespílilo sa ich málo a tiež sa opýtam, prečo sa nesadia nové stromčeky a akoby sa čakalo na samovýsev. Možno sa mýlim, ale ja som lesné žienky so sadeničkami od tej hroznej kalamity nevidel...
Pohľad výstižný...
Stano vďaka Ti za zastavčo a slová, čo povzbudia, pri Tvojej včerajšej fotke som si povedal, že pridám na tému aj ja dnes, lebo si myslím,že je vyšší účinok, ak sa táto téma častejšie nastolí, ale na druhej strane ľudia, čo sú tu na portáli toto určite nestvárajú...teda myslím tatranský masaker motorovou pílou...:)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 17:48:15
ďakujem všetkým za zastavenie a chuť popísať pekné slová...:)
 
arpi
2010-11-10 17:30:02
este body
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
arpi
2010-11-10 17:29:22
uprimna vdaka za naozaj fundovany nazor ...
 
JankoHrach
2010-11-10 17:19:41
Vsade je to asi rovnake, aj tu u nas pod Polanou :C
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
falatka
2010-11-10 17:03:39
dramatické, fajn
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
fotografik
2010-11-10 17:02:40
Sorry.nedopatrením som to poslal ešte raz:)
 
fotografik
2010-11-10 16:56:41
Jaro,Tvoj výklad je fundovaný a správny.Aj s ´paldixim´ súhlasím,lebo to spolu súvisi.Nám, laikom zostava len veriť,že odborníci,ktorí tomu rozumeju a majú moc to presadiť sa postavia k tomu čestne,nie korupčne,cez osobný prospech.Lebo všetky krásne myšlienky a plány, v každej oblasti nášho spoločenského života dnes stroskotávajú práve na korupcii...Petrovi blahoželám k veľmi peknej fotke a podnetnému komentáru.
 
busva
2010-11-10 16:23:14
Dobra snimka, dobry postreh.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
andrish
2010-11-10 16:22:14
Vyborne spracovana fotografia s myslienkou...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
michall
2010-11-10 16:08:26
no hej , nad Šalviovým prameňom zúria elkátéčka jedna radosť :-(
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Yano75
2010-11-10 15:15:54
dobra kompozicia, cb prevedenie aj komentar...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
arnie175
2010-11-10 15:05:17
faaaaaaajn
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
pistik
2010-11-10 14:52:06
Super fotka a zaujimave komentare.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
markato1
2010-11-10 14:48:19
fotka pekna,pohlad smutny..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Lachym
2010-11-10 14:00:07
Bohuzial realita Tatier. Priroda stromy sice znicila, ale clovek ju prekonal.
Svojou nenasitnostou a chamtivostou. A do toho este prisiel postupny predaj Tatier istym financnym skupinam, zmena zonacie a pod.
Snimka je super.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
JaroD.
2010-11-10 13:54:14
príspevok od: Stratený Stano
Ahoj jaro,
Vedel som, že príde lesník, pre ktorého je povolanie koníčkom a vysvetlí nám to celé odborne... :-)
Využívam preto tvoju prítomnosť a rád by som položil pár otázok, ale nie hneď všetky naraz, aby som ťa časovo nezaťažil.
Prečo, ak spadne pri kalamite pár stromov, režú sa na svahu všetky stromy do jedného a ostáva holá pláň? Kvôli ekonomike? Ak tam už raz ľudia a technika sú, nech sa šetrí nákladmi? Ako laik ale potom vidím hrozbu splavenia takto odkrytej pôdy prívalovými dažďami, ktorých je čoraz viac...
Pozdravuje a na odpoveď sa teší Stano
Stano, no pretože čerstvo padnuté stromy sú automatický napadané lykožrútom, ak sa vyrojí aj niekoľko generácii, tak už nenapadajú len padnuté stromy, ale napádajú aj stojace stromy, ty si musíš uvedomiť, že tieto stromy sú nepôvodné a sú značne oslabené a neschopné odolávať špecifickým napr. tatranským podmienka, na ktoré boli adaptované iné genofondy smreka, ktorým je pôvodný tatranský smrek.
Toto čo tu rastie sú smreky nepôvodné, to je akoby si eskymáka presťahoval do Afriky.
Hovorí sa tomu aj výmena genofondu, na ich miesto sa dosádzajú pôvodné tatranské smreky, teraz skôr smriečky a iné odolnejšie pôvodné dreviny.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-11-10 13:47:38
Ahoj jaro,
Vedel som, že príde lesník, pre ktorého je povolanie koníčkom a vysvetlí nám to celé odborne... :-)
Využívam preto tvoju prítomnosť a rád by som položil pár otázok, ale nie hneď všetky naraz, aby som ťa časovo nezaťažil.
Prečo, ak spadne pri kalamite pár stromov, režú sa na svahu všetky stromy do jedného a ostáva holá pláň? Kvôli ekonomike? Ak tam už raz ľudia a technika sú, nech sa šetrí nákladmi? Ako laik ale potom vidím hrozbu splavenia takto odkrytej pôdy prívalovými dažďami, ktorých je čoraz viac...
Pozdravuje a na odpoveď sa teší Stano
 
JaroD.
2010-11-10 13:19:47
príspevok od: Stratený Stano
Peter, len takým zostaň a hľadaj ďalej, lebo keď už takí vymrú, zostane tu načisto holina...
Ak niekto namietne - k tvojej foto - veď bola kalamita a tak sa ťaží, ja sa opýtam, prečo sa režú i stromy, ktoré stáli a nespílilo sa ich málo a tiež sa opýtam, prečo sa nesadia nové stromčeky a akoby sa čakalo na samovýsev. Možno sa mýlim, ale ja som lesné žienky so sadeničkami od tej hroznej kalamity nevidel...
Pohľad výstižný...
Stano, dám tu odpoveď aj pre Peťa, aby som sa nerozpisoval zbytočne na viackrát.
Uznávam, že nie všetko čo sa na prvý pohľad laikovi zdá ako katastrofa v skutočnosti katastrófou aj je. Človek vidí odrazu polámané, vyschnuté smrekové lesy, napadnuté lykožrútom, ktoré lesníci v zmysle zákona sú povinní do 6 mesiacov spracovať, ak nie hrozia im obrovské sankcie.
Pri týchto veciach je však veľmi dôležité poznať aj celé skutočné pozadie, jednoducho musíš mať aj dostatok odborných informácii aby si vedel zaujať ako tak objektívne stanovisko a hlavne si uvedomiť historické súvislosti :
Pôvodné karpatské obyvateľstvo na základe valašského práva niekedy od stredoveku začalo kolonizovať hrebene hôr, klčovali pôvodné pralesy a na ich mieste pásli ovce a dobytok, toto obdobie sa nazýva aj obdobím Valašskej kolonizácie.
Niekoľko storočí sa tu uplatňoval tento spôsob života naších predkov, my nemôžme vyčítať naším predkom, že žili takým spôsobom života ako žili, bol to spôsob ich obživy, nemôžme sa dnešnými očami dívať na to, že v podstate drancovali lesy a pásli tam dobytok.
V podstate nám zanechali zničené lesy, vypálené a zatrávnené hole, nepôvodné lesy, ktoré sú náchylné na ochorenia, vietor, lykožrútov atď.
Moderné lesníctvo a lesnícka veda tak ako ju poznáme teraz začalo ako tak fungovať niekedy pred paru desiatkami rokov /4-5/, zmeniť lesy a priblížiť ich pôvodným karpatským lesom sa nedá z roka na rok, bude to trvať v rámci dlhovekosti lesa minimálne 100 rokov, kým sa tieto zmeny ako tak prejavia v celkovom ozdravení krajiny.
Ono sa vraví : ked sa rúbe les, lietajú triesky. Na prvý pohľad to normálnemu laikovi pripadá strašidelne, ale lesníci vedia, že sila prírody je neuveriteľná a za niekoľko rokov alebo aj viac rokov to bude vyzerať úplne ináč.
Krajina dokáže v pohode zaceliť aj ťažké rany, ktoré utrpela počas dlhých storočí, lesnícka veda vie ako prinavrátiť naším lesom jej pôvodnú tvár, len najhoršie je, že pre našu generáciu to bude už prd platné, no ale na tieto procesy sa nedá divať merítkom jedného životného cyklu u človeka. S tým sa jednoducho musíme zmieriť, že úrodu zožnú generácie, ktoré prídu po nás.
 
petoo
2010-11-10 13:06:34
Krásny záber. ;-)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-11-10 13:00:37
Ďakujem Vám všetkým krásne, som si v robote cez mobil otvoril stránku, nečakal som fakt, kde ju nájdem... keď budem na nete, každému individuálne odpoviem..:)
 
thrash
2010-11-10 12:18:37
kedy ja spravim taku ostru fotku? :) Inak cele zovsetkym super.
 
zelovoc
2010-11-10 11:31:02
chyba mi tam sum. inak super.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
zola
2010-11-10 11:15:04
technicky a kompozicne vyborne, impakt je ovplyvneny popisom. Inak, kde až by si sa chcel dostat späť? Pocas 5 min by ta mohol zozrat šabľozubý tiger, prepichnut rimsky vojak alebo padnut na Pijave a to vsetko v lone nadhernej prirody. Mas vsak pravdu, s tym co pises suhlasim..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stevika
2010-11-10 11:12:41
a ešte som zabudla na bodíky 3x7
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stevika
2010-11-10 11:12:11
Peter, skutočne veľmi smutná fotka s výstižným popisom. Ale prosím, nevzdaj to, lebo tvoje nádherné fotky prinášajú upokojenie a dobrý pocit z krajiny, ktorú si tak veľmi devastujeme. Takže ´dobré svetlo´ pri potulkách domovinou :)
 
jurajkol
2010-11-10 11:10:29
Fajn fotografia aj komentar.Napisal si to dobre.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
paldixy
2010-11-10 10:58:58
príspevok od: František Gomboš (frago)
pekné zrkadlo dnešnej doby, o chvíľu nebude už ani to, lykožrút zničí zvyšok
Lykožrút bol,je a bude.Napáda najmä tieto monokultúrne plantáže,pretože to nie je prirodzený les.Príroda si poradí aj sama aj s lykožrútom,len musí prestať pestovanie smrekov za účelom vytĺkania peňazí,teda tzv.hospodárske lesy.Ľudia zničili prírodné hodnoty a ničia ich naďalej.Prírodné katastrofy boli a budú a príroda si poradí.Lykožrút je osobitná kapitola.Kď nebude mať čo žrať obmedzí sa jeho výskyt na minimum a na mnohých lokalitách skolabuje.Postrekmi sa to nevyrieši,pretože sa zničia ďalšie zložky prírody.
 
paldixy
2010-11-10 10:48:53
Výborný komentár a fotografia v ČB prevedení je perfektná.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
stteffi
2010-11-10 10:17:47
príspevok od: František Gomboš (frago)
pekné zrkadlo dnešnej doby, o chvíľu nebude už ani to, lykožrút zničí zvyšok
dobré a výstižné foto , hanba im...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Jehry
2010-11-10 10:16:18
Foto fajn.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
maTTo_corp
2010-11-10 10:14:44
smutná fotka, smutný popis....vychádza mi z toho smutno-pravdivo-kvalitný celok....napísal si to dobre Peter, aj odfotil

....už som ti dávnejšie písal, že ja krajinky nemusím, minimálne teda fotiť nie ale ani ako divák niesom moc v tomto žánri doma....a písal som tiež, že tvoje veci ma vedia dostať, chytiť za srdce a majú pre mňa osobitý feeling, či s popismi alebo aj bez...a aj táto fotka je pre mňa taká typická tvoja...

...to o čom si písal chápem, hádam ťa ale podobné scény nezdeprimujú natoľko, že prestaneš hľadať a tešiť sa z pekných miest u nás aj inde vo svete..a že neprestaneš svoje pohľady a dojmy zdieľať aj s nami :)...veľa šťastia pri túlaní sa :)
 
stteffi
2010-11-10 10:13:49
príspevok od: František Gomboš (frago)
pekné zrkadlo dnešnej doby, o chvíľu nebude už ani to, lykožrút zničí zvyšok
lykožrút zničí veľa , ale určite nie toľko ako Tí nenažranci , ktorí nemajú nikdy dosť ...
 
Matúš Koprda
2010-11-10 09:55:58
smutné...
ako asi každá tvoja fotka aj táto dýcha silnou atmosférou... Ďakujem Ti za takúto fotku.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Frola
2010-11-10 09:49:03
ke smímku není co dodat, fotíš srdcem a okem profíka :)
Peter, v pátek jsem se vypravila do hlubokého lesa za městem, ač jsem nebyla daleko, zabloudila jsem, šla jsem holou planinou, bez stromů dokonce i Boží muka zmizla. Po půl hodině jel traktor a tak mne nasměroval, prý kalamita a tak odstraňují, ale plošně...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
imageilus
2010-11-10 09:39:30
ako Strateny:))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
František Gomboš (frago)
2010-11-10 09:33:22
pekné zrkadlo dnešnej doby, o chvíľu nebude už ani to, lykožrút zničí zvyšok
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Gino
2010-11-10 09:29:34
dobré Č/B
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Dodo PO
2010-11-10 09:00:43
Tak Ti teda pekne ďakujem, celú noc pršalo, Dara Rolins sa dopracovala k trpkému zisteniu a Ty sem vycapíš blekvajtovku bez stromov ...
Ale nie Peter, technický a kompozične sa mi veľmi páči, impakt dnes neviem posúdiť, je to smutný stav našej domoviny. Chcelo by to na bilboardy vedľa obchodných reťazcov, len neviem či by sa tu opäť nestrieľalo....
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Anena
2010-11-10 08:47:29
Vyborna fotka a komentar tiez.
Skierlo,len neprestan, nie si naivny, nedaj si brat chut.Aj my si mozeme este vela vybudovat ked nebudeme lahostajnymi a bude nam zalezat na nasej zemi a planete.Ver stale viac ludi sa nad tym zamysla a prehodnocuje sucasnee.
Prajem dobre svetlo a tesim sa na dalsiu fotecku:-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
cyklons
2010-11-10 08:33:30
pekná photo
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Megapixel
2010-11-10 08:22:22
taka idilka
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kapurka
2010-11-10 08:19:17
krásna foto
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
adamk
2010-11-10 07:51:16
vyborne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
borišov
2010-11-10 07:49:54
Dobré foto. Všetko ako má byť.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2010-11-10 07:32:32
Peter, len takým zostaň a hľadaj ďalej, lebo keď už takí vymrú, zostane tu načisto holina...
Ak niekto namietne - k tvojej foto - veď bola kalamita a tak sa ťaží, ja sa opýtam, prečo sa režú i stromy, ktoré stáli a nespílilo sa ich málo a tiež sa opýtam, prečo sa nesadia nové stromčeky a akoby sa čakalo na samovýsev. Možno sa mýlim, ale ja som lesné žienky so sadeničkami od tej hroznej kalamity nevidel...
Pohľad výstižný...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
worker
2010-11-10 07:17:51
svet je zly...fotka je fajn
 
PaPi
2010-11-10 07:02:20
... smutne pravdiva
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
 
Fotoaparát: Canon EOS 500D
Pridané: 2010-11-10 06:33:33
Na kritiku: 2010-11-10 06:33:33
Miesto:Vysoké Tatry
Témy: čierno-biela fotografia, krajina
Albumy: "Moje" Tatry
Všetci vieme, že to, čo tu zanecháme po sebe, bude závisieť od toho, ako dokážeme prestať byť ľahostajnými k tomu najcennejšiemu, čo naši predkovia dostali do daru...čisté rieky,vzduch, lesy bohaté na plody a zver a strašne im to aj závidím, chcel by som sa vrátiť v čase aspoň na 5 minút a zazrieť to, čo bolo dopriané im... často sa zamýšľam pri mojich  potulkách, respektíve pri hľadaní ešte stále panenských miest u nás,ako je ich stále z roka na rok menej a menej a ako sme to tu dobabrali..., mám chuť konečne prestať byť naivným a prestať hľadať...